Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Lääkärit eivät uskoneet, että 25-vuotiaalla Janitalla voi olla syöpä

Vierailija
19.11.2018 |

"mun kroppa antoi pitkään merkkejä, juoksin lääkäreissä, mutta mitään ei alunperin löytynyt, vaikka itse sisimmässäni olin varma että jotain on pahasti pielessä ja yritin vaatia lisätutkimuksia sekä hoitoa. Mut naurettiin ulos todeten "eihän sun ikäisellä mitään syöpää ole", kyllä, se jätti jäljen varsinkin kun Heinäkuussa sain varmuuden, että mulla on todellakin mun ikäisenä syöpä ja ollut jo Helmikuussa."

Hui kauhistus. Miten tällainen on edes mahdollista maassa jossa on maailman paras julkinen terveydenhuolto?

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Janita näyttää muuten todella kauniilta tuossa kuvassa ilman hiuksia.

Niin näyttää, ihan täydellinen kallon muoto.

Vierailija
182/192 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais olla vähän uskottavamman näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin 26-vuotiaana kyhmyn rinnassa. En itse ollut lainkaan huolissani, mutta kaverin pakottamana otin yhteyttä opiskelijaterveydenhuoltoon, josta edelleen tutkimuksiin. Joka vaiheessa asia otettiin hyvin vakavasti (vaikka itse olin täysin huoleton enkä vaatinut mitään). Diagnoosina syöpä ja massiiviset hoidot. Hoitopolulle ja henkilökunnalle täysi 10, jopa nolottaa miten paljon muhun on yhteiskunnan rahoja pistetty.

Ihan vaan että kyllä niitä muunlaisiakin tarinoita on, vaikkei niistä raflaavia otsikoita saa.

Kas.

Siinäpä Kunnon Suomalainen, joka selviää syövästä potee nolouden tunteita "miten paljon muhun on yhteiskunnan varoja pistetty". Haloo ----sinä selvisit syövästä joten olet terveenä yhteiskunnalle arvokkaampi kuin sairaana. Yhteiskunta olet sinä(kin).

(ettäs kehtasit tuhlata omaan syöpähoitoosi salaperäisen "yhteiskunnan" varoja. Ei ristus mikä asenne tommonen on, ei oo tosikaan!)

Heh.

En tiedä miksi anonyymin ihmisen ajatukset omista hoitokustannuksistaan herättivät sinussa noin paljon ärsyyntymistä, erikoista.

Yhteiskunnan varat eli veroista saatavat tulot eivät ole loppumaton lähde. Se, että (minunkin) syöpähoitoihin(i) laitetaan kymmeniä tuhansia euroja rahaa, tarkoittaa kymmeniä tuhansia euroja jostain muusta pois. Se on valinta. Samoin rajattujen resurssien vuoksi on tehty valinta, että jokaista mahakipuilevaa ihmistä ei välittömästi tähystetä hyvin harvinaisen nopeasti perforoivan mahahaavan varalta, tai jokaista selkäkipuista ei viedä suoraan magneettiin syöpäkasvaimen poissulkemiseksi. Ei vaikka tämä joskus (harvoin) johtaa potilaan menehtymiseen. Joten kyllä, se on jossain määrin nolostuttavaa, hämmentävää, kiusaannuttavaa, ja epämääräistä suurta kiitollisuutta aiheuttavaa ymmärtää, että näiden tehtyjen valintojen vuoksi juuri minä saan nyt elää.

Saat toki itse valita omat syöpähoitojen aiheuttamat ajatuksesi, mutta alentuvan asenteesi meidän muiden henkilökohtaisia tunteita ja ajatuksia kohtaan voisit jättää.

-Lainaamasi

Vierailija
184/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, karuja esimerkkejä täällä siitä kuinka huonosti tk-lääkärit tunnistavat vaarallisten tautien oireet.

Vierailija
185/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a.  Niiiiin närkästyneinä nyt vaahdotaan!

Mitenkäs muistelisin sellaista että tälläkin palstalla pe-rä-suoli pitkällä karjuttiin ettei sillä mitään syöpää ole ja ilkuttiin ja naurettiin per-settä repien?

Mitenkäs nyt sitten tuulen suunta noin on muuttunut? Tekopyhää.

ja mistähän päättelet, että samat ihmiset on kyseessä?

Vierailija
186/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Mistä revit tuon "maailman paras julkinen terveydenhuolto"? Suomessa on todella surkea julkinen terveydenhuolto , ollaan nykyään EU:n pohjasakkaa. Kannattaisi jo avata silmät ja vähän matkustellakkin.

Äitini sairastui ollessaan matkalla Unkarissa. Heti pääsi lääkäriin, otettiin kaikki kokeet, hoivattiin ja pidettiin kuin kukkaa kämmenellä. Sanoi ettei ole koskaan ollut Suomessa niin hyvässä hoidossa kuin siellä.

Itselläni on kokemusta sairaalahoidosta Iso-Britanniassa, Saksassa, Sveitsissä ja Ranskassa. Edes kielitaidottomuus ei ollut ongelma. Ulkomaalaisuuskaan ei ollut este  - toisin kuin Suomessa. Täällä nyrpistellään jo, jos olet eri paikkakunnalta kotoisin. Tutkimuksiin pääsi viivyttelemättä, lääkärit ja hoitajat olivat asiallisia ja ruoka oli tasokasta.

Vierailija
187/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ruusufinni jonka takia minut luokitellaan ilmeisesti alkoholiongelmaiseksi. Maksa-arvot tsekataan aina vaikka menisin katkenneen käden takia lääkäriin. 40 asteen horkassa minulle tehtiin kerran humetesti :(

Voitko laittaa kuvaa jonnekin nettiin ja linkin tänne? Haluaisin todella nähdä miltä näytät tai kuulla, miten käyttäydyt, kun herätät heti tuollaisia epäilyjä.

Etkö tiedä, miltä ruusufinniä sairastava ihminen näyttää? Googlaa, jos olet niin epäsivistynyt. Jos vielä olet sairas ja siksi sekava, niin tämä yhdistettynä punakkaan ihoon herättää ilmeisesti epäluuloja. En sairasta itse ruusufinniä, mutta olen useammalta ihmiseltä kuullut vastaavaa. Ei siihen sen kummempaa käytöstä tarvita. Itse autoin joskus tuntematonta ihmistä, joka sai aivoinfarktin. Ensimmäisenä ensihoitajat kaivoivat mittarit esille ja kysyivät alkoholista. Todella rasittavaa ja epäammattimaista. 

Vierailija
188/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomasin 26-vuotiaana kyhmyn rinnassa. En itse ollut lainkaan huolissani, mutta kaverin pakottamana otin yhteyttä opiskelijaterveydenhuoltoon, josta edelleen tutkimuksiin. Joka vaiheessa asia otettiin hyvin vakavasti (vaikka itse olin täysin huoleton enkä vaatinut mitään). Diagnoosina syöpä ja massiiviset hoidot. Hoitopolulle ja henkilökunnalle täysi 10, jopa nolottaa miten paljon muhun on yhteiskunnan rahoja pistetty.

Ihan vaan että kyllä niitä muunlaisiakin tarinoita on, vaikkei niistä raflaavia otsikoita saa.

Pitäisikö sitten epäkohdista ja ikävistä kokemuksista vaieta? Minusta on pelkästään positiivista, että niitä nostetaan esille. Ystävälläni oli toisenlainen tuuri kuin sinulla. Hänkin löysi kyhmyn. Joutui kohtaamaan jatkuvaa vähättelyä ja suorastaan surkeaa "hoitoa". Kun ystäväni pääsi viimein hoitoon, hänellä todetiin erittäin agressiivinen ja laajalle levinnyt syöpä, johon hän sitten menehtyi muutamassa viikossa. Tämän takia asiasta pitää puhua. Ei minkään "raflaavien otsikoiden".

Vierailija
189/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ruusufinni jonka takia minut luokitellaan ilmeisesti alkoholiongelmaiseksi. Maksa-arvot tsekataan aina vaikka menisin katkenneen käden takia lääkäriin. 40 asteen horkassa minulle tehtiin kerran humetesti :(

Voitko laittaa kuvaa jonnekin nettiin ja linkin tänne? Haluaisin todella nähdä miltä näytät tai kuulla, miten käyttäydyt, kun herätät heti tuollaisia epäilyjä.

Äidilläni oli vuosia paha ruusufinni, koko nenä punainen ja  turvonnut mutta ei kuten nuhassa, vaan juuri kuten juopoilla. Eräs uusi  kaveri oli nolona, kun ensi kertaa  meillä käytyään kuiskasi "miten paljon sun mutsi juo?" ja minä sitten selvensin että kyse oli ihosairaudesta.

Vierailija
190/192 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä, miltä ruusufinniä sairastava ihminen näyttää? Googlaa, jos olet niin epäsivistynyt. Jos vielä olet sairas ja siksi sekava, niin tämä yhdistettynä punakkaan ihoon herättää ilmeisesti epäluuloja. En sairasta itse ruusufinniä, mutta olen useammalta ihmiseltä kuullut vastaavaa. Ei siihen sen kummempaa käytöstä tarvita. Itse autoin joskus tuntematonta ihmistä, joka sai aivoinfarktin. Ensimmäisenä ensihoitajat kaivoivat mittarit esille ja kysyivät alkoholista. Todella rasittavaa ja epäammattimaista. 

Tämä. Ihmettelen, että edes hoitoalan ns. ammattilaiset eivät tunnista kyseistä vaivaa

Tämä on kyllä todella loukkaavaa.

Vierailija
191/192 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kuoli laaja alaiseen vatsakalvon tulehdukseen, joka oli tullut vatsahaavasta.

Lääkärit sanoivat jatkuvasti että se on vain närästystä se vain on ja määräsivät Rennietä.

Parissa vuodessa muuten hoikka ja terve 40 v nainen laihtui 40 kiloiseksi ja aneemiseksi luurangoksi, kunnes lopulta äkillisesti kuoli. Vatsahaava oli ollut niin kauan että sitä kautta oli päässyt tulehtumaan koko elimistö ja vatsakalvot. Kukaan ei joutunut vastuuseen.

Vierailija
192/192 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli vuosia paha ruusufinni, koko nenä punainen ja  turvonnut mutta ei kuten nuhassa, vaan juuri kuten juopoilla. Eräs uusi  kaveri oli nolona, kun ensi kertaa  meillä käytyään kuiskasi "miten paljon sun mutsi juo?" ja minä sitten selvensin että kyse oli ihosairaudesta.

Äitini sai ruusufinninsä nenästä pois käyttämällä peitepuikkoa. Ei tykännyt peittämisestä, tai jokin ainesosa peitepuikossa auttoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan