Eläkekertymäsi? Tarkastin just omani.
Olen 43-vuotias, eläkeikäni tällä hetkellä 66v ja joitakin kuukausia ja eläkekertymä toistaiseksi 934e.
Miten muilla? Tuo mun kertymä lienee aika hyvä ikäiselleni, sillä olen ollut opiskelujeni jälkeen koko ajan töissä ihan ok palkalla, mutta silti se tuntuu tosi pieneltä :(
Kommentit (134)
Ikää 47v, kertymä 255e. Eipä sillä juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43-vuotias, eläkeikäni tällä hetkellä 66v ja joitakin kuukausia ja eläkekertymä toistaiseksi 934e.
Miten muilla? Tuo mun kertymä lienee aika hyvä ikäiselleni, sillä olen ollut opiskelujeni jälkeen koko ajan töissä ihan ok palkalla, mutta silti se tuntuu tosi pieneltä :(
Ja eiköhän siihen ehdi sinunkin urasi aikana muutama leikkuri tulla. Laskepa huviksesi montako vuotta pitää eläkkeellä olla ennen kuin saat "omasi takaisin" sitten vasta itkettääki. Minä saan esim YEL maksuni takaisin vasta kun olen täyttäny 128 vuotta. Ja tämä ilman inflaatiokorjausta. Eli mopen osa kaikilla jotka ovat nyt alle 50 vuotiaita.
Itsellä 1€ kuukaudessa. Olen 23-vuotias.
Täällä taisi olla muistaakseni 1490,- kk kun viimeksi tarkistin.
N47
Vierailija kirjoitti:
KYllä pitäisi iskeä eläkekatto 3000 euroon ja jakaa ylijäämä pienimpiin eläkkeisiin.
Jos työskentelisin 70 vuotiaaksi, saisin eläkettä yli 3000 euroa. Työelämää tulisi silloin äitiyslomat lukuunottamatta 58 vuotta, joista eläke on alanut kertyä vasta 23 vuotiaana.
Usko tai älä, jos tuohon asti jaksaisin vuorotyössä, niin taatusti haluaisin pitää joka euron itse, koska en montaa vuotta ehtisi elää tuon jälkeen.
Ikä 32, eläkeikä 67v 5kk, eläkekertymä noin 700€. En odota eläkevuosia, tuon ikäinen ei enää paljoa matkustele.
Olen 63v ja vielä n.vuosi duunia.
Eläkettä tulossa 1890€, ihan riittävä.
Olen 57v ja tähän mennessä eläkettä kertynyt 1840 €. Jos jaksan loppuun asti, eläkkeeni tulisi arvion mukaan olemaan ihan kiva eikä aiemmat pari vuosikymmentä matalapalkka-alalla olisi tehnyt kohtuutonta lovea eläkkeeseeni. Fakta kuitenkin on, että tässä noin 10:ssä vuodessa tulee tapahtumaan jokin muutos ja nykyinen arvio eläkkeeni määrästä ei tule pitämään paikkaansa, vaikka olisinkin vielä 10 vuotta töissä.
Kylläpä masensi. Pitkää päivää teen ja terveys menee raskaassa työssä ja työeläkkeen arvio on 630€ kuussa, kun joskus 68-vuotiaana pääsen eläkkeelle. Ikää nyt 40v. :(
Olen 34-vuotias ja 31.12.17 mennessä karttunut eläke on 505€/kk. (Tästä on vähennetty elinaikakertoimen vaikutus 62€) Tavoite-eläkeikäni on 69v 7 kk ja silloin eläkkeeni olisi arviolta 2 552 €/kk.
Eläkkeestäkin sitten maksetaan vero, muistakaa sekin , kun laskette .
Onpa taas isoja kertymiä jokaisella. :)
Itsellä 140€ ikää 29. Työssä olen ollut vuodet 2011-2017. Tuore maisterintutkinto myös, joka lisää vähän tuohon summaan. Ahdistaa jo nyt eläke kun ei se tuosta tule kovin rivakkaan nousemaan.
325 e kertymä, ikä 42, eläke-ikä 68...
42 vuotta ja kertyymää muistaakseni alle 10€. Kun tuet ja eläkkeet ajetaan alas niin edessä on katuoja minun kohdallani.
No jos olet ollut vasta 6 vuotta töissä, niin ei kai siinä nyt paljon ole ehtinyt kertyä. Miten maisteritutkinto nostaa eläkettä? Palkkaa se voi nostaa, mutta ei se vielä eläkekertymässäsi näy.
En tiedä. En edes tiedä mikä se on. Olen 29 v ja töissä ollut 18-v asti. Pskaduunissa tosin, netto tällä hetkellä 1700 e/kk. Alkunetto aikanaan 1200 e/kk monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41-vuotias ja kertymä jotain 800e. Eläkkeelle jäädessä pitäisi olla 2800e.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeestäkin sitten maksetaan vero, muistakaa sekin , kun laskette .
Kaikista pienimmistä eläkkeistä ei onneksi makseta.
KYllä pitäisi iskeä eläkekatto 3000 euroon ja jakaa ylijäämä pienimpiin eläkkeisiin.