Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkekertymäsi? Tarkastin just omani.

Vierailija
07.11.2018 |

Olen 43-vuotias, eläkeikäni tällä hetkellä 66v ja joitakin kuukausia ja eläkekertymä toistaiseksi 934e.

Miten muilla? Tuo mun kertymä lienee aika hyvä ikäiselleni, sillä olen ollut opiskelujeni jälkeen koko ajan töissä ihan ok palkalla, mutta silti se tuntuu tosi pieneltä :(

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52-vuotias nyt ja kertymää on vähän yli 2700 euroa.

Melko hyvät palkkatulot pitää olla että saa noin paljon eläkettä.

Verot siitä vie kyllä sievoisen summan.

Vuosi eläkkeellä ja käteen jää 920€/kk verojen jälkeen.

Laittaa suun säkkiä myöden niin pärjää tuollakin, mutta jos tulee yllättävä iso menoerä sitten ollan kusessa.

Vierailija
42/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeet pitäisi rajoittaa kahden tonnin kattoeläkkeeseen. On väärin, että yhteiskunta maksaa vähääkään isompaa eläkettä kellekään kuin mitä pienipalkkaisesta työstä saa. Ei eläkeläisille kuulu mitään useiden tonnien tuloja siksi, että aiemmin olivat töissä. Ei me voida elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa eläkeläiset tienaa keskimäärin enemmän eläkkeellä kuin nuoret ikäluokat palkkatöissä. Sille ei voi mitään, että suuret ikäluokat ryöstivät kassan, hävetköön sitä siellä rahakasansa päällä, mutta ikäluokan 1957-67 eläkkeitä voidaan vielä leikata, ja pitää leikata. Ei me voida antaa koko maan tuhoutua muutaman ikäluokan ahneuden takia.

t. 36v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaa suun säkkiä myöden niin pärjää tuollakin, mutta jos tulee yllättävä iso menoerä sitten ollan kusessa.

Kyllä minulla onkin ollut hyvä palkka aivan nuoresta asti. Ja hullua olisi valittaa, etteikö sillä eläkkeellä tulisi toimeen, jonka tulen saamaan. 

Vierailija
44/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet pitäisi rajoittaa kahden tonnin kattoeläkkeeseen. On väärin, että yhteiskunta maksaa vähääkään isompaa eläkettä kellekään kuin mitä pienipalkkaisesta työstä saa. Ei eläkeläisille kuulu mitään useiden tonnien tuloja siksi, että aiemmin olivat töissä. Ei me voida elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa eläkeläiset tienaa keskimäärin enemmän eläkkeellä kuin nuoret ikäluokat palkkatöissä. Sille ei voi mitään, että suuret ikäluokat ryöstivät kassan, hävetköön sitä siellä rahakasansa päällä, mutta ikäluokan 1957-67 eläkkeitä voidaan vielä leikata, ja pitää leikata. Ei me voida antaa koko maan tuhoutua muutaman ikäluokan ahneuden takia.

t. 36v

Varmasti eläkkeitä tullaan leikkaamaankin. Mulla olisi vielä noin 10 vuotta eläkeikään, mutta on jo harkinnassa, jospa lopettaisin yritystoiminnan, irtisanoisin työntekijät ja pistäisi pillit pussiin jo nyt. Parin tonnin eläkekertymä on kasassa eikä kukaan palkkaisi enää mun ikäistä. Voisin ihan hyvin käydä työkkärin pupuleikkikursseilla ja lopun aikaa tehdä jotain mielenkiintoista. 

Vierailija
45/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 €, 28 v. 

Vierailija
46/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas mitä eläkkeitä!! Olen 43v ja ollut työelämässä 28 vuotta. Eläkekertymäni on 506e/kk 😂😂😂😂. Vain yksi äitiysloma 20 vuotta sitten mutta sairaslomia kulumaleikkauksista yhteensä vuosi. Kyllä lyö leiville tää kaupan ala.....

Vierailija
47/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestäkin sitten maksetaan vero, muistakaa sekin , kun laskette .

Kaikista pienimmistä eläkkeistä ei onneksi makseta.

Mikä se euromäärä on mistä ei makseta veroa.

Vierailija
48/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. 36v

Tämä!

Vierailija
49/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä se määrä, mitä eläkemaksuja pitää maksaa ja se kiitos siitä kun olet raatanut yhteiskunnan hyväksi. Yrittäjillä tilanne on kaikista pahin, itse en maksa kuin minimiä ja sijoitan loput. 

Yrittäjänainen 28v, eläkkeen määrä 67,5 v tulee olemaan 750 €/kk

Vierailija
50/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paljonko sinun kuukausipalkkasi oli ja kauanko teit töitä?

Vierailija
51/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista huonoimmassa asemassa eläkkeen suhteen (nykytilassa, jos lait ei muutu) on 70-luvulla syntyneet. ennen 70-lukua syntyneillä tilanne paranee kokoajan ja paras tilanne on jo eläkkeellä olevilla. Vastaavasti 80 luvuilla syntyneillä tilanne on aavistuksen, mutta ei paljon parempi kuin 70 luvulla syntyneillä. Syyt miksi nuoremmilla on paremmin asiat johtuu lähinnä siitä että myös alle 23 tehdyt työt kerryttää eläkettä, samaten tutkinnot kerryttävät eläkettä, aikaisemmin näin ei ollut(vuonna 2005 valmistuneilla eka kerran kerrytti).Tosin näiden hyöty on nimellinen mutta hyöty kuitenkin. 

Vierailija
52/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hyvä palkka, niin saa myös hyvän eläkkeen, koska maksaa yhdessä työnantajan kanssa korkeat eläkemaksutkin. DI ja palkka nykyään n.130.000€/v(välillä oli korkeampi ulkomaan komennuksella). Eläkelaskelman mukaan eläkkeen suuruus tulee olemaan seitsemän vuoden kuluttua n.6000€.

Vierailija
53/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä 1640 €, jään eläkkeelle kesällä 2019. Verojen jälkeen käteen jää n. 1350 €, onneksi asunto on velaton ja oma, yhtiövastike maltillinen, talo uudehko ja vasta uusittu katto ja maalattu : D. Ja onneksi on säästöjä, jotain voin perinnöksikin saada, jos hyvin käy.

Vierailija
54/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestäkin sitten maksetaan vero, muistakaa sekin , kun laskette .

Kaikista pienimmistä eläkkeistä ei onneksi makseta.

Mikä se euromäärä on mistä ei makseta veroa.

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Elakkeensaajan-veroprosent…

1000 €/kk alkaa mennä vero.

Vierailija
55/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46-vuotias ja noin 1400 euroa on kertynyt kk-eläkkeeksi. Minulle periaatteessa riittäisi tuokin, kun talo on jo maksettu ja säätöjäkin on.

Vierailija
56/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertymä 837 euroa, ennuste 1650 euroa, ja pääsen eläkkeelle 2035. Vielä on työsarkaa jäljellä....

En usko että mitään hätää tulee. Olen saanut kahdelta lähiomaiselta perintöä ja toiminut sen kanssa viisaasti, perinnönjättäjien elämäntyötä kunnioittaen. Asuntolaina on maksettu. 

Vierailija
57/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät hyvät, ottakaapa huomioon se, että palkkanne nousevat joka vuosi, mikä korottaa vastaavasti ansaittavaa eläkettänne. Toki hinnatkin nousevat, mutta yleensä tulotasoa vähemmän. Toinen lohduttava tieto on, että eläkkeitä tarkistetaan indeksillä joka vuosi palkka- ja hintakehityksen perusteella. Vuosikorotukset ovat pyörineet alle 0,5 %:sta aina muutamaan prosenttiin asti. Näin esim. 10 vuoden kuluttua nyt laskettu eläke-ennusteenne voi toteutua vaikkapa 20-30 % suurempana. Ja pidemmällä ajalla vieläkin isompana. Joka vuodelta kertyy indeksin kautta ikään kuin korkoa korotuksille. Eli tilanne ei ole täysin lohduton. Myös hinnat nousevat, eläkkeen saaja onneksi usein jää järjestelmässä voittopuolelle.

Vierailija
58/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä se määrä, mitä eläkemaksuja pitää maksaa ja se kiitos siitä kun olet raatanut yhteiskunnan hyväksi. Yrittäjillä tilanne on kaikista pahin, itse en maksa kuin minimiä ja sijoitan loput. 

Yrittäjänainen 28v, eläkkeen määrä 67,5 v tulee olemaan 750 €/kk

Yrittäjällä sentään on tuo itse sijoittamisen mahdollisuus. Itse olen tienannut viime vuosina 51000-55000 bruttona ja eläke karttuu vuodessa noin 70/kk -tahtiin.

Karkeasti tuosta voi laskea, että kun teen vuoden töitä, eläkekassaan rapsahtaa noin 12000 euroa. Ilman rahanarvomuutoksia ja eläkerahojen korkotuloja kassassa pitäisi siis olla noin 480000 minun rahaani eläkeiässä.

Aika pitälle yli elinajanodotteen pitäisi elää, että saisin edes pääoman takaisin, saati sen tuottamat korot ja koron korot.

Vierailija
59/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävät hyvät, ottakaapa huomioon se, että palkkanne nousevat joka vuosi, mikä korottaa vastaavasti ansaittavaa eläkettänne. Toki hinnatkin nousevat, mutta yleensä tulotasoa vähemmän. Toinen lohduttava tieto on, että eläkkeitä tarkistetaan indeksillä joka vuosi palkka- ja hintakehityksen perusteella. Vuosikorotukset ovat pyörineet alle 0,5 %:sta aina muutamaan prosenttiin asti. Näin esim. 10 vuoden kuluttua nyt laskettu eläke-ennusteenne voi toteutua vaikkapa 20-30 % suurempana. Ja pidemmällä ajalla vieläkin isompana. Joka vuodelta kertyy indeksin kautta ikään kuin korkoa korotuksille. Eli tilanne ei ole täysin lohduton. Myös hinnat nousevat, eläkkeen saaja onneksi usein jää järjestelmässä voittopuolelle.

Ai joku indeksikorotus 20€ joka toinen vuosi pelastaa eläkekertymän 😂. Kadehtikaa julkisen sektorin palkkoja! Ja lomia tietenkin.

Vierailija
60/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertymä 837 euroa, ennuste 1650 euroa, ja pääsen eläkkeelle 2035. Vielä on työsarkaa jäljellä....

En usko että mitään hätää tulee. Olen saanut kahdelta lähiomaiselta perintöä ja toiminut sen kanssa viisaasti, perinnönjättäjien elämäntyötä kunnioittaen. Asuntolaina on maksettu. 

Ihan uteliaisuudesta kysyn, miksi alapeukutit tätä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän