Lastesi joululahjat?
Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.
Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän
Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.
Kommentit (346)
Kolme teiniä (2x17v ja 13v) saavat lahjaksi matkan jonnekin Euroopan kohteeseen. Eivät tarvitse mitään ihmeitä, ja matkailu on aina hyväksi nuorelle mielelle. Varmaan jotain pientä vielä sivuun, konvehtia ja villasukkaa.
Pojalle vene XO240, se saa riittää.
Ihanaa, kun on kierrätyslahjoja!!!!
Lapseni kummit eivät antaneet viime vuonna yhtään joululahjaa kohta 3v lapselleni, jota ihmettelin paljon. Ekana jouluna muistivat ja syntymäpäivänä. En tiedä voisiko hienovaraisesti vihjaista jostakin lahjatoiveesta. Minun mielestäni kuitenkin kummien kuuluu jollakin tavoin muistaa jouluna.
Hartaasi toivon, että naapurin matami älyää ostaa pennuilleen äänenvaimentimet, tai edes kuonokopat.
Ainoastaan kirjoja. Richard Scarrya, Mauri Kunnasta, Tatua ja Patua, Astrid Lindgreniä, isommille lahjakortit kirjakauppaan, saavat itse valita mieleisiään.
Kierrätystä harrastetaan vaatteissa ja leluissa, kirjojakin kierrätetään, mutta rakkaimmat pitää saada omaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Poika saa mun vanhemmilta Ihme perhe lakanat, kummiltaan star wars legot, toiselta kummiltaan tatu ja patu suomi lautapelin.
Tyttö saa mun vanhemmilta marcus ja joku? Lakanat, kummilta kuulokkeet ja toiselta kummilta L. O. L pallon ja pörrö sukat.
Pojalle ostetaan vähän vaatetta, autorata sekä laser joku ase jutun mies on hankkinut sekä minä ostin rubikinkuution.
Tytölle ostetaan top model salakirja ja meikkikirja sekä shoppings juttuja sekä joku hoidettava lemmikki juttu citarista. Vaatetta myös. Ehkä ostan vielä kynsilakkaa ja oman pikku repun clitteristä. Saan pitää omani kun likka vie sen aina.
Kyllä puhelimet piippaa joulun alla kun kummit ja isovanhemmat kyselee lasten lahja toiveita😁. Kyllähän niitä lahjoja aina kertyy. Me saadaan usein yhteiseksi joku herkkukori, saunajuttuja ja punaviiniä. Itse kerään muumi astioita, joten toivon että kuusen alta löytyisi taas minulle joku astia paketti? Ehkä joku yökkärikin oisi kiva. Mies saa joka joulu äidiltään kahdet pitkätkalsarit. Ollaan oltu yhdessä noin 20 vuotta, joka joulu on hän on saanut ne kalsarinsa😂.
Itsellesi voisit toivoa Kielenhuollon käsikirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni kummit eivät antaneet viime vuonna yhtään joululahjaa kohta 3v lapselleni, jota ihmettelin paljon. Ekana jouluna muistivat ja syntymäpäivänä. En tiedä voisiko hienovaraisesti vihjaista jostakin lahjatoiveesta. Minun mielestäni kuitenkin kummien kuuluu jollakin tavoin muistaa jouluna.
Jospa he ovat rukoilleet lapsen puolesta. Kummin tehtävä on antaa lapselle kristillistä kasvatusta, ei paketteja.
11 v poika saa Adidas verkkarit ja hupparin, lahjakortin elokuviin ja/tai superparkkiin. Suklaata.
6 v tyttö saa L.O.L pallon, syvanian families lelun, Lego friendsejä ( nämä kirpparilta).
Suklaata.
Ehkä molemmille vielä jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on hiukan alle 4v. Saa minulta Ryhmä Hau-lentokoneen, Duplon huvipuistopakkauksen, pyjaman, pari kirjaa. Jonkin kivan pelin aion vielä osta. Leikkikeittiötä olen harkinnut tai sitten säästän sen synttärilahjaksi, synttärit on pian joulun jälkeen.
Hän saa lahjoja tädiltään, vanhemmiltani ja kahdelta kummiltaan. Täti ja kummit ovat usein keksineet hyvin persoonalliset lahjat. Vanhempani hankkinevat keinuhevosen ja osia Brion junarataan. Sekä isäni tuntien ainakin kymmenen pienempää pakettia.
Lisäksi saa lahjoja isältään ja tämän suvulta, mutta em tiedä, mitä, koska keskusteluyhteyttä ei ole. Toivottavasti ei ostella ihan samankaltaisia juttuja.
Laskin että noin 20-30 lahjaa tulee saamaan. Eikö se ole nelivuotiaalle hiukan liikaa?
Lapsi 9v saa meiltä Sylvanian families talon ja sinne huonekaluja, hahmoja ja tarvikkeita. Barbielle vaatteita/tarvikkeita, Lego friendsejä, Top model tehtäväkirjoja, Lol surpriseja, lautapelin ja pehmolelun. Yöpaidan ja aamutakin ja jotkut ihanat petivaatteet. Muusta en tiedä vielä.
Ei tule muualta lahjoja.
Ehkä 3-4 pientä lahjaa per nenä.
Meillä ei opeteta joulun iloiseen kulutusjjuhlaan lasta hukuttamalla läjäpäin tyhjänpäiväsiin paketteihin tai sika kalliisiin lahjoihin.
Meillä kahdelle alakouluikäiselle tytölle ostettiin molemmille paketti petsejä, pyjamat, 2 pkt pikkulegoja, värityskirjat, ompelukuvat ja 2 yhteistä lautapeliä.
4v poika saa legoja myöskin, pehmoleluja, miekan, pyjaman ja alusvaatteita.
3v tyttö muistipelin, duplopaketin, muumitalon, pyjaman, leikkiruokia ja sukkia.
Ostettiin kaikki lahjat itse, sukulaisilta ei odoteta mitään.
Ei ihme, että kielen osaaminen ja lukutaito huononee koko ajan. Vain yhdessä perheessä oli kirjoja tulossa lahjaksi. Parasta, mitä voit lapsellesi antaa, on hyvä ajattelutaito ja sen saa kirjoja kuuntelemalla ja lukemalla.
7-vuotias saa toivomiaan legoja, toivomansa jättipehmon, lautapelin, karkkia ja vaatetta.
16-vuotias saa toiveidensa mukaan uuden puhelimen, Niken vapaa-ajanlenkkarit, meikkejä ja suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että kielen osaaminen ja lukutaito huononee koko ajan. Vain yhdessä perheessä oli kirjoja tulossa lahjaksi. Parasta, mitä voit lapsellesi antaa, on hyvä ajattelutaito ja sen saa kirjoja kuuntelemalla ja lukemalla.
Meillä ei osteta kirjoja lahjaksi, koska lapset ovat kirjaston suurkuluttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei osteta kirjoja lahjaksi, koska lapset ovat kirjaston suurkuluttajia.
Hyvä! Onneksi!
Minä ostan meillä lahjat, joululahjatkin. Miehen kanssa yleensä jutellaan tästä asiasta, että hänkin on kärryillä kyllä. Ihan periaatteellisista syistä olen pyrkinyt rajoittamaan lahjamäärää, koska en haluaisi lapsille syntyvän jouluaatosta mielikuvaa, että sen idea on vain hervoton kasa paketteja, joiden sisällöstäkään ei jälkikäteen muista kuin jotain... Enkä muutenkaan arvosta ns. tarpeetonta materian hankkimista. Tosin meillä hankitaan kyllä leluja muulloinkin kuin jouluna enkä toisaalta viitsi suotta pakata esim. vaatteita näiden pienten lasten paketteihin, kun eivät välitä pehmeistä paketeista mitään. En itsekään välittänyt lapsena, ne olivat ns. välttämätön paha. Mutta oma maksimipakettimäärä lapsille on 5 pakettia, jossa siinäkin on vaikea pysyä, kun mukavahan se olisi ostella kaikenlaista. Lasten mummo on shoppailuholisti, joka käyttäisi kaikki rajat ihan-mihin-vaan -lahjoihin ja paketteihin - häntä pyritään rajaamaan, "saa" ostaa vain 3 pakettia/lapsi (ei yleensä pysy siinä, mutta laitetaan sitten eteenpäin sitä tavaraa, lahjoja ei anneta suoraan lapsille kuin ne kolme pakettia, jotka saavat pitää). Lisäksi saavat yleensä yhdet lahjat veljeltäni ja siskoltani. Koska nämä kaikki lahjat eivät yleensä tule aattona, niin ihan järkevänä määrä pysyy, vaikka sinällään nuo sukulaisten ostamat lahjat eivät mitenkään tarpeellisia ole. Muut lahjanostajat eivät kysele toiveita ja tuovat mitä milloinkin. Itse pyrin siihen, että nuo hankkimani lahjat olisivat juuri ns. nappilahjoja ja oikeasti haluttuja. 4-vuotiaalle on tänä vuonna tulossa ponilinna + poneja + yksi ryhmä hau -lelu + sylvanian families -lelu. 2-vuotiaalle olen ostanut useamman sylvanian families -lelun + duploja + yhden ryhmä hau -lelun. Loput joululahjarahat menee Hopen joululahjoiksi tai Joulupuukeräykseen muille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikortit Superparkiin, harrastusvälineitä, matkan NHL-peliin New Yorkiin, pelikonsolin ja rahaa. Pojat ovat 9, 11, 13, 14. Varsinaiset lahjat jaetaan joulun jälkeen, koska olemme matkalla joulun ajan.
Yllä mainitut tulevat meiltä vanhemmilta ja isovanhemmilta. Lisäksi kummeilta ja enoilta ja tädeiltä tulee yleensä jotain käytännöllistä pientä kuten leffalippuja, lahjakortteja jne
Överiksi menee
Ja siis meidän ostamista lahjoista suurin osa on kierrätettyjä. 😊