Soitin sairaalaan 9v tytön mahakivusta, hoitaja väitti että tytöllä ovat alkamassa kuukautiset!
Ilmoitin että me tullaan nyt näytille sopii tai, eilisestä asti ollut tyttöparan maha niin kipeä. Kunhan mies nyt tulee töistä, kohta pitäisi tulla, sillä ei viitsi 1-vuotiasta raahata mukaan.
Kommentit (199)
Ihan mahakivun takia soitit sairaalaan.
Mies ajoi juuri pihaan, joten lähdemme tästä. Vaikka se hoitaja olikin sitä mieltä että ei tarvitse tulla.... Mistä ihmeestä hän ne kuukautiset repi?!
Aloittaja
Menkää yksityiselle.Tai ota selvää lapselta että ei kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Mies ajoi juuri pihaan, joten lähdemme tästä. Vaikka se hoitaja olikin sitä mieltä että ei tarvitse tulla.... Mistä ihmeestä hän ne kuukautiset repi?!
Aloittaja
No se voi olla yksi vaihtoehto, ei ehkä niin yleistä mutta silti mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahakivun takia soitit sairaalaan.
Päivystys varmaan, vai mihin itse soittaisit?
Minulla tuli ekat kuukautiset 9-vuotiaana. Tosin kunnolla ne alkoi "vasta" vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Menkää yksityiselle.Tai ota selvää lapselta että ei kiusata.
Jos on menkat niin mitä se yksityinen auttaa? Maksaa pirusti. Jos meinasit että yksityinen on automaattisesti parempi niin erehdyt pahasti.
Liikaa herkkuja, nythän on useissa perheissä karkkipäivä? Vatsatauti? Kuukautiset epätodennäköiset, ellei ole kasvanut kainalokarvoja ja tullut valkovuotoa...
Onko tytöllä ripulia, huono olo, pystyykö kävelemään?
No on oikeastaan aika yleistä, että kuukautiset alkavat alle 10-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme jos sairaanhoito on ylikuormitettu jos jokainen jolla on mahakipu hakeutuu sairaalaan.
Vuorokauden jatkunut mahakipu on ehdottomasti tutkittava!
Menkat eivät kyllä ala niin, että yhtäkkiä vain koskee vatsaan ja sitten alkaa valu verta! Muut merkit murrosiästä tulevat ensin, ja menkat vasta viimeisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme jos sairaanhoito on ylikuormitettu jos jokainen jolla on mahakipu hakeutuu sairaalaan.
Tolla ohjeella mä saisin asua päivystyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitkään jatkuneen mahakipusi syy lienee tutkittu, tai ainakin suljettu pois vakavat vaihtoehdot?
Vierailija kirjoitti:
Menkat eivät kyllä ala niin, että yhtäkkiä vain koskee vatsaan ja sitten alkaa valu verta! Muut merkit murrosiästä tulevat ensin, ja menkat vasta viimeisinä.
Mulla alkoi menkat 10v kyllä ihan ykskaks ilman että murrosiän merkit näkyy. Olin leikkimässä kavereiden kanssa ulkona kun alkoi ihan järjettömän kovasti sattumaan mahaa, kotona housut oli ihan tahraiset ruskeahkonpunaisesta verestä
Vierailija kirjoitti:
Känniläisten ja narkkien kaatumisten, tappeluiden ja muun törttöilyn takia se on ylikuormittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitkään jatkuneen mahakipusi syy lienee tutkittu, tai ainakin suljettu pois vakavat vaihtoehdot?
No ei ole. Täällä kun ei lekuriin pääse.
T. Mahakipuinen
Vierailija kirjoitti:
Lasteni yksi serkku on haudassa, kuoli alle kouluikäisenä. Kovat vatsakivut paljastuivat suolistovaurioksi, joka olisi voitu leikata, jos olisi päässyt sairaalaan ajoissa. Lopulta vietiin ambulanssilla, mutta ei ehtinyt sairaalaan saakka.
Tehtiinkin niin että mies vei tytön, tuolla pienemmällä kun nyt se "äiti ei saa mennä "-ikävaihe ja mies totesi että istuu mielummin työpäivän jälkeen päivystyksessä, kuin kuuntelee kiukuttelua ja äidin kaipuuta! Ajoi auton oven eteen kun tyttö kävelee kilpikonnana.
Tyttö on yrittänyt kakkia muttei kuulemma auta, ummetus tuskin on sillä toissapäivänä kävi kakalla. Tiedän sen, sillä menimme yhdessä kaupan vessaan jossa vain yksi koppi ja kuuntelin jalat ristissä toisen kakkimista .D . Maha ei ollut mitenkään sekaisin, eikä vielä kipeä. Kipu alkoi eilen aamupäivällä kun oli puuhaillut kavereiden kanssa pihalla ja paheni päivän mittaan. Illalla kuulemma helpotti, mutta aamulla alkoi taas ja "sattui se vähän yölläkin ".
Murkkuiän mitään merkkejä ei ole näkynyt tukan rasvoittumista lukuunottamatta, joten pidän epätodennäköisenä että syy olisivat ekat kuukautiset!
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Täällä kun ei lekuriin pääse.
T. Mahakipuinen
Siksikö aloittajan lapsen pitäisi kärsiä kivusta?
Voi hyvinkin olla, mutta voi olla vaikka umpisuolikin. Nyt äkkiä sairaalaan, mies voi hakea pienemmän sieltä.