Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?

Vierailija
28.11.2018 |

sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.

Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.

Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.

Menee hermot ihmisiin.

Kommentit (512)

Vierailija
161/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasioikaa vaan ihan rauhassa lentämisen kiletämisellä jne.

Fakta on kuitenkin se, että Helsinki-Vantaalla alkaa nyt MILJARDIN euron remontti. Vituttaako?

Vierailija
162/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että ainakin jotkut matkustavat vain päästäkseen pois Suomesta. Itsekin matkustelin paljon kun lapset olivat pieniä ja elämä tuntui hirveän raskaalta. Lomilla sai edes ruuat eteensä valmiina, lapsille oli viihdytystä ja sai itse jopa lukea kirjaa altaalla edes hetkittäin. Kotona sellainen ei onnistunut koskaan.

Nyt kun lapset ovat jo isompia ja muutenkin elämässä vähemmän stressiä, ei matkustaminen enää tunnu mitenkään välttämättömältä. Olen toki nuorempana asunutkin ulkomailla useamman vuoden, joten en tavallaan kaipaa nähdä mitään erilaisia kulttuureja paikan päällä, koska itselle on sisäistynyt maailmankuva, jossa ihmiset ovat lopulta hyvin samanlaisia kulttuurista riippumatta. Minulle riittää aivan hyvin esim. Helsingissä saatavilla olevat kulttuurikokemukset, joista monet ovat ulkomaista alkuperää.

Suomi on varsinkin talvella hyvin masentava paikka, mutta uskon, että on parasta meille itsellemme ja ilmastolle, jos keskitymme enemmän tekemään Suomesta inhimillisemmän, rennomman ja välittävämmän paikan. Silloin ei olisi pakko mennä ulkomaille kokeakseen ystävällisyyttä ja elämäniloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenhevonen kirjoitti:

Minua ei saa mikään mahti käymään edes Virossa. Suomessa kun riittää katsottavaa ja koettavaa aivan kylliksi. Kuusamo, Lappi ja kansallispuistot on minun suosikkikohteitani ikuisesti. Suomen puhdasta luontoa ei voita mikään paikka maailmassa!

Nämä asiathan eivät sulje toisiaan pois. Täytyy sanoa, että onhan se aika erilaista katsella luontoa Skotlannissa kuin Lapissa. Molemmat hienoja. Onhan se aika erilaista käyskennellä Italiassa satoja vuosia vanhan kylän kapeilla kujilla kuin Kouvolan kaduilla. Miksi ei voisi tehdä molempia?

Vierailija
164/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.

Asun jo ulkomailla. Silti matkustelen paljon.

Suomeenkin, koska sukulaiset olettavat minun tulevan käymään monta kertaa vuodessa.

Ulkomaihin kuuluu pari sataa valtiota ja vielä enemmän kulttuureissa.

Vierailija
165/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenhevonen kirjoitti:

Minua ei saa mikään mahti käymään edes Virossa. Suomessa kun riittää katsottavaa ja koettavaa aivan kylliksi. Kuusamo, Lappi ja kansallispuistot on minun suosikkikohteitani ikuisesti. Suomen puhdasta luontoa ei voita mikään paikka maailmassa!

Virossakin on hienoa luontoa. Samoin monessa muussakin maassa. Lähes kaikissa, itse asiassa.

Vierailija
166/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä on niin typeriä keskusteluja, nämä (Suomi + ulkomaat) eivät sulje toisiaan pois. Matkustelu antaa niin paljon enemmän mitä ottaa. Olen jokaisen reissun jälkeen niin paljon henkisesti rikkaampi, mitä ilman reissua.

Vierailija
167/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn usein ulkomailla. Mutta en ramppaa enkä ole maaninem

Vierailija
168/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että heidän elämänsä on jotenkin tyhjää, kenties jopa ahdistavaa. Yritetään epätoivoisesti paeta koko ajan jotain jonnekkin, vaikka eihän se todellisuudessa matkustamalla miksikään muutu. Heidän elämästään puuttuu siis joku konkreettinen järkevä ja mielekäs sisältö.

Toisille se matkustelu antaa sisältöä elämään. Joku voi miettiä miksi joku saa sisältöä puutarhan hoidosta tai jostain muusta. Eihän nämä asiat poissulje mitään ja ei ole muilta pois.

Vierailija
169/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjää se elämä on. Tuttu joskus myönsi että elämässä ei ole muuta odotettavaa kuin lomamatkat. Ja sosiaaliseen mediaan äkkiä kuvia.

Kyllä mä ymmärrän että kerran vuodessa haluaa lentää reissuun mutta vaikka 5krt on ihan liikaa ja nämä vasta hölmöjä ovat jotka lentävät toiselle puolelle maapalloa ja ovat sielä viikon tai Euroopan sisällä lennetään jonnekin yhdeksi yöksi.

En ymmärrä eikä nämä ihmiset tajua yhtään hiilijalanjäljen päälle vai eikö heitä vaan kiinnosta?

Ei pidä paikkansa. Minulla on elämä erittäin hyvä Suomessa ja tekemistä ja aktiviteettia riittää. Silti haluan siitä huolimatta nähdä muuta elämää ja saada kokemuksia vaikka Irlannin rannikolla kävelystä, Sisiliassa pizzan syönnistä jne. Näitä molempia voi harrastaa eikä se tarkoita että elämä olisi tyhjää ilman reissaamista. Se on mukava lisä elämään.

Vierailija
170/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toki nuorempana asunutkin ulkomailla useamman vuoden, joten en tavallaan kaipaa nähdä mitään erilaisia kulttuureja paikan päällä, koska itselle on sisäistynyt maailmankuva, jossa ihmiset ovat lopulta hyvin samanlaisia kulttuurista riippumatta.

Jep. Olen asunut eri maissa ulkomailla yhteensä noin 20 vuotta elämästäni. Joskus minun vähän vaikea ymmärtää, kun ihmiset perustelevat matkusteluaan juuri erilaisiin kulttuureihin tutustumisella. Ei muutamassa päivässä, viikossa tai edes kuukaudessa synny itselle vieraasta kulttuurista mitään realistista käsitystä. Ne ovat vain sellaisia mielikuvia, joita turismiteollisuus parhaansa mukaan ruokkii. Ja aivan kuten edellä todetaan, kun siihen itselle vieraaseen kulttuuriin tutustuu kunnolla, lopputulema on se, että perusolemukseltaan ihmiset ovat kaikkialla hyvin samanlaisia. Erilainen kulttuuri luo vain ikään kuin hieman erilaiset lavasteet arjelle. Itse arjessa, joka puolella maailmaa, samat asiat ovat tärkeitä.

Ehkä rehellisempää olisi perustella matkusteluaan yksinkertaisesti sillä, että haetaan breikkiä omasta arjestaan, haetaan vaihtelua... ?

Vierailija
171/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 3-5 kertaa vuodessakin on vielä ihan "kohtuullinen" matkamäärä (itselläni varaa matkustaa vain kerran parissa vuodessa). Mutta se mitä en ymmärrä yhtään on nämä muoti- ja lifestylebloggaajat, jotka tuntuvat tekevän 1-2 matkaa kuukaudessa! Juuri kun kotiudutaan Balilta, onkin edessä viikonloppureissu Pariisissa, srn jälkein pari päivää kotona, kunnes Berliiniin. Sitten hehkutellaan miten Suomen ankeutta pääsee kohta pakoon Kapkaupunkiin ja jouluksi sitten ihanaan New Yorkiin. Uudeksi vuodeksi jonnekin lämpimään, tietty. Nämä matkat on kaikki yhteistöitä ja työmatkoja, eli somekuvien ottamista ja jonkun lafkan uutuustuotteeseen tutustumista drinkkien äärellä, uima-altaassa kumipatjalla makoillen.

Vierailija
172/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä joiden elämänkatsomus niin avartuu.. Ai siellä turistihelvetissä? Hyvä kun hotellialueelta edes poistutaan.

Vierailija
173/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä on niin typeriä keskusteluja, nämä (Suomi + ulkomaat) eivät sulje toisiaan pois. Matkustelu antaa niin paljon enemmän mitä ottaa. Olen jokaisen reissun jälkeen niin paljon henkisesti rikkaampi, mitä ilman reissua.

Anteeksi mutta tämä on kyllä hölmösti sanottu, vai että matkustelu antaa enemmän mitä ottaa? Sun nautinto on tärkeämpää kuin luonnon hyvinvointi?

Vierailija
174/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nämä joiden elämänkatsomus niin avartuu.. Ai siellä turistihelvetissä? Hyvä kun hotellialueelta edes poistutaan.

Kaikki eivät matkaile samoin kuin sinä.

Vierailija
175/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeessä on tänäkin vuonna tullut tämä järkyttävän kamala marraskuu jolloin muka kaikki elämänhalu muka menee ja ulkotöissäkään nyt mitään lamaannuttavaa havainnut.Myös ihan kamalaa ettei ihan aikuiselle aurinko nyt paista jokapäivä?

Vierailija
176/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en saa ympäristöpalkintoa. Olen tänäkin vuonna lentänyt kymmeniä kertoja eri maihin, pääosan niistä Espanjaan, jossa minulla on toinen koti. On se vaan ihanaa lennähtää sinne aina, kun alkaa säät pänniä, katsoo vaan halvan lennon. Olen vapaa kuin taivaan lintu.

Vierailija
177/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole trendikäs, vaan reissaan talvella pari kertaa lämpimään koska en muuten jaksa tätä kylmyyttä. Lihaa en ole syönyt yli 20 vuoteen.

Kylmyyttä? Nykyään hyvä jos pakkaspäiviä löytyy seitsemän talvessa. Ruoho vihertää vielä joulunakin. Mutta lennä sinä vaan "kylmyyttä" pakoon. 

No höpönlöpön, "seitsemän pakkaspäivää" my ass. Pientä pakkasta vähintään on tässä syksyn ja talven aikaan lähes koko ajan, lisäksi kylmä on vaikkei edes ihan olisi miinusasteita. Viima kun vielä puhaltaa niin avot, sama kuin olisi pakkasta. 

Vierailija
178/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ollut missään hotellialueella. Matkustellaan kaupunkikohteisiin ja jos ei kaupunkeihin, niin esim briteissä majataloihin tms joissa tutustutaan majatalon omistajaan ja jutustellaan hänen kanssaan. Kyllä se elämänkatsomus avartuu, kun istuu majatalon isännän keittiössä ja odottaa hänen tekemää aamupalaa samalla kun hän kertoo paikkakunnasta, historiasta jne. Matkailu avartaa ja tutustuttaa uusiin ihmisiin. Viimeksi näin reissulla.

Vierailija
179/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.

Koska lapset.

Öhh... Mitä kieltä on "koska lapset" ???

Vierailija
180/512 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että heidän elämänsä on jotenkin tyhjää, kenties jopa ahdistavaa. Yritetään epätoivoisesti paeta koko ajan jotain jonnekkin, vaikka eihän se todellisuudessa matkustamalla miksikään muutu. Heidän elämästään puuttuu siis joku konkreettinen järkevä ja mielekäs sisältö.

Mua ahdisti pimeys aikaisemmin, mutta uuden harrastuksen ja uusien tuttavuuksia ja tavoitteiden vuoksi pimeä aika menee todella nopeasti. Eli olen samaa mieltä. Paetaan jotain ahdistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän