Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi jotkut naiset korostavat sitä, etteivät he ole koskaan kokeneet häirintää?

Vierailija
29.10.2018 |

Itselläni tulee mieleen, että kyse on empatian puutteesta. Esimerkiksi jos joku kertoo minulle, että häntä on kiusattu koulussa, ei mieleeni tulisi korostaa, että "onkohan kiusaaminen mikään ongelma, ei minua ainakaan ole koskaan kiusattu enkä koskaan huomannut, että ketään olisi oikeasti kiusattu" Tämä lause on ihan totta, omassa nuoruudessa en muista todistaneeni kiusaamista eikä minua ikinä kiusattu. Mutta en ikinä kyseenalaistaisi tai väheksysi kiusaamiista sen perusteella, ettei se ole koskettanut itseäni.

Kommentit (276)

Vierailija
81/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ei tunnista häirintää, vaan pitävät vain suurinpiirtein raiskausta häirintänä. Monissa jutuissa kumminkin sitten myöntävät, että ovathan he itseasiassa kokeneet jos sanalliset vihjailut, härskit puheet ja perseelle taputtelut lasketaan häirinnäksi. Seksuaalisesti häirityksi tuleminen on ollut aina niin tavallusta ja yleisesti hyväksyttyä, että kohteet eivät ole voineet siihen mitenkään puuttua, vaikka epämiellyttävältä tuntuisikin.

Just tällaisten kommenttien takia näen aiheelliseksi kertoa että ei, minua ei ole häiriköity millään lailla. On todella ärsyttävää ja alentuvaa väittää että kyllä kaikkia ahdistellaan mutta tyttöraukka olet vain niin tyhmä ettet huomaa. TUO on nimenomaan sitä toisen kokemusten vähättelya! En ole koskaan törmännyt siihen että joku väittäisi toisen ahdistelukokemusta valehteluksi - mutta tähän väitteeseen törmää kerta toisensa jälkeen.

Mikään aate joka perustuu valheelle ("kaikkia naisia ahdistellaan") ei ole kannattamisen arvoinen. Miksi ette voi pysyä totuudessa? Joitakin ihmisiä ahdistellaan, joitakin ei. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen, miksi tämä toinen totuus pitäisi vaieta?

Mulla on ainakin tän takia karissut kaikki empatia ahdisteltuja kohtaan - jos te ette usko minun kokemustani vaan väitätte minua valehtelijaksi, miksi minun pitäisi uskoa teitä?

Vierailija
82/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kinkkinen juttu, kun jotkut ottavat sellaisen häirinnän positiivisena, minkä jotkut kokevat negatiivisena. Mua lähinnä itseäni aina nauratti baarihommissa noi lähentely-yritykset. Sanoin kyllä ja sitten loppu, mutta en ennen metoota edes ajatellut, että ne olisi olleet mitenkään merkittäviä kokemuksia suuntaan tai toiseen tai että niistä olisi joku toinen voinut traumatisoitua. Seksuaalisen häirinnän kokemus kun ei ole absoluuttinen. Se, että itse en pidä sitä minään, ei kuitenkaan oikeuta toisen kokemuksia vähättelemään.

Minä en ainakaan laske baarissa tapahtuneita lähentely-yrityksiä ahdistrluksi. Ja minua on ahdisteltu paljon ja ihan keskellä kirkasta päivääkin kadulla. Niisdä kokemuksissa ei ole ollut mitään epäselvää tai tulkinnanvaraista.

T. Se 48 v

Juuri näin. Miksi ihmeessä luullaan että nämä ahdistavat ahdistelut ovat luokkaa "yyyök, ruma mies katsoi mua baarissa"? Nyt puhutaan fyysisestä kosketuksesta - kirjaimellisesti iholle tulemisesta (esim. koulussa ja joukkoliikennevälineessä tapahtunut mulle). Tai pelottavista sanoista - "n*rttu ma r*iskaan sut nyt" (bussipysäkillä iltavuoroa odotellessa). Kadulla seuraamisesta - onneksi olin menossa tapaamaan kaveria, sillä tämä tyyppi huuteli perääni ja seurasi koko 10 minuutin kävelymatkan. Olin koko ajan puhelimessa sydän kurkussa, että jos se onkin oikeasti hullu.

Sitten jotkut lietsovat tätä ilmapiiriä, että "nyyh, naiselle ei saa edes sanoa mitään enää". Tajutkaa nyt, että kyse on aivan eri asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

H5jö kirjoitti:

Uskon täysin, että toiset naiset saavat osakseen karmeaa kohtelua, kourintaa, ällöjä puheita ym. Olen säästynyt kamaluuksilta, koska olen pienikokoinen, vähämuotoinen ja todella sisäänpäinkääntynyt. Miesten mielessä siis epäkiinnostava.

;

Ihan päinvastainen kokemus.

Minä olen pienikokoinen ja muodoton ja ujo ja sisäänpäinkääntynyt ja minua on ahdisteltu paljon. Eiköhän se ole nimenomaan niinpäin, että niiden kimppuun käydään, jotka näyttävät heikoimmilta ja puolustuskyvyttömimmiötä. Ehkä joku, joka on tosi vahvan näköinen ja isokokoinen tms pelottavan näköinen nainen, ei joudu ahdistelun kohteeksi, jos miehet eivät uskalla häiriyä sellaista, jolta voi tulla köniin. Ahdistelu on väkivaltaa ja alistamista, ei mitään huomionosoitusta.

Vierailija
84/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ei tunnista häirintää, vaan pitävät vain suurinpiirtein raiskausta häirintänä. Monissa jutuissa kumminkin sitten myöntävät, että ovathan he itseasiassa kokeneet jos sanalliset vihjailut, härskit puheet ja perseelle taputtelut lasketaan häirinnäksi. Seksuaalisesti häirityksi tuleminen on ollut aina niin tavallusta ja yleisesti hyväksyttyä, että kohteet eivät ole voineet siihen mitenkään puuttua, vaikka epämiellyttävältä tuntuisikin.

Just tällaisten kommenttien takia näen aiheelliseksi kertoa että ei, minua ei ole häiriköity millään lailla. On todella ärsyttävää ja alentuvaa väittää että kyllä kaikkia ahdistellaan mutta tyttöraukka olet vain niin tyhmä ettet huomaa. TUO on nimenomaan sitä toisen kokemusten vähättelya! En ole koskaan törmännyt siihen että joku väittäisi toisen ahdistelukokemusta valehteluksi - mutta tähän väitteeseen törmää kerta toisensa jälkeen.

Mikään aate joka perustuu valheelle ("kaikkia naisia ahdistellaan") ei ole kannattamisen arvoinen. Miksi ette voi pysyä totuudessa? Joitakin ihmisiä ahdistellaan, joitakin ei. Miksi sitä ei saa sanoa ääneen, miksi tämä toinen totuus pitäisi vaieta?

Mulla on ainakin tän takia karissut kaikki empatia ahdisteltuja kohtaan - jos te ette usko minun kokemustani vaan väitätte minua valehtelijaksi, miksi minun pitäisi uskoa teitä?

Minä kyllä uskon että monia ei olla ahdisteltu - ja kadehdin heitä todella! Olette onnekkaita. En koskaan sano että "kaikki ahdistellaan".

Mutta nimenomaa tämäkin ketju on täynnä viestejä, joissa ahdisteltujen tarinoita syytetään keksityiksi.

Vierailija
85/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten keskeistä kilpailua. Ehkö se on myös sellaista ylpeyttä, etä on pystynyt elämään maailmassa niin, että on pärjännyt miehille. Vähän niinkuin jotkut idealisoi vaikkapa köyhää lapsuutta, että sentään pärjäsivät. Naisten kokema seksuaalinen ahdistelu on niin syvälle kulttuuriin juurtunut, että sitä monet pitävät normina, tytöt kasvatetaan siihen, että pitää osata puolustautua seksuaalista häirintää kohtaan ja loppujen lopuksi kukaan ei auta, jos sitä kohtaa. Ainakin näin oli vielä muutama vuosikymmen sitten. Itsekin sain äidiltäni oppeja, miten puolustautua koulussa, selväksi tehtiin myös se, että kukaan ei auta, että itse on pärjättävä. Nyt sitten ne, jotka ovat pärjänneet, kokevat tietynlaista ylpeyttä siitä pärjäämisestä ja pitävät niitä luusereina, jotka eivät pärjänneet.

Mitä ihmeen miehille pärjäämistä se on, että ei ole koskaan ahdisteltu? Mua ei ole ikinä ahdisteltu eikä mun ole ikinä tarvinnut mitenkään puolustautua sitä vastaan. Mun ympärillä on vain aina ollut normaaleja poikia ja miehiä, joille on ollut selvää ettei toisiin kosketa. En koe sitä minään pärjäämisenä, kävi vain hyvä tuuri. Voihan se joskus osua kohdalle mullekin, mutta toistaiseksi ei oo kukaan huudellut törkeyksiä tai käpälöinyt luvatta.

T. N. 24

Vierailija
86/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisenä moni vanhempi mies otti kädestä, pepusta, yritti houkutella pakuunsa. Nyt 30v ymmärsin että mut on raiskattu 18v. Hyväksikäytetty 24-26v varakkaan miehen toimesta. Sitten on ne kaikki muut kun itse ollut kännissä. Onneksi ei ole 150cm vaan melkein 180cm. Luulen että se on pelastanut monelta raiskaukselta.

Mutta en ole kertonut muille kuin vauva palstalle. Enkä kerro. En voi hyväksyä sitä että nainen toisensa jälkeen menee julkisuuteen rahan perässä, että kun toi koski mun tissiä. Tai väittää raiskanneen. Esim Räikkösen ja Ronaldon tapaukset. Vie pohjan niiltä jotka oikeasti ovat joutuneet kokemaan hirvetyksiä.

Mulle ei ole jäänyt traumoja eikä mt ongelmia. En edes ajatellut koko asiaa ennen kuin metoota. Miten joku jaksaa väittää että tissien kouriminen aiheuttaa mt ongelmia kun natasha kampuchi porskuttaa kaiken kokemansa jälkeen. Vähän suhteellisuutta asioihin.

Ole pahoillani, sulla on selkeästi ainakin ollut vanhemmat jotka eivät ole osanneet välittää rakkautta sinuun, ei ole itsearvostusta ja omia rajoja ollut ollenkaan :( 

Samaa mieltä siitä, että rahan perässä olevat ovat säälittäviä myös. Mutta et voi tietää, kuka oikeasti porskuttaa ja miten. Toivottavasti itse voit jo paremmin!

Vierailija
87/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeToon mainingeissa on monesti sanottu, että _kaikki_ naiset kokevat elämässään seksuaalista häirintää. Itse olen siltä välttynyt, mutta todistanut kyllä kavereiden kokemaa ahdistelua ja ilmiön todellisuuden. En vähättele kenenkään kokemuksia, mutta sitä mietin, että miksi häirintä määrittelee naisen. Ihan kuin olisin jokin epänainen, jopa kelvoton, kun minua ei ole ahdisteltu. En tiedä saako kukaan tästä ajatuksesta kiinni, mutta keskustelussa puhutaan kuin naisena olisi automaattisesti kokenut ahdistelua ja jos ei ole, ei ole sitten nainenkaan. Jotenkin tiedostamattomasti vähätellään niitä, joilla ahdistelukokemuksia ei oikeasti ole.

Vierailija
88/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa väitin, että kaikkia on ahdisteltu tai häiriköity? Nimenomaan kirjoitin, että monet ,ei toki kaikki, eivät ymmärrä tulleensa häirityksi. Viimeisin esimerkki tästä oli se naisvarusmiesten haastatteluihin perustuva kirja. Osa kertoi tulleensa ahdistelluksi, osa kertoi ettei ole kokenut ahdistelua. Sitten kumminkin ne ei ahdistelua kokeneet kertoivat oma-aloitteisesti kokemistaan tapauksista, jotka olivat täysin vastaavia niiden ahdistelua kokeneitten kertomuksiin verrattuna.

Mielestäni on tosi hienoa jos esim sinä et ole koskaan kokenut minkäänlaista ahdistelua tai häirintää. Itse olen kokenut ja eipä ole mukavalta tuntunut.

Vierailija
89/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta kertaa nähty, nainen selittää suureen ääneen että häntä ei ole koskaan häiritty, ja vähän aikaa keskusteltuaan käy ilmi että nainen ei vain ole tajunnut mikä on häirintää, tai ei lue sitä häirinnäksi. Tottakai on myös naisia (ja miehiä) joita ei ole koskaan häiritty, mutta itse en tunne ainuttakaan. Jopa kaverin teinitytöt ovat kokeneet ikävää kommentointia ja tissien tuijottelua yms.

Vierailija
90/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korosta sitä, etten ole kokenut häirintää, mutta jos joku kysyy, niin kyllä sanon. Enkä vähättele muiden kokemuksia, mutta kyllä mä ainakin tässä ketjussa huomaan, että mua vähätellään (nämä "Tyttörukka kyllä suakin on ahdisteltu, sulla on vaan niin pahat traumat ettet sitä muista"). Ei, ei ole. En mä sillä asialla leveile tai koe, että olen pärjännyt paremmin kuin ne ahdistellut. Mutta tuon esiin oman kokemuksen näihin keskusteluihin, joissa vastaukset alkaa useinkin lauseella "Eiköhän kaikkia naisia ole ahdisteltu monta kertaa elämänsä aikana..."

Vierailija
91/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisenä moni vanhempi mies otti kädestä, pepusta, yritti houkutella pakuunsa. Nyt 30v ymmärsin että mut on raiskattu 18v. Hyväksikäytetty 24-26v varakkaan miehen toimesta. Sitten on ne kaikki muut kun itse ollut kännissä. Onneksi ei ole 150cm vaan melkein 180cm. Luulen että se on pelastanut monelta raiskaukselta.

Mutta en ole kertonut muille kuin vauva palstalle. Enkä kerro. En voi hyväksyä sitä että nainen toisensa jälkeen menee julkisuuteen rahan perässä, että kun toi koski mun tissiä. Tai väittää raiskanneen. Esim Räikkösen ja Ronaldon tapaukset. Vie pohjan niiltä jotka oikeasti ovat joutuneet kokemaan hirvetyksiä.

Mulle ei ole jäänyt traumoja eikä mt ongelmia. En edes ajatellut koko asiaa ennen kuin metoota. Miten joku jaksaa väittää että tissien kouriminen aiheuttaa mt ongelmia kun natasha kampuchi porskuttaa kaiken kokemansa jälkeen. Vähän suhteellisuutta asioihin.

Ole pahoillani, sulla on selkeästi ainakin ollut vanhemmat jotka eivät ole osanneet välittää rakkautta sinuun, ei ole itsearvostusta ja omia rajoja ollut ollenkaan :( 

Samaa mieltä siitä, että rahan perässä olevat ovat säälittäviä myös. Mutta et voi tietää, kuka oikeasti porskuttaa ja miten. Toivottavasti itse voit jo paremmin!

Natashalla on varmasti vaikeaa kantaa sitä kaikkea mukanaan päivästä toiseen. Moni ei olisi selvinnyt siitä. Hän kirjoitti kirjan ja yrittää elää normaalia elämää lastensa kanssa. Se on todella paljon! Hän porskuttaa ja arvostan häntä hänen voimistaan. Mutta hän ei ole ainut. Hänen kaltaisiaan on vaikka kuinka. He eivät ole julkisuudessa kinuamassa huomiota ja rahaa.

En sano etteikö päällekäyminen olisi rangaistavaa. Sanon ettei kaikkea tarvitse tuoda julki. Ei jokaista kourimista isotella. Kun on niitä jotka ovat niin rikki etteivät saa enään edes suutaan auki. Vähän niinkuin jos joku nainen kertoisi että mies on hakannut hänet sairaalakuntoon ja tokaisisi siihen että niin se mun mies kerran läpsäs sormille, en anna koskaan anteeksi.

Tietenkin jos asioita pyöritellään päivästä toiseen ja ajatellaan joka suunnalta mikä vaan tapahtuma saa isot mittasuhteet.

Kuten sanoin tajusin nyt 30v että mut on raiskattu. Kun miettimällä mietin mitä kaikkea elämässä on tapahtunut. Mutta jos en tähän ikävuoteen ole ollut moksikaan niin miksi ota hernettä nyt nenään, kun on ihana aviomies rinnalla ja elämässä kaikki mallillaan?

Minulla on ollut rakastava ja hyvä perhe. Isäni on ollut tuki ja turva silloin kun olen apua tarvinnut. Ehkä sen vuoksi jalat kantaa ilman mitään eteenpäin.

Vierailija
92/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisteltiin lukioikäisenä paljonkin, ahdistelijat olivat aina vanhempia miehiä. Joku olisi maksanut siitä, että oltaisiin kaverin kanssa riisuttu hänelle. Tämä tapahtui maalla bussipysäkillä. Jäätelökioskin jonossa yksi limainen ällötys ehdotti suihinottoa. Moni olisi halunnut "pitää hyvänä" (vihaan tuota sanontaa). Onhan näitä.

Pari kertaa seurattiin autolla, se oli todella ahdistavaa. Onneksi osasin pitää puoleni ja rupesin aina huutamaan, jos joku rupesi ehdottelemaan jotain. Tai jos kävi käsiksi, niin löin niin kovaa kuin lähti. Kyllä sellaisessa tilanteessa saa puolustautua!

Nyt nelikymppisenä saa olla aika rauhassa, mutta en voi olla ajattelematta, mitä nuoret tytöt joutuvat edelleen kokemaan. Toivottavasti heille ei enää opeteta liiallista kiltteyttä, että ei saa sanoa pahasti kenellekään. Joskus se on nimittäin ihan paikallaan.

Vierailija
93/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monta kertaa nähty, nainen selittää suureen ääneen että häntä ei ole koskaan häiritty, ja vähän aikaa keskusteltuaan käy ilmi että nainen ei vain ole tajunnut mikä on häirintää, tai ei lue sitä häirinnäksi. Tottakai on myös naisia (ja miehiä) joita ei ole koskaan häiritty, mutta itse en tunne ainuttakaan. Jopa kaverin teinitytöt ovat kokeneet ikävää kommentointia ja tissien tuijottelua yms.

Lisään vielä, että kaveri kertoi joskus tapahtumista nuoruudessaan, ja itse kauhistuin kun kävi ilmi että hänet on raiskattu. Hän vasta siinä tajusi että juu, niinpä on. Oli vaan aina ajatellut että tällasta tää nyt on kun on humalassa ja herää siihen että kundi panee tms. Kaikki ei koe tilanteita traumaattisina, mutta se EI tarkoita, etteikö teot olisi ihan todellisia ja väärin.

Vierailija
94/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, olen monesti ajatellut aivan samaa. Me too on jo aikaa kääntynyt omaa itseään vastaan.

Olen jo vanhempi nainen ja minua ei ole koskaan kukaan kuorinut haaroista tai vastaavaaa ravintoloissa, liukuportaissa tai jalkakäytävällä.

Jos joku on *häirinnyt* flirttailemalla, niin olen ohittanut tilanteen joko huumorilla tai napakasti, riippuen tapauksesta, traumaa niistä ei ole syntynyt enkä niitä edes ole jälkeenpäin ajatellut. Olen norminainen, en missi enkä ruma, iloinen ja puhelias, mutta sanavalmis ja en pälyile tai luimuile vaan katson silmiin ja olen muutenkin suoraluontainen. En hihittele enkä kiemurtele.

Vierailija
95/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En korosta sitä, etten ole kokenut häirintää, mutta jos joku kysyy, niin kyllä sanon. Enkä vähättele muiden kokemuksia, mutta kyllä mä ainakin tässä ketjussa huomaan, että mua vähätellään (nämä "Tyttörukka kyllä suakin on ahdisteltu, sulla on vaan niin pahat traumat ettet sitä muista"). Ei, ei ole. En mä sillä asialla leveile tai koe, että olen pärjännyt paremmin kuin ne ahdistellut. Mutta tuon esiin oman kokemuksen näihin keskusteluihin, joissa vastaukset alkaa useinkin lauseella "Eiköhän kaikkia naisia ole ahdisteltu monta kertaa elämänsä aikana..."

Minusta on sinänsä mielenkiintoista miksi aina näihin ketjuihin joissa käsitellään seksuaalista ahdistelua ja häirintää tulee tätä porukkaa huutelemaan, ettei minua vaan ole koskaan ahdisteltu, enkä usko että teitä muitakaan on. Mitäs otatte ne ahdisteluna jne jne. Jos ei ole kokenut ahdistelua niin mitä sen julistaminen tuo keskusteluun, jossa puhutaan muiden kokemasta ahdistelusta ja sen herättämistä tunteista. "En halua mitätöidä, mutta..." -no sitähän juuri haluatte tehdä.

Vierailija
96/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin korostan. En laske mitään lirkuttelua baarissa häirinnäksi.

Ihmettelen myös miten niin moni tulee häirityksi ihan viikottain. Missä te oikein pyöritte, jos joku on kokoajan ahterissa kiinni?

Sama täällä. Ihmettelen. Olen aika muodokas ja tykkään korostaa sitä. Katseita kyllä saan. Joku on voinut kännissä sanoa baarissa : hyvät t.issit. Vaikea siitä vetää hernettä nenään, kun ne tosiaan on ja koristan pukeutumisella niitä.

Ikinä mua ei ole mitään kourittu. Enkä tiedä ketään kaveriakasn, jota olisi.

Inhoon tätä, et vaan koska oon nainen ite, niin pitäis uskoo kaikki mitä naiset sanoo. Ei kiitos. En oo niin typerä.

Sä siis väität muita naisia valehtelijoiksi, koska heillä on kokemuksia joita sulla ei ole :O ?

*sanaton*

Näinhän nämä ahdistellutkin tekevät, kun väittävät muita valehtelijoiksi ja että jokaista ahdistellaan. Niin, tuntuuko kivalta?

Vierailija
97/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, olen monesti ajatellut aivan samaa. Me too on jo aikaa kääntynyt omaa itseään vastaan.

Olen jo vanhempi nainen ja minua ei ole koskaan kukaan kuorinut haaroista tai vastaavaaa ravintoloissa, liukuportaissa tai jalkakäytävällä.

Jos joku on *häirinnyt* flirttailemalla, niin olen ohittanut tilanteen joko huumorilla tai napakasti, riippuen tapauksesta, traumaa niistä ei ole syntynyt enkä niitä edes ole jälkeenpäin ajatellut. Olen norminainen, en missi enkä ruma, iloinen ja puhelias, mutta sanavalmis ja en pälyile tai luimuile vaan katson silmiin ja olen muutenkin suoraluontainen. En hihittele enkä kiemurtele.

Niin, olet onnekas. Entäs ne naiset ja miehet, jotka eivät ole olleet onnekkaita vaan ovat joutuneet ahdistavan häirinnän kohteeksi? Miksi he eivät saisi kertoa kokemuksistaan?

Vierailija
98/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[b]Missä kohtaa väitin, että kaikkia on ahdisteltu tai häiriköity?[/b] Nimenomaan kirjoitin, että monet ,ei toki kaikki, eivät ymmärrä tulleensa häirityksi. Viimeisin esimerkki tästä oli se naisvarusmiesten haastatteluihin perustuva kirja. Osa kertoi tulleensa ahdistelluksi, osa kertoi ettei ole kokenut ahdistelua. Sitten kumminkin ne ei ahdistelua kokeneet kertoivat oma-aloitteisesti kokemistaan tapauksista, jotka olivat täysin vastaavia niiden ahdistelua kokeneitten kertomuksiin verrattuna.

Mielestäni on tosi hienoa jos esim sinä et ole koskaan kokenut minkäänlaista ahdistelua tai häirintää. Itse olen kokenut ja eipä ole mukavalta tuntunut.

Tässäkin ketjussa monta kertaa.

Vierailija
99/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei puhu tässäkään ketjussa flirttailusta häiriköintinä tai ahdisteluna. On kyllä aika outoa miten moni ei erota sitä mistä tässäkin on kyse. Ei ole kyse flirtistä ja tuttavuuden teosta vaan siitä, että jotkut katsovat oikeudekseen tulla koskettelemaan toisia intiimisti ilman lupaa. Myös seksuaaliset vihjailut ja flirtti ovat eri asia. Ottaisitko flirttinä jos sinulle tuntematon mies ryhtyy pokkana arvuuttelemaan vaginasi tiukkuutta tai kosteutta tai seksin puutteessa olemistasi. Kyselemään hintaasi tai muuta vastaavaa.

Vierailija
100/276 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt ole ilmiselvää, että kummankin osapuolen vähättely/mitätöinti on väärin? Hänen, jota on ahdisteltu, täytyy antaa vapaasti kertoa kokemuksistaan, ilman syyttelyä, vähättelyä, pilkkaa, epäuskoa. Ja hänen, jota ei ole ahdisteltu, täytyy antaa myös kertoa se, eikä alkaa keittiöpsykologina tulkitsemaan että kuitenkin on, et vain ymmärrä sitä.

Miksi ihmeessä tästäkin pitää kehittää riita? Itse olen kokenut ahdistelua, ja täälläkin nyt näen näitä kommentteja että naiset liioittelevat ja valehtelevat. Jätän ne puheet omaan arvoonsa. En ala pakottaa ahdistelukokemusta myös muiden päälle - sehän on vain hyvä jos joku on tältä vitsaukselta välttynyt. Toivottavasti kumpikin osapuoli voisi kuunnella toista ilman syyttelyitä.

Ketju on lukittu.