Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, jotka eivät osta ollenkaan joululahjoja, tee jouluruokia tai muuten vietä joulua?

Vierailija
13.12.2018 |

Itse olen saanut ihan tapakristillisen kasvatuksen, mutta en ole aikuisena viettänyt joulua oikein millään lailla. Uusivuosi on enemmän se talvijuhla, josta innostun.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Yleensä syön sushia ja katselen Netflixiä jouluaaton-ja päivän.

Vierailija
2/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset ovat aikuisia ja elävät omaa elämäänsä,en välitä jouluhömpötyksestä. Joulu on minulle vain päivä muiden joukossa ilman erityistä merkitystä. Miehen lasten joulupäivälliselle osallistun,vien kortin ja se siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulua, mutta näillä resursseilla niin työttömyyteni kuin terveyteni osittaisen menettämisen vuoksi en voi panostaa joulun valmisteluihin kovin paljon, ja tympii jo näin liki kuusikymppisenä muutoinkin joulu, ja etenkin siihen liitetty kaupallisuus lahjoineen.  En myöskään hyväksy, että pikkulapsia huijataan joulupukilla ja tontuilla, kun se ei kuitenkaan ole totta vaan valehtelua, ja sitten me aikuiset vaadimme kuitenkin rehellisyyttä niin itseltämme kuin kanssaihmisiltä.  Ei vaan millään muotoa mahdu mun ajatusmaailmaani edellinen ristiriitaisuus elämässä.

Siivoamista en vastusta, mutta korostettua suursiivousta juurikin jouluksi en kannata, sillä kaikilla sairailla ihmisillä ja yksinäisillä ei siihen ole kykyäkään.  Jouluiset valokoristeet ovat myös joissakin kodeissa yliampuvan räikeitä meidän muiden silmille, ja enemmänkin ärsyttää.  

Sitä paitsi kuulemani mukaan Jeesus ei edes syntynyt oikeasti joulupäivänä.  Näin on tutkijat tutkineet. Joulu on markkinatalouden kannalta tietysti hyväksi, ja onhan se mukavaa, että meillä on rikkaita ihmisiä, joilla on varaa sijoittaa joulun ajan kulutukseen täysillä.  Kiitos heille siitä, työllistäähän se joitakin, muttei kaikkia.

Vierailija
4/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisuttu joulu tänä vuonna.

Ei vaan jaksa.

Terkuin passivoitunut työtön ja kipee!

Hylky.

Vierailija
5/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän talvipäivänseisausta. Sitä varten ei tarvitse ostaa lahjoja eikä kuunnella raivostuttavia joululauluja.

Vierailija
6/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden vietän vielä perinteistä joulua lapsien takia. Sitten kun lapset ovat tarpeeksi isoja, suunnataan jouluksi Kanariansaarille.

Vierailija
7/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja en ole antanut enkä saanut moneen vuoteen, mutta käyn joululauluja laulamassa ja laitan ainakin jotain jouluista ruokaa. Joulupäivä menee kirjan ja suklaarasian ääressä.

Vierailija
8/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä perinteistä joulua, mutta omannäköiseni rennon vapaapäivän. Muovikuusi meillä on koristeltuna aina pari kuukautta pimeimpään aikaan, myös muita valoja on piristyksenä. Jouluun en niitä liitä. Lapselle ostetaan lahjoja. Yhtään jouluruokaa ei ole tarjolla eikä mitään muutakaan hössötyksiä. Ei sukuloida eikä kutsuta kuin yksi lähipiirin yksinäinen, joka on yhtä lailla kyllästynyt perinteiseen jouluun. Aikana ennen lasta olin usein töissä.

Vierailija
9/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden vietän vielä perinteistä joulua lapsien takia. Sitten kun lapset ovat tarpeeksi isoja, suunnataan jouluksi Kanariansaarille.

Hienoa, että optimismia löytyy, koko maailman  ja totutun elämän muuttumisen kynnyksellä. 

Vierailija
10/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee, kun jättää lahjakasat ostamatta ja lähtee ulkomaille. Saavuttaa enemmän henkistä pääomaa ja perhe viettää yhteistä aikaa siellä reissussakin☺️

Vierailija
11/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että optimismia löytyy, koko maailman  ja totutun elämän muuttumisen kynnyksellä. 

Kyllä, en ole oikeastaan jouluihmisiä. Enemmän ahdistaa tämä pimeys ja kaikenlainen hössötys. Paljon mieluummin paistattelisin auringossa ja nauttisin vain olemisesta.

Vierailija
12/13 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen vapaaehtoisesti töihin aattona ja joulupäivänä.

Vierailija
13/13 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienimuotoisesti. Kaamos/kausivaloja on sekä pihalla että sisällä. Jouluksi lähdetään aurinkoon ja muita lahjoja ei anneta omille lapsille. Kummilapsia muistan lahjakortilla ja siivoojalle annoin suklaarasian.