Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku selittää miksi ei syö lihaa

Vierailija
08.11.2018 |

Mikä siinä on niin pahaa, aina on syöty lihaa. Pitemmän päälle ei ole terveellistä tämmöinen.

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että yksikään eläin kuolee vain siksi että minä saisin lihoa. Lihon ihan tarpeeksi jo muustakin ravinnosta. Siksi.

Vierailija
2/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on yleisin syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tukea tehotuotantoa.

Vierailija
4/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hyvinvointi parani kun lopetin lihan syömisen. Jaksaa paremmin, vatsa toimii ja olo koheni.

Vierailija
5/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet eivät ole täällä meitä varten, vaan omista syistään. Kuten me ihmisetkin. Tähän se itselläni kulminoituu. Ne eivät ole resursseja, josta meidän asiamme on hyötyä.

Vierailija
6/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lihasta. En pidä minkään lihan koostumuksesta, hajusta tai mausta. En ole koskaan syönyt yhtäkään liharuokaa mistä pitäisin, joten en syö lihaa.

Vierailija
7/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö kavereita.

Vierailija
8/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä kariniemen kananpojat ja atrian possut eivät ole eläneet onnellista elämää. Mulla on itsellä kanoja ja kukonpojat tulee syötyä (itse ja kissani), koska parvessa ei voi olla montaa kukkoa. Näiden elämänkaaren tiedän ja olen voinut luoda niille niin hyvän ja luonnollisen vapaan maaatiaiskanalinnun elämän kuin vain ikinä on mahdollista.

Vierailija
9/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun söin vielä lihaa, kärsin jatkuvasta ummetuksesta. Nyt, jos syön pienenkin määrän lihaa, suoleni vuotaa verta, eikä vuoto ole ollenkaan vähäistä ja kestaa useita päiviä. 

Vierailija
10/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten syö riistaa / metsästettyä lihaa, kuten hirviä ja peuroja.

Vierailija
11/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sen mausta. Jätin aina pikkulapsenakin lihat lautaselle, en syönyt vaikka vanhemmat tuputtivat. Ainut liha, josta tykkään, on kala tietyissä muodoissa. Esim. graavilohi on tosi hyvää.

Vierailija
12/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi syödä niitäkään?

Vierailija
13/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pahaa. As simple as that

Vierailija
14/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan pysty syömään lihaa. Kun 4-vuotiaana tajusin mistä liha tulee niin siihen päättyi lihansyöntini. Muut saavat tehdä mitä valintoja tykkäävät, mutta muuta syytä minulla ei ole lihansyömättömyyteen kuin se, että se on eläimestä. Ja näin on menty kohta 60 vuotta.

Vierailija
15/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa hyvin harvoin. Monesti kun olen ollut ostamaisillani lihaa, mieleeni on tulvinut kuvia teurastustilanteista ja niin on liha jäänyt ostamatta. Mielestäni ei oikeastaan ole oikein, että ihminen vielä nykyäänkin, kun on olemassa hyviä lihaa korvaavia proteiinilähteitä, kasvattaa eläimiä liharuoaksi itselleen.

Voisin syödä riistalihaa. Riistaeläimet ovat voineet elää vapaan elämän ja esimerkiksi linnuille loppukin on armollinen. Hirvijahti sen sijaan tuntuu sekin aika rankalta hirville. 

Vierailija
16/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehotuotannon takia lopetin. Ajattelisin, että esim. riistaa voisin vielä syödä. En kuitenkaan syönyt, ja nyt vuosien jälkeen ajatus lihansyömisestä tuntuu vastenmieliseltä.

Vierailija
17/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha maku ja haju.

Vierailija
18/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi syödä niitäkään?

Koska vain lihassa on ihmiselle välttämättömät aminohapot, keho ei pysty niitä itse tuottamaan.

-Ja onhan meillä kulmahampaatkin lihan repimistä varten luoja suonut.

Vierailija
19/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lihan mausta tai koostumuksesta. 

Vierailija
20/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka on paremman maksuista. Sivuhyötynä tulee eettisyys, mutta jos tykkäisin lihan mausta, tuskin sen syömistä eettisistä syistä välttelisin.