Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkekertymäsi? Tarkastin just omani.

Vierailija
07.11.2018 |

Olen 43-vuotias, eläkeikäni tällä hetkellä 66v ja joitakin kuukausia ja eläkekertymä toistaiseksi 934e.

Miten muilla? Tuo mun kertymä lienee aika hyvä ikäiselleni, sillä olen ollut opiskelujeni jälkeen koko ajan töissä ihan ok palkalla, mutta silti se tuntuu tosi pieneltä :(

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on tosi hyvä! En uskalla edes tarkastaa omaani, viimeksi se oli n. 400e/kk ja olen suunnilleen samanikäinen.

Vierailija
2/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47-vuotias ja nykyinen elinaikakertoimella leikattu eläkekertymäni on 1307€. Alin eläkeikä 65v. 9kk. Olen päättänyt jo kauan sitten, että jään eläkkeelle, kun täytän 65 vuotta. Elän lopun sitten vaikka säästöilläni ja sijoituksillani, jos en jotain vilunkia keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertymäsi on todella hyvä. Olen samanikäinen enkä ole ollut päivääkään työttömänä ja minulla kertymä noin 600 €. Puolet työurasta vielä edessä, joten pääsen siitten varmaan päälle 1200€, ou jee!

Vierailija
4/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 44 v. Ja eläke 15,23€/kk.

Pätkätöiden ansiota. Ilolla odottelen vanhuutta, joo.

Vierailija
5/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni tulee olemaan 1100€ brutto, jos jaksaisin yli 68-vuotiaaksi työskennellä. En jaksa. Kannattaa tehdä parin tonnin palkalla töitä. Pari sataa vähemmän saisin räkimällä kattoon.

Vierailija
6/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reilu 900€, olen 49-vuotias. Eläkeikä 65v 3kk.

Vierailija
7/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa alle 10e. Mutta ei minun sukupolveni tule ikinä eläkkeelle pääsemäänkään. Kiitos ahneet pe***reiät ja planeetan tuhoajat.

Ehheheheeeeheee!

Vierailija
8/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43-vuotias, eläkeikäni tällä hetkellä 66v ja joitakin kuukausia ja eläkekertymä toistaiseksi 934e.

Huoh, olen 55-vuotias ja alle 900 euroa kertynyt. 

Vierailija
9/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 48

Karttunut eläke 1258e

Arvioitu vanhuuseläke 1.8.2038 alkaen (67v 8kk) 2 794,17

Arvioitu alin vanhuuseläkeikäsi on 65v 8kk, ja arvioitu eläke tässä iässä on 2 425,66 e/kk.

Sinulle karttuu eläkettä 70-vuotiaaksi saakka, ja arvioitu eläke tässä iässä on 3 254,14 e/kk.

Vierailija
10/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1747 €, 60-vuotias, eläkeikä 64 v.

Vierailija
11/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, 44 v. Ja eläke 15,23€/kk.

Pätkätöiden ansiota. Ilolla odottelen vanhuutta, joo.

Tuohon tarvitsee ansaita yhtenä ainoana vuotena noin 10.000€. Lisäksi saisit kansaneläkettä. Takuueläke on 775€/kk, jonka jokainen vähintäänkin saa.

Vierailija
12/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57v ja eläkekertymä 1850€. Jos olen vielä 10 vuotta töissä, saisin 2370€/kk eläkettä.

Vierailija
13/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, naureskelin kun näin omani tuossa vähän aikaa sitten. Olen siis 25v. ja työelämässä ollut tahdostani riippumatta vasta alle 2 vuotta, (siis jos harjotteluja ja työkokeiluja ei lasketa) niin eläkettä on kertynty joku 1,50e :D että ihan luksusta olis jos toho jäisi haha, no joo. Aikaa on toki vielä ja niin, mutta huvitti ja hirvitti tuo miten vähän sitä edes ylipäänsä kertyy ihmisille. Joku 900e /kk eläke on mielestäni tosi vähän, verrattuna siihen että työttömänä sain n. 600e kelalta. Luulis että eläkettä vois saada vähän enemmän. Toki tuossa iässä sitten monella on jo se asunto, säästöt ja sijoitukset niin tuolla varmaan periaatteessa pärjää, mutta kun olen seurannut esim. vanhainkotien vuokrahintoja niin melkeen alkoi itkettää. Ei tuo 900 euroakaan meinaa sellaiseen riittää, yksityisen puolen paikoista puhumattakaan. Useimmat maksoi jotain 2000-4000e/kk ! :o ja sitten kaikki lääkkeet ja muutkin. Esim. oma mummini eläke ei tällähetkellä edes riitä hänen tarvitsemiinsa hoitoihin. Että en tiedä miten vanhempani hänen asiat hoitaa oikeastaan :o

Vierailija
14/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme jatkoajalla ympäristön suhteen, ette tekään kauan aikaa ehdi siitä enää nauttia kun koko järjestelmä tulee muuttumaan.

Vierailija
15/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaa alle 10e. Mutta ei minun sukupolveni tule ikinä eläkkeelle pääsemäänkään. Kiitos ahneet pe***reiät ja planeetan tuhoajat.

Ehheheheeeeheee!

Tarkoitatko, että kansaneläke lakkautettaisiin ennen kaikkia muita tulonsiirtoja?

Vierailija
16/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, naureskelin kun näin omani tuossa vähän aikaa sitten. Olen siis 25v. ja työelämässä ollut tahdostani riippumatta vasta alle 2 vuotta, (siis jos harjotteluja ja työkokeiluja ei lasketa) niin eläkettä on kertynty joku 1,50e :D että ihan luksusta olis jos toho jäisi haha, no joo. Aikaa on toki vielä ja niin, mutta huvitti ja hirvitti tuo miten vähän sitä edes ylipäänsä kertyy ihmisille. Joku 900e /kk eläke on mielestäni tosi vähän, verrattuna siihen että työttömänä sain n. 600e kelalta. Luulis että eläkettä vois saada vähän enemmän. Toki tuossa iässä sitten monella on jo se asunto, säästöt ja sijoitukset niin tuolla varmaan periaatteessa pärjää, mutta kun olen seurannut esim. vanhainkotien vuokrahintoja niin melkeen alkoi itkettää. Ei tuo 900 euroakaan meinaa sellaiseen riittää, yksityisen puolen paikoista puhumattakaan. Useimmat maksoi jotain 2000-4000e/kk ! :o ja sitten kaikki lääkkeet ja muutkin. Esim. oma mummini eläke ei tällähetkellä edes riitä hänen tarvitsemiinsa hoitoihin. Että en tiedä miten vanhempani hänen asiat hoitaa oikeastaan :o

Yhteiskunta maksaa kulujen ja eläkkeen erotuksen jättäen vanhukselle pienen suojaosuuden henkilökohtaisiin menoihin. Ei kuluja vanhempasi maksa.

Vierailija
17/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta maksaa kulujen ja eläkkeen erotuksen jättäen vanhukselle pienen suojaosuuden henkilökohtaisiin menoihin. Ei kuluja vanhempasi maksa.

Ahaa kiitos selvennyksestä, helpottava tieto sinänsä :)

Vierailija
18/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias nyt ja kertymää on vähän yli 2700 euroa.

Vierailija
19/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin ökysti että yli puolet voisi verottaa huoletta pois!

Vierailija
20/134 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin ökysti että yli puolet voisi verottaa huoletta pois!

Niin siinä varmaan käykin, älä huoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi