Ruvennut ärsyttämään siivoojan työssä se asiakkaiden välinpitämätön asenne, että ” kyllä siivooja hoitaa”.
Käsipaperit jätetään vessassa keskelle lattiaa vaikka roskis olis ihan sentin vieressä, vessanpöntössä kamalat kuivuneet ruikulikakat vaikka ei menis kuin sekunti pyyhkäistä se tuoreeltaan pois vessaharjalla, siinä siivooja sitten hinkuttaa aikansa sitä irti.
Lattialle jätetään kamalat kahviläiskävanat vaikka vois nopeasti itse pyyhkäistä suurimmat pois.....jne.....jne.....
Aina. Joka päivä.
Mutta ei. Annetaan olla, kyllä siivooja hoitaa. 😤
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
No sehän on siivoojan työtä. Siivota muiden jälkiä.
Ei, vaan siivoojan työ on siivota pintoja.
Jokainen normaali ja täysjärkinen ihminen siivoaa omat jälkensä. Aina.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Jätättekö kylässä tai kotonakin jarruvanat pönttöön? En tahtoisi sellaisia vieraita tai asukkaita kotiini. Törkeää.
Lapset olen opettanut pienestä saakkaa siivoamaan omat jälkensä pöntöstä. Se ei ole minun eikä kenenkään muunkaan homma kuin kakkaajan. En kehtaisi töissäkään jättää jälkiä pönttöön, olisi tosi kurja jos joku tulisi jälkeeni vessaan jossa on pissat ja kakat ympäriinsä.
En tietenkään, koska kotonani tai ystäväni luona ei käy siivoojaa. Kotona myös moppaan vessan lattian, mutta ei tulisi mieleenikään tehdä sitä työpaikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätättekö kylässä tai kotonakin jarruvanat pönttöön? En tahtoisi sellaisia vieraita tai asukkaita kotiini. Törkeää.
Lapset olen opettanut pienestä saakkaa siivoamaan omat jälkensä pöntöstä. Se ei ole minun eikä kenenkään muunkaan homma kuin kakkaajan. En kehtaisi töissäkään jättää jälkiä pönttöön, olisi tosi kurja jos joku tulisi jälkeeni vessaan jossa on pissat ja kakat ympäriinsä.
En tietenkään, koska kotonani tai ystäväni luona ei käy siivoojaa. Kotona myös moppaan vessan lattian, mutta ei tulisi mieleenikään tehdä sitä työpaikalla
Ai tämäkö takia kaveri jätti jarrujäljet, koska meillä käy siivooja. Siivosin itse pois, kun ei kiinnosta katsoa jarrujälkiä. Meillä aina pyyhitään omat jäljet pois.
Kerrostalon kävelevä kunkku terrorisoi asukkaita heittämällä purkkamällinsä eteisaulan lattialle. Nätti suullinen, kirjallinen huomautus ei tepsinyt siisteyskasvatukseksi. Joka ikinen mälli toimestani löysi kunniapaikalle ilmoitustaulun ylälaidalle. Melkoinen rivi niitä siihen kertyi kunnes urho lopulta oivalsi että mälliä ei kuulu heitellä porstuan pieleen.
Monesti mietin tekevätkö nämä ihmiset kotonaankin samaa mitä tekevät työpaikoilla ja yleisissä paikoissa yleensäkin?
Ihmiset ovat ällöttäviä.
Siivoojista valitetaan aina, mutta heidän poissaolonsa huomaa todella nopeasti.
Miettikää miltä näyttäisi jokaisen työpaikka ilman siivoojia?
Joo mietitään, oikeesti se siivous siirretään sitten jäljellejääneiden niskaan. Ja näinhän on jo tehty monessa paikassa.
Roskikset on usein suunniteltu siten ettei niitä ole kiva käyttää. En esim. halua koskea sormin roskiksen tahmaiseen ja ällöön kanteen, jos olen juuri pessyt kädet. Tällöin paperit päätyvät lattialle. Tai jos roskiksessa on ahdas suuaukko niin en halua että kädet osuvat siihen.
Jos joudun pyyhkimään edellisen asiakkaan kusijälkiä istuimelta, tämä märkä paperi on usein aika ällöttävä käsitellä ja se saattaa tipahtaa sinne lattian nurkkaan, varsinkin jos wc kopissa ei ole mahdollisuutta pestä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitenkään tahallani sotke, mutta mielestäni esim. vessanpöntön putsaaminen on kyllä sellainen asia, joka kuuluu nimenomaan sille siivoojalle. Nykyään tuntuu, ettei siivoojalle saisi jättää mitään tekemistä, että hänen pitäisi päästä pelkällä pintaputsauksella?
Olet ällöttävä. Meinaatko, että jos siivoja käy aamulla, niin ne teidän kaikkien paskat on siellä seuraavaan aamuun asti. Mahtaa päivän viimeisellä vessakävijällä olla oksennus herkässä, jos siellä on päivän aikana muhineet kaikkien 20 työntekijän jarrujäljet pöntössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mitenkään tahallani sotke, mutta mielestäni esim. vessanpöntön putsaaminen on kyllä sellainen asia, joka kuuluu nimenomaan sille siivoojalle. Nykyään tuntuu, ettei siivoojalle saisi jättää mitään tekemistä, että hänen pitäisi päästä pelkällä pintaputsauksella?
Olet ällöttävä. Meinaatko, että jos siivoja käy aamulla, niin ne teidän kaikkien paskat on siellä seuraavaan aamuun asti. Mahtaa päivän viimeisellä vessakävijällä olla oksennus herkässä, jos siellä on päivän aikana muhineet kaikkien 20 työntekijän jarrujäljet pöntössä.
On myös toimistoja, joita siivotaan kerran viikossa. Ne 19 muuta saavat nauttia päiväkausia tai kuorruttaa omansa edellisten päälle, mikäli vessaharja ei pysy kädessä ja kokee tarvetta rapata pöntön seinätkin.
Vierailija kirjoitti:
Roskikset on usein suunniteltu siten ettei niitä ole kiva käyttää. En esim. halua koskea sormin roskiksen tahmaiseen ja ällöön kanteen, jos olen juuri pessyt kädet. Tällöin paperit päätyvät lattialle. Tai jos roskiksessa on ahdas suuaukko niin en halua että kädet osuvat siihen.
Ota silmä käteen, niissä on mekanismi jolla saat kannen auki jalalla, daiju!!!
On se vaikeaa osua siihen AVONAISEEN V*TUN VESSAN AINOOSEEN ROSKIKSEEN!!! 🤬
Mä aloin tekemään niin että painan urosten ja narttujen naamat paskaan ja kuseen. Loppui se sotkeminen.
Miten jotkut oikeasti onnistuvat sotkemaan paskalla koko vessakopin lattiasta kattoon, kaikki mahdolliset pinnat? Siis koko halvatun vessan?
Ja kuka sieltä pöntöstä syö? Pääasia, että reunat on puhtaat ja kyllä se kuuluu siivoojalle. Jokainen hoitaa hommansa, niin hyvin menee.
Olin kerran vuoden yhdessä työpaikassa, kerran viikossa kävi siivooja ja olin usein ensimmäisenä ja ainoana paikalla kun hän tuli. Juttelimme kaikkea ja nostelin huonekaluja pois tieltä yms samalla. Ensimmäisellä kerralla lähtiessään hän kiitti minua, olin ihmeissäni mistä hän kiittää: "kun puhuit minulle" oli vastaus.
Tuli ihan hirveä ja surullinen olo, muut eivät kuulemma puhuneet hänelle saati auttaneet millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut oikeasti onnistuvat sotkemaan paskalla koko vessakopin lattiasta kattoon, kaikki mahdolliset pinnat? Siis koko halvatun vessan?
Täällä itärajan läheisyydessä vierailee vielä turisteja, jotka eivät todellakaan osaa käyttää vesivessaa. Onneksi vähenemässä oleva määrä naisia sotkee kauppakeskusten vessat kuvaamallasi tavalla.
Mut on myös työelämässä yllättänyt, miten paljon aikuiset ihmiset sotkevat!!! Miten vessassa ei joku siivoa jälkiään (ne on aina ihan kauheassa kunnossa), kahviläiskiä ei pyyhitä, tavarat jätetään ties miten etc. Siivoan välillä kahvihuonetta ensin pohdittuani, miten siellä voi olla taas niin sotkuista. Sitten menet parin tunnin päästä käymään ja se on samassa tilassa kuin aiemmin!
Mulle on ihan itsestäänselvää omien jälkien siivoaminen, mutta monelle muulle ei. Vissiin liian arvokasta porukkaa siivota omat paskansa pöntöstä
No sehän on siivoojan työtä. Siivota muiden jälkiä.