Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin sairaalaan 9v tytön mahakivusta, hoitaja väitti että tytöllä ovat alkamassa kuukautiset!

Vierailija
07.12.2018 |

Ilmoitin että me tullaan nyt näytille sopii tai, eilisestä asti ollut tyttöparan maha niin kipeä. Kunhan mies nyt tulee töistä, kohta pitäisi tulla, sillä ei viitsi 1-vuotiasta raahata mukaan.

Kommentit (199)

Vierailija
41/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa herkkuja, nythän on useissa perheissä karkkipäivä? Vatsatauti? Kuukautiset epätodennäköiset, ellei ole kasvanut kainalokarvoja ja tullut valkovuotoa...

Onko tytöllä ripulia, huono olo, pystyykö kävelemään?  

Mistä helv*tistä kukaan vanhempi tietää onko lapsella valkovuoto alkanut?? Kuka kyselee tuollaisia keltään, oikeasti?

Se näkyy yleensä pikkareissa .

Entä miksi vanhempi tutkii lapsensa pikkareita?

Sulla ei taida olla lapsia? Vai peseekö sun lapset itse pyykkinsä? Epäilen ensimmäistä...

Ihan kuule tutkimatta niitä pikkareiden sisältöjä joutuu pyykkiin laittaessa näkemään.

En minä ainakaan niin tarkasti tutki että vaaleista pikkareista huomaisi mitään. Meillä kun lapset osaavat itsekin lajitella pyykkinsä oikeaan koriin, ei tarvitse kuin tsekata ettei ole väärän värisiä seassa.

Niin meilläkin lajittelevat, mutta ei ne kyllä ikinä ole nätisti oikein päin vaan milloin mitenkin rullalla. Poikien bokserit on oikeasti sellaiset, että jos ovat oikein päin, niin täytyisi sisälle kurkata, mutta kyllä sen tyttöjen pikkareiden "sisällön" useimmiten näkee tahtomattaankin.

Sarjassamme kauhean tärkeä väittely, joten moro mun osalta! 😄

Vierailija
42/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko selvisi syy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni umpisuolentulehdus parani täysin ihan vaan antibiooteilla! Oli yhden yön sairaalassa yötä tiputuksessa, aamulla tulehdusarvot olivat laskeneet ja sai kuurin mukaan. Ei ole uusiutunut. Toivottavasit ap lapsellasi jotain mikä on helposti ja nopeasti hoidettavissa. 

Vierailija
44/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies  ajoi juuri pihaan, joten lähdemme tästä. Vaikka se hoitaja olikin sitä mieltä että ei tarvitse tulla.... Mistä ihmeestä hän ne kuukautiset repi?!

Aloittaja

Tietenkin hoitaja kysyi ensin lapsen pituuden, paino, rintojen ja karvoituksen kasvun. Niistä voi päätellä, ovatko kuukautiset lähiaikoina tulossa vai ei.  Ilmeisesti näistä ennakoivista "oireista" ne repi.

Oikeasti muuten terveen ihmisen kova vatsakipu on aina päivystykseen menon aihe.  14:n vatsakipu on varmaan tutkittu jo sen verran perusteellisesti, että tietää jo niiden syyn. Ehkä se on hänen kohdallaan "psyykkistä" eli reagoi kaikkeen vatsallaan eikä lääketieteellä ole paljonkaan tehtävissä.

Vierailija
45/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paivasta toiseen ihmettelen tata suomalaista sairaanhoitoa. Kuka tahansa puhelimessa voi paattaa hoidetaanko vai ei.

USAssa ei edes laakari sano mitaan potilasta nakematta. Ainoa poikkeus on ollut kun sain VTI:n ja minua yli 20 vuotta hoitanut omalaakari soitti laakkeet apteekkiin.

Vierailija
46/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme jos sairaanhoito on ylikuormitettu jos jokainen jolla on mahakipu hakeutuu sairaalaan.

Tiedoksesi, että oikeasti kovat mahakivut ovat kyllä päivystyksen paikka. Useasti juurikin nopean hoidon tarpeessa.

Paitsi Helsingissä. Umppariepäilyllä päivystykseen tuleva lapsi odottaa 10tuntia eikä siinä ajassa päässyt lekuriin.

Eiku lapsi kantoin ja yksityiselle päivystykseen. Lekuriin 10minuutissa.

Meillä Kokkolassa on lapsille oma päivystys. Kuulemma sitä on alkaneet suunnittelemaan monet muutkin kaupungit. Meillä on kuitenkin synnytyksiä aika paljon joten lastenlääkäri on aina paikalla mutta häntä ei yleensä tarvita aina synnytysosastolla joten ehtii hyvin hoitaa lapsipotilaita, aikuisten päivystyskin toimii paremmin kun siellä ei ole lapsia jotka hoidetaan ensin. Jotkut ovat halunneet vanhuksillekin oman, mutta sitä ei pidetty järkevänä ajatuksena.

Tosin meillä on mennyt normaalipäivystyksessäkin aina lasten kanssa tosi  hyvin, etukäteen on soitettu että onko ruuhkaa, koska kannattaa tulla ja tarviiko, koskaan ei ole kahtakymmentäminuuttia pidempään tarvinnut jonottaa.

Vierailija
47/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paivasta toiseen ihmettelen tata suomalaista sairaanhoitoa. Kuka tahansa puhelimessa voi paattaa hoidetaanko vai ei.

USAssa ei edes laakari sano mitaan potilasta nakematta. Ainoa poikkeus on ollut kun sain VTI:n ja minua yli 20 vuotta hoitanut omalaakari soitti laakkeet apteekkiin.

Ei kuka tahansa, vaan asiansa osaava pätevä hoitaja, ja joskus toki lääkäri. Turha sinne päivystykseen on mennä turhaan tuntikausiksi istumaan, parempi kysyä ensin mielipide että voiko kotona tehdä jotain ja jos ei ole ihan hengenvaarallinen tilanne niin kysyy että mihin aikaan on hyvä tulla, eli varaa ihan ajan.

Vierailija
48/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan ok keskustelu, mutta ap on trolli kun niin "tomerasti" väittää ettei 9v voi olla kuukautisia, se on nykyään ihan yleistä. Ajat on muuttuneet 20 vuodessa paljon.

Vierailija
49/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkat eivät kyllä ala niin, että yhtäkkiä vain koskee vatsaan ja sitten alkaa valu verta! Muut merkit murrosiästä tulevat ensin, ja  menkat vasta  viimeisinä. 

Mulla alkoi menkat 10v kyllä ihan ykskaks ilman että murrosiän merkit näkyy. Olin leikkimässä kavereiden kanssa ulkona kun alkoi ihan järjettömän kovasti sattumaan mahaa, kotona housut oli ihan tahraiset ruskeahkonpunaisesta verestä

Sama juttu. Menkat tuli ensimmäisenä. Istuin kotona tekemässä läksyjä ja alkoi koskea vatsaan. Vessassa kädessä huomasin housuissa veritahran. Sen jälkeen niitä ei taas tullutkaan varmaan vuoteen ja sinä aikana alkoi sitten rinnat kasvaa yms. Mutta kyllä ne ensimmäiset kuukautiset tuli ihan ensimmäiseksi. Olin tuolloin 10.

Vierailija
50/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahakivun takia soitit sairaalaan.

Mua vituttaa sun kaltaiset ihmiset. Mulle sanoi saman yksi hoitaja ja kieltäytyi varaamasta aikaa, kun kuumeisen ja kovasta vatsa kivusta kärsivän tytön vein päivystykseen näytille. Käski kotiin. Seuraavaksi sinne palattiin 6 tunnin päästä ambulanssilla, kun tyttö ei pysynyt enää pystyssä ja oli ihan sekava. Umpisuoli puhkesi ja kuumetta yli 40 astetta.

Vierailija
51/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeasti 16 -vuotias. Sinua on jymäytetty.

Vierailija
52/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkin niin että mies vei tytön, tuolla pienemmällä kun nyt se  "äiti ei saa mennä "-ikävaihe ja mies totesi että istuu mielummin työpäivän jälkeen päivystyksessä, kuin kuuntelee kiukuttelua ja äidin kaipuuta! Ajoi auton oven eteen kun tyttö kävelee kilpikonnana.

Tyttö on yrittänyt kakkia muttei kuulemma auta, ummetus tuskin on sillä toissapäivänä kävi kakalla. Tiedän sen, sillä menimme yhdessä kaupan  vessaan jossa  vain yksi  koppi ja kuuntelin jalat ristissä toisen kakkimista .D . Maha ei ollut mitenkään sekaisin, eikä vielä kipeä. Kipu alkoi eilen aamupäivällä  kun oli puuhaillut kavereiden kanssa pihalla ja paheni päivän mittaan. Illalla kuulemma helpotti, mutta aamulla alkoi taas  ja "sattui se vähän yölläkin ".

Murkkuiän mitään merkkejä ei ole näkynyt tukan rasvoittumista lukuunottamatta, joten pidän epätodennäköisenä että syy olisivat ekat kuukautiset!

Aloittaja

Tyttö on tuskasena ja mies ajattelee vaan omaa jaksamistaan.. huhhuh! Aikamoinen kultakimpale taas siellä.

Vierailija
53/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla alkouvat menkat 10-vuotiaana ja ihan kunnolla alkoivatkin. Kauhea vuoto ja hirveät kivut, muistan kun itkin sohvalla sikiöasennossa kivusta. Olen nyt 39.

Vierailija
54/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla umpparikipu tuli ja meni melkein viikon ennenkuin sit muuttui ihan sietämättömäksi ja mentiin sairaalaan. En kyl tajua tuota nykyistä antibioottisuositusta.... Siis kun se tosiaan on sellaien umpimainen pussi josta ne sonnat eivät omin avuin pääse pois, niin miksi ihmeessä se pussi vielä jätettäisiin siihen jos tulehtuu, kun kuitenkin näitä poistoleikkauksia on tehty jo vuosikymmeniä(/-satoja?)

Vierailija
55/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli immenkalvo niin kiinni, että menkkaveri ei päässyt tulemaan ulos ollenkaan ulos, vaan jäi sisääni. En muista kuinka monta kuukautta kesti ennen kuin asiasta ja kivuista vanhemmilleni kerroin, mutta alavatsani oli silloin jo pyöreä pampula kipujen ollessa todella ikävät. Lääkärissä lääkäri sanoi vatsan nähdessäni, että olen raskaana (olin 11 vuotias) ja minä sanoin tietenkin, että en varmasti ole, syy on mualla.

Tutkimusten jälkeen minut kiidätettiin sairaalaan ja siellä leikattavaksi. Immenkalvoon tehtiin reikä ja sisälleni ehkä jopa muutaman kuukauden aikana sakeutunut veri pääsi pois. Onneksi tulehdusta ei tullut. Myös luokkakaverillani oli ollut täsmälleen sama juttu.

Immenkalvo piti leikata vielä kerran auki, sillä yhdyntä ei onnistunut kalvon ollessa yhä vieläkin tiukka.

Hyvä se on siis tutkia, ei lapsi turhaan valita ja jos valittaa, niin ei kyllä lääkäriin suostu silloin.

Vierailija
56/199 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautiset alkoi, kun olin 10 vuotta ja 9 kuukautta. Ei ole kovin yleistä, että 9-vuotiaana alkaa, mutta täysin mahdollista. Mahakipu voi johtua tosin monesta muustakin. 

Vierailija
57/199 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa herkkuja, nythän on useissa perheissä karkkipäivä? Vatsatauti? Kuukautiset epätodennäköiset, ellei ole kasvanut kainalokarvoja ja tullut valkovuotoa...

Onko tytöllä ripulia, huono olo, pystyykö kävelemään?  

Mistä helv*tistä kukaan vanhempi tietää onko lapsella valkovuoto alkanut?? Kuka kyselee tuollaisia keltään, oikeasti?

Se näkyy yleensä pikkareissa .

Entä miksi vanhempi tutkii lapsensa pikkareita?

Sulla ei taida olla lapsia? Vai peseekö sun lapset itse pyykkinsä? Epäilen ensimmäistä...

Ihan kuule tutkimatta niitä pikkareiden sisältöjä joutuu pyykkiin laittaessa näkemään.

En minä ainakaan niin tarkasti tutki että vaaleista pikkareista huomaisi mitään. Meillä kun lapset osaavat itsekin lajitella pyykkinsä oikeaan koriin, ei tarvitse kuin tsekata ettei ole väärän värisiä seassa.[/quote/]

Ja valkovuotohan on nimensä mukaisesti valkoista...juu ei, kyllä sen vaaleista pöksyistä erottaa myös.

Vierailija
58/199 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää yksityiselle.Tai ota selvää lapselta että ei kiusata.

Jos on menkat niin mitä se yksityinen auttaa? Maksaa pirusti. Jos meinasit että yksityinen on automaattisesti parempi niin erehdyt pahasti.

Yksityinen ottaa vastaan ja tutkii.

Olen säästänyt kelpo kasan julkista rahaa kääntyessäni yksityisen puoleen, koska työterveys on joko kieltäytynyt ottamasta vastaan tai sinne on tosi hankalaa päästä. Yksityiselle pääsee heti eikä tule turhaa sairauspäivää saati kamalia kipuja. Ongelmani on ärhäkkä virtsis, joka iskee aika ajoin. Maksaa, mutta toimii.

Lapsen outojen kipujen kanssa en todellakaan jäisi "hoitajalääkärien" puhelindiagnoosien varaan.

Vierailija
59/199 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on oikeasti 16 -vuotias. Sinua on jymäytetty.

Onko täällä oikeasti keskivertoa tyhmempää jengiä, kun tätäkin huumoripläjäystä on alapeukutettu?

Vierailija
60/199 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkin niin että mies vei tytön, tuolla pienemmällä kun nyt se  "äiti ei saa mennä "-ikävaihe ja mies totesi että istuu mielummin työpäivän jälkeen päivystyksessä, kuin kuuntelee kiukuttelua ja äidin kaipuuta! Ajoi auton oven eteen kun tyttö kävelee kilpikonnana.

Tyttö on yrittänyt kakkia muttei kuulemma auta, ummetus tuskin on sillä toissapäivänä kävi kakalla. Tiedän sen, sillä menimme yhdessä kaupan  vessaan jossa  vain yksi  koppi ja kuuntelin jalat ristissä toisen kakkimista .D . Maha ei ollut mitenkään sekaisin, eikä vielä kipeä. Kipu alkoi eilen aamupäivällä  kun oli puuhaillut kavereiden kanssa pihalla ja paheni päivän mittaan. Illalla kuulemma helpotti, mutta aamulla alkoi taas  ja "sattui se vähän yölläkin ".

Murkkuiän mitään merkkejä ei ole näkynyt tukan rasvoittumista lukuunottamatta, joten pidän epätodennäköisenä että syy olisivat ekat kuukautiset!

Aloittaja

Tyttö on tuskasena ja mies ajattelee vaan omaa jaksamistaan.. huhhuh! Aikamoinen kultakimpale taas siellä.

Miksei sitä saisi ajatella? Tykkäätkö itse lapsena väsyneistä vnhemmista, jotka karjuu sulle kokoajan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi