Lue keskustelun säännöt.
Ärsyttää jouluhössötys! Jouluun on kuukausi aikaa. Eihän juhannustakaan hössötetä vielä toukokuussa!
24.11.2018 |
Työpaikan kahvipöydässä keskustelu perjantaina:
- Nyt on black friday, kannattaa hankkia joululahjat
- Meidän pojat saa PS-lahjakortit ja molemmille on uudet lasketteluvälineet. Saisikohan jostain kuulokkeita halvalla pukinkonttiin tänään?
- Paikasta X saa, mutta ne on voitu myydä jo aamulla loppuun.
- Ai kauheeta, minulla on joulukalat vielä tilaamatta. Kinkun laitoin tilaukseen.
Minä avasin tässä vaiheessa suuni ja sanoin, että nyt kyllä alkaa ottaa päähän, kun täällä ei puhuta enää mistään muusta kuin joulusta.
Kommentit (82)
Jouluaika alkaa ensimmäisestä adventista, joka on marraskuun lopulla.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olet hölmö, kun haukut toisten näkemyksiä. Kyseinen hlö on kai lapseton, mikä on ihan ok. Ja voi päättää aika vapaasti, mitä omaan jouluun kuuluu.
Ei me lapsellisetkaan olla kaikki samasta puusta veistettyjä. Inhoan ahtaita muotteja. Todellakaan kaikki perheelliset eivät aloita jouluvalmisteluja kuukautta ennen joulua. Itseäni ärsyttää tuo tasapäistäminen: kaikki lapsiperheet laittavat jouluverhot ja -liinat, hankkivat joulukuusen ja hyasintteja, askartelevat omin pikkukätösin joulukortteja, ripustavat tonttukoristeita esille ja leipovat piparkakkutalon.
Meillä ei toimita noin, vaikka on lapsia. Minulle se olisi mieletön stressi, jos pitäisi viettää sellaista perinteistä joulua, jonka joku on keksinyt oikeaksi tavaksi. Edes omassa lapsuuskodissani ei vietetty enää 80-90-luvulla niin jäykkää joulua. Joskus oltiin kylpylässä, joskus mummolassa, joskus vuokrattiin mökki setäni perheen kanssa ja kokoonnuttiin sinne viettämään joulua ilman krääsää. Ruoka oli aina hyvää, monesti valmiista pöydästä.
Jouluristeily on oma suosikkini, jota ollaan lasten kanssa harrastettu, koska miehenikin ei halua viettää ”perinnejoulua”. Käytetään joulukortti- ja joulukuusirahat mieluummin valmiiseen teemaristeilyyn. By the way, en ole ikinä paistanut kinkkua, enkä paista. Olen silti melko normaali äiti 36v.