Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku selittää miksi ei syö lihaa

Vierailija
08.11.2018 |

Mikä siinä on niin pahaa, aina on syöty lihaa. Pitemmän päälle ei ole terveellistä tämmöinen.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tukea tehotuotantoa.

Sitten syö riistaa / metsästettyä lihaa, kuten hirviä ja peuroja.

Miksi pitäisi syödä niitäkään?

Poisko ne pitäisi heittää?

-Hirvi- ja peurakantaa on kuitenkin harvennettava joka vuosi, haluat siis heittää lihat pois?

-Perustelut tälle tuhlaukselle?

Eikö kannan harvennuksen voisi jättää susien ja karhujen huoleksi. Ei tarvitsisi niitäkään harventaa.

Metsästäjät voisivat vaihtaa pyssyt kameraan ja kiikareihin, saaliin sieniin ja marjoihin, niitä jää metsiin mätänemään ihan liikaa. Ammuskelun voi hoitaa ampumaradoilla, jos se on se juttu metsästysharrastuksessa.

Jos olet tuolla tasolla keskustelussa, että "eikö kannanhoitoa voi jättää susien ja karhujen huoleksi", olet todella tietämätön asioista. Hirvi- ja peurakanta kasvaa noin 15-20% vuodessa, vaatii todellakin harvennusta, että muut lajit säilyvät.

-Siksi en edes kommentoi, kuin keskustelisi päättömän kanssa.

Mutta kommentoit kuitenkin.

Minkäs verran susi- ja karhukanta kasvaa, jos ei harvenneta? Sen mitä olen kaatolupien perusteluja lukenut, niin aivan heleketisti. Kyllä siinä peura- ja hirviongelma helpottuisi.

Vierailija
42/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vain lihassa on ihmiselle välttämättömät aminohapot, keho ei pysty niitä itse tuottamaan.

-Ja onhan meillä kulmahampaatkin lihan repimistä varten luoja suonut.

Kaikki ihmiselle välttämättömät aminohapot on saatavissa myös kasviksista. Periaatteessa vaikka ihan vaan vehnänoraasta.

http://www.ravintolisawiki.fi/index.php?title=Vehn%C3%A4noras

( Mistäs muualta ne eläinten kehoihinkaan tulevat, kuin kasviksista ravintoketjun kautta)

Mutta olen

Ei pidä paikkaansa, on 20 aminohappoa, joita ei saa kuin lihasta. -Edes kalasta ei saa kaikkia. Tiedän tämän, koska olen kehonrakentaja, ravintoasiat hallussa. Edes dietillä ei jätetä lihaa pois, yksi tärkein raaka-aine ihmisen ruuassa.

-Mutta syötä sä itselles ja lapsilles pelkkää puuroa, katsotaan sitten miten lapsesi kehittyy alipainoiseksi sairaaksi ruipeloksi.

Jos tiedät, niin voit varmaan myös luetella kyseiset aminohapot.

Ja perustella, että mistä ne aminohapot sinne eläinten lihaan tulee, jos keho ei pysty niitä itse tuottamaan. Ei eläinten aineenvaihdunta poikkea ihmisestä niin kovin paljoa proteiinisynteesin suhteen.

Mutta minullekin kyllä 80-luvulla koulussa opetettiin juuri noin, että kaikkia aminohappoja ei ole kasviksissa, että varmasti on monella vielä tuo vanha käsitys.

Sä luulet tietäväsi, muttet tiedä.

Jos tietäisit, et kommentoisi, kuten kommentoit.

Googlaamalla saat ne aminohapot tietoosi, ne joita keho ei pysty valmistamaan, eikä ole salaatissa.

PS Olisi kiva seistä sun vierellä bikineissä, mun alle 5% rasvat ja sulla 30% rasvat. Sulla lihasta nolla, mulla vähän enemmän. Cooperin testikin voitaisiin juosta, katsoa, kuka onkaan terveellä pohjalla, kuka ei?

T:Lihansyöjä.

Kuka on salaatista puhunut, siinä ei tosiaan proteiinia paljon ole.

Mutta kun en tosiaan löydä sellaisia ihmiselle välttämättömiä aminohappoja, joita ei esim. vehnänoraassa olisi, niin siksi kysyin. Minähän liitin omaan väitteeseeni lähdelinkin. Nyt tuntuu vähän siltä, että sinä et tiedä, vaikka ehkä luulet tietäväsi.

Sekin on ehkä hyvä tietää elämän perusprinsiipeistä, että lihasta nolla ei ole kenelläkään elävällä ihmisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vain lihassa on ihmiselle välttämättömät aminohapot, keho ei pysty niitä itse tuottamaan.

Jep, ihmisellä on tosi isot raateluhampaat. Aivan kuin leijonalla! Eiku hetkinen

Niin, ihmisellä on lihansyöntiä varten kulmahampaat kehittyneet vuosisatojen/-tuhansien saatossa.

-Sitä et voi kieltää, fakta.

PS Leijona-vertauksesi on yhtä naurettava kuin uskosi "unelmaan". "Kaikki tulijat ovat koulutettua väkeä, lääkäreitä ja koneinsinöörejä"..

Toki on faktaa, että ihmisellä on sekä kasvis- että liharuuan syöntiin sopivat hampaat ja ruuansulatus. Se ei tarkoita, että lihansyömättömyys olisi jotenkin luonnotonta. Miljoonat ihmiset on kautta aikojen eläneet pelkällä kasvisravinnolla, joko periaatteesta tai siksi että lihaa ei ole ollut saatavilla.

Outoa sen sijaan on yhdistää kasvissyöntikriittisyys maahantulokriittisyyteen (toivottavasti sana ei aiheuta ketjun poistamista). Pitää miettiä miten nämä asiat liittyvät yhteen. Onko Suomen kansa jaettavissa kahtia näiden kahden asian perusteella? Jos kannatat yhtä niin kannatat toistakin?

Vierailija
44/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiselle välttämättömät aminohapot on saatavissa myös kasviksista. Periaatteessa vaikka ihan vaan vehnänoraasta.

( Mistäs muualta ne eläinten kehoihinkaan tulevat, kuin kasviksista ravintoketjun kautta)

Mutta olen

Ei pidä paikkaansa, on 20 aminohappoa, joita ei saa kuin lihasta. -Edes kalasta ei saa kaikkia. Tiedän tämän, koska olen kehonrakentaja, ravintoasiat hallussa. Edes dietillä ei jätetä lihaa pois, yksi tärkein raaka-aine ihmisen ruuassa.

-Mutta syötä sä itselles ja lapsilles pelkkää puuroa, katsotaan sitten miten lapsesi kehittyy alipainoiseksi sairaaksi ruipeloksi.

Ja perustella, että mistä ne aminohapot sinne eläinten lihaan tulee, jos keho ei pysty niitä itse tuottamaan. Ei eläinten aineenvaihdunta poikkea ihmisestä niin kovin paljoa proteiinisynteesin suhteen.

Mutta minullekin kyllä 80-luvulla koulussa opetettiin juuri noin, että kaikkia aminohappoja ei ole kasviksissa, että varmasti on monella vielä tuo vanha käsitys.

Googlaamalla saat ne aminohapot tietoosi, ne joita keho ei pysty valmistamaan, eikä ole salaatissa.

PS Olisi kiva seistä sun vierellä bikineissä, mun alle 5% rasvat ja sulla 30% rasvat. Sulla lihasta nolla, mulla vähän enemmän. Cooperin testikin voitaisiin juosta, katsoa, kuka onkaan terveellä pohjalla, kuka ei?

Ne ovat:  histidiini, tryptofaani, lysiini, metioniini, fenyylialaniini, treoniini, valiini, leusiini, isoleusiini.

Ja kaikki löytyvät vehnänoraasta. Mutta tosiaan ei salaatista, siinä olet ihan oikeassa.

Aminohappojen ohella kannattaa huolehtia myös b-ryhmän vitamiinien saannista, ettei ole hermo noin piukalla.

Vierailija
45/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä. Joku tekee aloituksen kysyäkseen miksi et syö lihaa, ja kun ihmiset vastaa, niin öyhöttäjät alkaa vaahdota mitä sattuu. Vai oliko tämä aloitus vain siksi, että saisi suoltaa noita älyvapaita trolliviestejä? Tästä ketjusta näkee sen, miksi av meni pilalle muutamia vuosia sitten. 

Vierailija
46/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poisko ne pitäisi heittää?

-Hirvi- ja peurakantaa on kuitenkin harvennettava joka vuosi, haluat siis heittää lihat pois?

-Perustelut tälle tuhlaukselle?

Eikö kannan harvennuksen voisi jättää susien ja karhujen huoleksi. Ei tarvitsisi niitäkään harventaa.

Metsästäjät voisivat vaihtaa pyssyt kameraan ja kiikareihin, saaliin sieniin ja marjoihin, niitä jää metsiin mätänemään ihan liikaa. Ammuskelun voi hoitaa ampumaradoilla, jos se on se juttu metsästysharrastuksessa.

Jos olet tuolla tasolla keskustelussa, että "eikö kannanhoitoa voi jättää susien ja karhujen huoleksi", olet todella tietämätön asioista. Hirvi- ja peurakanta kasvaa noin 15-20% vuodessa, vaatii todellakin harvennusta, että muut lajit säilyvät.

-Siksi en edes kommentoi, kuin keskustelisi päättömän kanssa.

Mutta kommentoit kuitenkin.

Minkäs verran susi- ja karhukanta kasvaa, jos ei harvenneta? Sen mitä olen kaatolupien perusteluja lukenut, niin aivan heleketisti. Kyllä siinä peura- ja hirviongelma helpottuisi.

Noi sun rakkaat sudet syö ja tappaa mieluumin lampaita laitumella. -Tappavat kaikki, syövät yhden, kaksi.

Justhan oli Hesarissakin tästä.

Susikanta on moninkertaistunut muutamassa vuodessa, plus itärajan yli vaeltelevat, sekin alkaa olla jo ongelma, tunkevat asutuskeskuksiin taajamissa.

Mutta sua ei haitaa, koska asut Kalliossa, etkä ole koskaan käynytkään luonossa saati ollut hirvijahdissa kokemassa sen todellisuuden.

Asun Lieksassa. Hiukan vaatii intuitiosi nyt harjoitusta.

Vierailija
47/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläinrakas. Liha on mielestäni ällöttävää. Kehoni on puutarha, ei hautausmaa.

Vierailija
48/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa voisin syödä metsästettyä lihaa ja joskus syönkin itse onkimaani kalaa. Jotenkin kun on ollut niin kauan syömättä niin on helpompi olla kokonaan ilman kuin etsiä riistaa.

Vierailija
49/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lihan mausta enkä koostumuksesta. Maistan raudan/metallin maun esim jauhelihasta.

Ja musta on kamala ajatus, että jonkun toisen täytyy kuolla (ja vielä epäinhimillisissä oloissa), että minä saan elää ja syödä.

Vierailija
50/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihmisellä on tosi isot raateluhampaat. Aivan kuin leijonalla! Eiku hetkinen

Niin, ihmisellä on lihansyöntiä varten kulmahampaat kehittyneet vuosisatojen/-tuhansien saatossa.

PS Leijona-vertauksesi on yhtä naurettava kuin uskosi "unelmaan". "Kaikki tulijat ovat koulutettua väkeä, lääkäreitä ja koneinsinöörejä"..

Toki on faktaa, että ihmisellä on sekä kasvis- että liharuuan syöntiin sopivat hampaat ja ruuansulatus. Se ei tarkoita, että lihansyömättömyys olisi jotenkin luonnotonta. Miljoonat ihmiset on kautta aikojen eläneet pelkällä kasvisravinnolla, joko periaatteesta tai siksi että lihaa ei ole ollut saatavilla.

Outoa sen sijaan on yhdistää kasvissyöntikriittisyys maahantulokriittisyyteen (toivottavasti sana ei aiheuta ketjun poistamista). Pitää miettiä miten nämä asiat liittyvät yhteen. Onko Suomen kansa jaettavissa kahtia näiden kahden asian perusteella? Jos kannatat yhtä niin kannatat toistakin?

Se kertoo siitä, että ihmiset rakastavat yleistyksiä ja yksinkertaistuksia. Siksi kasvisruokaketjuissa on lähes aika noita "unelma"-juttuja. 

Joskushan täällä oli aloitus vegaanien p*llukarvoista, mikä kertoo noiden yleistäjien mielenliikkeistä melko paljon.

Vierailija
51/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olen

Nyhtökaurasta saat kaikki yhdeksän välttämätöntä aminohappoa.

https://fi.goldandgreenfoods.com/fi/taydellinen-proteiini/

Vierailija
52/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olen

Kuka on salaatista puhunut, siinä ei tosiaan proteiinia paljon ole.

Mutta kun en tosiaan löydä sellaisia ihmiselle välttämättömiä aminohappoja, joita ei esim. vehnänoraassa olisi, niin siksi kysyin. Minähän liitin omaan väitteeseeni lähdelinkin. Nyt tuntuu vähän siltä, että sinä et tiedä, vaikka ehkä luulet tietäväsi.

Sekin on ehkä hyvä tietää elämän perusprinsiipeistä, että lihasta nolla ei ole kenelläkään elävällä ihmisellä.

Luin sen sun linkin, (joka ei ole validi edes) ei siellä lueteltu kaikkia aminohappoja joita tarvitaan.

Esim lysiini, metioniini ja treoniin puuttuivat, kuten useat muutkin aminohapot. 20 aminohappoa tarvitaan, eikä niitä saa salaatista, ei vaikka kirjoittaisit tuon postauksesi sata kertaa.

Jos luit huolellisesti, niin luettelon yhteydessä mainittiin, että esim. nuo aminohapot ovat vehnänoraassa.  Eikä tarvita 20 vaan 11 riittää, loput elimistö kykenee valmistamaan. Ei tämä asia miksikään muutu jankkauksella, faktat on faktoja.

Jos ravintotietämys on tasolla jolla rinnastaa vehnänoraan, joka on ravinto- ja ravinnerikkainta, mitä maa päällään kantaa, salaattiin ja uskoo kuitenkin tietävänsä näistä asioista, niin turhaahan se on.

Oletko muuten huomannut, että esim. hevosilla on tuo rasvaprosentti aika pieni, vaikka vetävät pelkkää "salaattia" hyvin pitkälti.

Vierailija
53/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on todistettu että ihmisen kulmahampaat ei ole mitkään lihansyöjän kulmahampaat. Eli eivät ole lihansyöntiin tarkoitettu. Ihmisen suolistokin vastaa enemmän kasvissyöjän pitkää suolistoa. Mutta ihan miten vaan.

Vierailija
54/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa enää monestakaan syystä. Ensiksi luettelen terveydelliset syyt:

Voin paljon paremmin ilman lihaa. Olo on raikkaampi ja skarpimpi, limaa ei erity enää juuri ollenkaan. Kuukautiskipuni ovat paljon siedettävämmät, enkä vuoda enää niin paljoa. Kevään ja kesän allergiani ovat hyvin minimaaliset. Näihin toki vaikuttaa myös isosti se, etten käytä myöskään maitotuotteita ja välttelen prosessoitua ruokaa. Ja jos satun käyttämään kyseisiä tuotteita, niin yleensä vain muutaman kerran vuodessa.

Moniin lihoihin myös pumpataan antibiootteja, soijaa, gmo- rehuja, jotka kulkeutuvat ihmisen elimistöön aiheuttaen mm. yllä mainittuja ongelmia sekä antibioottiresistenssiä. Myös paksusuolensyövän riskit nousevat, kun syöt lihaa. Tarkoitan myös kalaa, kun puhun lihasta.

Lihoissa elää myös paljon loisia, jotka jäävät ihmisen suolistoon elämään. On tutkittu, että noin kolmas osa maapallon väestöstä kärsii loisista. Yksi suurin aiheuttajista on liha. Kaikkia loisia ei ihmissilmin näe. Näistä ehdottomasti pahimpia ovat sika, kalat ja punaiset lihat.

Toinen syy lihan poisjättämiseen on eettisyys. En halua tukea tehotuotantoa ja mielestäni eläimillä on oikeus elää hyvää elämää. Lihatuotanto myös kuluttaa äärimmäisen paljon maapalloa.

Viimeisimpänä, mutta ei vähäisempänä syynä on se, että Raamatussa ja monissa muissakin historiallisissa kirjoissa kerrotaan, miten ihminen sai alunperin luonnosta kaiken. Vasta synnin jälkeen ihminen sai luvan ja alkoi syömään lihaa. Vanhassa Testamentissa myös kerrotaan mitä lihoja saa syödä ja mitä ei. Tämä on sikäli mielenkiintoista, koska ihminen on jalostanut paljon erilaisia eläimiä. Lammas, jota oli vielä tuhat vuotta sitten hyvää ja turvallista, ei ole enää sitä samaa. Monia eläimiä on ristiinjalostettu, eivätkä näin ollen ole enää niin puhtaita. Sitä lohta mitä moni tuntuu syövän on kasvatettua, jalostettua ja rypsiöljyllä ruokittua. Ihminen on tehnyt pahaa eläimille ja luonnolle, ja näin se kaikki meille kostautuu. Meret saastuvat, eläimet saastuvat ilma, jota hengitämme on saastunut. Ihminen itse aiheuttaa tuhonsa.

Haluan silti painottaa sitä, että lihan syömättämyyteni ei johdu todellakaan pelkästään Raamatusta. Mainitsin yllä tärkeimmät syyt, kuten terveys ja eettisyys. Raamatusta löytyi vain asiaa, joka tukee tätä aihetta.

Vierailija
55/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olen

Kaikki ne eläimet, minkä lihaa syöt, ovat kasvissyöjiä. Jotenkin ne niidenkin lihakset on kasvaneet, kanojen ja lehmien. Syöt kasvisruoalla kasvatettua lihasta. Miten siihen lihakseen on ne aminohapot tulleet, jos ei kasvien proteineista. Jotka usein ovat paljon rikkaampia ja paremmin imeytyviä, kuin eläinproteiini.

Vierailija
56/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tutkitusti todistettu, että ihmisen suolisto on pitkä, koska se on tarkoitettu kasvissyöntiin. Eläinmaailmassakin lihansyöjillä on lyhyt suolisto, kasvissyöjillä taas pitkä. T. 66

Vierailija
57/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aminohappojen saanti on helppo laskea esim. cronometerillä. Tässä yksi vegaanin päiväkirjaote. Kaikkia välttämättömiä aminohappoja esimerkkivegaani saa yli 100 % vaikka ei edes syö mitenkään erityisesti proteiinia esim. protskujauhetta, tofua, nyhtökauraa. 

Kyseinen henkilö on syönyt päivän aikana hiilaripitoisesti ja vähänlaisesti rasvaa. Tämä on yksi veganismin muoto, jota ei suinkaan kaikki vegaanit noudata joten ei jäädä kiinni runsaaseen hiilarimäärään ja alhaiseen rasvamäärään. Itse syön vielä enemmän proteiinia, melkein joka aterialla, sekä rasvaakin syön enemmän jolloin myös E-vitamiinia tulee enemmän.

Turha tulla valehtelemaan että kaikkia aminohappoja ei vegaani saa.

http://healthyfitveganlife.blogspot.com/2017/08/vegaanin-ruokapaivakirj…

Vierailija
58/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-en halua tukea tehotuotantoa. Se on luonnotonta ja julmaa eläimiä kohtaan. Riistaa voisin syödä, mutta ei ole saatavilla. Kaupasta ostettuna on niin kallista, että olen mieluummin kokonaan ilman. Eettisen lihan tuottaminen olisi yksinkertaisesti liian kallista kuluttajille, jotta sillä kukaan eläisi. Näen helpompamana jättää lihan pois kuin etsiä lihaa, joka ei tue eläinrääkkäystä.

-on myös hyväksi ympäristölle

-tykkään enemmän

-hyvä fiilis myös siitä ettei mun takia tarvitse ainakaan päivittäin kuolla eläimiä vain jotta saisin niiden lihan.

Vierailija
59/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olen

Kaikki ne eläimet, minkä lihaa syöt, ovat kasvissyöjiä. Jotenkin ne niidenkin lihakset on kasvaneet, kanojen ja lehmien. Syöt kasvisruoalla kasvatettua lihasta. Miten siihen lihakseen on ne aminohapot tulleet, jos ei kasvien proteineista. Jotka usein ovat paljon rikkaampia ja paremmin imeytyviä, kuin eläinproteiini.

Juuri tämä. Kyllä sumussa ja jallitettavana on mukava elää. Te lihansyöntiin uskovat varmaan vedätte rypsiöljyä, ja flooraa vehnäleipänne päälle. Vähän Activiaa naamaan ja 10 lasia maitoa päivässä. Jauhelihaa ja yliprosessoitua vehnäspaghettia ruoaksi ja kerran tai useammin viikossa herkkupäivää.

Sit ihmettelette kun on kaikenmaailman ihosairauksia, autoimmuunisairauksia, suvussa syöpää ja dementiaa. Mutta nämäkin on valintoja.

Vierailija
60/126 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologiset, eettiset ja terveydelliset syyt. Nykyisin on niin helppoa valita kasvisvaihtoehto.