Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaimo narsisti?

Vierailija
28.11.2018 |

Aina ennen nauroin näitä vauva.fi:n juttuja huonoista parisuhteista, mutta viime aikoina on tullut kova tarve kirjoittaa itse anonyymi avautuminen.

Olen 35-vuotias mies, vaimo on 33. Kun menimme naimisiin 7 vuotta sitten niin puhuimme perheestä jne. Viimeiset 2 vuotta olen yrittänyt varovasti kysyä, että olisiko ehkä aika lapsille, mutta homma menee aina riitelyksi, koska vaimo ei halua puhua aiheesta. Viime kerralla hän sanoi, että ei kyllä jaksa mitään lapsia vaan käy mieluummin töissä. Tosin töistäkin valittaa koko ajan, että ei halua sinne mennä vaan haluaisi pysyä kotona, mutta lapsi olisi ainoa syy siihen.

Parisuhteemme on viimeisten 2 vuoden aikana ollut ennemminkin sisarusssuhde kuin aviopari. Vaimoa ei kiinnosta seksi yhtään. Tänä vuonna seksiä oli 4 kertaa: ystävänpäivänä, hääpäivänä, lomalla ja kerran kun vaimo tuli viinipäissään juhlista kotiin. Aina kun yritän ehdottaa niin joko väsyttää liikaa tai vaimo keksii syyn riidellä, jos on sattunut itse vahingossa ehdottomaan seksiä aiemmin päivällä.

Kotona en osaa tehdä mitään oikein. Imuroin ja pesen lattiat ja vaimo tekee pyykit ja pesee vessat. Minä kokkaan ruokaa, vaimo ei. Kotityöt on jaettu 50/50, mutta minun tekemiseni on tottakai aina väärin tehty. Lisäksi minä olen se, joka remontoi vaatehuoneen kun vaimo välttämättä halusi uudet kaapit jne.

Kotona en uskalla istua sohvalle esim. katsomaan urheilua, koska vaimo tulee heti kysymään, että eikö ole mitään tekemistä. Itse hän saa toki katsoa salkkareita ja muuta makuuhuoneessa, koska töissä oli niin rankkaa. Minä käyn siis myös 8-16 töissä ma-pe. Viikonloppu alkaa mulle ehkä lauantaina klo 16 j loppuu sunnuntaina klo 12 kun vaimo herää. Lauantaisin pitää aina väkisin tehdä jotain ja sunnuntaina saan kuulla, että voisin tehdä pyykit. Omat pyykit hän toki tekee vasta maanantaina töiden jälkeen. Jos sillä aikaa luen vaikka lehteä niin tuloksena on ripitys, että voisin tehdä jotain.

Vaihdan työpäivän päätteeksi aina kotoisemmat vaatteet päälle, koska olen muuten puvussa / pikkutakissa. Viime viikot olen saanut kuulla, että eikö muka ole muuta päälle pantavaa kuin rennot vaatteet? Ja voisin kuulemma jo alkaa miettimään, että mitä kesällä takapihalle tehdään.

Kavereilleen vaimo valittaa, että hän saa aina tehdä kaiken itse ja minusta ei ole mihinkään. Miksi hän on kanssani vielä yhdessä?

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON Jätä Se Sika

Vierailija
22/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut keskustella ongelmista vaimosi kanssa? Tuntuuko sinusta siltä, että vaimosi jotenkin manipuloi? (Manipuloiminen olisi narsistille tyypillistä.) Voiko vaimollasi olla ongelmia työssä, ja hän purkaa stressin sinuun? Onko tilanne sama lomilla?

Olet vielä siinä iässä, että jos avioliitto ei ala toimimaan, ehdit perustaa perheen jonkun toisen kanssa.

Olen yrittänyt monta kertaa kysyä, että mistä kenkä puristaa, mutta vaimon mielestä hänellä on oikeus "huomauttaa asioista". Jos lähdemme vaikka ulos yhdessä niin hän on oven raossa katsomassa mitä laitan päälle. Älä laita sitä vihreää vaan sininen paita. Mitä ne muutkin meistä ajattelee, jos sinä tulet tuon näköisenä? Jne.

Lomalla homma on aivan samanlainen. Tai siis loma on siellä minne vaimo haluaa mennä. Suunnittelin meille matkan Egyptiin kaveripariskunnan kanssa, mutta viikkoa ennen matkaa vaimo ilmoitti, ettei olekaan lähdössä, koska se olisi ollut mun kaverin ja sen vaimon kanssa. 2000€ meni kaivoon ja kaverikin lopetti yhteydenpidon.

Periaatteessa olen aina varpaisillani kun vaimo tulee kotiin ja pelkään, että mistä tällä kertaa tulee riitaa. Tai jos vaimo on kotona ja tulen töistä niin syke nousee ennen sisään menoa.

Jos olen esim. sairaana kuten viime kuussa niin silti kaikki pitää olla tehtynä. Voisit tehdä polttipuita uuniin, oli käsky kun poskiontelotulehduksen kanssa olin kotona. Kun vaimo on kipeänä niin ei tietenkään voi tehdä mitään, koska on kipeä.

Voi luoja😨 Ja mikä pakko teitä sitten pitää yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan liian alistuva. En kestäisi tuollaista päsmäröintiä, jota vaimosi tekee. T. N43

Vierailija
24/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut keskustella ongelmista vaimosi kanssa? Tuntuuko sinusta siltä, että vaimosi jotenkin manipuloi? (Manipuloiminen olisi narsistille tyypillistä.) Voiko vaimollasi olla ongelmia työssä, ja hän purkaa stressin sinuun? Onko tilanne sama lomilla?

Olet vielä siinä iässä, että jos avioliitto ei ala toimimaan, ehdit perustaa perheen jonkun toisen kanssa.

Olen yrittänyt monta kertaa kysyä, että mistä kenkä puristaa, mutta vaimon mielestä hänellä on oikeus "huomauttaa asioista". Jos lähdemme vaikka ulos yhdessä niin hän on oven raossa katsomassa mitä laitan päälle. Älä laita sitä vihreää vaan sininen paita. Mitä ne muutkin meistä ajattelee, jos sinä tulet tuon näköisenä? Jne.

Lomalla homma on aivan samanlainen. Tai siis loma on siellä minne vaimo haluaa mennä. Suunnittelin meille matkan Egyptiin kaveripariskunnan kanssa, mutta viikkoa ennen matkaa vaimo ilmoitti, ettei olekaan lähdössä, koska se olisi ollut mun kaverin ja sen vaimon kanssa. 2000€ meni kaivoon ja kaverikin lopetti yhteydenpidon.

Periaatteessa olen aina varpaisillani kun vaimo tulee kotiin ja pelkään, että mistä tällä kertaa tulee riitaa. Tai jos vaimo on kotona ja tulen töistä niin syke nousee ennen sisään menoa.

Jos olen esim. sairaana kuten viime kuussa niin silti kaikki pitää olla tehtynä. Voisit tehdä polttipuita uuniin, oli käsky kun poskiontelotulehduksen kanssa olin kotona. Kun vaimo on kipeänä niin ei tietenkään voi tehdä mitään, koska on kipeä.

Voisitko jutella yksin pariterapeutin kanssa jokusen kerran syistä miksi et kykene eroamaan, jos joudut pelkäämään riitaa ja syke nousee. Hän voisi auttaa vuoropuhelulla eteenpäin. Et voi muuttaa vaimoasi eli hän ei muutu. -Jostain syystä matkakohteet eivät kohtaa. Ai sinä suunnittelit itsekkäästi vaimon puolesta matkaa tai hän itsekkäästi sinun puolestasi, ei voi toimia. Kummankin pitäisi mennä omien toiveiden mukaan haluamaansa matkakohteeseen, ehkä ilman toista. Ei kai kukaan kipeänä tee polttopuita, joten älä tee. Älä jää alistuneena yksin pohtimaan asioita ja tunteet eivät estä asumasta edes erillään. Pariterapia ei auta perusluonteen muuttamisessa, jos toinen on aina ollut sellainen

Vierailija
25/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias ja tyydyt neljään seksikertaan vuodessa? Hukkaan menee sunkin elämä. Kohta oot 50, ei ota eteen, ja mietit miks heitit niin monta vuotta hukkaan!

Itsekin mietin niin, kun loppui lähemmäs 15 vuotta kestänyt suhde. Loppuvuosina ei mitään hellyyttä, halailua, suukottelua....seksiä ehkä pari kertaa vuodessa. Nyt jälkeenpäin tajua miksi elin niin pitkään tuollaista "puolielämää".

Olen miettinyt vieraissa käymistä perustelemalla itselleni, että jos kotona ei ole ruokaa niin pitää mennä muualle syömään, mutta en ole päässyt sen kynnyksen yli. Seuraavan kerran seksiä voisi olla jouluna, mutta en usko. Yleensä vaimo on aina niin väsynyt tai oven pielessä on pölyä, josta vetää raivarit, jottei joudu harrastamaan seksiä.

Pahasti jonkin sortin neurootikko ainakin

Vierailija
26/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaimo ei ole narsisti, vaimo on sana joka kuvaa naispuolista henkilöä joka on avioliitossa. VaimoSI taas saattaa olla, en tiedä kun en jaksanut lukea sepustustasi.

Vierailija
27/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanoen vaimosi on kusipää.

Eroa!

Terv. N53

Vierailija
28/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. 2000€ matkan peruminen paljasti että tämä on tapahtunut Porvoossa. Yksikään mies ei ole niin lapanen että olisi jättänyt jo maksetun matkan käyttämättä jonkun nitisevän kalkkunan takia.

Vierailija
29/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mies, käyttäydy sen mukaan. Sanelepa vaimollesi tuntojasi, ja jätä miettään. Uhkaile erolla, sano ettet jaksa tällästä. Jos ei ymmärrä, lähde ettet sekoa itse.

Vierailija
30/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mies, käyttäydy sen mukaan. Sanelepa vaimollesi tuntojasi, ja jätä miettään. Uhkaile erolla, sano ettet jaksa tällästä. Jos ei ymmärrä, lähde ettet sekoa itse.

Olen yrittänyt sanoa, että ehkä pitäisi asua erillään, jos hänen mielestään emme ole tasa-arvoisia. Mutta eihän se johda minnekään muuhun kuin isoon riitaan.

Olen sanonut, että en jaksa koirana olemista ja vaimo aina välillä itkien pyytää anteeksi käytöstään, mutta toistaa sen viikon päästä uudelleen. Perusteluna on aina, että johan minä pyysin anteeksi - ja sama ruljanssi alkaa alusta.

Vierailija
31/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole narsisti vaan tyypillinen laiska suomalainen nainen. 

Vierailija
32/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois kun olet vielä noin nuori ja kerkiät aloittamaan uuden elämän kunnon naisen kanssa.

Vierailija
33/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismia on paha diagnosoida tuollaisen jälkeen. Aika hyvä merkki on se, että itse epäilet asiaa, narsistin uhri kun ei juuri koskaan itse osaa hakea apua ongelmaan manipuloinnin vuoksi. Miksi oot ton naisen kanssa vielä? Haluatko tosissasi kuluttaa lopun elämäsi olemalla varpaillaan ja miettien, mitä teet nyt väärin ja et voi edes omassa kodissasi rentoutua? Ainakin ottakaa hetki aikaa erillään, vaimollasikin on varmasti pahoja ongelmia tuossa taustalla. Omalta osaltaan tunnistan tuon persoonatyypin myös itsessäni, jos itsellä vain on huono mieli, niin hirveän helposti sen haluaisi purkaa omaan kumppaniin ja keksiä nalkuttamista milloin mistäkin. Onneksi tajusin tämän käytöksen taustat ja aloin työstää ongelmaa, se lopulta pelasti oman mielenterveyden ja parisuhteen. 

Vierailija
34/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta että äiti oli tuollainen. Kotona oli rentoa ja mukavaa kunnes äitin auto kaartoi pihaan.. koko ilta meni huutamiseksi jos joku juttu oli jäänyt tekemättä, tyyliin kukaan ei mennyt avaamaan hänelle ovea kun hän tuli kauppakassin kanssa tai kengät oli sekaisin eteisessä 🙄 asiat oli muutenkin tehtävä JUURI SILLOIN kun hän keksi että ne on tehtävä, ei käynyt hetken päästä eikä huomenna.

Vierailija
35/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi en uskalla lähteä. Pari kertaa olen tosissani uhannut ja pakannut jo laukkua, mutta en ole saanut lähdettyä.

En osaa sanoa miksi en tee mitään. Vaimo haukkuu pataluhaksi, arvostelee ulkonäköä ja pukeutumista ja pitää koirana. Juuri aiemmin tein Italianpataa ja siivosin keittiön ennenkuin lähdin käymään salilla. Kun tulin salilta niin vaimo oli keittiössä pesemässä työtasoa, jonka olin pessyt. Sitten alkoi haukkuminen kun aloin syömään hänen pestessä työtasoa. Etkö viitsi kunnolla siivota, menetkö nyt vain sohvalle syömään, voisit tehdä muutakin kun minä samalla siivoan sinun jälkiäsi.

Sain sentään syödä ennenkuin piti alkaa taas imuroimaan. Vaimo itse veti raivarit ja meni makuuhuoneeseen katsomaan Netflixiä, koska on kuulemma tarpeeksi raatanut jo tältä päivältä. Aina pitää olla samaan aikaan tekemässä jotain.

Vierailija
36/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lapsuudesta että äiti oli tuollainen. Kotona oli rentoa ja mukavaa kunnes äitin auto kaartoi pihaan.. koko ilta meni huutamiseksi jos joku juttu oli jäänyt tekemättä, tyyliin kukaan ei mennyt avaamaan hänelle ovea kun hän tuli kauppakassin kanssa tai kengät oli sekaisin eteisessä 🙄 asiat oli muutenkin tehtävä JUURI SILLOIN kun hän keksi että ne on tehtävä, ei käynyt hetken päästä eikä huomenna.

Samanlaista se on meillä. Keväällä loukkasin akillesjänteen ja lääkäri määräsi viikon pakkolepoa. Diagnoosi oli perjantaina, lauantaina oli vaimon mielestä aivan pakko istuttaa uudet omenapuut ja repiä aita irti. Ei riittänyt ensi viikolla vaan samantien. Olisi kuulemma todella typerää, jos vain makaisin sohvalla enkä tekisi pihatöitä. Sehän on vain akillesjänne..

Vierailija
37/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ontuva provo mutta asia tietysti on tärkeä. Sillä niinhän se on että sinua kohdellaan siten kuin annat itseäsi kohdella. Tuollaista komentelua ei tarvitse sietää parisuhteessa vaan puolensa täytyy pitää. Nössö olet. Yleensä komentelevaa puolisoa ei helposti saa luopumaan tyylistään, pistähän kovat piippuun vaan.

Vierailija
38/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt näiden kertomusten perusteella ehkä narsisti, mutta ainakin todella huono parisuhde teillä, ja vaimosi kuulostaa todella raskaalta. Mihin hänessä rakastuit? Haluatko todella tehdä lapsia hänen kanssaan nykyiseen tilanteeseen?

Suosittelen lämpimästi pariterapiaa. Jos se ei onnistu, niin eroa. Pariterapiassakin voidaan päätyä eroon, yleensä jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä. Vaimosi vain tuntuu olevan näitä "ei minussa ole vikaa!" -tyyppejä, joten terapiaan saaminen voi olla kivinen tie...

Sinä saat elää elämääsi ihan niin kuin haluat, ja kenen kanssa haluat. Kannattaa keskustella syvällisesti vaimosi kanssa. Tuskin hänkään voi hyvin nykytilanteessa? Jotain turhautumista purkaa sinuun. Jos ja kun alkaa huutamaan, anna huutaa. 

Vierailija
39/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvytön kontrollifriikki. Itsekäs oman edun tavoittelija. Ei välttämättä narsisti, mutta ei kyllä normaalikaan. Aina välillä näihin ihmisiin törmää ja mahdollisimman nopeasti kannattaa myös hankkiutua eroon. 

Vierailija
40/179 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavassa tilanteessa, kaikki mitä tein tai en tehnyt, sanoin tai en sanonut oli väärin. Kaikesta löytyi aina huomautettavaa, aivan kaikesta. En osannut esim. istua sohvalla oikein. Kylmää selkäpiitä kun ajattelenkin niitä aikoja ja se suhde päättyi kuitenkin jo yli viisi vuotta sitten.

Minut oli nujerrettu niin tahdottomaksi ihmisvarjoksi että pois lähteminen vaati todella suuria ponnisteluita. Olisi pitänyt lähteä jo aikaisemmin ja lähdinkin, mutta palasin aina takaisin kun pyydettiin (käskettiin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi