Lastesi joululahjat?
Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.
Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän
Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.
Kommentit (346)
Poika 13v.saa puhelimen ja fifa 19 pelin. Tyttö 9v.saa kuulokkeet, puhelimen kuoret, limaa, korvikset ja jonkun vaatteen. Tyttö 5v.saa petsejä, limaa, jonkun vaatteen ja disneyn prinsessamekon. Poika 2v.saa auto tai junaradan.
Itse ostamme nämä. Jos kummit haluavat myös lapsia muistaa niin pyydän jotain lapsille mieluista halpaa esim. Askartelutarvikkeita tms.
Rakastan joulua ja lahjojen antamista. Siksipä lahjalista on ihan liian pitkä.
14-vuotias tyttö (harrastaa uintia)
- ns. aikuisten värityskirja
- Nike -trikoot ja toppi treeneihin
- Uusi kisauikkari (harrastaa kilpauintia)
- Pyjama
- Cable buddy puhelimen latausjohtoon
- huulimeikkisetti
- Iphone -latausteline (säästää itse iPhoneen)
- Vansin pipo ja uudet talvirukkaset
- leffalippusetti
Mummojen ja kummien kysyessä lahjatoiveita, vastaus on HM/Stadium/Body Shop/Emotion tms. lahjakortti tai pieni summa iPhone -rahastoon tai villasukat
7-vuotias poika (tykkää lautapeleistä, palapeleistä) Uskoo vielä joulupukkiin.
- Muovailuvaahto
- R2D2 palapeli
- Kuution muotoinen lautapeli, en muista nimeä, ei Blokus kuitenkaan.
- Ritari-palapeli
- Ninjago-collegepusero
- Pohdinnassa vielä puhelimen hankinta. Ei oltu ajateltu sitä vielä hankkia, mutta näyttää kehitys kehittyneen isosiskon ajoista sen verran että ehkä puhelin on jo ajankohtainen ekaluokkalaisellekin.
- pyjama
Poika on tehnyt joulupukille toivelistan, siitä kerron toiveita mummoille ja kummeille. Onneksi ihan kohtuulliset toiveet on ylipäätään 8 - 39 euron välillä. Eniten toivoo kahden robotin settiä ja Nerf-aseita.
Meidän 4v saa minulta (äidiltä)
- taikahiekkaa (toivoo itse tätä)
- tusseja+siveltimiä+vesivärejä+paperia
- pupu tupuna -kirjan
- sänkyjä ja bussin nukkekotileikkeihin
- joku vetskarihuppari (Stadiumista tms)
- joku kehittävä peli
- yöpuku
Isästä tai mummuista en tiedä mitä ostavat, mitä ikinä se onkin niin tosi minimaalista.
Kiitos viestiketjusta! Olen saanut monta lahjavinkkiä esiteini-ikäisille pojille, joilla on jo kaikkea, eivätkä juuri toivo mitään. Mitään muovikrääsää en halua ostaa enää yhtään.
Vinkkien perusteella aion ostaa pari kirjaa, risteilylahjakortit, leffalippuja ja suklaata.
Lisäksi toinen saa Nintendo switchin ja toinen uuden puhelimen.
Toinen poikani laski,että sai viime vuonna 22 joululahjaa. Nuorempi sai varmaan saman verran. Järkytyin vaikka olen osasyyllinen.
Minulla on suuri suku. Sisaruksia 4,joista kaikki muistaa lapsia. Suvun ulkopuoliset kummit lisäksi. Lahjoja kertyy aivan liikaa. Tavallaan olen nolona,koska tiedän ettei moni saa sitä ainoatakaan. Osallistun kyllä monella tapaa myös "heikompien" muistamiseen,esim toimitan diakoniöle villasukkia tms jaettavaksi yksinäisille,otan joulupuusta usein lappusia,eräälle vähävaraiselle vanhukselle viemme ruokamuistamisen.
Mutta. Tänä jouluna kohta 10-v saa bluetooth-kuulokkeet ja kaiuttimem sekä lemppari-jäkisjoukkueen paidan. Näistä olen maksanut alle 50€. Tiedän että on tulossa ainakin karttapallo.
Mummoilta,isomummolta ja mainitsemaltani muulta suvulta tulee vielä lisäksi ja aivan liikaa lahjoja.
Poika kohta 6-v saa myös jäkispaidan,leikkinosturin ja robotin. Lähes samat henkilöt lahjovat myös tätä poikaa. Tiedän että on tulossa lautapeli ja kylpypyyhe ainakin.
Ostan juniorituolin ja haalarin.Mummo ostaa leluja kasapäin joten en viitsi niitä ostella lisää.1.5v ei vielä osaa toivelistaa laatia.
Me ollaan kasvattamassa sukupolvea, jibka elämässä fyysiset tavarat tukevat olemaan pikkuosassa verrattuna elämyksiin. Sen koetan muistaa, vaikka itse olenkin kasvanut maailmassa, jossa hienoimpien lelujen, pelien ja vaatteiden omistajat arvotetaan korkeimmalle.
Mielestäni jos moni muistaa lasta, jokaiselta tulisi yksi lahja, koska yhdessä esim 5 lahjaa on oikein hyvä määrä.
Siispä lahjat:
- Kirja lasta kiinnostavasta aiheesta, joka menee vielä vähän isompana
- Elämys (liput tapahtumaan, leffaan, pieni reissu, Hop lop...)
- Lapsen tarvitsemia vaatteita
- Tarvittaessa harrastus-/urheiluväline
- lapsen toivelelu tai -peli
Tässä on vähintään tarpeeksi. Jos vanhemmat ostaa nuo ja mummit ja kummit vielä lisää, mennään sellaiselle tasolle, jota en haluaisi lapselleni opettaa. Ja kyllä, kirjat, lelut, pelit ja vaikka luistimet voi hyvin ostaa käytettynä myös joululahjaksi!
Me ei olla vielä ostettu omalle 3-v tytölle mitään, kun mummu ja kummit on jo kysellyt lahjatoiveita, pitää keksiä niihin jotain. Muovailuvahat voisi uusia, vähän mietin myös suksien toivomista, tai sitten ostetaan itse ne. Tulossa on eka joulu perheen kesken, sukulaisiin mennään vasta tapanina. Kaikki asuvat niin kaukana, että todennäköisesti aatto menee vähillä paketeilla ja mummoloissa odottaa lahjavyöry. Meillä on kummallakin neljä sisarusta, jotka toistaiseksi ovat kokoontuneet aina suvuittain yhteen ja samalla vaihdettu tietty paketteja.
Suvun lapsille ja kummilapsille ollaan ostettu pääasiassa kirjoja ja palapelejä.
1 vuotiaalle potkuauton ja kirja josta kuuluu ääniä.
7 ja 8 vuotiaat tytöt toivoo Pet Shoppeja ja Tigerin lahjakorttia ja hajutusseja.
Mahdollisesti yöpuvut ostan lisäksi kaikille lapsille.
Miehen kanssa ei olla ostettu toisillemme.
Vuosikortit Superparkiin, harrastusvälineitä, matkan NHL-peliin New Yorkiin, pelikonsolin ja rahaa. Pojat ovat 9, 11, 13, 14. Varsinaiset lahjat jaetaan joulun jälkeen, koska olemme matkalla joulun ajan.
Yllä mainitut tulevat meiltä vanhemmilta ja isovanhemmilta. Lisäksi kummeilta ja enoilta ja tädeiltä tulee yleensä jotain käytännöllistä pientä kuten leffalippuja, lahjakortteja jne
Bbbnn kirjoitti:
Meidän 4-vuotias poika saa:
- meiltä vanhemmilta dinosauruksia (sellainen pakkaus, jossa useampi muovinen pikkudinosaurus), naulauspelin, lipun lasten teatteriin
- mummilta pienen legopaketin, housut ja puseron
- sedän perheeltä yleensä jonkun lelun
- enon perheeltä yleensä jotain askartelutavaraa, pelin tai muuta kehittävääEli joku 7-8 pakettia yleensä. Lapsen toiset isovanhemmat ovat kuolleet.
Vauvalle (joka tulee olemaan jouluna noin 1 kk ikäinen) annamme vain jotain jota olemme ostaneet raskausaikana ja jota hän siis saisi joulusta huolimatta. Muuten emme paketoisi vauvan tavaroita, mutta haluamme näyttää esikoiselle että vauvakin saa jotain pukilta.
Tää oli ihana!
Meillä ei anneta lahjoja lainkaan ja joulu vietetään matalalla profiililla kotona. Rahatilanteen ollessa hyvä painellaan kauaksi karkuun kaupallista hömpsää.
Kaupalliseen juhlaan emme osallistu ja kristilliseen ei oleaihetta.
Tosin mummo ja vaari on luvanneet maksaa lasten hoitomaksut lahjana ensivuoden. Olisiko joululhja vai mikä lahja kuitenkin.
Vanhemmilta 4-6 pakettia ja isovanhemmat antavat rahaa ja osallistuvat niin yhteen isompaan lahjaan. Tädeiltä ja enoilta ynnä muilta ei toivota lahjoja eikä odoteta lahjoja. Yksi lapsi.
Esikoiselle kaksi Marvel levyä
Keskimmäisellä tietokoneen näppäimistö
Nuorimmalle uusi puhelin
Enempää ei tule. Ovat omia toiveita.
Yhdeksänvuotias poika saa:
- Minecraftin ylämaan hahmot
- 20€ lahjakortin PS Storeen
- kauko-ohjattavan auton tai dronen
- hupparin jossa Nasan logo
- sukulaisilta ehkä kaksi pakettia, en tiedä vielä mitä
Seitsemänvuotias tyttö saa:
- Lol-yllätyspallon ja tyynyn
- yksisarvishupparin
- Top model - piirustusvihkoja ja kyniä
- nuken tarvikkeita
- sukulaisilta pari pakettia
Kolmevuotias tyttö saa:
- Masha-nuken
- kaksi Sleighin heppaa ja niille satulat ja suitset
- Ryhmä Hau - pyjaman
- jotain muuta, ehkä muovailuvahaa
- ja niiltä sukulaisilta jotain
Olipa hyvä listata kaikki. Minulle on tärkeää, että lahjoja olisi saman verran, mutta huomaa että mitä isompi lapsi, sen kalliimmat lahjat. No, kunhan on sama määrä ja kaikki suurin piirtein toivottuja.
Joka joulu kyllä yritän, että sukulaiset kysyisivät toiveita, ja että ostaisivat vaikka yhdessä yhden lahjan vaikka niin, että tänä jouluna esikoiselle, seuraavana keskimmäiselle jne. Ei vaan koskaan onnistu, aina lahjoja on iso kasa ja välillä jotain todella tarpeetonta.
Poika saa mun vanhemmilta Ihme perhe lakanat, kummiltaan star wars legot, toiselta kummiltaan tatu ja patu suomi lautapelin.
Tyttö saa mun vanhemmilta marcus ja joku? Lakanat, kummilta kuulokkeet ja toiselta kummilta L. O. L pallon ja pörrö sukat.
Pojalle ostetaan vähän vaatetta, autorata sekä laser joku ase jutun mies on hankkinut sekä minä ostin rubikinkuution.
Tytölle ostetaan top model salakirja ja meikkikirja sekä shoppings juttuja sekä joku hoidettava lemmikki juttu citarista. Vaatetta myös. Ehkä ostan vielä kynsilakkaa ja oman pikku repun clitteristä. Saan pitää omani kun likka vie sen aina.
Kyllä puhelimet piippaa joulun alla kun kummit ja isovanhemmat kyselee lasten lahja toiveita😁. Kyllähän niitä lahjoja aina kertyy. Me saadaan usein yhteiseksi joku herkkukori, saunajuttuja ja punaviiniä. Itse kerään muumi astioita, joten toivon että kuusen alta löytyisi taas minulle joku astia paketti? Ehkä joku yökkärikin oisi kiva. Mies saa joka joulu äidiltään kahdet pitkätkalsarit. Ollaan oltu yhdessä noin 20 vuotta, joka joulu on hän on saanut ne kalsarinsa😂.
Olen pyytänyt lapsille kierrätettyjä lahjoja. En halua kulutusjuhlaa.
Minkälaisia ihmisiä kasvaa lapsista jotka saa 7-15 vuotiaana melkein tontilla tavaraa jouluna? Mitä sillä myös kompensoidaan? Huonoa vanhemmuutta?
5v poika saa
- Lego city pankkiryöstö pakkauksen kuulemma. (Äitini oli ostanut)
-Nintendo switchille Pokemon go eevee version. (Isäni oli ostanut)
- Minecraft legoja (meiltä ja mummolta)
- vaatteita (isovanhemiltaja isotädeiltä)
-nintendo switch pelikonsolin ( meiltä vanhemmilta)
- lautapelin (kummilta)
- tietokirjoja (meiltä vanhemmilta)
- playmobileja (kummilta)
Esikoinen rakastaa rakentelua, lukemista ja muuta älyllistä.
Meillä toki on iso suku. Mummoja ja mummopuolia lapsilla 12. Vaariosastoa 8.
1v tytär saa
-nukensängyn ja vaunut (vanhemmilta)
-autoja (kummilta)
-vaatteita (isovanhemilta)
- Sylvian families talon ja kaupan (isovanhemmat olivat ostaneet)
-my little pony swan Boat (minulta)
-kirjoja (meiltä vanhemmilta)
Jotain muutakin varmaan tulossa? Tää tyyppi rakastaa vauvan hoitoa, koiria ja isoja autoja.
9v poika saa toivomansa cozmo robotin, pari peliä pleikkariin, pari kirjaa, legopaketin ja karkkia. Isovanhemmilta on tulosssa ainakin villasukkia, luistimet + muuta jääkiekkovarustetta...