Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien perheiden ahdinko pahenee: lasten talvivaatteisiin ei ole rahaa, kirpputoreillakin liian kallista

Vierailija
13.11.2018 |

Mitä mieltä olette? Onko hätä ja kurjuus totta vai haetaanko lapsi-, ja eläinlauman keskellä "jouluapua.fi" tyyppistä kerjäämisavustusta? Yh jo monessa polvessa, isiä riittää ja osasta ei ole edes tietoa. Ja uutta mukulaa on tulossa. Ja juuri jouluksi pitää saada vaikka mitä kaikkea. Minun mielestä tässä haisee hoax! https://yle.fi/uutiset/3-10495016

Kommentit (407)

Vierailija
401/407 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö lapsiperheet saavat todella hyvin tukia, joten varmasti jää haalari rahat jos niin haluaa. Ennemmin olisin huolissani yksin elävistä joille ei oikeasti jää rahaa eds välttämättömiin lääkkeeisiin.

Vierailija
402/407 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suomessa köyhyyttä lapsiperheillä. On huonosti raha-asioita ja taloutta hoitavia keskenkasvuisia, kaikki-mulle-tänne-heti-vanhempia.

Itse pienipalkkaisena yh:na saan itseni ja lapseni elätettyä ilman mitään tukia ja elareita, ja rahaa jää jopa säästöön. Vaatii toki kieltäytymistä kaikista turhista mielihaluista, kampaaja, kauneushoidot, uudet vaatteet, sisustaminen ja "huvinvuoksi-ostelu" on pannassa. Lapsillekin opetan, että kaikkea ei tarvitse saada, ja muistutan että olemme siltikin etuoikeutettuja ja "rikkaita", meillä on katto pään päällä, sisällä lämmintä, luku- ja kirjoitustaito, tarpeeksi lämmintä vaatetta ja mukuloilla jopa ylellisyyksiä kuten polkupyörät ja kännykät.

Vierestä seuraan useampiakin tuttuja perheitä, joissa ainainen rahapula ja yhteiskunnalta vaaditaan avustuksia. Omat rahat tuhlataan juurikin edellä mainittuihin, on sisustettu ja sisustusta vaihdetaan usein, tilataan verhoja ja koriste-esineitä. Laitatetaan pigmentoidut kulmakarvat ja geelikynnet. Ostetaan uusia vaatteita, käydään baareissa, poltetaan tupakkaa ja juodaan saunakaljoja ja viiniä. Ja matkustellaan ja yövytään hotelleissa. Ja opetetaan sama elämäntyyli lapsillekin, jotka valittavat että eivät suostu käyttämään kirppikseltä ostettuja vaatteita ja h&m-vaatteetkaan eivät kelpaa kun ei ole "merkkiä".

Kampaaja ei ole turhuutta, kyllä mun on siellä käytävä köyhimpiäkin aikoina, koska itse ei saa niin siististi tukkaa leikattua. Mutta uudet vaatteet yms turhuutta toki.

Huvitti tämä kommentti. Mieheni on hyvätuloinen (kunnanjohtaja). Itse olen opiskellut viime vuodet. Olen käynyt elämässäni kaksi kertaa kampaajalla: hääkampauksessa sekä sitä edeltävästi koekampauksessa. Mieheni leikkaa hiukseni. Saa ne sen verran tasaisesti leikattua, että tuskin kukaan kiinnittää huomiota. Halvaksi tulee, hiustenleikkuusakset tarvitsi ostaa vain kerran ja ne maksoivat ehkä 20 e.

WAU! Siellähän kunnanjohtajan rouva miehineen oikein esimerkkiä näyttää kuntalaisille, että älkää vain tukeko paikallisia yrittäjiä käyttämällä heidän palveluitaan.

Mua ei huvittanut sun kommentti, vaan melkein itketti.

Tässähän oli kyse vain siitä, että kampaajalla käynti on turhaa rahanmenoa. Niin kuin se onkin. Ei kampaajalla käynti ole välttämätöntä elääkseen erittäin hyvää elämää. Tuemme paikallisia yrittäjiä mm. ostamalla kunnassa kasvatettua ruokaa. Miksi pitäisi käydä kampaajalla, jos sitä ei koe tarpeelliseksi?! En monikemikaaliyliherkkyyden vuoksi edes pystyisi käydä kampaamossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/407 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suomessa köyhyyttä lapsiperheillä. On huonosti raha-asioita ja taloutta hoitavia keskenkasvuisia, kaikki-mulle-tänne-heti-vanhempia.

Itse pienipalkkaisena yh:na saan itseni ja lapseni elätettyä ilman mitään tukia ja elareita, ja rahaa jää jopa säästöön. Vaatii toki kieltäytymistä kaikista turhista mielihaluista, kampaaja, kauneushoidot, uudet vaatteet, sisustaminen ja "huvinvuoksi-ostelu" on pannassa. Lapsillekin opetan, että kaikkea ei tarvitse saada, ja muistutan että olemme siltikin etuoikeutettuja ja "rikkaita", meillä on katto pään päällä, sisällä lämmintä, luku- ja kirjoitustaito, tarpeeksi lämmintä vaatetta ja mukuloilla jopa ylellisyyksiä kuten polkupyörät ja kännykät.

Vierestä seuraan useampiakin tuttuja perheitä, joissa ainainen rahapula ja yhteiskunnalta vaaditaan avustuksia. Omat rahat tuhlataan juurikin edellä mainittuihin, on sisustettu ja sisustusta vaihdetaan usein, tilataan verhoja ja koriste-esineitä. Laitatetaan pigmentoidut kulmakarvat ja geelikynnet. Ostetaan uusia vaatteita, käydään baareissa, poltetaan tupakkaa ja juodaan saunakaljoja ja viiniä. Ja matkustellaan ja yövytään hotelleissa. Ja opetetaan sama elämäntyyli lapsillekin, jotka valittavat että eivät suostu käyttämään kirppikseltä ostettuja vaatteita ja h&m-vaatteetkaan eivät kelpaa kun ei ole "merkkiä".

Kampaaja ei ole turhuutta, kyllä mun on siellä käytävä köyhimpiäkin aikoina, koska itse ei saa niin siististi tukkaa leikattua. Mutta uudet vaatteet yms turhuutta toki.

Huvitti tämä kommentti. Mieheni on hyvätuloinen (kunnanjohtaja). Itse olen opiskellut viime vuodet. Olen käynyt elämässäni kaksi kertaa kampaajalla: hääkampauksessa sekä sitä edeltävästi koekampauksessa. Mieheni leikkaa hiukseni. Saa ne sen verran tasaisesti leikattua, että tuskin kukaan kiinnittää huomiota. Halvaksi tulee, hiustenleikkuusakset tarvitsi ostaa vain kerran ja ne maksoivat ehkä 20 e.

WAU! Siellähän kunnanjohtajan rouva miehineen oikein esimerkkiä näyttää kuntalaisille, että älkää vain tukeko paikallisia yrittäjiä käyttämällä heidän palveluitaan.

Tässähän oli kyse vain siitä, että kampaajalla käynti on turhaa rahanmenoa. Niin kuin se onkin. Ei kampaajalla käynti ole välttämätöntä elääkseen erittäin hyvää elämää. Tuemme paikallisia yrittäjiä mm. ostamalla kunnassa kasvatettua ruokaa. Miksi pitäisi käydä kampaajalla, jos sitä ei koe tarpeelliseksi?! En monikemikaaliyliherkkyyden vuoksi edes pystyisi käydä kampaamossa.

Vertaa: "Terveydellisistä syistä en voi käyttää kampaamopalveluja ja siksi olemme päätyneet ratkaisuun, että mieheni tasoittaa hiusteni latvat, koska se häneltä näppärästi onnistuu. Olisiko sinulla mahdollisesti perheenjäsentä tai muuta tuttua, joka voisi auttaa hiustenleikkuussa? Sillä saisi hieman säästöä."

Tai pelkästään: "Olisiko sinulla mahdollisesti perheenjäsentä tai muuta tuttua, joka voisi auttaa hiustenleikkuussa? Sillä saisi hieman säästöä."

Ei, vaan päätit olla huvittunut ja pitää kampaajalla käyntiä turhana rahanmenona. Eihän se sitä sellaisille ole, joilla ei muuta vaihtoehtoa ole? Ja tästä allergiataustastahan me ei tiedetty ensimmäistä kommenttia lukiessa. Se sävy, millä asiat ilmaisee...

Enkä ole itse kampaaja.

Vierailija
404/407 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa: "Terveydellisistä syistä en voi käyttää kampaamopalveluja ja siksi olemme päätyneet ratkaisuun, että mieheni tasoittaa hiusteni latvat, koska se häneltä näppärästi onnistuu. Olisiko sinulla mahdollisesti perheenjäsentä tai muuta tuttua, joka voisi auttaa hiustenleikkuussa? Sillä saisi hieman säästöä."

Tai pelkästään: "Olisiko sinulla mahdollisesti perheenjäsentä tai muuta tuttua, joka voisi auttaa hiustenleikkuussa? Sillä saisi hieman säästöä."

Ei, vaan päätit olla huvittunut ja pitää kampaajalla käyntiä turhana rahanmenona. Eihän se sitä sellaisille ole, joilla ei muuta vaihtoehtoa ole? Ja tästä allergiataustastahan me ei tiedetty ensimmäistä kommenttia lukiessa. Se sävy, millä asiat ilmaisee...

Enkä ole itse kampaaja.

Kiinnostaisi kyllä kovasti tietää se tilanne jossa ihmisellä tosiaan ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin käydä kampaajalla. 

Vierailija
405/407 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa te ns hyväosaiset olisitte tyytyväisiä? Silloin kun köyhä lapsiperhe kulkee rääsyissä kerjäämässä? Asuvat sillan alla pahvien päällä? Meillä syötiin tänään niin että mies ja minä emme syöneet, 2 teiniä sai ruokaa. Emme omista mitään, asunto lähtee pian alta kun vuokra nousi taas mutta asumistuki laski reippaasti. Kaupungin asuntoa emme saa kun mehän emme ole kodittomia. Asuntoja ei vain ole. Molemmat lapset sekä minä olemme vaikeasti masentuneita, lapsia kiusataan koulussa, mies toipuu vaikeasta sairauskohtauksesta.

Tulevaisuutta ei ole, onneksi rakastamme toisiamme. En tiedä kauan jaksan tätä.

Teidän haukkumisenne oikeasti satuttaa ja loukkaa.

Miten on mahdollista, että teillä ei jää rahaa ruokaan? 

Suomessa lakisääteinen toimeentulon määrä asumisen jälkeen varmistaa sen, että tavalliseen ruokaan on rahaa. Eihän sillä herroiksi elä, mutta ei todellakaan näe nälkää. Jos et itse ole töissä luulisi sinun ehtivän myös käydä ruokajonossa hakemassa ilmaista ruokaa. Oletan että asutte isossa kaupungissa tuon vuokraongelman vuoksi, eli ruoka.apua varmasti löytyy.

Voit myös hakea ennaltaehkäisevää tukea niin, ettei teiltä lähde asunto alta. 

Vierailija
406/407 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille kelan tuilla eläville ei kelpaa muu kuin merkkivaate. Eivät ota edes vastaan ilmaisia vaatteita, ellei ole tietynmerkkinen.

Höpö höpö.

Vierailija
407/407 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole suhteita joitten avulla palkattaisiin ja m**a**t*u*t* menee AINA työnhaussa suomalaisen edelle.

Höpö höpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä