Ruvennut ärsyttämään siivoojan työssä se asiakkaiden välinpitämätön asenne, että ” kyllä siivooja hoitaa”.
Käsipaperit jätetään vessassa keskelle lattiaa vaikka roskis olis ihan sentin vieressä, vessanpöntössä kamalat kuivuneet ruikulikakat vaikka ei menis kuin sekunti pyyhkäistä se tuoreeltaan pois vessaharjalla, siinä siivooja sitten hinkuttaa aikansa sitä irti.
Lattialle jätetään kamalat kahviläiskävanat vaikka vois nopeasti itse pyyhkäistä suurimmat pois.....jne.....jne.....
Aina. Joka päivä.
Mutta ei. Annetaan olla, kyllä siivooja hoitaa. 😤
Kommentit (169)
Minulla oli kerran eräs esimies (nainen) joka piilotteli sohvien alle pieniä tavaroita kontrolloidakseen siivoaako siistijä todellakin kunnolla.
Sairasta tai häiriintynyttä tai hyvin ylemmyydentuntoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitenkään tahallani sotke, mutta mielestäni esim. vessanpöntön putsaaminen on kyllä sellainen asia, joka kuuluu nimenomaan sille siivoojalle. Nykyään tuntuu, ettei siivoojalle saisi jättää mitään tekemistä, että hänen pitäisi päästä pelkällä pintaputsauksella?
Olet ällöttävä. Meinaatko, että jos siivoja käy aamulla, niin ne teidän kaikkien paskat on siellä seuraavaan aamuun asti. Mahtaa päivän viimeisellä vessakävijällä olla oksennus herkässä, jos siellä on päivän aikana muhineet kaikkien 20 työntekijän jarrujäljet pöntössä.
Oletpa herkkävatsainen. Mulla oli teininä varmaan vuoden verran jarrutusjälkiä pöntössä ennen kuin mutsi teki siisteystarkastuksen ja meinasi saada slaagin. Raivosiivosi jälkiä pois joillain voimakkailla pesuaineilla :D
Eri
Eihän niitä siivoojia tarvittais jos kaikki mitä jälkeensä jättää pitäs putsata.
T.siivooja
Tässäkin on varmaan taas kyse siitä, että ihmisillä on erilaisia siisteyskäsityksiä. Osa kokee, että sotkut pitää siivota heti pois ja osa ei arjessaan edes huomaa, että olisi jotain siivottavaa sotkua. Ollaan kaikki armollisia toisillemme!
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran eräs esimies (nainen) joka piilotteli sohvien alle pieniä tavaroita kontrolloidakseen siivoaako siistijä todellakin kunnolla.
Sairasta tai häiriintynyttä tai hyvin ylemmyydentuntoista.
Sanoisin, että kärsii jonkin asteisesta neuroosista, jos ilman tuollaisia testejä ei näe onko siivottu, niin todennäköisesti on ja hyvin, koska siivoaminen ei näy, mutta sen tekemättä jättäminen näkyy. Joku pieni tavara voi hyvin siirtyä imurin tai mopin sivulla, eli ei kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran vuoden yhdessä työpaikassa, kerran viikossa kävi siivooja ja olin usein ensimmäisenä ja ainoana paikalla kun hän tuli. Juttelimme kaikkea ja nostelin huonekaluja pois tieltä yms samalla. Ensimmäisellä kerralla lähtiessään hän kiitti minua, olin ihmeissäni mistä hän kiittää: "kun puhuit minulle" oli vastaus.
Tuli ihan hirveä ja surullinen olo, muut eivät kuulemma puhuneet hänelle saati auttaneet millään lailla.
Sitä se on. Monet luulee olevansa niin paljon parempia jostain syystä että eivät päin vilkaise. Joissain sairaaloissa toi on välillä ihan sairasta, olet alinta kastia muiden mielestä. En suosittele kokeilemaan. Sielläkin kuitenkin olisi erittäin mielenkiintoisen näköistä kun olisi laitoshuoltajat pari päivää lakossa!
Siivoojat lakkoon. Valittajat siivotkoon itse tai hukkukoon paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran vuoden yhdessä työpaikassa, kerran viikossa kävi siivooja ja olin usein ensimmäisenä ja ainoana paikalla kun hän tuli. Juttelimme kaikkea ja nostelin huonekaluja pois tieltä yms samalla. Ensimmäisellä kerralla lähtiessään hän kiitti minua, olin ihmeissäni mistä hän kiittää: "kun puhuit minulle" oli vastaus.
Tuli ihan hirveä ja surullinen olo, muut eivät kuulemma puhuneet hänelle saati auttaneet millään lailla.
Sitä se on. Monet luulee olevansa niin paljon parempia jostain syystä että eivät päin vilkaise. Joissain sairaaloissa toi on välillä ihan sairasta, olet alinta kastia muiden mielestä. En suosittele kokeilemaan. Sielläkin kuitenkin olisi erittäin mielenkiintoisen näköistä kun olisi laitoshuoltajat pari päivää lakossa!
Toisaalta, sairaaloissa ainakin täälläpäin on varaa valita osastonsa eivätkä kaikki ole samanlaisia. Tuleen (ja p*skaan) ei siis tarvitse jäädä makaamaan. Oman havainnon (7 varahenkilöstövuoden aikana noin 100 osastoa) tuo asennemaailma alkaa olla menneen maailman lumia, onneksi. Ehkä siksi, että alanvaihtajia on niin paljon, heistä osa korkeasti koulutettuja, kuten itsekin. "Jollainhan se leipä on raavittava opintojen aikana ja pätkien ja projektien välissäkin", sanoi toinen FM ja insinööri nyökkäili.
Niissä hommissa jos jossain näki työllisyystilanteen, nimittäin paikallinen aikuiskoulutuskeskus suolsi yhteen aikaan laikkareita kaikista työttömäksi jääneistä. Ensin ompelijoista, sitten elektroniikkateollisuudessa työskennelleistä, sitten media-alan ihmisistä jne.
Eikä niitä jäännösasenteita muutenkaan luimimalla muuteta. Pois turha vaatimattomuus ja sinne vaan kahville muiden sekaan, ihmisiä ne vaan ovat. Yhden ainoan kerran olen käynyt keskustelun aiheesta ketkä kuuluvat henkilökuntaan (erotukseksi potilaista), kun eräässä paikassa esitettiin, että siivoojan on syytä syödä potilaskeittiössä...aivan kuin hoitohenkilökunta olisi syönyt potilassängyn vieressä. Mutta se oli 1900-luvulla se.
...ja jos joku tästä oli tunnistavinaan, hyvin pyyhkii edelleen.
No on roskien lattialle heittely/pudonneiden nostamattomuus yms todella typerää.