Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pyysi korjaamaan gradunsa kielioppivirheet

Vierailija
06.12.2018 |

Onko se hyvän ystävän velvollisuus auttaa tällaisessa hädässä?
Kaveri pyytää korjaamaan noin 60-sivuisen gradunsa. Suostuisitko hommaan, tekisitkö ilmaiseksi vai odottaisitko saavasi jonkinlaista korvausta vaivasta? Onko väärin kieltäytyä, jos ei huvita?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön duuni. Ei tollasta tarvitse tehdä ilmaiseksi kenellekään. Oon kuullut tarinoita, joissa se gradu on sitten ihan käsittämätöntä tuubaa, jonka kielioppivirheitä ei ihan hetkessä korjata. Hyvässä lykyssä päädyt kirjoittamaan joka virkkeen uudestaan. Kaverilta on varmaan vaikea pyytää rahaa, mutta ainahan voi sanoa ettei vaan ehdi.

Minä olen lukenut Perttu Häkkisen gradun. Se oli varmasti hyvä gradu ja tuskin oli virheitä. Juttu on vaan se, että rehellisesti en ymmärtänyt yhtään mitään. En ymmärtänyt, vaikka selitti. Mä sanoin sille aikoinaan, että tämä taitaa olla ainoa asia, jota en todella ymmärrä. Eipä sitä oikein ymmärtänyt muutkaan frendit.

Jos ei ole takana lukutunteja tarpeeksi niin ei voi olettaa että tajuaa lukemaansa. Silloin hyvin harvoin osaa edes kirjoittaa mitään.

Vierailija
22/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikanani tuo kielenhuolto tapahtui yliopiston puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteet hukassa kirjoitti:

Minulla on yliopistossa oleilevia ystäviä. Itse olen amis.

Yllättävän moni ei osaa suomen kieltä ja kielioppia.

Hassua miten yliopistoon pääsee sellaisillekin linjoille, vaikka perusteet ovat yläasteen tasolla.

Itse olen opiskellut kaiken itsenäisesti ja vastaan vähintään maisteria arvoltani. Luen jatkuvasti asioita ja en päde akateemisuudella kuten yliopistossa oleilevat ystäväni. He ovat ihan hyvää seuraa ja ystäviä, mutta taso on hyvin heikko ja en kyllä kehtaisi itseäni kutsuttavan akateemiseksi, jos olisin samalla tasolla kuin he ovat.

Et päde koska et ole. 😂

Vierailija
24/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten yliopistoon pääsee sellaisillekin linjoille, vaikka perusteet ovat yläasteen tasolla.

Itse olen opiskellut kaiken itsenäisesti ja vastaan vähintään maisteria arvoltani. Luen jatkuvasti asioita ja en päde akateemisuudella kuten yliopistossa oleilevat ystäväni. He ovat ihan hyvää seuraa ja ystäviä, mutta taso on hyvin heikko ja en kyllä kehtaisi itseäni kutsuttavan akateemiseksi, jos olisin samalla tasolla kuin he ovat.

Korjasin kirjoitusvirheet työkaverin amiskorkeen lopputyöstä. Ihmettelen edelleen, miten hänen tekstinsä hyväksyttiin.

Vierailija
25/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikanani tuo kielenhuolto tapahtui yliopiston puolesta.

Lol

Vähän sama kuin joku ammattikoulussa tulisi puolestasi näyttämään näyttökokeessa miten poraa käytetään. Aika hauskaa kuulla miten vaikeaa tuo kirjoittaminen on. Ehkä heidän olisi pitänyt mennä amikseen ihan suoraan.

Kirjoitustaito ei ole vaikeaa. Se on laiskuutta tai tyhmyyttä. Miten on mahdollista että laiskat tai hölmöt pääsevät yliopistoon?

Vierailija
26/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäKi kirjoitti:

https://www.scribbr.fi/oikoluku/suomenkielinen-opinnaytetyo/

Yhdyssanavirheitä jo mainoksessa, huhhuh.

Vierailija
27/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et päde koska et ole. 😂

Miksi sinne pitäisi mennä. Akateemisuus on kokenut inflaation.

Taso on laskenut todella paljon.

Isäni sanoi aina että perusteet ovat ne mitkä hallitaan unissaankin.

Vierailija
28/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KäKi kirjoitti:

https://www.scribbr.fi/oikoluku/suomenkielinen-opinnaytetyo/

Yhdyssanavirheitä jo mainoksessa, huhhuh.

Hahahhahaha

Vierailija
29/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seulan läpi pääsee kaikenlaisia "valmiita" filosoofeja ja tirehtöörejä, joilla on hattu noussut korkealle päähän. Sitten kun tullaan kirjoittamiseen niin ei edes pilkut tai yhdyssanat mene kohdalleen.

Saa kyllä hävetä todella usein. Kirjoittaminen nähdään erillisenä osiona ja tietynlaisena hifistelynä, jota ei todellakaan muka tarvitse osata. Minusta nämä ihmiset ovat omaksuneet tietynlaisen rahvaan "rillumarein kultuurin", jossa kapinoidaan akateemisia perusteita. Eli juurikin jaloa kirjoittamisen taitoa väheksytään paikassa jossa kirjoittaminen ja lukeminen on pääasiallinen työ ja ainoa olomuoto edetä.

Muussa tapauksessa voi mennä kiristelemään muttereita, ruuveja ja tauolla soitella rillumarei-haitaria tupakki huulessa. Ei se niin justiinsa ole, kunhan sinne päin. Tärkeintä on filosofioida ja kuulostaa älykkäältä.

Olen huomannut saman. Tärkeintä että osaa narista nasaalista flekmaattiseen äänensävyyn ja pitää muistaa tuoda vihreitä arvoja ja eläinoikeuksia mukaan keskusteluun, niin menee läpi.

Kirjoittaa ei tarvitse, eikä ajatella.

Vierailija
30/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarkistin sukklaistytön gradun kieliasun. Ei tullut mieleenkään pyytää rahaa. Samoin kaverini luki mun diplomityön ja antoi korjausehdotuksensa. Ei siinäkään maksusta puhuttu. Jos voi auttaa, niin autetaan. Ihan pyyteettömästi.

Olen se hyvä, että yksi parempi ihminenkin eksyi tänne tavallisten kuolevaisten joukkoon. Sulle on varma taivaspaikka.

Vierailija
31/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et päde koska et ole. 😂

Jep 😂 Varsinainen akateeminen 😂

Vierailija
32/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikojen saatossa huomannut että kaikenlainen "elinikäinen ystävyys" katkeaa kun tilanteet muuttuu. Paras työkaveri jää jos työtilanne muuttuu.

Aika voi viedä erilleen kaikki paitsi sukulaiset. Verisidettä ei katkaista mitenkään mikä on hyvä asia ja huono asia.

Jos kaverisi on sukulainen, voit vilkaista.

Muussa tapauksessa sanot vaan ettei tunnu oikealta, tai et ehdi. Oikeasti ei-sanaa tarvi edes perustella.

Vierailija
33/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seulan läpi pääsee kaikenlaisia "valmiita" filosoofeja ja tirehtöörejä, joilla on hattu noussut korkealle päähän. Sitten kun tullaan kirjoittamiseen niin ei edes pilkut tai yhdyssanat mene kohdalleen.

Saa kyllä hävetä todella usein. Kirjoittaminen nähdään erillisenä osiona ja tietynlaisena hifistelynä, jota ei todellakaan muka tarvitse osata. Minusta nämä ihmiset ovat omaksuneet tietynlaisen rahvaan "rillumarein kultuurin", jossa kapinoidaan akateemisia perusteita. Eli juurikin jaloa kirjoittamisen taitoa väheksytään paikassa jossa kirjoittaminen ja lukeminen on pääasiallinen työ ja ainoa olomuoto edetä.

Muussa tapauksessa voi mennä kiristelemään muttereita, ruuveja ja tauolla soitella rillumarei-haitaria tupakki huulessa. Ei se niin justiinsa ole, kunhan sinne päin. Tärkeintä on filosofioida ja kuulostaa älykkäältä.

Olen huomannut saman. Tärkeintä että osaa narista nasaalista flekmaattiseen äänensävyyn ja pitää muistaa tuoda vihreitä arvoja ja eläinoikeuksia mukaan keskusteluun, niin menee läpi.

Kirjoittaa ei tarvitse, eikä ajatella.

Kyllä juuri noin. Sinällään synkkää, kun yleensä yliopistossa opiskelevat kirjoittivat 1900-60-luvuille asti kantaa ottavaa kirjallisuutta ja mielipiteitä julkisesti. Osa teki jo esseitä itsenäisesti ja novelleja kaupallisestikin. Nykyään ei kyllä kehtaisi lukea pätkääkään kenenkään tekeleitä.

Perusteet ovat ihan hukattu. Silloin kun perusteita ei ole, niin homma ei enää ole uskottavaa.

Silloin myöskään sisällöllä ei enää ole arvoa.

Itse syyttäisin että vasemmistolaisuus yliopistossa on syynä tähän "rillumanrei" kultuuriin. Eli ei väliä, ei niin justiinsa. Samalla tavoin rakennetaan nykyään talojakin. Meno on levinnyt akateemisesta maailmasta myös työväenluokkaan.

Tehdään suoraan sanottuna paskaa jälkeä. Eli te sielä, jotka tunnette piston sydämessänne. Opiskelkaapa äkkiä ne perusteet haltuun. Onko tämä selvä?

Kyseessä ei ole mikään kilpailu tai se että minä olen parempi, vaan se että teidän omaksi hyväksi tässä nuhdellaan.

Vierailija
34/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikojen saatossa huomannut että kaikenlainen "elinikäinen ystävyys" katkeaa kun tilanteet muuttuu. Paras työkaveri jää jos työtilanne muuttuu.

Aika voi viedä erilleen kaikki paitsi sukulaiset. Verisidettä ei katkaista mitenkään mikä on hyvä asia ja huono asia.

Jos kaverisi on sukulainen, voit vilkaista.

Muussa tapauksessa sanot vaan ettei tunnu oikealta, tai et ehdi. Oikeasti ei-sanaa tarvi edes perustella.

En kyllä allekirjoita tuota. Omat vanhemmat ja sisaruksetkin voi ihan hyvin hylätä.

Vierailija
35/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se gradu on tarkoitus tehdä kyllä itse. Onko kaverisi Laura H. ?

Älä jaksa

Vierailija
36/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarkistin sukklaistytön gradun kieliasun. Ei tullut mieleenkään pyytää rahaa. Samoin kaverini luki mun diplomityön ja antoi korjausehdotuksensa. Ei siinäkään maksusta puhuttu. Jos voi auttaa, niin autetaan. Ihan pyyteettömästi.

Olen se hyvä, että yksi parempi ihminenkin eksyi tänne tavallisten kuolevaisten joukkoon. Sulle on varma taivaspaikka.

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Mutta yritä edes, sinäkin.

Vierailija
37/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri eks niin? kirjoitti:

Tuossa vaiheessa pitäisi olla hallussa kielioppi.

Sääli että yliopistoon pääsee surkeaa väkeä.

Pitäisi oikeasti osata perusteet lukemiseen, kirjoittamiseen ja laskemiseen.

Jos näissä ei edes perusteita hallita, niin heikolla kantamilla ollaan. Nämä opitaan nimittäin jo lukiossa.

Yllätyin miten paljon kääntäjissäkin on täysin kielitaidotonta porukkaa. Miten ihmeessä voidaan lähteä kääntämään kieltä, jos ei osata edes kirjoittaa oikeaoppisesti?

Tätäkin puolusteltiin naureskellen että tässä käännetään, eikä olla mitään suomen kielen opettajia.

Ei näin. Ei tosiaankaan aleta puolustelemaan heikkouksia ja häpeää, vaan äkkiä korjataan virhe ja opiskellaan sille tasolle ettei enää mokailla ja menetetä kasvoja.

Eräät eivät koskaan opi. He ovat yksinkertaisesti hölmöläisiä.

Minä kuintenkin teen palveluksen ja yritän auttaa ja neuvoa, niin se otetaan hyökkäyksenä.

Ei näin. Eks niin?

Miksi?

Olen itse fyysikko ja kummastelen miksi minun pitaisi olla hyva aidinkielessa.

