Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien perheiden ahdinko pahenee: lasten talvivaatteisiin ei ole rahaa, kirpputoreillakin liian kallista

Vierailija
13.11.2018 |

Mitä mieltä olette? Onko hätä ja kurjuus totta vai haetaanko lapsi-, ja eläinlauman keskellä "jouluapua.fi" tyyppistä kerjäämisavustusta? Yh jo monessa polvessa, isiä riittää ja osasta ei ole edes tietoa. Ja uutta mukulaa on tulossa. Ja juuri jouluksi pitää saada vaikka mitä kaikkea. Minun mielestä tässä haisee hoax! https://yle.fi/uutiset/3-10495016

Kommentit (407)

Vierailija
341/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei heru sympatiaa yhtään jos poltetaan lasten ruokarahat savuna ilmaan. Haluaisin kovasti auttaa niitä perheitä, joissa ihan oikeasti sitä rahaa ei ole vaikka kaikesta on tingitty, voisin vaikka neuloa villasukkia ja lapasia joululahjaksi.

Ärsyttää ajatella, että me itse eletään opiskelijoiden tuilla puolison kanssa vaikka saataisiin enemmän rahaa tekemättä mitään. Ja ihan hyvin pärjätään, kaikki ruoka tehdään itse jne ja on meillä niitä osamaksujakin muutama.

Vierailija
342/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Multa ei heru sympatiaa yhtään jos poltetaan lasten ruokarahat savuna ilmaan. Haluaisin kovasti auttaa niitä perheitä, joissa ihan oikeasti sitä rahaa ei ole vaikka kaikesta on tingitty, voisin vaikka neuloa villasukkia ja lapasia joululahjaksi.

Ärsyttää ajatella, että me itse eletään opiskelijoiden tuilla puolison kanssa vaikka saataisiin enemmän rahaa tekemättä mitään. Ja ihan hyvin pärjätään, kaikki ruoka tehdään itse jne ja on meillä niitä osamaksujakin muutama.

Entinen "velipuoli" valitti ettei voi lyhentää lainaansa kun "ei ole ruokarahaa",no oli kuitenkin varaa tilata kymmentä lehteä ja pelata golfia,mitä lie muuta vielä tuhlailivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipitserian juuri.Nämä syövät ravintolaruokaa ja ihmettelevät miksei rahat riitä.

Tätä olen tämän perheen kohdalla ihmetellyt monta kertaa... En tiedä ostetaanko pienimmille lapsille omat pitsat tai kebabit, mutta siltikin yksi pitsa-ateria kustantaa n. helposti 30-40 euroa. Sillä hinnalla tekisi useamman pellillisen pitsaa ihan itse...

Meidän lähipitseriassa normaalikokoinen pizza maksaa 6 euroa. Meidän nelihenkinen perhe syö tuon kokoisesta pizzasta oikein hyvin. Miten saat 30-40e menemään pizaan?

Vierailija
344/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa väittää, että kirpputoreillakin on kallista. Ei ainakaan lastenvaatteet.

Riippuu kirpputorista... kyllä usein kirppiksillä pyydetään lapsen paidasta 2-10€, jos on merkkiä, niin enemmänkin. Yhdestä lapsen 128-senttisestä t-paidasta maksoin yhdellä helsinkiläisellä kirpputorilla 4€. Haalareista pyydetään usein 40-85€, jos on hyväkuntoinen, eikä ihan huonossa jamassa. Ja tämä kirppiksellä! Sitten myyjät miettii pää kuumana, että nyt kun on Rodinia, Miikkaria, Wimmaa, Moloa ja Paapiitä kaappi täynnä, niin täytyy pistää "investoinnit" tuottamaan... siitä hinnat! Ja ne halvat on jotain 80-luvun reiman enstexiä suunnilleen tai vanhoja äitiyspakkausvaatteita, joilla ei koululaista vaateteta.  Kengät on järjestään 20€/pari, jota linttaan astuttua putkisaapasta.

Vierailija
345/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipitserian juuri.Nämä syövät ravintolaruokaa ja ihmettelevät miksei rahat riitä.

Tätä olen tämän perheen kohdalla ihmetellyt monta kertaa... En tiedä ostetaanko pienimmille lapsille omat pitsat tai kebabit, mutta siltikin yksi pitsa-ateria kustantaa n. helposti 30-40 euroa. Sillä hinnalla tekisi useamman pellillisen pitsaa ihan itse...

Meidän lähipitseriassa normaalikokoinen pizza maksaa 6 euroa. Meidän nelihenkinen perhe syö tuon kokoisesta pizzasta oikein hyvin. Miten saat 30-40e menemään pizaan?

Siis te ostatte yhden pitsan koko perheelle? Me ostamme kaksi normaalikokoista, mutta emme niistä pizzerioista, josta myyvät alvittomana ja verot maksamatta, ainekset ostavat tukusta siitä pinosta, jossa on viimeinen käyttöpäivä tänään. Tiedän kyllä mistä nämä tukkukaupassa vastaan tulevat tyypit pitää pizzerioitaan ja sinne viedään vikan käyttöpäivän kebabia kilokaupalla. Juu ei kiitos...

Se laadukkaampi maksaakin per pizza noin kympin ja siitä ylöspäin, normaalikokoinen. Sitten on "kotipizzat" ja muut pizzeriat, jotka maksaa 13-14-16€ normaalikokoinen pizza. 

Vierailija
346/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin kelan toimeentulotuki laskurilla, että jos on yh 4 lasta iältään 2x 10-17 ja 2x alle 10v,vuokra 800 niin saa tukia/toimeentulotukea niin että saa 2 524,15 e käteen. Luulisi, että tuolla rahalla saa edes kirpparilta vaatteet!

Ja otetaampas tähän sitten viereen se vaihtoehto, että kyseessä olisi normaali pienituloinen perhe, jossa vanhemmat käy töissä ja lapsimäärä sama ja käteenjäävät tulot samat, niin missäköhän mättää? Niin missä? ja joku vielä väittää , että tuilla ei elä, niimpä niin.

Kelan toimeentulotukilaskuri antaa viitteen siitä summasta minkä mahdollisesti saa. Se ei ole lupaus! Tukea voi saada paljon vähemmänkin.

Vierailija
347/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä oikeasti köyhiä lapsiperheitä on. Mieheni on rekkakuski, itse sairastuin reumaan ja nivelpsoriakseen ja olen sairauspäivärahalla toistaiseksi. Lääkkeet ovat todella kalliita. Lapsia meillä on 2. Me elämme vaatimattomasti, emme ostele turhia. En kerjää avustuksia mistään, en edes kuulu facebookiin. Lapsille kelpaavat halvatkin lahjat. Me aikuiset emme mitään tarvitse, joulun voi luoda vähemmälläkin. Onnellisuus on tärkeintä.

Mekin olemme "köyhiä" näillä yhteiskunnan mittareilla mitattuna. Mutta emme nosta tukia tai hae avustuksia. Pärjäämme omalla työllämme. Emme halua uhrata kaikkea aikaamme ja voimiamme paiskimalla töitä yhtään ylimääräistä, kuin on tarvis. Haluamme, että aikaa jää perheelle.

Perheemme nettotulot ovat 2100e/kk. 2 aikuista ja 2 lasta.

Asumme ok-talossa, joka on kohta velaton.

Asumme suuressa kaupungissa.

Omistamme uudehkon auton. Käymme muutaman kerran vuodessa ulkomailla.

Lapsemme harrastavat kumpikin yhtä harrastusta. Säästöjä on myös pahan päivän varalle.

En todellakaan ymmärrä tuota "ei oo rahaa" valittamista. Mihin nämä sitä tuhlaavat?

Meille on vallan hyvin riittänyt tuo summa.

Mielestämme elämme hyvää ja terveellistä elämää. Emme ole askeetteja. Pidän kauniista kodista, ja laadukkaista vaatteista. Mutta ostan kaikkea hyvin harkitsevasti ja harvoin.

Tänä syksynä tarvitsin merinovillaisen kaulahuivin, joka kestäisi vuosia. Sellainen olisi ollut kohtuu hinnalla Stockkan Hullareilla, mutta päätin etsiä kirpputoreilta.

Löysin Marja Kurjen beigen villahuivin 1e kierrätyskeskuksesta. Olin erittäin tyytyväinen.

Lomamatkamme suunnittelen mahdollisimman edullisesti, esim Thaimaan lomamme maksoi kaikkiaan 690e. Syömiset ja kuljetukset sekä lennot ja majoitus siis. Eli säästin n.70e/kk vuoden ajan.

Pienet tulot vaativat kekseliäisyyttä. Mutta kyllä niillä voi pärjätä.

Nämä ovat myös arvokysymyksiä.

Jokin tossa yhdistelmässä mättää. Noilla tuloilla olette oikeutettuja reippaasti toimeentulotukeen tai sitten asutte jo melkein ilmaiseksi eli ei voi verrata.

Pelkästään Helsingissä yhden aikuisen ja kahden teinin toimeentulotuki ylittää parilla sadalla teidän tulot. Ja sillä ei todellakaan pidetä autoja eikä kustanneta lomamatkoja. Pelkästään vuokra stadin asunnoissa vie siitä puolet.

En ole tuo lainaamasi, mutta jos on yhtään säästöjä niin käsittääkseni ei saa toimeentulotukea. Säästöt pitäisi käyttää ensin, ja harva haluaa sitä koska pienistä tuloista on niin vaikeaa säästää ja siihen menee ikuisuus saada jotain kasaan pahan päivän varalle. Meidän nelihenkisellä perheellä on vielä tuotakin pienemmät tulot, mutta ei ole tullut mieleenkään edes yrittää hakea toimeentulotukea, koska meillä on säästössä 5000e joka estäisi varmasti sen. Olen saanut rahat perinnöksi emmekä ole raaskineet käyttää niitä vaikka tarvetta olisi, säästämme ne mieluummin lapsille jos ei nyt mitään hirveää katastrofia pääse käymään johon rahat tarvitaan.

Vierailija
348/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toimeentulotukiasiakkaana hämmästelen, miten ei muka kirppiksiltä löydy ja miten kaiken pitää olla uutta. Ok, leikki-ikästen poikalapsille tyypilliset vaatteet on kiven alla kirppiksillä, kun ne on yleensä kulutettu loppuun. Mutta ennakointi, ennakointi, ennakointi. Niitäkin löytyy, kun käy säännöllisesti katsomassa ja sitten löytyy pöytiä, kun joku on ostanut väärän kokosen tai vaihtohaalareita on ollut keskimääräistä enemmän.

Ite en vain osaa alentua pyytämään tavaraa. Diakonilta olen joskus saanut 50e lahjakortin, millä olen ostanut joulupöytään ruokaa.

Odotapas muutama vuosi sen poikalapsesi kanssa ja tule sitten kertomaan miten ostat sille kirppikseltä. Ois kiva kuulla😄

Lapset kasvaa ja tulee yhä tietoisemmiksi siitä mitä kavereilla on. Menot on helppo pitää pieninä, kun lapset on pieniä. Ja saithan diakonilta sen lahjakortin. Moni ei niitäkään saa/pyydä.

Eikä se ole siitäkään kiinni, ettei lapselle kelpaisi, vaan kun niille kouluikäisille pojille ei kertakaikkiaan ole mitä ostaa! Kiljuin melkein innosta, kun tänä syksynä löysin 10-vuotiaalle ehjiä farkkuja ja nypyttömiä huppareita. Kelpasivat todellakin, vaikka eivät olleet mitään merkkiä. Luistimia ja monoja löytyy hyvin, mutta vaatteita ihan äärettömän harvoin.

Vierailija
349/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meitä oikeasti köyhiä lapsiperheitä on. Mieheni on rekkakuski, itse sairastuin reumaan ja nivelpsoriakseen ja olen sairauspäivärahalla toistaiseksi. Lääkkeet ovat todella kalliita. Lapsia meillä on 2. Me elämme vaatimattomasti, emme ostele turhia. En kerjää avustuksia mistään, en edes kuulu facebookiin. Lapsille kelpaavat halvatkin lahjat. Me aikuiset emme mitään tarvitse, joulun voi luoda vähemmälläkin. Onnellisuus on tärkeintä.

Mekin olemme "köyhiä" näillä yhteiskunnan mittareilla mitattuna. Mutta emme nosta tukia tai hae avustuksia. Pärjäämme omalla työllämme. Emme halua uhrata kaikkea aikaamme ja voimiamme paiskimalla töitä yhtään ylimääräistä, kuin on tarvis. Haluamme, että aikaa jää perheelle.

Perheemme nettotulot ovat 2100e/kk. 2 aikuista ja 2 lasta.

Asumme ok-talossa, joka on kohta velaton.

Asumme suuressa kaupungissa.

Omistamme uudehkon auton. Käymme muutaman kerran vuodessa ulkomailla.

Lapsemme harrastavat kumpikin yhtä harrastusta. Säästöjä on myös pahan päivän varalle.

En todellakaan ymmärrä tuota "ei oo rahaa" valittamista. Mihin nämä sitä tuhlaavat?

Meille on vallan hyvin riittänyt tuo summa.

Mielestämme elämme hyvää ja terveellistä elämää. Emme ole askeetteja. Pidän kauniista kodista, ja laadukkaista vaatteista. Mutta ostan kaikkea hyvin harkitsevasti ja harvoin.

Tänä syksynä tarvitsin merinovillaisen kaulahuivin, joka kestäisi vuosia. Sellainen olisi ollut kohtuu hinnalla Stockkan Hullareilla, mutta päätin etsiä kirpputoreilta.

Löysin Marja Kurjen beigen villahuivin 1e kierrätyskeskuksesta. Olin erittäin tyytyväinen.

Lomamatkamme suunnittelen mahdollisimman edullisesti, esim Thaimaan lomamme maksoi kaikkiaan 690e. Syömiset ja kuljetukset sekä lennot ja majoitus siis. Eli säästin n.70e/kk vuoden ajan.

Pienet tulot vaativat kekseliäisyyttä. Mutta kyllä niillä voi pärjätä.

Nämä ovat myös arvokysymyksiä.

Jokin tossa yhdistelmässä mättää. Noilla tuloilla olette oikeutettuja reippaasti toimeentulotukeen tai sitten asutte jo melkein ilmaiseksi eli ei voi verrata.

Pelkästään Helsingissä yhden aikuisen ja kahden teinin toimeentulotuki ylittää parilla sadalla teidän tulot. Ja sillä ei todellakaan pidetä autoja eikä kustanneta lomamatkoja. Pelkästään vuokra stadin asunnoissa vie siitä puolet.

En ole tuo lainaamasi, mutta jos on yhtään säästöjä niin käsittääkseni ei saa toimeentulotukea. Säästöt pitäisi käyttää ensin, ja harva haluaa sitä koska pienistä tuloista on niin vaikeaa säästää ja siihen menee ikuisuus saada jotain kasaan pahan päivän varalle. Meidän nelihenkisellä perheellä on vielä tuotakin pienemmät tulot, mutta ei ole tullut mieleenkään edes yrittää hakea toimeentulotukea, koska meillä on säästössä 5000e joka estäisi varmasti sen. Olen saanut rahat perinnöksi emmekä ole raaskineet käyttää niitä vaikka tarvetta olisi, säästämme ne mieluummin lapsille jos ei nyt mitään hirveää katastrofia pääse käymään johon rahat tarvitaan.

Nosta se 5K käteisenä ja ilmoitat kelaan että käytit velkojen maksuun. Laita piironginlootaan siksi aikaa, kunnes ei enää tarvitse hakea toimeentulotukea ja laitat sitten takaisin tili/eille tipoittain. Kun pyytävät selvitystä, sano että olet myynyt käytettyä kodin tavaraa (ei verovelvollisuutta).

Vierailija
350/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule: jos on sattunut saamaan todella ruoka-aineallergisen lapsen, jonka ihoon ei tunnu mikään voide auttavan niin pitää olla aika julma ihminen etteikö hakisi Protopicia heti kun saa reseptin lääkäriltä ja olisi itse mieluummin vaikka nälissään sen sijaan, että antaisi lapsen piinan jatkua. Kaikki eivät pysty syömään sitä kaupan halvinta makaronia vaikka haluaisivat. Eivät edes tavallisia kaurahiutaleita. Eikä Kelakaan heti hyväksy lääkärintodistusta eikä myönnä hoitovoidekokeiluista alempia hintoja edes lapselle. Sen lisäksi hallitus on vienyt vähäisenkin tuen keliaakikoilta.

Iho-oireinen ruoka-aineallergia on hoidettavissa. Lääkäri ja ravitsemusterapeutti kyllä kertoo miten. Vähenee samalla Protopicin tarve, sehän on alaikäiselle myrkkyä. Ja hoitotuki napsahtaa silti tilille. Sillä saa kuukauden Protopicit, jos sossu ei niitä maksa. Gluteenitonta ruokavaliota pystyy toteuttamaan suht edullisesti, vaivaa se vaatii.

Muutkin sairaudet maksaa rahaa, osa vielä paljon enemmän.

Meillä parani lapsen atopia kun lipetimme KAIKKI maitotuotteet ja lisäsimme ruokavalioon todella paljon kaikkea tuoretta ja terveellistä.

Vierailija
351/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti näiltä köyhiltä perheiltä löytyy mm. samaa teknologiaa, mitä löytyy hyvin toimeentulevilta. Ei osata elää "omassa kastissaan"

Köyhän pahin vika kun pyrkii elämään kuin paremmin toimeentulevat? Kun oikeasti heidän pitäisi ymmärtää elää valittamatta ja kitisemättä ja näyttää mahdollisimman "köyhältä"; ettei vaan kukaan erehtyisi pitämään pian fiksuna ja ihan oikein arvostettavalta kanssa ihmiseltä. Vai mikä oli pointtisi?  

Ei köyhän sovi näyttää siistiltä tai säästää pikkuhiljaa fiksua vaatetta päälleen. Se on synti jos köyhän lapsi on hyvännäköinen ja omaa hyvää makua.

Kirpparilta köyhän on ostettava käytetty pari numeroa liian iso, tupakalta haiseva pomppa josta puuttuu vetoketju ja toinen hiha. Lapsille ilmaiskorista jotain käyttökelpoista vaikka karsean näköistä.

Turhaa köyhät yrittää elää kuin rikkaat, sehän on naurettavaa, eikö totta. Silloinhan ei erottaisi kuka on köyhä ja kuka on rikas jos köyhäkin pystyy käymään kampaajalla!!!

Laulaahan Lauri Tähkäkin, että " kyllä rikkaita harmittaa, kun köyhän lapsi on kaunis"

Vierailija
352/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaamalla kotiin perheaterian maksaa enemmänkin kuin 30-40€,eikä näitä syödä kerran kahdessa kuussa vaan lähes joka päivä.

Vierailija
353/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toimeentulotukiasiakkaana hämmästelen, miten ei muka kirppiksiltä löydy ja miten kaiken pitää olla uutta. Ok, leikki-ikästen poikalapsille tyypilliset vaatteet on kiven alla kirppiksillä, kun ne on yleensä kulutettu loppuun. Mutta ennakointi, ennakointi, ennakointi. Niitäkin löytyy, kun käy säännöllisesti katsomassa ja sitten löytyy pöytiä, kun joku on ostanut väärän kokosen tai vaihtohaalareita on ollut keskimääräistä enemmän.

Ite en vain osaa alentua pyytämään tavaraa. Diakonilta olen joskus saanut 50e lahjakortin, millä olen ostanut joulupöytään ruokaa.

Odotapas muutama vuosi sen poikalapsesi kanssa ja tule sitten kertomaan miten ostat sille kirppikseltä. Ois kiva kuulla😄

Lapset kasvaa ja tulee yhä tietoisemmiksi siitä mitä kavereilla on. Menot on helppo pitää pieninä, kun lapset on pieniä. Ja saithan diakonilta sen lahjakortin. Moni ei niitäkään saa/pyydä.

En ole tuo, jota kommentoit, mutta minulla on ylä- ja alakoululaiset pojat, joille ostan aika paljon vaatteita kirpparilta. Ilmeisesti tämä on sinusta jotenkin hankalaa? Yllättäen myös niitä ainakin jossain määrin merkkivaatteita jää monissa perheissä pieniksi ja niitäkin voi kirpparilta löytää edullisesti. Ja ennen kaikkea merkittömämpiä vaatteita löytyy, ja kyllä niitä poikani käyttävät, eivätkä todellakaan ole tulleet siksi kiusatuiksi tms. Tosin emme onneksi asukaan missään pk-seudulla, jossa kuulemma meno on julmempaa (en tiedä), mutta aika paljon vaikuttaa myös vanhempien asenne. En todellakaan ole ikinä edes kysynyt lapsilta "kehtaisitko käyttää tätä merkkiä?" tai muuta typerää.

Vierailija
354/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhän lapsilla saa olla tietokonetta eikä älykännykkää. 

Menköön kakrut töihin hiilikaivoksille niinkuin ennen vanhaa!

Kyllähän ne menisi jos pääsisi,mutta köyhä suomalaisen perheen lapsi ei pääse töihin.

Köyhällä ei ole suhteita joitten avulla palkattaisiin ja m**a**t*u*t* menee AINA työnhaussa suomalaisen edelle.

Vierailija
355/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähipitseria ei ole näitä kuuden euron paikkoja. Ja tämä kyseinen perhe ei osta mitään yhtä lättyä koko porukalla, vaan kyllä niitä laatikoita on kainalossa aina useampi.

Vierailija
356/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole siitäkään kiinni, ettei lapselle kelpaisi, vaan kun niille kouluikäisille pojille ei kertakaikkiaan ole mitä ostaa! Kiljuin melkein innosta, kun tänä syksynä löysin 10-vuotiaalle ehjiä farkkuja ja nypyttömiä huppareita. Kelpasivat todellakin, vaikka eivät olleet mitään merkkiä. Luistimia ja monoja löytyy hyvin, mutta vaatteita ihan äärettömän harvoin.

Mulla on paljon tuon ikäiselle pojalle pieneksi jääneitä vaatteita. Silloin kun pojat oli pieniä, myin huuto.netissä kaikki vaatteet pois. Jossain vaiheessa sivut muuttuivat ja muutenkaan isompien poikien vaatepaketit eivät mene kaupaksi. Pitää varmaan viedä Hopelle. Ovat tosi hyväkuntoisia ja hyviä vaatteita, Mariota, Finiasta ja Ferbiä, Filaa ym.

Vierailija
357/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin kelan toimeentulotuki laskurilla, että jos on yh 4 lasta iältään 2x 10-17 ja 2x alle 10v,vuokra 800 niin saa tukia/toimeentulotukea niin että saa 2 524,15 e käteen. Luulisi, että tuolla rahalla saa edes kirpparilta vaatteet!

Ja otetaampas tähän sitten viereen se vaihtoehto, että kyseessä olisi normaali pienituloinen perhe, jossa vanhemmat käy töissä ja lapsimäärä sama ja käteenjäävät tulot samat, niin missäköhän mättää? Niin missä? ja joku vielä väittää , että tuilla ei elä, niimpä niin.

Kelan toimeentulotukilaskuri antaa viitteen siitä summasta minkä mahdollisesti saa. Se ei ole lupaus! Tukea voi saada paljon vähemmänkin.

Työssäkäyvänä kahdenlapsen yksinhuoltajana Helsingissä sain toimeentulotukea sähköön, lääkkeisiin ja lasten harrastusmenoihin. Bruttoni oli 2300 euroa eikä se silti riittänyt elämiseen Helsingissä. Kannattaa tarkistaa oikeus toimeentulotukeen eikä valittaa pieniä tuloja, vaikka kävisikin töissä ja olla samalla kateellinen toiselle perheelle, koska tukea voi saada itsekin. Omaa tyhmyyttään itkeä eikä ottaa selvää.

Vierailija
358/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis te ostatte yhden pitsan koko perheelle? Me ostamme kaksi normaalikokoista, mutta emme niistä pizzerioista, josta myyvät alvittomana ja verot maksamatta, ainekset ostavat tukusta siitä pinosta, jossa on viimeinen käyttöpäivä tänään. Tiedän kyllä mistä nämä tukkukaupassa vastaan tulevat tyypit pitää pizzerioitaan ja sinne viedään vikan käyttöpäivän kebabia kilokaupalla. Juu ei kiitos...

Se laadukkaampi maksaakin per pizza noin kympin ja siitä ylöspäin, normaalikokoinen. Sitten on "kotipizzat" ja muut pizzeriat, jotka maksaa 13-14-16€ normaalikokoinen pizza. 

Kotipizza on ihan kuraa. Joskus erehdyin sieltä ostamaan ja oli ihan hirveää ja sain vatsanväänteitä. Helsingissä on monta vitosen pizzapaikkaa eikä mitään valittamista ole niissä pizzoissa. 

Vierailija
359/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotipizza on ihan kuraa. Joskus erehdyin sieltä ostamaan ja oli ihan hirveää ja sain vatsanväänteitä. Helsingissä on monta vitosen pizzapaikkaa eikä mitään valittamista ole niissä pizzoissa. 

Veronkiertoa ainakin - ellei vielä orja takahuoneessa...

Vierailija
360/407 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskurilla saa todenmukaisen laskelman, jos ei lisäile siihen muita laskuja kuin sähkön ja vuokran eli kyllä tuon laskelman tuet saa yh perhe. Toisaalta, kun ajattelee, että kävisi töissä ja palkka olisi n. 1500e voisi kyseinen esimerkki perhe palkan lisäksi saada vielä 1300 euroa tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi