Salla lopetti työt 4 minuuttia liian aikaisin ja sai potkut Jungle Juice Barista
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/719054-salla-lopetti-tyot-4-m…
https://focusonfavorites.fi/2018/11/08/kun-sain-potkut-jungle-juice-bar…
Mutta hallituksen mukaan irtisanomista pitää helpottaa kun se on niin vaikeata...
Kommentit (948)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeaikanahan ihmisen saa irtisanoa ilman tarvetta edes perustella irtisanomisen syitä. Takkiin tulee Sallalle...
Asiallinen syy pitää olla ja se pitää kertoa.
Työntekijä väittää syyksi sitä, että yritys säästää palkkakuluissa ottamalla aina uusia koeajan päättymisen jälkeen. Tapahtuuko näin todella? Jos tapahtuu niin se voidaan varmaan osoittaa ihan sillä, että katsotaan palkkaavatko he aina uuden kun yksi laitetaan pihalle. Olen itsekin tehnyt huonolla palkalla vastaavia duuneja ja todellakin uskon siihen että hyvistä tekijöistä pidetään kiinni kynsin hampain. Asiakaspalvelija on TODELLA tärkeä yrityksen menestyksen kannalta, uusien palkkaaminen on aina riski, joten ei ole bisneksenkään kannalta järkevää irtisanoa porukkaa 2kk välein.
Itse veikkaan syyksi sitä, että firmalla on suht kovat vaatimukset työntekijöille, ja tässä tyypissä on jotain minkä takia hänestä on haluttu eroon. Esim. se, että hän itsekin on sitä mieltä, ettei työ vastaa hänen koulutusta, osaamista jne. Huono tiimipelaaja tms. Ehkä useita yksittäisiä puutteita työsuorituksessa, tai niitä nykyajan nuoria aikuisia, jotka tekevät asioita "omalla tavalla". Siis joku sellainen syy, jota työnantajan voi olla jopa vaikea sanallistaa (varsinkaan kohteliaasti) ja työntekijä ei itse ymmärrä mistä on kyse.
En sen kummemmin ota kantaa siihen, mikä on hyväksytty syy. Palkoissa säästäminen koeaikalaisia käyttämällä EI ole oikein, ehdottomasti ei. Mutta pidän todennäköisenä, että syy voi olla jokin muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeaikanahan ihmisen saa irtisanoa ilman tarvetta edes perustella irtisanomisen syitä. Takkiin tulee Sallalle...
Työntekijä väittää syyksi sitä, että yritys säästää palkkakuluissa ottamalla aina uusia koeajan päättymisen jälkeen. Tapahtuuko näin todella? Jos tapahtuu niin se voidaan varmaan osoittaa ihan sillä, että katsotaan palkkaavatko he aina uuden kun yksi laitetaan pihalle. Olen itsekin tehnyt huonolla palkalla vastaavia duuneja ja todellakin uskon siihen että hyvistä tekijöistä pidetään kiinni kynsin hampain. Asiakaspalvelija on TODELLA tärkeä yrityksen menestyksen kannalta, uusien palkkaaminen on aina riski, joten ei ole bisneksenkään kannalta järkevää irtisanoa porukkaa 2kk välein.
Itse veikkaan syyksi sitä, että firmalla on suht kovat vaatimukset työntekijöille, ja tässä tyypissä on jotain minkä takia hänestä on haluttu eroon. Esim. se, että hän itsekin on sitä mieltä, ettei työ vastaa hänen koulutusta, osaamista jne. Huono tiimipelaaja tms. Ehkä useita yksittäisiä puutteita työsuorituksessa, tai niitä nykyajan nuoria aikuisia, jotka tekevät asioita "omalla tavalla". Siis joku sellainen syy, jota työnantajan voi olla jopa vaikea sanallistaa (varsinkaan kohteliaasti) ja työntekijä ei itse ymmärrä mistä on kyse.
En sen kummemmin ota kantaa siihen, mikä on hyväksytty syy. Palkoissa säästäminen koeaikalaisia käyttämällä EI ole oikein, ehdottomasti ei. Mutta pidän todennäköisenä, että syy voi olla jokin muukin.
Me nyt jo pois. Oikeasti niin läpinäkyvää
Se nainen poistaa kaikki kritisoivat kommentit instagramista sitä mukaa kun niitä tulee.. Säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Se nainen poistaa kaikki kritisoivat kommentit instagramista sitä mukaa kun niitä tulee.. Säälittävää
Tarkoitin siis sitä toimitusjohtaja/perustajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tommosta fruktoosimössöä haluaa edes juoda? Kierrän moisen epäterveellisen kioskin kaukaa.
No on se kioskeista kyllä terveellisimpiä.
Ihan hullua että nyt vouhataan kuinka pelkistä hedelmistä ja vihanneksista puristettu mehu on epäterveellistä ja lihottavaa.
No kun se on, ei vihannesmehu niinkään, mutta hedelmämehu kyllä. Nostaa verensokeria aivan kuten sokeri ja on hampaillekin paha.
Siitä huolimatta paljon terveellisempää kuin moni muu mitä pikapaikoissa on tarjolla.
Ja kuten todettu, kukaan niitä tuskin päivittäin nauttii.
Mä en enää ymmärrä, mitä av-raadin mukaan pitäisi syödä. Nyt on hedelmätkin suoraan saatanasta. Pelkkiä papuja ja linssejä?
Eivät hedelmät niinkään, vaan niistä puristetut mehut.
Missä vaiheessa se hedelmä muka muuttuu epäterveelliseksi? Siinä vaiheessa, kun se vedetään blenderillä smoothieksi?
Kyllä. https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/ravinto/vihermehu_ei_olekaan…
https://www.hs.fi/ruoka/art-2000002814469.html (Tilaajille, mutta asia otsikon alla)
Miksette aloita uutta ketjua jossa voitte jankata siitä onko se mehu nyt terveellistä vai ihan h*lvetissä. Ihme nillitystä sivu tolkulla, kun muut yrittää keskustella työntekijän kohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Tollainen ei ikinä kannata - ihmiset vaan ärsyyntyy lisää ja tulee vahvasti vibat, että syytöksissä on perää.
En kyllä ymmärrä miten yritys säästäisi purkamalla työsuhteita koeajalla? Palkka on sama koeajalla ja sen jälkeen. Uuden työntekijän löytäminen ja kouluttaminen maksaa. Uusi työntekijä ei ole yhtä tehokas kuin vanha työssään aluksi. Uuden työntekijän pitää käydä 2kk sisällä aloituksesta työhöntulotarkastuksessa lääkärillä -> se maksaa ihan oikeaa rahaa työnantajalle.
Missä säästö jo olemassa olevan työntekijän irtisanomisessa ja uuden palkkaamisessa???
T. HR-täti
Vierailija kirjoitti:
Oon itse esimies ja joutunut vuosien aikana tekemään muutaman koeaikapurun. Siis joutunut! Rekryäminen on kallista ja aikaa vievää, kuten myös uuden työntekijän perehdyttäminen. Ikinä en tekisi koeaikapurkua ihan kevein perustein vaan silloin on työntekijä todellakin ollut soveltumaton työhön, on ollut jatkuvia myöhästymisiä ja tai muista laiminlyöntejä.
Tässäkään ei ollu kuultu kun toinen puoli tarinasta. Esim yksi työntekijä jolle tein koeaikapurun oli väittänyt toiselle meillä töissäolevalle että tein sen koska en pitänyt hänestä. No taustalla oli paljon kaikennäköistä mutta koska minulla on esimiehenä vaitiolovelvollisuus niin enää voi asiaa kommentoida.
Sitten suunta takaisin koulunpenkille asap kun sinulta puuttuu kyky lukea ja ymmärtää tekstiä. Olen pahoillani puolestasi. Mutta varmuuden vuoksi: Toista puolta on koetettu usealta taholta kuulla, eipä ole ollut mitään järkevää sanottavaa saati tekoa puolustavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tommosta fruktoosimössöä haluaa edes juoda? Kierrän moisen epäterveellisen kioskin kaukaa.
No on se kioskeista kyllä terveellisimpiä.
Ihan hullua että nyt vouhataan kuinka pelkistä hedelmistä ja vihanneksista puristettu mehu on epäterveellistä ja lihottavaa.
No kun se on, ei vihannesmehu niinkään, mutta hedelmämehu kyllä. Nostaa verensokeria aivan kuten sokeri ja on hampaillekin paha.
Siitä huolimatta paljon terveellisempää kuin moni muu mitä pikapaikoissa on tarjolla.
Ja kuten todettu, kukaan niitä tuskin päivittäin nauttii.
Mä en enää ymmärrä, mitä av-raadin mukaan pitäisi syödä. Nyt on hedelmätkin suoraan saatanasta. Pelkkiä papuja ja linssejä?
Oletan, että noilla epäterveellisyyskommenteilla haetaan sitä, että hedelmät on järkevintä syödä hedelminä. Mehun muodossa se kaikki sokeri menee alas paljon nopeammin ja siitä puuttuu verensokeria tasapainottava kuitu, jonka takia hedelmät ovat kiinteässä muodossa hyväksi sokeristaan huolimatta. Vitamiinit nyt on melko lailla samat kummassakin muodossa.
En silti minäkään ymmärrä mehujen täyskieltoa jos niistä nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Missä siellä mitään kommentteja on???
Vierailija kirjoitti:
Tämän firman toimipaikoissa saattaa olla hiljaista ainakin muutaman viikon.
Minua ihmetyttää, miten se kannattaa. Kaikissa paikoissa näkyy olevan myyjä yksinään, vaikka läheiset kahviot on täynnä. Joku yksittäinen mehun ostaja silloin tällöin näkyy. Ehkä se on koululaisten juttu ja suurimmat asiakasvirrat iltapäivisin? En ole ostanut, teen omat smoothieni itse ja matkoilla hedelmät syön hedelminä, käyn siitä kauppakeskuksen lähikaupasta ostamassa, jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä oikeasti tajua, miten joku mehubaarin homma on niin tärkeä että sen loppumisesta mennään oikeuteen. Hakisi kauppaan töihin ja olisi hiljaa. Tätä menoa saa vielä maineen hankalana työntekijänä ja sen jälkeen ei pääse edes kauppaan.
Älä jaksa jauhaa tota samaa kulunutta virttä aina vaan. Eli sun mielestä pitäisi vaan kiltisti niellä kaikki ja olla hiljaa siksi, ettei vaan saa vaikean työntekijän mainetta? Taidat olla itse joku ahne riistäjänilkki. Mikään ei koskaan muutu, jos vain lakaistaan asiat hiljaa maton alle. Enkä muuten usko hetkeäkään, etteikö tämän asian julki tuonut saisi töitä jatkossakin.
Älä itse viitsi. Tämä realitytähti oli koeajalla mehubaarissa. Haloo! Olen ihan tavallinen työntekijä ja ollut nuorena useissa vastaavissa tehtävissä. Ei tuollainen työ ole mitenkään sen arvoista, että kannattaa maksaa oikeuskuluja jos häviää.
Salla mikään realitytähti ole. Ex-poikaystävän esiintyminen tv:ssä ei tee tyttöystävästä realitytähteä.
Pelkän julkisuuden vuoksi tuskin tämmöseen rumbaan kannattaa lähteä.
Veikeää on katsoa tämän omistajan instaa; varmaankin hänen alaisensa matkustavat maksamillaan palkoilla vuoden sisällä hänen laillaan myös Nizzaan, Chamonixiin, Floridaan jne. Mitä, eikö? Miksi ihmeessä ei? Ylittääköhän tuntipalkka sillä k o e a j a l l a 10€/h?😎
Vierailija kirjoitti:
Veikeää on katsoa tämän omistajan instaa; varmaankin hänen alaisensa matkustavat maksamillaan palkoilla vuoden sisällä hänen laillaan myös Nizzaan, Chamonixiin, Floridaan jne. Mitä, eikö? Miksi ihmeessä ei? Ylittääköhän tuntipalkka sillä k o e a j a l l a 10€/h?😎
En ole kyseisen yrittäjän puolella mutta tätä ihmettelen että verrataan yrittäjän tuloja ja palkansaajan tuloja.
Meinaatko että mehubaarin (tai minkä tahansa matalapalkka-alan) työntekijöille pitäisi maksaa sellaista palkkaa että he pystyisivät samaan elämäntyyliin kuin yrittäjä?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten yritys säästäisi purkamalla työsuhteita koeajalla? Palkka on sama koeajalla ja sen jälkeen. Uuden työntekijän löytäminen ja kouluttaminen maksaa. Uusi työntekijä ei ole yhtä tehokas kuin vanha työssään aluksi. Uuden työntekijän pitää käydä 2kk sisällä aloituksesta työhöntulotarkastuksessa lääkärillä -> se maksaa ihan oikeaa rahaa työnantajalle.
Missä säästö jo olemassa olevan työntekijän irtisanomisessa ja uuden palkkaamisessa???
T. HR-täti
Et sitten lukenut juttua, saati keskustelua johon kommentoit? Nimenomaan tässä palkka oli kohta nousemassa.
Itsellänikin on (ihan asiantuntijatyössä toimistossa) ollut alempi palkka aikoinaan koeajalla, ja jo sopimuksessa on sovittu mille tasolle se nousee koeajan jälkeen. HR-tädin kannattaa tutustua muihinkin kuin vain oman yrityksensä käytäntöihin (tai edes lukea sitä juttua, jota kommentoi).
Täyspäisten työntekijöiden saaminen minimipalkka alalle on lottovoitto. En usko hetkeäkään että miljoonatulos firma tekisi tuollaista.
Meillä on ollut töissä ihan käsittämättömiä "pölkkyjä", myös varsin äänekäs "olen kaikessa niiiin hyvä, sukulaiset on niiiiin hyviä, kaikki ainaa kehuu mua ja kirjoitan sen heti myös someen, rehtoritkin itkien kirjoitti kiitos kirjeen kotiin jne." ja töissä McDonaldsilla. Oman työn hallinta ihan kaaosta, käsitystä omasta olemisesta ei ole. Muut työntekijät suunnillee burnoutissa parin viikon jälkeen tän yhden kuuntelemisesta. Sai kenkää koeajalla. Itse ei varmasti usko syyksi muuta kuin oman suuremmoisuutensa.
Toinen oli aina selin siihen kassaan, ja sitä yhtäkään asiakasta huomannut. Tiputteli tavaroita ja hihitti kun vajaa älyinen asiakkaiden kuluneille vitseille suureen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Täyspäisten työntekijöiden saaminen minimipalkka alalle on lottovoitto. En usko hetkeäkään että miljoonatulos firma tekisi tuollaista.
Meillä on ollut töissä ihan käsittämättömiä "pölkkyjä", myös varsin äänekäs "olen kaikessa niiiin hyvä, sukulaiset on niiiiin hyviä, kaikki ainaa kehuu mua ja kirjoitan sen heti myös someen, rehtoritkin itkien kirjoitti kiitos kirjeen kotiin jne." ja töissä McDonaldsilla. Oman työn hallinta ihan kaaosta, käsitystä omasta olemisesta ei ole. Muut työntekijät suunnillee burnoutissa parin viikon jälkeen tän yhden kuuntelemisesta. Sai kenkää koeajalla. Itse ei varmasti usko syyksi muuta kuin oman suuremmoisuutensa.
Toinen oli aina selin siihen kassaan, ja sitä yhtäkään asiakasta huomannut. Tiputteli tavaroita ja hihitti kun vajaa älyinen asiakkaiden kuluneille vitseille suureen ääneen.
No ei kyllä ole. Opiskelijoita saa aika helposti vuorotyöpaikkoihin. Ei itsellä ole ollut mitään jakoa vanhempana mihinkään kassoille, kun nuoria on tulossa tarpeeksi. Onneksi sain oman alan työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tossa tapauksessa kannattaisi kyllä se syy sanoa. Tuohan on helppo todistaa, onko Salla puhunut työnantajansa kanssa. Puhelutiedot löytää operaattorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän firman toimipaikoissa saattaa olla hiljaista ainakin muutaman viikon.
Minua ihmetyttää, miten se kannattaa. Kaikissa paikoissa näkyy olevan myyjä yksinään, vaikka läheiset kahviot on täynnä. Joku yksittäinen mehun ostaja silloin tällöin näkyy. Ehkä se on koululaisten juttu ja suurimmat asiakasvirrat iltapäivisin? En ole ostanut, teen omat smoothieni itse ja matkoilla hedelmät syön hedelminä, käyn siitä kauppakeskuksen lähikaupasta ostamassa, jos on tarve.
Johtuisiko siitä, että kukaan ei jää juomaan mehua paikalleen, vaan ottaa sen mukaan? Onhan tuollainen paljon helpompi juoda vaikka kävellessä kuin joku kuuma kahvi ja pulla.
Ensin oli uutisia, missä sanoi että salla vääristelee tai jutuissa kerrotaan valheita. Sitten tulikin juttua, että selvitetään josko jossain tapahtuu ja korjataan. Tämä on hyvät ihmiset se juttu miten "syytetyn kertomus muuttui tutkinnan aikana".