Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?

Vierailija
28.11.2018 |

sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.

Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.

Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.

Menee hermot ihmisiin.

Kommentit (512)

Vierailija
181/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä on niin typeriä keskusteluja, nämä (Suomi + ulkomaat) eivät sulje toisiaan pois. Matkustelu antaa niin paljon enemmän mitä ottaa. Olen jokaisen reissun jälkeen niin paljon henkisesti rikkaampi, mitä ilman reissua.

Anteeksi mutta tämä on kyllä hölmösti sanottu, vai että matkustelu antaa enemmän mitä ottaa? Sun nautinto on tärkeämpää kuin luonnon hyvinvointi?

Niin en puhunut mistään lentomatkustamisen päätöistä enkä luonnon hyvinvoinnista. Lähinnä tarkoitin henkistä pääomaa ja hyvinvointia mitä se tuottaa.

Vierailija
182/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en saa ympäristöpalkintoa. Olen tänäkin vuonna lentänyt kymmeniä kertoja eri maihin, pääosan niistä Espanjaan, jossa minulla on toinen koti. On se vaan ihanaa lennähtää sinne aina, kun alkaa säät pänniä, katsoo vaan halvan lennon. Olen vapaa kuin taivaan lintu.

Eli tämä Espanjan kotisi on tyhjillään siellä pitkiä aikoja. Aika fiksua... Kyllä minäkin hankin Espanjasta kakkoskodin jos pystyn (uskon että ei ole estettä), mutta on kyllä täyttä tyhmyyttä antaa asunnon hengailla tyhjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin mielelläni maaninen ulkomailla ramppaaja jos olisi rahaa. Pääsyy: en kestä tätä maata lokakuusta huhtikuuhun. Olen älyttömän herkkä valonvaihtelulle/pimeydelle, masennun joka vuosi vaan pahemmin syksyllä ja sama käy keväälläkin. En kestä kylmää juuri ollenkaan, en halua olla ulkona yhtään pakollista enempää tässä päälle vuoden vuoden aikana. 

Toki muut maat kiinnostaa muutenkin.

Se mitä sanoit lihansyönnistä ei kyllä ole totta, moni syö lihaa edelleen mutta ei hullun lailla kuten mainitsemasi ääripäät. Itsekin nykyään aina vain harvemmin, vaikken sillä mitään matkustelun päästöjä kompensoikaan. 

Tavoitteeni ei kyllä varsinaisesti ole ruveta tienaamaan ja sitten matkustelemaan jatkuvasti, vaan muuttaa pois täältä.

Vierailija
184/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina uusi loma varattuna ennen edelliselle lähtöä. Nyt olemme Madeiralla, tammikuun lopussa vuorossa on kaksi viikkoa Teneriffalla ja huhtikuussa viikko Maltalla.

Kesä ollaan mökillä aina kuin mahdollista. Tykätään matkustamisesta ja tehdään se ilman syyllisyyttä.

Eli sua ei pätkääkään kiinnosta kuinka paljon lentäminen saastuttaa? Millainen pallo jää tuleville sukupolville?

Kysyn tämän mielenkiinnosta. Ihan oikeasti haluan tietää miksi usein lentäminen ei herätä yhtään syyllisyyttä.

Eiköhän peli ole jo menetty. Ja parempi vain maapallolle, jos ihmiset poistuvat täältä. Luonto herää sitten pikkuhiljaa uudelleen eloon.

Vierailija
185/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä on niin typeriä keskusteluja, nämä (Suomi + ulkomaat) eivät sulje toisiaan pois. Matkustelu antaa niin paljon enemmän mitä ottaa. Olen jokaisen reissun jälkeen niin paljon henkisesti rikkaampi, mitä ilman reissua.

Anteeksi mutta tämä on kyllä hölmösti sanottu, vai että matkustelu antaa enemmän mitä ottaa? Sun nautinto on tärkeämpää kuin luonnon hyvinvointi?

Niin en puhunut mistään lentomatkustamisen päätöistä enkä luonnon hyvinvoinnista. Lähinnä tarkoitin henkistä pääomaa ja hyvinvointia mitä se tuottaa.

Henkistä pääomaa XDD

Vierailija
186/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun ei koskaan lähde laajentamaan omaa maailmankuvaa vaan nököttöä samassa paikassa ja ostaa rahoillaan vain materiaa? Mitä järkeä siinä on?

Itse ainakin kerään mielummin kokemuksia kuin tavaroita.

Vierailija
187/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Sisiliassa pizzan syönnistä"

:DDDDD

Vierailija
188/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en saa ympäristöpalkintoa. Olen tänäkin vuonna lentänyt kymmeniä kertoja eri maihin, pääosan niistä Espanjaan, jossa minulla on toinen koti. On se vaan ihanaa lennähtää sinne aina, kun alkaa säät pänniä, katsoo vaan halvan lennon. Olen vapaa kuin taivaan lintu.

Eli tämä Espanjan kotisi on tyhjillään siellä pitkiä aikoja. Aika fiksua... Kyllä minäkin hankin Espanjasta kakkoskodin jos pystyn (uskon että ei ole estettä), mutta on kyllä täyttä tyhmyyttä antaa asunnon hengailla tyhjänä.

No jos ymmärsit lukemasi, niin olen lentänyt kymmeniä kertoja tänä vuonna. Yhtään kokonaista kuukautta se ei ole ollut tyhjillään. Ja sen verran paljon siihen on investoitu, että mitään vuokralaisruljanssia ei ikipäivinä aloiteta. Oma koti, oma lupa.

Vierailija
189/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat ulkomaamatkat ovat ihan ok kunhan tekee ne muuten kuin lentämällä. Voi esim. matkustaa laivalla Tallinnaan tai Tukholmaan ja siitä eteenpäin junalla tai bussilla pidemmälle Eurooppaan.

Esim. Kööpenhamina, Vilna, Varsova ja Riika ovat lähellä.

Miksi alapeukut? Laiva+bussi/juna yhdistelmä lähellä sijaitseviin kohteisiin on paljon ekologisempi vaihtoehto kuin lentely Euroopan suurkaupunkeihin.

AIKA. Turku Tukholma lento kestää ½ tuntia, laiva 12 tuntia. Mieti nyt kumpi on nopeampi tapa. Entäs Turku Riika. Lento kestää tunnin ja bussi / laiva yhdistelmä varmasti sen 12 tuntia. Aika on rahaa työssä käyvälle, ei ole mahdollista matkustaa vuorokautta lähikohteisiin, koska sen ajan voi käyttää kohteessa.

Vierailija
190/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos kokeillut? Onhan siinä vissi ero istua piazzalla iltahämärässä paikallinen viinilasi kädessä ja pizzasta nauttien vrt. Kouvolassa sama tilanne.

Vierailija
191/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Nämä matkustelevat velliperseet eivät uskalla kokeilla siipiään eivätkä muuta ulkomaille.

Itse olen asunut yli 10 vuotta ulkomailla, nyt Suomessa. Lentäminen lomille ei kiinnosta yhtään, mine autolla ei pääse, sinne en mene. Tosin teen työmatkoja paljon ulkomaille joten en uhraa enää lomiani siihen. 

Vierailija
192/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä pääomaa XDD

Juu, kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustaa. Sille en voi mitään. Otan osaa kuitenkin.

Vierailija
193/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ymmärsit lukemasi, niin olen lentänyt kymmeniä kertoja tänä vuonna. Yhtään kokonaista kuukautta se ei ole ollut tyhjillään. Ja sen verran paljon siihen on investoitu, että mitään vuokralaisruljanssia ei ikipäivinä aloiteta. Oma koti, oma lupa.

No nyt vasta paljastitkin tyhmyytesi :D Kuka lentää 10 kertaa vuodessa kahden maan väliä?

Vierailija
194/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä pääomaa XDD

Juu, kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustaa. Sille en voi mitään. Otan osaa kuitenkin.

XDDD mistähän sinä tiedät missä kaikkialla olen käynyt???

Vierailija
195/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos kokeillut? Onhan siinä vissi ero istua piazzalla iltahämärässä paikallinen viinilasi kädessä ja pizzasta nauttien vrt. Kouvolassa sama tilanne.

XDDDDD Mitä helvettiä tekisin Kouvolassa.

Vierailija
196/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanan kesän ja kohtuullisen aurinkoisen syksyn, olen saanut pidettyä itseni kotimaassa marraskuun, tosin äsken maksoin matkan tammikuulle.

Lihaa syön ehkä kerran viikossa.

Mutta mikä mikä minua vaivaa? Hirveä ahdistus ja väsymys sumuisesta sateisesta pimeästä loka-marras-joulukuusta, usein jatkuu koko talven täällä etelärannikolla.

Ahdistaa myös tietoisuus, että ilmasto muuttuu lentämiseni vuoksi vielä pikkuisen pahemmaksi.

Helpompi on vähentää lihansyöntiä, jospa se parantaisi omatuntoani.

Vierailija
197/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tuttu ainakin ihan reilusti myönsi että ei näe elämässään mitään sisältö ellei saa jo suunnitella uutta lomamatkaa. Nyt reissaavat vähän väliä, yleensä pakettimatkoja. On ollut kohteita missä ei olla edes poistuttu hotellin alueelta. Eipä tuo ainakaan mitään maailmankuvaa avarra.

Vierailija
198/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Nämä matkustelevat velliperseet eivät uskalla kokeilla siipiään eivätkä muuta ulkomaille.

Itse olen asunut yli 10 vuotta ulkomailla, nyt Suomessa. Lentäminen lomille ei kiinnosta yhtään, mine autolla ei pääse, sinne en mene. Tosin teen työmatkoja paljon ulkomaille joten en uhraa enää lomiani siihen. 

Pitäisikö minun siis muuttaa kaikkiin niihin kohteisiin, jotka maapallolla haluan nähdä? Kuinka pitkäksi aikaa kuhunkin? Listani on nimittäin pitkä, on vielä valtavasti kohteita, joista olen lapsesta saakka haaveillut ja joissa en vielä ole käynyt, Grönlannista New Yorkiin, Chilestä Siperiaan.

Vierailija
199/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kovasti matkustelevat sitten jaksavat kehua maailmalla muille miten Suomi on maailman paras maa ääni väristen ja silmä kostuen.

Hohhoijaa, mitä sakkia....

Vierailija
200/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista, miten lentomatkustamista on yhtäkkiä alettu paheksumaan niin paljon. Miksi samaan tapaan ei paheksuta myös mammojen kiinakrääsän tilailua, lasten hankkimista, black friday -shoppailua, yksityisautoilua ja lihansyöntiä? Nekin saastuttavat maapalloa ihan kiitettävästi.

Mulla on paljon harrastuksia ja ystäviä, mutta silti matkustan pari-kolme kertaa vuodessa ulkomaille. Maksan lennoistani kompensaatiomaksuja, syön pääasiallisesti vegaanisesti (en sano että olen täysin vegaani, matkustan usein Afrikassa enkä ole aina aivan kartalla siitä, mitä syön), ostan vain tarpeeseen ja silloinkin mieluiten suomalaisia tuotteita, en omista autoa enkä aio koskaan hankkia lapsia. En koe lentomatkailusta huonoa omaatuntoa muiden valintojeni kompensoidessa siitä aiheutuvia päästöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme