Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salla lopetti työt 4 minuuttia liian aikaisin ja sai potkut Jungle Juice Barista

Kommentit (948)

Vierailija
241/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisin niin että Jokinen häviää tän jutun. Koe ajalla riittää se että ei sovellu yrityksen kuvaan.

Ei riitä. Syy pitää liittyä työntekijään ja sen pitää olla asiallinen.

Vierailija
242/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä oikeasti tajua, miten joku mehubaarin homma on niin tärkeä että sen loppumisesta mennään oikeuteen. Hakisi kauppaan töihin ja olisi hiljaa. Tätä menoa saa vielä maineen hankalana työntekijänä ja sen jälkeen ei pääse edes kauppaan.

Älä jaksa jauhaa tota samaa kulunutta virttä aina vaan. Eli sun mielestä pitäisi vaan kiltisti niellä kaikki ja olla hiljaa siksi, ettei vaan saa vaikean työntekijän mainetta? Taidat olla itse joku ahne riistäjänilkki. Mikään ei koskaan muutu, jos vain lakaistaan asiat hiljaa maton alle. Enkä muuten usko hetkeäkään, etteikö tämän asian julki tuonut saisi töitä jatkossakin.

Älä itse viitsi. Tämä realitytähti oli koeajalla mehubaarissa. Haloo! Olen ihan tavallinen työntekijä ja ollut nuorena useissa vastaavissa tehtävissä. Ei tuollainen työ ole mitenkään sen arvoista, että kannattaa maksaa oikeuskuluja jos häviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli koeaikapurku ei potkut.

Olet oikeassa. Koeajalla kumpikin osapuoli voi purkaa työsuhteen syytä ilmoittamatta.

Mutta eiväthän nämä palstan peruskoulupohjaiset työttömät emakot ymmärrä eroa.

Potaskaa.

Vierailija
244/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää työnantaja. Kierrättää määrä-aikaisia. Irtisanoo koeajalla. Tätä tehdään hoitoalalla jatkuvasti.

Vierailija
245/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeaikanahan ihmisen saa irtisanoa ilman tarvetta edes perustella irtisanomisen syitä. Takkiin tulee Sallalle...

Asiallinen syy pitää olla ja se pitää kertoa.

Vierailija
246/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kahvila- ja ravintola-alalla työskennelleenä vastaan tuli useinkin tilanteita, joissa työsopimus purettiin koeajalla. Tämä johtui siitä, että kaikista ei yksinkertaisesti ole tälle alalle. Usein on kova kiire ja pitää osata hoitaa useaa asiaa samaan aikaan, olla kassalla, valmistaa juomat/annokset, siivota pöytiä, laskea varasto, tehdä uudet tilaukset tukkuun, juosta ja juosta ja juosta ja samalla palvella hymyssä suin asiakkaita.

Se on rankkaa työtä eikä kaikki todellakaan osaa käsitellä sitä stressiä. Kun on kiire, pitää työkaverin olla myös skarppina mukana tai homma hajoaa käsiin. Blogistista en tiedä, mutta usein ne, joiden sopimus on purettu, ovat olleet selvästi työhön sopimattomia. Tällä alalla ei voi esim. tehdä tilauksia kaikessa rauhassa, sillä asiakkaat katoavat hyvin nopeasti, jos joutuvat odottelemaan.

Koska alalla usein porukka vaihtuu tiheään työn luonteen vuoksi, yritykset usein haluavat pitää kiinni niistä työntekijöistä, jotka ovat talon tavoille oppineet. Työntekijöiden ns. kierrättäminen tulee itse asiassa kalliiksi, kun paikoissa on usein jatkuva kiire eikä aina aikaa opettaa uusi tyttö.

Samaa mieltä tästä erään kahvilan omistajan näkökulmasta katsottuna. Joistakin ei vain ole tämän työhön! Ja ne joista on, niistä tahdomme pitää kiinni kynsinhampain!

Siis tarkoitat, että ne muutamat, jotka oman hyvinvointinsa ja työturvallisuutensa, oikeuksista puhumattakaan, uhraten suostuvat pelaamaan säännöilläsi, saavat pitää työpaikkansa? Ehkä syy onkin sinun johtamistaidoissasi tai niiden puutteessa, alimiehityksessä ja sopimusten rikkomisessa?

Sitten kun nämä "hyvätkin" työntekijät palavat loppuun, sairastuvat tai heräävät kysymään omia oikeuksiaan, alat valittaa kuinka ei nykyään ole enää yhtään kunnollisia työntekijöitä?

Täh? Työntekijäni ovat tyytyväisiä ja tykkäävät olla töissä minulla eivätkä uhraa hyvinvointiaan ja turvallisuuttaan, mistä sellaista sait päähäsi? Itse myös arvostan näitä työntekijöiltäkin paljon ja olen onnellinen että he ovat minulla töissä. Ei kaikki yrittäjät ole riistäjiä. Osaamatonta työvoimaa minulla pienyrittäjänä ei kuitenkaan olisi varaa pitää, se vaarantaisi myös näiden pitkäaikaisten osaavien työntekijäiden työn enkä haluaisi missään tapauksessa rasittaa heitä sillä että töissä olisi joku hidas osaamaton tötterö jonka työt hekin joutuisivat sitten tekemään.

Nyt tästä tapauksesta en osaa sanoa kuuta enkä haara mutta tosiaan ihmettelen miten kellään trittäjällä olisi varaa rekrytä, opastaa, kouluttaa kokoajan uutta työvoimaa, itse ainakin mieluummin pidän kiinni hyvistä olemassaolevista työntekijöistä.

Vierailija
247/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 §

Päättämisperusteiden ilmoittaminen työntekijälle

Työnantajan on työntekijän pyynnöstä viivytyksettä ilmoitettava tälle kirjallisesti työsopimuksen päättymispäivämäärä sekä ne hänen tiedossaan olevat irtisanomisen tai purkamisen syyt, joiden perusteella työsopimus on päätetty.

Vierailija
248/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta noitavainoa ja vaahtoamista taas ennenkin tiedetään miten asia ihan oikeasti meni.

Mun kaveri on ollut pitkääntöissä ko ketjulla ja Tänään puhuttiin että on tykännyt olla eikä ainakaan hänen tiedossa ole yhtään tapausta jossa olisi tehty koeaikapurkua kellekään. Tosi on eri kaupungissa kuin ko tapaus.

Vierailija
249/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jungle Juice Barin johto, voisitteko poistua tästä ketjusta? Saatte vaan alapeukkua + omanne

Vierailija
250/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä oli kympin uutisissakin

Vierailija
251/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jungle Juice Barin toimitusjohtaja Noora Fagerström kiistää jyrkästi sekä Jokisen että muiden työntekijöiden väitteet perusteettomista irtisanomisista.

Hänen mukaansa Jokisen blogissaan kuvailemissa tapahtumissa on myös toinen puoli. Fagerström kertoo, että Jokiselle oli annettu ennen irtisanomista mahdollisuus petrata toimintaansa.

– Häntä on kuultu ja hänen kanssaan on käyty keskusteluja."

Kun on noin itsevarmana niin se tarkoittaa varmaan sitä, että löytyy dokumentteja mm.sähköposteja, kirjallisia varoituksia, muiden työntekijöiden lausumia joilla voi näyttää nämä toteen..

Ei tarkoita! Vaan ei halua vain vielä, että p*ska lentää tuulettimeen! Koittaa pelastella vain maineensa yleisön silmissä.

Taidat olla oikeassa. Taitaa vaan esittää että homma olis "hallinnassa".. Kohta voi p...Tosiaan osua tuulettimen tai mehulinkoon

Vierailija
252/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yrityksellä pitäisi olla oikeus irtisanoa koeajalla vaikka ilman syytä

Kyllä työntekijällä pitäisi olla oikeus pahoinpidellä yrittäjä jos tulee irtisanominen ilma syytä.

Kyllä työnantajalla pitäisi olla kaikki oikeudet, mutta työntekijällä ei mitään oikeuksia niin ei tarvis tätäkään juttua täällä jauhaa.

No sitten saa kyllä yrittäjät olla aika hiljaa keskenään ja duunata yksin. Sinä olet just näitä ihmisiä, jotka pitäisi polttaa elävältä.

Tuohan oli vain sarkasmia. Mene itse saunaan ja polta se leveä *erseesi saunan kiukaaseen

Vierailija
253/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MikaKoopeli kirjoitti:

Omistajanaisen mukaan keksi idean kun Dubaissa oli samanlainen ja "ihmetteli" kuk vielä Suomessa ei ole samanlaista. Katsokaapa tätä kuvaa jonka otin viime viikolla Dubaissa. Ja ylhäällä olevaa nimeä. Eli kopioi senkin? Eikö se ole suojattu? Tietääkö dubailaiset edes plagiaatista? Immateriaalioikeuksien loukkauksilla miljoonavoittoon.

https://imgur.com/a/meTH6zt

Ei nimeä ole mitenkään suojattu ellei se ole kansainvälinen tuotemerkki. Normaalisti yritysten nimet rekisteröidään siihen maahan, jossa yritys toimii. Siispä Suomessa jos toimisi sisustusliike nimeltä Dreamy Interiors (tekaistu esimerkki, en tiedä onko oikeasti), niin se ei estä jotakuta perustamaan Dubaihin samannimistä.

Tuotemerkitkin pitää rekisteröidä erikseen esim. EU:hun ja Yhdysvaltoihin.

Plagiointi sen sijaan on ihan eri asia. Edes kirjan nimen kopsaaminen toiselta kirjalta ei ole "plagiointia".

Vierailija
254/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistinpa huvikseni, ja tämä suomalainen Jungle Juice Bar on rekisteröinyt nimensä tuotemerkiksi ainakin EU:n alueella, ja se on hänelle myönnetty. Mitään rikkomusta ei siis ole nimen suhteen tapahtunut.

Vierailija
255/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todella yleistä kaupan alalla. Määräaikaisia kausisopimuksia tai koeajanpurkuja perusteetta. Taitaa olla myymäläpäälliköillä tietty kiintiö mitä saavat vakityöntekijöitä pitää puljussa mutta koska se ei tiskin aukipitämiseen riitä, pitää ketjuttaa koeaikalaisia. En sinänsä ole mitään mieltä irtisanomisten helpottamisesta pikkuyrityksissä, mutta vastavuoroisesti yrityksille pitäisi asettaa ehdottomasti sanktiot ketjuttamisesta. Jos samaan tehtävään on useampi koeaika purettu peräkkäin ilman että työntekijä on aiheuttanut merkittävää rahallista tai imagollista haittaa yritykselle, täytyisi yritys asettaa vastuuseen hyväksikäytöstä.

Vierailija
256/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tommosta fruktoosimössöä haluaa edes juoda? Kierrän moisen epäterveellisen kioskin kaukaa.

No on se kioskeista kyllä terveellisimpiä.

Ihan hullua että nyt vouhataan kuinka pelkistä hedelmistä ja vihanneksista puristettu mehu on epäterveellistä ja lihottavaa.

No kun se on, ei vihannesmehu niinkään, mutta hedelmämehu kyllä. Nostaa verensokeria aivan kuten sokeri ja on hampaillekin paha.

Siitä huolimatta paljon terveellisempää kuin moni muu mitä pikapaikoissa on tarjolla.

Ja kuten todettu, kukaan niitä tuskin päivittäin nauttii.

Mä en enää ymmärrä, mitä av-raadin mukaan pitäisi syödä. Nyt on hedelmätkin suoraan saatanasta. Pelkkiä papuja ja linssejä? 

Eivät hedelmät niinkään, vaan niistä puristetut mehut.

Missä vaiheessa se hedelmä muka muuttuu epäterveelliseksi? Siinä vaiheessa, kun se vedetään blenderillä smoothieksi?

Kyllä. https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/ravinto/vihermehu_ei_olekaan…

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000002814469.html (Tilaajille, mutta asia otsikon alla)

Vierailija
257/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli se ylempää on todnäk kyseisen baarin omistaja, ei toimari.

Ihan vain selvennyksenä, firman toimitusjohtaja on sama nainen joka firman perusti...

Hän on myynyt enemmistöosuuden muille sijoittajille, mutta omaa (ainakin kaikkien näkemieni artikkelien mukaan) edelleen isohkon osan firman omistuksesta.

Tämä potkut saanut aivan tuoreeltaan kertoo, että useampi täsmälleen samalla tavoin koeajan lopussa ulospotkittu on ottanut yhteyttä. Ei tuollaista kukaan omasta päästään keksi, joten nyt taitaa käydä vielä mehufirmalle huonosti rosiksessa.

Vierailija
258/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen sitä mieltä, että hyvä, että bloggareilla on vaikutusvaltaa. Luulisi kohun näkyvän myynnissä. Itse seurasin paikkakunnan jodelista keskustelua siitä, että tänne perustettavaan juice baariin haettiin "urheilullisen näköisiä ihmisiä" töihin. Se herätti huvitusta, että kunhan on timmi, laiha ja nätti niin pääsee töihin. Paksut ei voi olla urheilullisia jne. En ole kertaakaan ostanut liikkeestä mitään. Kovasti siinä puuhastellaan tuoreiden omppujen keskellä, vaikka asiakkaita ei olisikaan.

Vierailija
259/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee edullisemmaksi ostaa Vitamix, maksaa useamman satasen, ja surautella omat, terveellisemmät smoothiet. Hedelmiä kannattaa laittaa vähän ja harvoin, mieluimmin juureksia, pähkinöitä, vihanneksia, marjoja jne.

Vierailija
260/948 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän firman toimipaikoissa saattaa olla hiljaista ainakin muutaman viikon.