Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Tympäännyttäisi suuresti jos ei mitään muuta kulttuuria saisi koskaan mennä kokemaan kuin tämän yhden ja saman. Ei kiinnosta jos joku ei halua ikinä matkustaa, ihan vapaasti vain. Mulla yksi elämän tarkoituksista on "maailman avartuminen" niin sanotusti, tykkään myös eri kielistä.
Teen mieluummin pitkiä matkoja niin ei tarvitse koko ajan rampata. Joku viikonloppumatka olisi varmaan piristävä mutta kyllä mä sitä ekologisuuttakin ajattelen väkisinkin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.
Moni on muuttanut ja tullut sitten häntä koipien välissä takaisin kun lämmön lisäksi muu ei sitten oikein olekaan toiminut kuten Suomessa..
Ihmiset yrittävät puolustella matkusteluaan mm. maailmankuvan avartamisella. Ikävä kyllä, en ole juuri huomannut runsaan lentelyn ja pikaoleskelun parantaneen tuttujeni tai esim. julkkisten ymmärrystä maailmasta. Jotta oikeasti sisäistäisi toisen maan olot pitäisi siellä viettää pitkä aika, asua paikallisten keskuudessa, ym. Hyvät dokumentit, kirjat, ym. toimivat paremmin.
Ei jeesus miten kateellista ja ahdasmielistä porukkaa. Reissaaminen tekis teillekin varmasti hyvää. Ps. Kaikki ei reissaa tyylillä "5 tähden hotelliin ja shoppaileen". Toisekseen, on se vähän eri vaeltaa Himalajan kylissä itse kuin katsoa samaa telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lento kaukomaille saastuttaa henkilöä kohti saman verran kuin koko vuoden autoilut.
Tiedät kai mikä onyhden lapsen aiheuttama hiilijalanjälki. lapsettomille siis suotakoon lentomatkusataminen eikö?
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on täysin turhaa saastuttamista ja rahojen tuhlausta! Sitten kohta itketään kun ei ole varaa mihinkään.
Onpa taas järjenjuoksu mallillaan. Miksi itkisin jos käytän rahani juuri siihen mihin haluan? En minä niitä matkustusrahoja täällä Suomessa mihinkään käytä, tietenkin niiden lisäksi on tavalliset elämään menevät kulut laskettu niin että rahat riittää niihinkin.
Mutta ajattelit toki tyypillisesti vain omasta näkökulmastasi, "tämä asia on minusta tuhlausta ja jos siihen pitäisi käyttää rahaa, itkisin kun ei ole enää varaa mihinkään":
Minä kävelen ja pyöräilen ison osan arjen menoistani. Loput kuljen bussilla. Lajittelen kaikki jätteet oikein, enkä ikinä roskaa luontos. Lemmikkejä ei ole.
Yritän pitää sähkön ja veden kulutuksen pienenä. Kierrätän paljon vaatteita, huonekaluja ja käyttöesineitä. Pyrin kuluttamaan kaikin puolin järkevästi.
Ja ulkomaille lennän kaksi tai kolme kertaa vuodessa. Miksi? Koska se on kivaa! On kiva nähdä uusia paikkoja, ja varsinkin nauttia erilaisesta luonnosta. Suomessa vain ei ole sademetsiä, ei trooppisia rantoja eikä vuoria. Haluan nähdä niitä! Tiedostan, että haluni on itsekäs. Toisaalta, tässäkään taloyhtiössä ei kaikki viitsi lajitella, ja ainakin kolme keski-iän ylittänyttä miestä ajelee vanhoilla saastuttavilla autoilla. Naapurin lapsiperhe rakastaa käydä laivoilla, nekö ei pilaa meidän Itämerta?!
Näissä keskusteluissa sitä syytetään, ketä on helpoin syyttää. Lentomatkailu tuottaa 2-3% maailman vuotuisista päästöistä. Voitte itse miettiä, mistä tulee loput 97% ja että pitäisikö nyt ensin keskittyä niihin (ja kotoiseen Itämereen)?
Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin kaamosmasennuksesta ja Suomessa se n. 8 kk kestävä pimeys lannistaa ja tekee ison osan elämästä kurjaksi. Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista tai vaihtoehtoisesti vaihtaa työnantajaa (joka sallii pitkäkestoisen etätyön ulkomailla), jotta voisin muuttaa edes jonnekin vähän etelämmäksi niin eipä tarvitsisi enää valon takia matkustaa.
Mikä ihmeen 8 kk kestävä pimeys ?? Huhtikuussakin illat on 20-21 asti valoisia. Marras-tammikuu ja sit rupee helpottaa. Ja ihmettelen tota kylmyys valitusta - menneenä vuotena järjettömät helteet alkoivat toukokuussa ja jatkuivat melkein syyskuun loppuun. Ihme valittajia.
Jospa nyt jokainen saisi itse päättää, miten elämäänsä elää.
Olisi minusta aika turhaa osata montaa kieltä, jos ei koskaan pääsisi niitä käyttämään oikeassa kieliympäristössä.
Suomi on pieni, periferiassa sijaitseva maa, joka ei voi linnoittautua oman maan rajojen sisäpuolelle. Meillä ei ole siihen varaa. Kaikki tarvitsevat muita, ja se koskee niin yksittäisiä ihmisiä kuin kansakuntiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset yrittävät puolustella matkusteluaan mm. maailmankuvan avartamisella. Ikävä kyllä, en ole juuri huomannut runsaan lentelyn ja pikaoleskelun parantaneen tuttujeni tai esim. julkkisten ymmärrystä maailmasta. Jotta oikeasti sisäistäisi toisen maan olot pitäisi siellä viettää pitkä aika, asua paikallisten keskuudessa, ym. Hyvät dokumentit, kirjat, ym. toimivat paremmin.
Ainakaan minä en vietä aikaani missään turistirysissä muiden länkkäreiden kanssa.
Tutustun ihan paikallisiin ja teen aktiviteetteja, jotka juuri avaa sitä kulttuuria, kieltä ja jossa ollaan paikallisten kanssa tekemisissä. Pakettimatkat nyt on tietenkin eri asia ja ovat mielestäni tylsiä. Joku pikaoleskelu taas voi toimia ihan siihen että haluaa nähdä uuden paikan ja vaikka nähtävyyksiä vaikkei siitä jotain älyttömän syvällistä avautuisikaan. Enemmän luultavasti kuitenkin kuin kotiin jäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa sitä syytetään, ketä on helpoin syyttää. Lentomatkailu tuottaa 2-3% maailman vuotuisista päästöistä. Voitte itse miettiä, mistä tulee loput 97% ja että pitäisikö nyt ensin keskittyä niihin (ja kotoiseen Itämereen)?
Lentomatkailu kasvaa maailmanlaajuisesti sellaista vauhtia, että se tekee ponnistelut päästöjen vähentämiseksi muilla sektoreilla merkityksettömäksi. Se tulee myös tulevaisuudessa kasvamaan yhä kiihtyvällä vauhdilla kun kehittyvissä maissa yhä useammalla on varaa lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin kaamosmasennuksesta ja Suomessa se n. 8 kk kestävä pimeys lannistaa ja tekee ison osan elämästä kurjaksi. Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista tai vaihtoehtoisesti vaihtaa työnantajaa (joka sallii pitkäkestoisen etätyön ulkomailla), jotta voisin muuttaa edes jonnekin vähän etelämmäksi niin eipä tarvitsisi enää valon takia matkustaa.
Ja ihmettelen tota kylmyys valitusta - menneenä vuotena järjettömät helteet alkoivat toukokuussa ja jatkuivat melkein syyskuun loppuun. Ihme valittajia.
Viisi kuukautta lämmintä - eli seitsemän kuukautta viileää ja kylmää. Vau, lohduttavaa.
Miksi itse valitat toisten valittamisesta? Jos et itse palele helposti ja inhoa kylmää niin olet onnekas. Minä en valittanut viime kesän helteistä tippaakaan, oli mulle sopivan lämmin.
Itse matkustelen paljon koska olen utelias. Olen kiinnostunut erilaisista kulttuureista ja tahdon saada perspektiiviä omaan elämääni muiden maiden elämänmenosta. En matkusta ulkomaille asuakseni hienossa hotellissa ja ostaakseni samoja rytkyjä joita saa jokaisesta Suomen kauppakeskuksesta. Sohvasurffaan ja tutustun paikallisiin. Pidän elämästäni ja arjestani täällä, enkä siis pakoile mitään. Haluan vain yksinkertaisesti oppia ja nähdä uusia asioita sekä saada kokemuksia ja tarinoita joita kertoilla vanhana.
Tänä vuonna olen lentänyt ennätyspaljon - noin 20 lentoa - minkä vuoksi en aio ensi vuonna lentää ollenkaan, vaan matkailla esim. bussilla Venäjällä. Matkani muutenkin ovat useimmin noin kuukauden mittaisia ja käsittävät paljon maitse liikkumista. Matkailun tuottama hiilijalanjälki ahdistaa minua, enkä oikein tiedä miten harrastustani jatkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lento kaukomaille saastuttaa henkilöä kohti saman verran kuin koko vuoden autoilut.
Eli koska en autoile voinkin hyvillä mielin tehdä kaukolennon vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Voin kertoa että Berliini oli aivan erilainen paikka mitä oletin, kun kävin siellä itse. Kirjat ja dokkarit eivät sitä minulle avanneet. Ei tarkoitus olekaan oppia tuntemaan toisen maan oloja (sosiaaliturva, demokratia jne), mutta se kokemus syntyy vasta kun siellä käy, ei kuvia katselemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koska en autoile voinkin hyvillä mielin tehdä kaukolennon vuodessa.
Kyllä sinä varmasti joillain autoillakin kuljet ja vieläpä aika paljon, vaikkei omaa autoa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihmettelen tota kylmyys valitusta - menneenä vuotena järjettömät helteet alkoivat toukokuussa ja jatkuivat melkein syyskuun loppuun. Ihme valittajia.
Viisi kuukautta lämmintä - eli seitsemän kuukautta viileää ja kylmää. Vau, lohduttavaa.
Miksi itse valitat toisten valittamisesta? Jos et itse palele helposti ja inhoa kylmää niin olet onnekas. Minä en valittanut viime kesän helteistä tippaakaan, oli mulle sopivan lämmin.
Olen sun kanssa niin samaa mieltä. Viime kesä oli eriskummallinen poikkeus - ja jos joka kesä olisi samanlainen, niin varmaan matkustelisin puolet vähemmän. Esim tälle talvelle en ole ekaa kertaa vuosiin kokenut tarvetta lähteä ulkomaille tankkaamaan aurinkoa ja lämpöä. Mutta valitettavasti 9/10 suomen kesistä on niin sateisia ja viileitä, että talven saapuessa tekee lähinnä mieli vaan itkeä kun tuntuu että edellinen talvi ei edes koskaan kunnolla loppunut.
Pitää nyt kiertää kaikki paikat ennen kuin maapallo tuhoutuu. Se tuhoutuu joka tapauksessa vaikka ei edes lennettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittu yrittäjä täällä hei:)
Kävin lomalla tallinnassa viime viikonloppuna.
Kyllä toi etelässä käyminen piristää..
Join viinaa ja lauloin karaokea.
Maanantaina tuli itku , kun sijainen ei ollut tehnyt tulosta...
Kaduttaa että menin
Jo vuosi 6pv/viikko töissä...noh
Mistä tiedät että se tulee niiltä, joilla ei itsellä ole varaa? Täällä kun kaikki kirjoittavat nimellä Vierailija. Pystyt siis välittömästi selvittämään ketkä ovat kirjoittaneet viestit nro. 5, 18, 35, 42, 78, 121 ja 148, ja millainen heidän varallisuustilnteensa on?