Ei se juurikaan auta luonnontieteiden ymmartamista.

Taitaa muuten olla syy, ettta lasteni luonontietenkirjat on ihan kuraa.

Kait niissa pilkut ja ja isot kirjaimet on paikallaan mutta loogisia virheita, niita on paljon. Ehka se johtuu siita ettei se kuka on puhtaaksi kirjoittanut tajua asiasta yhtaan mitaan.

Lukihairioisena luen hitaasti ja joka kirjaimen. Huomaan usein miten ajatusvirheet syntyvat tekstiin kun ei muisteta korjata taivutusmuotoa sen jalkeen kun lausetta muutetaan.

Huomaan myos kun muka viisaat olettavat muiden kirjoittavan tai puhuvan samalla tavalla kuin itse tekevat. Kun eivat malta keskittya toisen ilmaisuun, missavat erillaisen katsonta kannan.

Vierailija
38/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän gradussa on kielioppivirheitä jo ihan siinä tiivistelmässä. Aluksi häiritsi, mutta nyt olen huomannut, että on monilla muillakin, joten aivan se ja sama. 

Gradut ja niiden tieteellisyys on huvittava vitsi monesti... Onneksi pääsin yliopistosta pois. Siellä väännettiin vaan jotakin kirjoitelmia. Paras idea ei voittanut, vaan paras kirjallinen tuotos, vaikka en mennyt sinne kirjoittamista opiskelemaan. Osaan kirjoittaa, mutta en pyöritellä tuubaa, joka ei kiinnosta, oikeaan muotoon.

Vierailija
39/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se gradu on tarkoitus tehdä kyllä itse. Onko kaverisi Laura H. ?

Ei kai itse tekeminen tarkoita sitä, etteikö voisi myös pyytää apua ja tulea. - Ja ymmärtää mys sen, että apua voi pyytää eri tahoilta. Mutta on myös fiksuutta ymmärtää se, että missä menee raja milloin on kyse siitä, että pyytää toista töihin ja milloin pyytää toiselta talkoilemaan ja tekemään vain vastikeeton ystävänpalvelus.

Työnteosta, toisen hyväksi taas tapana on maksaa palkkaa. Itse toimin alalla, jonka johdosta olen kohdannut ja törmännyt ja saanut lähipiiriini ihmisiä, jotka säännöllisen epäsäännöllisesti ovat yhteydessä ja kysyvät yhtä pikku juttua tai pyytävät,, että enkö voisi sitä ja tätä koska olen, mitä olen. - Ei siinä. Ssaatan auttaa ja tukea usein mielelläni.

Mutta fakta on, että ellen näin tekisi niin ainakin osa joutusi hakemaan "pikku juttuunsa" ratkaisua ja vastausta jostain muualta, koska tuo pikku juttu vaatii usen ratkaisua ja hoitoa. Ellei niin tee siitä saattaa olla seurauksia. Mitenkhän mahtaisi olla, ellei tuota oikeinkirjoitusta joku tarkastaisi. - Aika hyvin monesti minulta apua pyytäneet osaavat tavanomaisimpiin kysymyksiin itsekin vastata. (Tosinaan huomaa tai sai kuulla,  että googlen avustamana).

Ihmetyttää sitten, että kun sitten joskus olen vastannut että saatan auttaa, mutta toivisin saavani asiasta kohtuullisen korvauksen niin osa suuttunut.

En ymmärrä miksi asiaan perehtyminen vie toisinaan enempi aikaa. Kuinka moni meistä lukee päälle 60 sivua, mitä hyvänsä teksiä hetkessä ja osaa nähdä mikä siinä on pielessä kieliopillisesti?  - En minä ainakaan.  - Joten, jos joku näkee tämän vaivan minun puolestani niin kyllä ainakin itse olisin valmis maksamaan siitä korvauksen.            

Vierailija
40/110 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et päde koska et ole. 😂

Miksi sinne pitäisi mennä. Akateemisuus on kokenut inflaation.

Taso on laskenut todella paljon.

Isäni sanoi aina että perusteet ovat ne mitkä hallitaan unissaankin.

Eikä isäsikään päde koska ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä