Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jouluhössötys! Jouluun on kuukausi aikaa. Eihän juhannustakaan hössötetä vielä toukokuussa!

Vierailija
24.11.2018 |

Työpaikan kahvipöydässä keskustelu perjantaina:
- Nyt on black friday, kannattaa hankkia joululahjat
- Meidän pojat saa PS-lahjakortit ja molemmille on uudet lasketteluvälineet. Saisikohan jostain kuulokkeita halvalla pukinkonttiin tänään?
- Paikasta X saa, mutta ne on voitu myydä jo aamulla loppuun.
- Ai kauheeta, minulla on joulukalat vielä tilaamatta. Kinkun laitoin tilaukseen.
Minä avasin tässä vaiheessa suuni ja sanoin, että nyt kyllä alkaa ottaa päähän, kun täällä ei puhuta enää mistään muusta kuin joulusta.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUn työkaverit ovat varmaan samoja ihmisä, jotka eivät äitiysaikan keksi muuta puhuttavaa kuin lapset :D

Vierailija
2/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää. Ihmisille on eri asiat tärkeitä. Voi olla, että itse puhelet siellä kahvipöydässä juttuja, jotka eivät voisi muita vähempää kiinnostaa mutta he kuitenkin osaavat kohteliaasti osallistua keskusteluun sinua teilaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ankeuttajalta

Vierailija
4/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa varata vaikka Turun saaristosta mökki juhannukseksi Toukokuussa.

Vierailija
5/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Kyllä meillä on jo toukokuussa juhannusmenu valmiiksi mietittynä kattausta myöten ja myös se ketkä milloinkin osallistuvat juhannuksen viettoon.

Ja se on meistä vaan kivaa.

Vierailija
6/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kiinnosta samat asiat mutta kyllä nuo Ap:n mainitsemat kuulostavat normaalilta kahvipöytäkeskustelulta.

Kokeile vaihtaa puheenaihetta hienovaraisesti jos kyllästyttää.

Vierailija
7/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus ei olekaan mitään muuta kuin suomalaisten joukkoryyppäämis- ja känniörveltämisjuhla. Mitä sitä semmoista siis kuukausia etukäteen hössöttämään! Humalassa sitten hukkuvat, tappelevat, puukot heiluu urakalla ja liikenteessä kaahataan kuoliaaksi asti. Näin varsinkin aurinkoisina ja helteisinä juhannuksina. No, onneksi aurinkoinen ja helteinen juhannus on tätä nykyä suunnilleen yhtä harvinainen kuin kylmä ja runsasluminen joulu. Sellaisinakin kesinä, jotka muuten ovat aurinkoisia ja helteisiä.

Vierailija
8/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. 

Itse olen 33-vuotias lapseton sinkku mies. Jouluna käyn syömässä jouluruoan vanhempieni luona. Yhtään lahjaa en saa ja yhtään lahjaa en osta. Joulukoristeita en laita enkä tee jouluruokia.  Joulukortteja en lähetä, niitä saan korkeintaan 2 tai sitten en yhtään. Siinä on minun joulu.

Sitten kun vanhemmista aika jättää jätän sen viimeisenkin joulu-jutun pois eli jouluruoan syömisen. 

Ei kiinnosta. En ymmärrä ihmisiä, jotka stressaa Joulun takia. Anteeksi.

Vierailija
9/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jouluhullu anoppi, joka neuloo jouluksi sukkia jostain elo-syyskuusta alkaen. Sitten kun tulee ekat pimeät illat, hän täräyttää pihalle täyden jouluvalaistuksen poroineen. Joka vuosi sinne ilmestyy joku valosarja lisää. On vilkkuvaa ja värillistä ja väritöntä. Joulukuusi on pihalla koristeltuna viimeistään isänpäivänä. Joululaulut pauhaa yötä päivää heti kun jouluradio-kanava kuuluu.

Vierailija
10/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä on jouluaatto ja viikon päästä sunnuntaina alkaa virallisestikin joulunaika. Useimmat ihmiset saavat ennen joulua enää yhden palkan, joten aika myöhässä on ainakin pienipalkkainen ihminen, jos vasta nyt alkaa miettiä joulua.

Vierailija
11/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jouluhullu anoppi, joka neuloo jouluksi sukkia jostain elo-syyskuusta alkaen. Sitten kun tulee ekat pimeät illat, hän täräyttää pihalle täyden jouluvalaistuksen poroineen. Joka vuosi sinne ilmestyy joku valosarja lisää. On vilkkuvaa ja värillistä ja väritöntä. Joulukuusi on pihalla koristeltuna viimeistään isänpäivänä. Joululaulut pauhaa yötä päivää heti kun jouluradio-kanava kuuluu.

Anna toisen tehdä sitä, mistä nauttii!

Vierailija
12/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä pimeä ja synkkä syksy on paljon helpompi kestää kun voi laittaa ajoissa (joulu) valoja ja polttaa kynttilöitä ja suunnitella joululahjoja. Vuorotyöläisenä ei ole mitenkään varmaa että saa jouluna yhtään vapaata niin on kiva fiilistellä etukäteen. Ei ole myöskään mitenkään tyhmää ostaa lahjoja black fridayna kun on hyviä alennuksia. Itse ainankin ostelen lahjoja pikkuhiljaa niin ei tarvi stressata.

Vierailija
13/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä yks tyyppi, joka loukkaantuu muitten puheenaiheista ja yrittää päättää mistä kahvitunnilla saa/ei saa keskustella. Ei se oikein suosiotaan tuolla kasvata, tuskin sinäkään.

Vierailija
14/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse rakastankin joulua, on mielestäni kuitenkin hyvä olla vähän varpaillaan sen oman jouluintoilunsa kanssa ja tilannetaju on parasta tässäkin.

Jos esim. työporukassa on joku hyvin yksinäinen ihminen, jolla joulunaika on kamalaa, on mielestäni ihan kohteliasta jättää joulukeskustelut enimmäkseen muualle. 

Osalle ihmisistä joulu on vuoden ahdistavin ajankohta.

Vierailija
15/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, ei se ole välttämättä stressiä, vaan mukavaa ja mieluista valmistelua. Hekumoidaan ja odotetaan jotakin pidemmän aikaa.

Kaikki eivät ole sellaisia, että saavat stressiä suunnittelusta ja valmistelusta. Vaikka sinä ehkä saatkin, muut ehkä TYKKÄÄVÄT valmistella ja suunnitella!

Minua ainakin miellyttää paljon enemmän se, että suunnittelen ja varaudun hyvissä ajoin. Eipä sitten tule mitään viime hetken kiirettä ja hösää, kun lahjat ostan hyvissä ajoin ja siivoilunkin aloitan vähitellen kuukautta aiemmin.

Kaikki on sitten tip top jo aatonaattona, niin että mennään joulusaunaan ja nautitaan puhtaasta kodista, kinkun ja kuusen tuoksusta.

Ah, tulisipa pian jo joulu 😊

Vierailija
16/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hyvissä ajoin valmistelujen aloittaminen nimenomaan ESTÄÄ hössötyksen. Paljon enemmän hössöttää sellainen, joka jättää kaiken viime tippaan.

Vierailija
17/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse rakastankin joulua, on mielestäni kuitenkin hyvä olla vähän varpaillaan sen oman jouluintoilunsa kanssa ja tilannetaju on parasta tässäkin.

Jos esim. työporukassa on joku hyvin yksinäinen ihminen, jolla joulunaika on kamalaa, on mielestäni ihan kohteliasta jättää joulukeskustelut enimmäkseen muualle. 

Ja tätähän voi sitten soveltaa vaikka kuinka, lapsista ei voi puhua kun lapseton pahoittaa mielen, lemmikeistä ei voi puhua kun allergiset/lemmikkinsä hiljattain menettäneet pahoittaa mielen jne.

Vierailija
18/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä toki on totta. Ei tarvitse sitä osattomuutta ja yksinäisyyttä oikein hieroa toisen naamalle, vaikka toki sinänsä saa puhua kahvipöydässä itselleen tärkeistä asioista.

15

Vierailija
19/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tätähän voi sitten soveltaa vaikka kuinka, lapsista ei voi puhua kun lapseton pahoittaa mielen, lemmikeistä ei voi puhua kun allergiset/lemmikkinsä hiljattain menettäneet pahoittaa mielen jne.

Kyllä aivan totta. Fiksu ihminen huokioi myös sen ja miettii sopivan keskustelutavan näistä asioista.

Vierailija
20/82 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SUn työkaverit ovat varmaan samoja ihmisä, jotka eivät äitiysaikan keksi muuta puhuttavaa kuin lapset :D

Kyllä näillä työkavereilla on myös lapsia. Osaavat siis puhua muustakin kuin lapsistaan, eli esim. jouluasioita puidaan monelta kantilta joka tauolla. Näistä keskustelijoista yksi on ystäväni työpaikan ulkopuolellakin. Fb:ssa oli yllätys-yllätys kuva joulupukista tänään. Ilmeisesti joulunavaus ollut tänään. Viime viikonloppuna oli kuva joulutorttukasasta. Kaikella rakkaudella (ja oikeasti hän on ihana ihminen), silti uskallan väittää, että jonkin aukon se älytön jouluhössötys hänen elämässään täyttää.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi