Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Nämä kovasti matkustelevat sitten jaksavat kehua maailmalla muille miten Suomi on maailman paras maa ääni väristen ja silmä kostuen.
Hohhoijaa, mitä sakkia....
Usko unelmiisi!
Terveydenhoitoa, poliisia ja yhteiskunnan toimivuutta kehun kyllä, kaameaa verotusta, ankeaa ilmapiiriä, paskaa ilmastoa ja kaikenkattavaa byrokratiaa ja holhousta todellakaan en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Nämä matkustelevat velliperseet eivät uskalla kokeilla siipiään eivätkä muuta ulkomaille.
Itse olen asunut yli 10 vuotta ulkomailla, nyt Suomessa. Lentäminen lomille ei kiinnosta yhtään, mine autolla ei pääse, sinne en mene. Tosin teen työmatkoja paljon ulkomaille joten en uhraa enää lomiani siihen.
Pitäisikö minun siis muuttaa kaikkiin niihin kohteisiin, jotka maapallolla haluan nähdä? Kuinka pitkäksi aikaa kuhunkin? Listani on nimittäin pitkä, on vielä valtavasti kohteita, joista olen lapsesta saakka haaveillut ja joissa en vielä ole käynyt, Grönlannista New Yorkiin, Chilestä Siperiaan.
Lyhennä listaasi. Elämäsi ei siitä muutu vaikka nuo näet / et näe.
Asumalla muualla pääsee paremmin maan kulttuuriin ja tapoihin sisälle. Matkustaminen vs. asuminen on vahän kuin ajaisi Fiatilla Ferrarin sijaan.
Ei se muualla asuminenkaan ole poissuljettu juttu, ei lainkaan. Mutta en myöskään näe syytä lyhentää listaani, koska joka ikinen kohde joka sillä on, on sellainen jonka todella haluan nähdä ja kokea.
Tässä keskustelussa on ilmeisesti unohdettu se suurehko ryhmä, joka ei vain välitä matkustamisesta.
Lentokentät inhottavat ja mitä minä teen pyörimässä paikassa, jossa en tunne ketään? Kauhea vaiva selvittää reitit ja syödä useimmiten pahoja ruokia, ei osaa paikallista kieltä jne. Pelkkää vaivaa.
On varaa enkä jaksa ajatella ilmastoa. Ei vain kiinnosta. Kiinnostaa läheiset täällä, työ ja harrastukset.
Viimeksi olen ulkomailla käynyt viitisen vuotta sitten Saksassa ja sekin oli työn puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ihanan kesän ja kohtuullisen aurinkoisen syksyn, olen saanut pidettyä itseni kotimaassa marraskuun, tosin äsken maksoin matkan tammikuulle.
Lihaa syön ehkä kerran viikossa.
Mutta mikä mikä minua vaivaa? Hirveä ahdistus ja väsymys sumuisesta sateisesta pimeästä loka-marras-joulukuusta, usein jatkuu koko talven täällä etelärannikolla.
Ahdistaa myös tietoisuus, että ilmasto muuttuu lentämiseni vuoksi vielä pikkuisen pahemmaksi.
Helpompi on vähentää lihansyöntiä, jospa se parantaisi omatuntoani.
Miksi sinä et voi muuttaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Se, että heidän elämänsä on jotenkin tyhjää, kenties jopa ahdistavaa. Yritetään epätoivoisesti paeta koko ajan jotain jonnekkin, vaikka eihän se todellisuudessa matkustamalla miksikään muutu. Heidän elämästään puuttuu siis joku konkreettinen järkevä ja mielekäs sisältö.
En usko tähän. Jotkut vaan tykkää matkustella. Itsekin, jos olis matkakumppani.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää se elämä on. Tuttu joskus myönsi että elämässä ei ole muuta odotettavaa kuin lomamatkat. Ja sosiaaliseen mediaan äkkiä kuvia.
Kyllä mä ymmärrän että kerran vuodessa haluaa lentää reissuun mutta vaikka 5krt on ihan liikaa ja nämä vasta hölmöjä ovat jotka lentävät toiselle puolelle maapalloa ja ovat sielä viikon tai Euroopan sisällä lennetään jonnekin yhdeksi yöksi.
En ymmärrä eikä nämä ihmiset tajua yhtään hiilijalanjäljen päälle vai eikö heitä vaan kiinnosta?
Sinäkö oikeasti uskot johonkin "hiilijalanjälkeen" ja ilmastonmuutokseen? Miksi sitten ilmasto muuttui jo ennen lentokoneiden aikaa?
En ole itse koskaan lentänyt. Mutta syynä ei vihreiden luulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nämä on niin typeriä keskusteluja, nämä (Suomi + ulkomaat) eivät sulje toisiaan pois. Matkustelu antaa niin paljon enemmän mitä ottaa. Olen jokaisen reissun jälkeen niin paljon henkisesti rikkaampi, mitä ilman reissua.
Anteeksi mutta tämä on kyllä hölmösti sanottu, vai että matkustelu antaa enemmän mitä ottaa? Sun nautinto on tärkeämpää kuin luonnon hyvinvointi?
Niin en puhunut mistään lentomatkustamisen päätöistä enkä luonnon hyvinvoinnista. Lähinnä tarkoitin henkistä pääomaa ja hyvinvointia mitä se tuottaa.
Henkistä pääomaa XDD
Juu, kaikilla ei ole mahdollisuutta matkustaa. Sille en voi mitään. Otan osaa kuitenkin.
XDDD mistähän sinä tiedät missä kaikkialla olen käynyt???
En todellakaan tiedä enkä haluakaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...Sisiliassa pizzan syönnistä"
:DDDDD
Oletkos kokeillut? Onhan siinä vissi ero istua piazzalla iltahämärässä paikallinen viinilasi kädessä ja pizzasta nauttien vrt. Kouvolassa sama tilanne.
XDDDDD Mitä helvettiä tekisin Kouvolassa.
Sepä se, avautuuko pointti?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Nämä matkustelevat velliperseet eivät uskalla kokeilla siipiään eivätkä muuta ulkomaille.
Itse olen asunut yli 10 vuotta ulkomailla, nyt Suomessa. Lentäminen lomille ei kiinnosta yhtään, mine autolla ei pääse, sinne en mene. Tosin teen työmatkoja paljon ulkomaille joten en uhraa enää lomiani siihen.
Eli matkustatpa kuitenkin eri maihin ja vielä haukut muita jotka tekee samaa, mutta lomalla eikä töissä. Tyhmyyden huippu.
Vierailija kirjoitti:
No mun tuttu ainakin ihan reilusti myönsi että ei näe elämässään mitään sisältö ellei saa jo suunnitella uutta lomamatkaa. Nyt reissaavat vähän väliä, yleensä pakettimatkoja. On ollut kohteita missä ei olla edes poistuttu hotellin alueelta. Eipä tuo ainakaan mitään maailmankuvaa avarra.
En edelleenkään ymmärrä miksi hän ei saisi muodostaa elämänsisältöään matkustelemalla? Sinulla on eri arvot elämässä ja hänellä erit. Hän ei varmasti hae mitään maailmankuvan avarrusta matkustelulta, hänelle se syy on ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä joiden elämänkatsomus niin avartuu.. Ai siellä turistihelvetissä? Hyvä kun hotellialueelta edes poistutaan.
Itse en ole koskaan ollut missään hotellialueella. Matkustellaan kaupunkikohteisiin ja jos ei kaupunkeihin, niin esim briteissä majataloihin tms joissa tutustutaan majatalon omistajaan ja jutustellaan hänen kanssaan. Kyllä se elämänkatsomus avartuu, kun istuu majatalon isännän keittiössä ja odottaa hänen tekemää aamupalaa samalla kun hän kertoo paikkakunnasta, historiasta jne. Matkailu avartaa ja tutustuttaa uusiin ihmisiin. Viimeksi näin reissulla.
semmonen uniikki travellaaja siellä :D
Ihminen pakenee oman elämän merkityksettömyyttä matkustamalla.
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista, miten lentomatkustamista on yhtäkkiä alettu paheksumaan niin paljon. Miksi samaan tapaan ei paheksuta myös mammojen kiinakrääsän tilailua, lasten hankkimista, black friday -shoppailua, yksityisautoilua ja lihansyöntiä? Nekin saastuttavat maapalloa ihan kiitettävästi.
Mulla on paljon harrastuksia ja ystäviä, mutta silti matkustan pari-kolme kertaa vuodessa ulkomaille. Maksan lennoistani kompensaatiomaksuja, syön pääasiallisesti vegaanisesti (en sano että olen täysin vegaani, matkustan usein Afrikassa enkä ole aina aivan kartalla siitä, mitä syön), ostan vain tarpeeseen ja silloinkin mieluiten suomalaisia tuotteita, en omista autoa enkä aio koskaan hankkia lapsia. En koe lentomatkailusta huonoa omaatuntoa muiden valintojeni kompensoidessa siitä aiheutuvia päästöjä.
Niin, mä pihistelen oikeastaan kaikesta, en tilaile kiinakrääsää, syön kasvispainotteisesti, en autoile, en juuri käytä bussejakaan, kierrätän kaiken mahdollisen, käytän ekosähköä ja sitäkin maltillisesti, en lämmitä taloa liikaa, asun pienessä asunnossa... Mutta koska saatan lentää lentokoneella vaikkapa kerran kahdessa vuodessa, olen toki aivan paska ihminen jolta pitäisi kieltää sekin ilo.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on ilmeisesti unohdettu se suurehko ryhmä, joka ei vain välitä matkustamisesta.
Lentokentät inhottavat ja mitä minä teen pyörimässä paikassa, jossa en tunne ketään? Kauhea vaiva selvittää reitit ja syödä useimmiten pahoja ruokia, ei osaa paikallista kieltä jne. Pelkkää vaivaa.
On varaa enkä jaksa ajatella ilmastoa. Ei vain kiinnosta. Kiinnostaa läheiset täällä, työ ja harrastukset.
Viimeksi olen ulkomailla käynyt viitisen vuotta sitten Saksassa ja sekin oli työn puolesta.
Ja toisille näin:
- lentokentät ovat ihan sama kuin mikä tahansa julkisen liikenteen keskus kuten metroasemat, en koe eroa
- minä matkustan seurassa, joten ei minun tarvitse tuntea ketään etukäteen. Usein reissuilta on jäänyt tuttuja ja tutustunut ihmisiin. Muutama on jäänyt ihan pysyviksi tuttavuuksiksi.
- minusta on ihana selvittää ja tutkailla reittejä ja suunnitella (se on jo osa matkaa) en koe vaivaksi
- osaan kieliä, jolloin on ihana tutustua ja jutustella paikallisten kanssa
- matkustan niiden samojen läheisten kanssa, mitä Suomessakin vietän aikaa. Työ on Suomessa, sitä en saa ulkomaille. Harrastaa voin myös matkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä joiden elämänkatsomus niin avartuu.. Ai siellä turistihelvetissä? Hyvä kun hotellialueelta edes poistutaan.
Itse en ole koskaan ollut missään hotellialueella. Matkustellaan kaupunkikohteisiin ja jos ei kaupunkeihin, niin esim briteissä majataloihin tms joissa tutustutaan majatalon omistajaan ja jutustellaan hänen kanssaan. Kyllä se elämänkatsomus avartuu, kun istuu majatalon isännän keittiössä ja odottaa hänen tekemää aamupalaa samalla kun hän kertoo paikkakunnasta, historiasta jne. Matkailu avartaa ja tutustuttaa uusiin ihmisiin. Viimeksi näin reissulla.
Mikähän sinuakin mahtaa vaivata?
Matkustelu on täysin turhaa saastuttamista ja rahojen tuhlausta! Sitten kohta itketään kun ei ole varaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalitapa matkustaa nykypäivänä, kun kaikki osaa kieliä, netistä saa kaikki varattua etukäteen niin halutessaan. Ei ole mitään travellaamista.
Yksi lento kaukomaille saastuttaa henkilöä kohti saman verran kuin koko vuoden autoilut.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pakenee oman elämän merkityksettömyyttä matkustamalla.
En pidä ainakaan minun kohdalla paikkansa. Minulla on Suomessa koti, perhe, lapset, työ, harrastukset, mökki jne. Silti matkustetaan useita kertoja vuodessa. Miksi minun elämäni olisi sinusta merkityksetön?
Lyhennä listaasi. Elämäsi ei siitä muutu vaikka nuo näet / et näe.
Asumalla muualla pääsee paremmin maan kulttuuriin ja tapoihin sisälle. Matkustaminen vs. asuminen on vahän kuin ajaisi Fiatilla Ferrarin sijaan.