Lastesi joululahjat?
Mitä lapsesi tulevat saamaan joululahjaksi? Oletteko te vanhemmat ainoita lahjanantajia vai tuleeko lahjoja muualtakin? Onko ne muualta tulevat yleensä tiedossa (kysyvätkö toiveita) vai yllätyksiä? Meillä lähes kaikki jotka haluavat lahjan antaa kysyvät toiveita, ja usein toteuttavatkin ne.
Meillä lapset saavat todennäköisesti
- toinen autorataan jatkoa ja toinen petsejä (meiltä)
- molemmat palapelin jossa kuvana tämän hetkinen fanituskohde (meiltä)
- molemmat kirjan ja lapaset (mummolasta)
- molemmat pyjaman (tädiltä)
- toinen akvarellikynät (kummilta), pohditaan pitäisikö toiselle olla jotain mikä tasaa lukumäärän
Muutama taho todennäköisesti kysyy vielä lahjatoiveita, pehmoleluja, askartelutarvikkeita, joku lautapeli tai jos sisarukseni haluavat ostaa kimppalahjan yhteiseksi niin kauko-ohjattava monsteriauto.
Kommentit (346)
6v poika saa lempi jääkiekkojoukkueensa paidan. Kauko-ohjattavan auton, Lego paketin ja kirjoja.
Tytär 4kk ei oikein vielä tarvitse mitään, annan kuitenkin pojan ”antaa” pikkusiskolle pienen musiikki mobiilin, jonka olen ostanut.
Näiden lisäksi ostin tälläisen pehmoisen joulukalenterin:
https://royaldesign.fi/ferm-living-house-joulukalenteri
Jonne laitan pieniä ”minikirjoja” , tikkareita, kyniä, kindermunan, tarroja, lapaset ja villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6v saa toivomansa legon, uuden yöpuvun ja ehkä pari Hatchimalsia tai ponijuttua minulta. Sukulaisilta saa vielä toivomansa barbien ja mahdollisesti jonkun yllätyksen.
Vauvalle on tosi vaikea keksiä lahjaa. Ostan ehkä Duploja ja kävelykärryn eli jotain mikä menee isompana sitten. Ehkä yöpuku myös hänelle. Tuntuu että aivan kaikkea on.
Miksi väkisin ostaa sitten vauvalle jotain? Luulet että hän loukkaantuu jos ei saa jotain??
Ajattelisin että sisarukselle tai sisaruksen kannalta voi olla tärkeää ertä vauvallekin on paketteja. Joku toinen ketjussa sanoi käärivänsä pakettiin muuten vain valmiiksi ostettua, esim. vaatetta, se kuulosti fiksulta 👍 Meidän esikoinen sai myös 5kk ikäisenä ikäisenä luumusosepurkin 😁
Meidän lapset on tosi vaikeita, ei ole mitään tiettyä harrasta toivetta eikä kiinnostuksenkohdetta. Lisäksi heillä on jo ihan kaikkea ja pitkin vuotta ostelen mitä haluavat tai tarvitsevat (ja yleensä ne kovasti hingutut uutuuslelut ym pyörivät jo kuukauden päästä kaapin perällä pölyttymässä). Lapset 4 ja 7. Olemme ostaneet ps4:n ja molemmille yhdet omat pelit siihen, saattaa jäädä siihen kun en tosiaankaan keksi muuta eivätkä lapset ole toivoneet mitään. Ehkä ostan vielä kindermunat tai karkkipussit koska herkkuja saavat aika harvoin ja himoitsevat niitä enemmän kuin leluja. Toki sukulaisilta tulee sit vielä jotain, vaatteita, koulutarvikkeita tai nuorimmalle legoja. He tietävät jo mistä lapset tykkäävät ja tietävät myös sen etten halua kamalasti mitään turhaa krääsää.
Vierailija kirjoitti:
- Yöpuvun ja tossut
- kirjan ( oma toive)
- Pehmolelun
- Jalkapallon (oma toive)
- Playmobile asuntoauton
- Lelukiväärin (oma toive)
- Lautapelin
- Paidan (oma toive)Isältään iso nerf ase. (Oma toive)
Muilta 2 lakanasettiä ja kirja.
Lapsi on 4 v.
En hankkisi Nerf-asetta 4-vuotiaalle. Ammukset lähtee niin vauhdilla että on vaarallista, jos osuu vaikkapa silmiin.
Vierailija kirjoitti:
- Yöpuvun ja tossut
- kirjan ( oma toive)
- Pehmolelun
- Jalkapallon (oma toive)
- Playmobile asuntoauton
- Lelukiväärin (oma toive)
- Lautapelin
- Paidan (oma toive)Isältään iso nerf ase. (Oma toive)
Muilta 2 lakanasettiä ja kirja.
Lapsi on 4 v.
Yököttävä lahjatoi lelukivääri. :( Hyi kamala.
No ite saan kevyen kahden tonnin pc:n että joo 😂👌 en siis flexaa tai mitään.
No ei ne nyt varmaan itteensä
ammu. Vai alkaako neljävuotiaina jotkut suunnittelemaan jotain ase hyökkäystä vanhempiin😂
Meillä lahjat ostaa me vanhemmat + mummit. Myös yhdeltä ukilta tulee muistaminen.
8v poika saa:
-Nintendo Switch + pari peliä (me)
-Fifa19 PS4
-Nappikset (nää on tarkat millaiset)
-Luistimet
-Hupparin tai pari
-yöppi
-Nerf pyssy
-lahjakortin pleikkakauppaan (20-50€)
-Pari kirjaa (Fornite, joku pelikirja ja joku ns lukukirja)
Lisäksi toivoo nokkahuilua opettajan suosituksesta :)
6v tyttö saa:
-LOL surprise jättipallon
-Luistelukypärän
-yöpuku
-kääntöpaidan (toivonut koko syksyn sitä...)
-Barbie hevonen
-TopModel kynät ja vihko
-Joku tubemikki
-Hiusväriliidut
-jalkapallo
-Heppakirja
0v
-ei saa meiltä mitään, mutta isovanhemmat varmaan ostaa jotain...
Lisäksi toivotaan villasukat lapsille :)
Tyttö 3v:
-Yöpuku
-Villaiset sukat, jos kaupasta löydän
-Toppahousut (mummulta)
-Palapeli ja Muumi Aakkoset -peli
-Lastenlaulu CD
?Kummit ja mummi ostanevat yhden lahjan kukin, itse mietin vielä jotain Legopakettia (Duplo vai Friends?)
Poika 1v:
-Yöpuku
-Saappaat (jos ei tarvetta uusille ennen joulua)
-Toppapuku (mummulta)
-Kylpytakki (mummilta)
-Lastenlaulu CD
-Duplo paketti
?Kummilta kuulemma jokin dinoihin liittyvä lahja.
Kuulostaapa jotenkin laimealta. Itse olen lapsena tottunut lahjapaljouteen, siksi kai tuo tuntuu niin vähältä. Ehkä parempi jos ei lapsia totuta moiseen kulutusjuhlaan :).
No ei ole kaikki vielä mietittynä.. Aleista ja kirpparilta olen jotain pientä ostanut molemmille. 8v ja 5v:lle Oppi ja Ilo tehtäväkortteja useampi paketti, kun kirppikseltä sattui löytymään. Samoin isommalle kasa Akkareita ja pienemmälle tehtäväkirjoja. Sitten jotain Slime-juttuja, Stigan mini-sukset (toivotaan että tulee lunta!). Nämä kaikki maksaneet yhteensä pari kolmekymppiä.
Mietinnässä vielä lautapeli, ehkä joku Xbox/nintendo-peli esim joku Guitar-hero tyyppinen voisi olla kiva. Pienempi tykkäisi myös varmasti jostain Legosta. Ehkä leffalippuja, arpoja tms... Ei kuitenkaan liikaa, kun muualtakin saattaa tulla lahjoja yllättävän paljon. Kummit, isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat useampia lahjoja joka vuosi antaneet.
Meillä lapset purskahtaisi itkuun jos saisivat toppahousut tai villasukat joululahjaksi...
Vierailija kirjoitti:
Muistan toisten lapsia: kummipojalle vaatepaketti, toiselle 100 e lahjakortti s- kauppaan tai vaatekauppaan( kyselen vielä. On pienituloisen yh:,n poika. Lisäksi olen ostanut sosiaalitoimiston kautta jaettavaksi nuorille 5× 40 e lahjakortit hm: lle sekä kasan leffalippuja sekä muutaman Duplo paketin pienille. Ostan myös vähävaraisille perheille kahvia ja suklaata. Menetin äitini lapsena ja jouluna Pistän hyvän kiertämään jouluisin . Sain nimittäin silloin itse apua.
Toivon elämääsi kaikkea hyvää❤
Ero viime vuonna...poika 9.5 v. 3lk
-Minulta 3 kirjaa ja lähtö etelään joulun jälkeen eli siksi ei sen kummempia lahjoja. Eka aatto yksin eli poika exällä.
-Toinen kummitäti toivoi vinkkiä poika toivoo techincs sähköosa settiä eli se saa häneltä.
-Siskon perheeltä tulee lahja en tiedä mitä
-Toiselta kummeilta tulee lahja.
-Toivoin että isä ostaisi Harry potter tylypahka setin koska poika toivoo sitä.
-Exn vanhemmilta lahja
-Exn veljen perheeltä lahja
Poika itse toivoisi vain lahjakortteja pleikka tms googleplay tms
Itse annan lapselleni aina jonkun pääsylipun/rannekkeen jonnekin esim. HopLop, Superpark, Linnanmäki, Flamingo Spa jne tai leffalippuja.
Toivoo usein myös itse jotakin tällaista, kun ei halua juurikaan tavaroita. Ikää nyt 12v.
Toissa vuonna saatiin koko perhe Museokortit mun äidiltä ja ne oli tosi kivat. Käytiin vuoden aikana vaikka kuinka monessa paikassa.
Meillä on vielä joululahjat toivomatta.
Kerroimme kouluikäisille lapsille, että joulupukin lahjabudjetti on 70€ per lapsi. Saavat ne rahana tai tavarana.
Bluetooth kuulokkeisiin ja leffalippuihin taitaa tällä hetkellä mennä.
Lapsille ei ole kerrottu, että saavat lisäksi yhdessä uuden pelikonsolin ja telkkarin.
Vierailija kirjoitti:
Itse annan lapselleni aina jonkun pääsylipun/rannekkeen jonnekin esim. HopLop, Superpark, Linnanmäki, Flamingo Spa jne tai leffalippuja.
Toivoo usein myös itse jotakin tällaista, kun ei halua juurikaan tavaroita. Ikää nyt 12v.
Toissa vuonna saatiin koko perhe Museokortit mun äidiltä ja ne oli tosi kivat. Käytiin vuoden aikana vaikka kuinka monessa paikassa.
Lisäksi usein toivoo harrastukseen liittyviä treenivaatteita, jotka ovat osa aika hintavia. Niitä sitten ostan joululahjaksi mieluummin kuin jotakin krääsää. Ovat kuitenkin kovalla käytöllä ja tiedän, että ovat mieleisiä.
Kolme teinipoikaa ja tonni per poika varattu lahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kolme teinipoikaa ja tonni per poika varattu lahjoihin.
Mitä he sitten saavat?
Lapset 5v ja 6v, lahjaksi tulee mm. littlest pet shoppeja, my little ponyjä, palapelejä, lasten pelejä, pyjamat, matkalaukut, hamahelmiä, pari sylvanian families taloa, pari hih hamsteri settiä. Budjetti n.200e/lapsi, suurin osa on jo ostettuna. Pitkin vuotta kun ostelee niin ei pääse joulu yllättään. Lisäksi vielä lähipiirin ja muiden sukulaisten lahjat.
Vajaa 1v saa ison pehmomadon, kauko-ohjattavan toukan ja lauluja soittavan junan. Varmasti saa mummoiltaan ja kummeiltaan lahjoja. Vielä mahassa asustelevalle ostan "joululahjaksi" jonkun vaatesetin :D