Lastesi joululahjat?
Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.
Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän
Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.
Kommentit (346)
Lapseni ovat 8 ja 11 v.
Saavat
toinen barbien ja toinen monster highn
Yllätysleluja (lol surprise)
Yhteinen lautapeli koko perheelle
Yhteinen PS4-peli
Korvakorut
Hyvät tussit värittämiseen
Tuhoa tämä kirja
Fleeceaamutakit (mummilta)
Pyrin siihen, että tärkeimmät ostetaan itse, koska ei voi tietää, kysyvätkö muut toiveita. Jos kysyvät, pyydämme ehkä kylpytakit ja yöpaidat, mahdollisesti vielä toiset korvakorut, kun niitä ei monia vielä ole. Jos kummit kysyy, niin yleensä lahjatoive on joku kirja. Lahjoja pitää olla sama määrä ja pääasiassa samanlaisia, ovat hyvin kateellisia nämä siskokset! :D
Monet 11-vuotiaat kenties saa jo jotain isompaa, tyyliin tablettitietokone tms, mutta itse koemme että ruutuaikaa tulee nytkin liikaa, vaikkei meillä ole kuin perheen yhteinen vanha tabletti. Ja kännyt molemmilla alle vuoden vanhat.
Viro saattaa jättää YK:n GCM-siirtolaisuussopimuksen allekirjoittamatta
Saksassa oli tehty kansalaisaloite sopimuksen hylkäämiseksi. Aloite poistettiin merkelin toimesta.
Varmaan Nerf-pyssyt ja ammuksia (toivomus) , muovailtavaa taikahiekkaa (eivät ole toivoneet, mutta tykkäävät kun ovat kokeilleet ja meillä on vain tavallista taikahiekkaa) ja jotain slimeä (toivomus) .
Lisäksi suklaata tulee aina lahjaksi joltain ja jotain muutakin muutama paketti, en tiedä mitä.
Pörrösukat voisin koittaa myös etsiä jos löydän pojille sopivat pientä kokoa (haluavat itse sellaiset) ja ehkä yöasut ja jonkun iltasatukirjan. 5- ja 6-vuotiaat pojat.
Meillä molemmat lapset saa omia lahjoja, lisäksi usein saatetaan hankkia jotain isompaa, josta on iloa koko perheelle. "Koko perheen lahjaksi" hankitaan tänä vuonna puoalapuut. 3-vuotias esikoinen saa lisäksi meiltä lautapelin, Ryhmä hau-laivan ja muutamia vaatteita. Nuorempi on vasta vauva, joten lahjaksi saa varmaan muutaman vauvalelun ja vaatteita. Lisäksi lapset saavat muutaman lahjan kummeilta ja isovanhemmilta - näiden sisältöä emme tarkasti tiedä, mutta olen ehdottanut ideoita sen mukaan, mistä lapset tykkäävät tai mitä tarvitsevat.
Meillä 8v tyttö tulee saamaan lahjaksi
- Lemmikkirotilleen uuden ison häkin ja tarvikkeita
- Littlest pet shoppeja
- My little ponyjä(oma toivomus)
- Pari kirjaa
- Värikyniä ja paperia + värityskirjoja(oma toivomus)
- 1000 palaisen palapelin(oma toivomus, tykkää todella paljon tehdä palapelejä joissa on paljon paloja ja joihin emnee aikaa)
- Jonkun Nintendo Switch pelin
- Vaatteita(pörrösukkia, yöpaidan yms)
- Jotain karkkia
Tytär 5v. Saa interaktiivisen LuvaBella vauvanuken, Belle prinsessamekon kruunulla ja vilkkuvilla kengillä, Moana barbin, sekä pieniä Disney Princess figuureja. Sukulaiset ostavat vielä lisäksi muita lahjoja.
Omalle 8 kk tytölle on jo hankittuna muutama lelu Briolta, vauvojen Uggit ja pari kirjaa. Eihän tuo pieni ymmärrä vielä joulusta mitään, mutta saimpahan syyn ostaa söpöt tossut. ❤️
Siskon tytölle 3v olen ajatellut sellasta magneetti piirustustaulua tai jotain lelua jonka voi rakentaa. Duploja ja Legoja häneltä löytyy jo mutta enköhän mä jotain keksi.
12-vuotias tyttö saa askartelutarvikkeita, pro marker-tussit, mukin ja sukat, sekä suklaaraarasian meiltä vanhemmilta. 15-vuotias poika saa saman arvoisen korun, mitä tytön lahjat maksoivat, eli viitisen kymppiä. Ja sen suklaarasian.
Lahjoja tulee lisäksi isältäni, siskoltani, miehen siskoilta ja äidiltä. Sekä parhaan ystäväni kanssa muistetaan lapsia. Onhan noita paketteja aina tullut, välillä liikaakin. Mut mä tykkään joulusta ja on kiva lapsille laittaa paketteja. Aikuisten joululahjoja en niin jaksaisi, mut kun on tapana ollut...
12-vuotiaalle uusi ps-peli, huppari, alusvaatteita ja villasukat. Pojan ainoa oma toive on tuo peli. Kaikki muut lahjat ovat muuten vain tarpeellisia.
4 ipanaa saa ainakin uudet puhelimet sekä yhdelle tulee scootteri, ei vielä muuta ole tullut edes mietittyä kun en tykkään joulusta kun se sellaista pakkopullaa :(
Meillä toteutetaan ykköstoiveet, voi olla parikin jos ei kauhean kalliita. Lisäksi pistän pakettiin jotain hyödyllistä, mitä muutenkin olisi ollut hankinnassa. On se pakettien avaaminen vain niin hauskaa.
Tänä vuonna esim tyttö 12 v. toivoo mini ratsastusleiriä hiihtolomalle, saa sen ja lisäksi ratsastushousut, kylpytakin ja yöpaidan, koska kasvanut hurjasti ja olisivat ostoslistalla muutenkin. Lisäksi kirjan, koska toivon hänen lukevan enemmän ja lukuvalon, koska sänkyä siirretty ja pöytävalo ei enää riitä, promarkkeri-kyniä, koska ruskeasävyt jo ihan loppu, shamppoon ja suihkusaippuan (joku ihana) koska purkin pohjat pilkottaa jne. Mitään tavaraa ei osteta ennen joulua, jos pärjätään sinne asti :)
Lapseni,12, saa
-ratsastaa koko kevään eli maksamme äitini kanssa hänen harrastuksensa puoliksi
-lyhyen ratsastustoppatakin ja lämpimät ratsastushanskat
-hevosaiheisia tietokirjoja ja romaaneja 2-4 kpl
-mustan tunikan (jonka ostin jo ajat sitten)
-kynsienhoitosetin (jonka ostin jo ajat sitten)
Toiselta isoäidiltään saa aina 100 €.
Isältään ei ole vuosiin saanut mitään.
Muualta tulee muutama paketti.
Itse en tänä jouluna panosta tyttäreeni, koska tuo ratsastus vie "aika" suuren summan...
...mutta vuosien unelmaa on ihana maksaa!♥
6v saa toivomansa legon, uuden yöpuvun ja ehkä pari Hatchimalsia tai ponijuttua minulta. Sukulaisilta saa vielä toivomansa barbien ja mahdollisesti jonkun yllätyksen.
Vauvalle on tosi vaikea keksiä lahjaa. Ostan ehkä Duploja ja kävelykärryn eli jotain mikä menee isompana sitten. Ehkä yöpuku myös hänelle. Tuntuu että aivan kaikkea on.
Poika 10 v saa jonkun kauko-ohjattavan temppuauton, pelin pleikka kolmoseen, neulepaidan, suklaata. Lisäksi saa isovanhemmiltaan hiukan rahaa. Toivoi pleikka 4 ja siihen pelejä, mutta se ei toteudu. Tyttö 3 v saa: lääkärilelut, leikkiherkkuja, lego paketin ja vähän vaatteita sekä 1 v poika jolle ostettu puinen hakka ja varmaan saa little people koulubussin. Lisäksi ajattelin ostaa pelin jota saadaan kaikki pelata yhdessä.
Muistan toisten lapsia: kummipojalle vaatepaketti, toiselle 100 e lahjakortti s- kauppaan tai vaatekauppaan( kyselen vielä. On pienituloisen yh:,n poika. Lisäksi olen ostanut sosiaalitoimiston kautta jaettavaksi nuorille 5× 40 e lahjakortit hm: lle sekä kasan leffalippuja sekä muutaman Duplo paketin pienille. Ostan myös vähävaraisille perheille kahvia ja suklaata. Menetin äitini lapsena ja jouluna Pistän hyvän kiertämään jouluisin . Sain nimittäin silloin itse apua.
Pitkin syksyä olen lahjoja hankkinut kun aleja osunut kohdalle. Lapset saavat siis ainakin nämä:
Tyttö 6 v: Iso lego friends paketti, pets-talo, sylvanian families talo. Lisäksi varmaan ostan petsejä ja muuta tytön himoitsemaa "pikkusälää".
Poika 4 v: Hot weels ultimate carage, 20 kpl hot weels autopakkaus, kauko-ohjattava auto, tietokirjoja.
Tyttö 2 v: sylvanian families puumaja, sylvanian families auto, nukenvaatteita. Ja ehkä nukelle syöttötuoli.
Lahjoja saavat lisäksi isovanhemmilta, kummeilta ja meidän sisaruksilta.
Teineille sitä mitä tarvitsevat:
Mm oma peili huoneeseen, parit lökärit , toivomiaan astioita, lahjakortti hierontaan ja zalandolle. Molemmille valokuvia menneiltä vuosilta albumiksi tehtynä. Hieman rahaa ja jotain pientä..
Vierailija kirjoitti:
6v saa toivomansa legon, uuden yöpuvun ja ehkä pari Hatchimalsia tai ponijuttua minulta. Sukulaisilta saa vielä toivomansa barbien ja mahdollisesti jonkun yllätyksen.
Vauvalle on tosi vaikea keksiä lahjaa. Ostan ehkä Duploja ja kävelykärryn eli jotain mikä menee isompana sitten. Ehkä yöpuku myös hänelle. Tuntuu että aivan kaikkea on.
Miksi väkisin ostaa sitten vauvalle jotain? Luulet että hän loukkaantuu jos ei saa jotain??
Jaa a, ei varmaan osteta 3 vuotiaalle itse mitään. Saa mummoilta, vaareilta ja kummeilta lahjoja eikä oikein osaa vielä edes toivoa mitään.