Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltavirkku + aamuvirkku = parisuhde?

Vierailija
27.11.2018 |

Millaista on iltavirkun ja aamuvirkun yhteiselo, kenelläkään kokemusta?
Olen iskenyt silmäni selkeään aamuvirkkuun joka tykkää olla jalkeilla varhain ja puuhata kaikenlaista. Minulla taas pää ei toimi aamusta lainkaan vaan inspiraatio asioihin herää iltaisin/öisin...

Kommentit (251)

Vierailija
1/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan teistä. Oletteko joustavia toisen valvomisen/nukkumisen suhteen, vai onko jotain periaatteita että pitää mennä samaan aikaan nukkumaan? Osaatteko puuhailla aamulla ja illalla itseksenne asioita, vai pitääkö puolison olla seuralaisena 24/7?

Vierailija
2/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4v miehen kanssa joka oli aamuvirkku eikä yhtään joustava asian kanssa. Odotti joka ilta että tulen hänen viereensä nukkumaan 21-22 eikä voinut ymmärtää miksi en tule tänäänkään hänen kanssaan samaan aikaan nukkumaan. Itse mieluiten menin nukkumaan 01-02 aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii jos nukutte eri sängyissä eri huoneissa. Ei ole mitään ideaa että iltavirkku menee klo 22 vaan köllöttelemään viereen kunnes aamuvirkku nukahtaa ja jatkaa sitten hommiaan (poikkeuksena jos tykkää tuollaisesta). Ja kummankin tulisi olla suht introverttiluonteita, jotta kestävät sen yksinolon kun toinen nukkuu, eikä mene herättelemään kun ei halua olla yksin.

Vierailija
4/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se on, en usko, että yhteiselo onnistuu.

Vierailija
5/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 4v miehen kanssa joka oli aamuvirkku eikä yhtään joustava asian kanssa. Odotti joka ilta että tulen hänen viereensä nukkumaan 21-22 eikä voinut ymmärtää miksi en tule tänäänkään hänen kanssaan samaan aikaan nukkumaan. Itse mieluiten menin nukkumaan 01-02 aikaan.

Sanoit, että mies ei ollut joustava. Olitko sinä joustava?  Miksi vain toisen pitää joustaa?

Vierailija
6/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin toimii, ei edes koskaan ole tuntunut ongelmalta. Minä jään valveille kun mies menee nukkumaan, illasta riippuen valvon tunnista noin kolmeen tuntiin sen jälkeen. Puuhastelen omiani, katselen telkkaria jne. Sitten taas viikonloppuaamuina mies saattaa herätä jo kuuden maissa (itse joskus yhdeksän ja yhdentoista välillä). Silloin hän puuhailee omiaan, käy jossain jne.

Vierailija
7/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onnistunut. Puuhastelen itsekseni aamuisin kaikenlaista kun mieheni nukkuu. Joskus käyn ulkoilemassa heti herättyäni. Mieheni katsoo pitkään illalla telkkaria ja minä lähes aina menen nukkumaan aiemmin. Tosin viikonloppuisin usein valvotaan myöhempään ja köllötellään aamuisin pidempään yhdessä.

Vierailija
8/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tuollaisessa parisuhteessa nyt yli 20 v. Tuo rytmin ero ja siihen liittyvät asiat on suurin miinus suhteessamme. Onhan tämä ihan siedettävää, mutta aina välillä ajattelen kuinka ihanaa olisi olla suhteessa toisen aamuvirkun kanssa.

Tällaista on arkemme:

6.00-8.00 Minä herään, herätän lapset, aamutoimet, töihin ja kouluun.

9.00 Mies herää, töihin.

16.30 Minä tulen kiireellä töistä, ruokaa, lapset harrastuksiin, läksyissä auttamista.

19.00 Mies tulee kotiin.

20-22 Iltatoimet, nukkumaan.

22 - 01 Mies katsoo telkkaa/nettiä muutaman tunnin, nukkumaan.

Viikonloppuna minä herään 6-7 aikoihin. Mies n klo 12. Kun me muut syömme lounasta, mies kömpii syömään aamupalaa ja heräilee hitaasti.

Tiedämme molemmat että minun on vaikeaa pysyä hereillä 23 jälkeen, enkä millään nuku 7 jälkeen. Mies taas ei saa unta 22 aikoihin ja häntä ei saa hereille aamulla millään.

Vierailija
9/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla, että joillakin on onnistunut. Ihastukseni tuntuu olevan joustavaa sorttia, mutta pahoin pelkään että jomman kumman käämit palaisi välillä silti, kun vuorokausirytmit eivät kohtaa :D

Oletko sinä joustava?

Vierailija
10/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse nukahdan aina viimeistään kahdentoista aikaan yöllä. Mies saattaa valvoa aamuun asti.

Eipä tuo ongelmia tuota, vaikka pienessä asunnossa asutaankin.

Joustoahan se vaatii, mutta sekin on itsestään kiinni.

Vierailija
11/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava combo, ainakin ruuhkavuosina. Toinen herää lasten kanssa aamulla ja toinen saa jatkaa nukkumistaan ilta/ yöhulinat hoidettuaan. Ollaan molemmat hyväunisia, joten ei häiritse, vaikka toinen nousee aiemmin tai tulee myöhemmin nukkumaan. (ihmeellisiä noi aiemmat vastaukset, että pitäis mennä sänkyyn ja nousta samaan aikaan, outoa) 

Ja eipä tuo erirytmisyys nyt teinien kanssakaan ole tuottanut mitään ongelmia, ei kaikkea tarvitse tehdä yhdessä! Itse käyn Prismassa keskiyöllä alkuviikosta ja mies käy loppuviikosta töiden jälkeen. Mutta mitä väliä kellonajalla on, kun ollaan sovittu, että toinen käy alkuviikosta ja toinen loppuviikosta? Kyllä sitä yhteistä hereilläoloaikaa on joka tapauksessa monta tuntia joka päivä, silloin voi tehdä ne yhteiset asiat.

Itseasiassa nyt kun mietin, niin en keksi mitään missä tää haittais parisuhteessa.

Vierailija
12/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan aamuvirkku ja iltavirkku miehen kanssa olla, mutta samoja ongelmia.

Eli itse kärsin vaikeasta unettomuudesta, nukahdan 1-4 aikaan ja herään 5-7. Mies taas nukahtaa usein jo ennen kymmentä, ja nukkuisi vaikka puolenpäivän yli.

Ei ole mitenkään suhdetta meillä estänyt. Menen yleensä miehen kanssa samaan aikaan sänkyyn, sitten kun on nukahtanut, niin menen vaikka katsomaan telkkaria.

Aamuisin juon kahvia, luen lehtiä ym rauhassa. Myöhemmin menen herättelemään miestä.

Ihan mukavaa tämä näinkin on.

Vierailija
13/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin toimii, ei edes koskaan ole tuntunut ongelmalta. Minä jään valveille kun mies menee nukkumaan, illasta riippuen valvon tunnista noin kolmeen tuntiin sen jälkeen. Puuhastelen omiani, katselen telkkaria jne. Sitten taas viikonloppuaamuina mies saattaa herätä jo kuuden maissa (itse joskus yhdeksän ja yhdentoista välillä). Silloin hän puuhailee omiaan, käy jossain jne.

Aluksi harmitti kun mies ei jaksanut valvoa, mutta lopulta siihen tottui. Pidän itsekseni touhuamisesta. Ja mies hoitaa lapsen viikonloppu aamuisin kun itse jään vielä nukkumaan.

Vierailija
14/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 18 vuotta yhteistä taivalta kasassa, ollaan iltavirkku ekstrovertti ja aamuvirkku introvertti, ja aina ei ole olut ihan helppoa kun minä kaipaisin seuraa eniten silloin kun mies haluaa tarjota sitä vähiten. Miestä taas ei yhyäön haittaa jos saa rauhallisia aamuja. Mutta aika on tuonut meitä monessa suhteessa lähemmäs toisiaan, ja nyt kun on lapsia niin tässä on ehdottomasti hyviäkin puolia: toisella meistä toimii aivot aamullakin ja toinen jaksaa raivata keittiön kun lapset ovat nukahtaneet, ja kun intensiivi-ipanoiden kanssa molemmat arvostaa myös hetkiä yksin niin ne syntyvät luonnostaan. Yhteistäkin aikaa ja tekemistä löytyy eikä ne toisen erilaisuudet ärsytä niin kuin joskus nuorempana hetkittäin.

Mutta yksi varoituksen sana on sanottava: jos lisäännyt aamuvirkun kanssa, otat suuren riskin että heräät aika monta vuotta uuteen päivään jo aamuyöstä 😁 Meillä on molemmat lapset perineet isänsä rytmin ja erinäisiä kertoja aamulla viiden, kuuden aikaan on ottanut koville.

Vierailija
15/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on huonoja kokemuksia erilaisista vuorokausirytmeistä kahdessakin eri parisuhteessa. Ekalla kerralla silloinen avomieheni alkoi valvoa viikonloppuisin öisin. Siis istui tietokoneella ja pelasi, ylös hän nousi sitten iltapäivällä tai alkuillasta. Pienessä asunnossa tällainen oli todella rasittavaa ja tottakai parisuhdekin alkoi nopeasti kärsiä, kun yhdessä ei voinut tehdä enää mitään.

Toisella kerralla seurustelin miehen kanssa, jonka työajat olivat erilaiset omien työaikojeni kanssa. Minun piti joka aamu olla töissä viimeistään kuudelta, eli nukkumaan olisi pitänyt päästä klo 20-21, jotta olisin saanut normaalit 7-8 tunnin unet ja ollut suht virkeänä aamulla. Miehen työt taas alkoivat vasta aamupäivällä tai puolenpäivän aikoihin. Suurin ongelma tässä suhteessa oli, ettei mies millään ymmärtänyt, etten ihan oikeasti jaksa seurustella tai ylipäätään valvoa puolille öin, jos herätyskello soi neljältä. Mies ei myöskään ymmärtänyt, että päiväunista rytmini menee vaan entistä pahemmin sekaisin, enkä sitten saa yöllä unta. Syyllisti tosi rankasti asiasta, ihan kuin oisin tehnyt tätä tahallani. Suhteessa oli muitakin ongelmia, mutta tämä ahdisti kyllä todella.

Nykyisessä suhteessani meillä on suht samanlainen rytmi. Erilaiset rytmit voi onnistua, mutta vaatii ymmärrystä puolin ja toisin.

Vierailija
16/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut oikein hyvin. Rakastan mennä nukkumaan yksin ja taas toisaalta tykkään kun aamulla saa ihan rauhassa juoda kahvia. Mies taas tykkää olla koneella itsekseen myöhään ja nukkuu pitkään kun minä puuhailen omiani.

Vierailija
17/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla, että joillakin on onnistunut. Ihastukseni tuntuu olevan joustavaa sorttia, mutta pahoin pelkään että jomman kumman käämit palaisi välillä silti, kun vuorokausirytmit eivät kohtaa :D

Minä aiemmin joustin. Sitten kyllästuin olemaan aina väsynyt kun pakolla valvoin yli puoleenyöhön miehen seurana ja sitten heräsin kuitenkin 6 aikoihin.

Nykyin eletään omien rytmiemme mukaan. Seksiä ei tietenkään ole, koska emme ole koskaan molemmat samaan aikaan hereillä ja lapset unessa.

Vierailija
18/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aiemmin joustin. Sitten kyllästuin olemaan aina väsynyt kun pakolla valvoin yli puoleenyöhön miehen seurana ja sitten heräsin kuitenkin 6 aikoihin.

Nykyin eletään omien rytmiemme mukaan. Seksiä ei tietenkään ole, koska emme ole koskaan molemmat samaan aikaan hereillä ja lapset unessa.

Miksi ihmeessä pitäisi valvoa kun toinen valvoo tai yrittää nukkua väkisin vierellä...? Syöttekö myös väkisin aina jos toinen syö tai käytte vessassa?

Vierailija
19/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi valvoa kun toinen valvoo tai yrittää nukkua väkisin vierellä...? Syöttekö myös väkisin aina jos toinen syö tai käytte vessassa?

No haluttiin silloin ennen jutella keskenämme ja harrastaa seksiä lasten nukkumaanmenon jälkeen. Nykyisin menen nukkumaan ennen esikoista. Ei siis juttelua tai seksiä. Mies ei noita varten suostu heräämään aamulla ennen lasten heräämistä.

Vierailija
20/251 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v on toiminut! Pikkulapsiaikana oli suorastaan pelastus kun aamuvirkku mies heräsi lasten kanssa ja Mä sain nukkua! Nyt Mä valvon teinien kanssa ja oottelen ne iltamenoista kotio. Mies menee nukkumaan 20-21, osaa kyllä nukkua ihan ittekseen😂Mä katon TV tai oon kännykällä tms. Ja rupeen nukkumaan 22-23, aamulla mies herää 4-6 välillä, arkisin lähtee töihin, vkl salille, lenkittää koirat aamulla ja aika usein tekee mulle aamupalan ja Mä heräilen 9-10 välillä.

Välillä sit joustetaan puolin ja toisin😀