Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä olen epäreilu, kun vaadin avioehdon poistamista tai muuttamista ennen lapsien teon yrittämistä

Vierailija
27.10.2018 |

Nyt meillä on avioehto, jossa mulla ei ole mitään oikeutta miehen omaisuuteen (mies on rikkaampi). 2-3 lasta merkitsee, että olen usean vuoden pois töistä ja kotiäitinä. Sanoin etten ala lapsen tekoon, ellei avioehto katoa tai tehdä siihen muutosta siten, että perintönä hänen saamaan omaisuuteen mulla ei ole oikeutta avioerossa, mutta kaikkeen muuhun on.

Todennäköisempää on, että mies löytää nuoremman ja haluttavamman puolison ja jättää minut 3 lapsen kanssa yksin.

Mies sanoi ettei suostu. Olenko kohtuuton kun vaadin tätä? Rakastan miestäni ja uskon että ollaan aina yhdessä, mutta mielestäni on aivan järjetöntä jättäytyä pois työelämästä ilman turvaa tulevasta.

Kommentit (554)

Vierailija
421/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapset onneksi vastavalmistuneena, alle ja vähän yli 25-vuotiaana. Palkka oli silloin noin 1500€ pienempi kuin nyt. Nyt kun uraohjukset vasta aloittavat lapsiperhe-elämää, kun kello tikittää, niin minä voin tehdä töitä niin paljon kuin sielu sietää. Eläkettäkin kertyy paljon paremmin.

Miten voit tehdä töitä niin paljon kuin sielu sietää? Ovatko lapsesi siis jo aikuisia? Asuvat toisella vanhemmallaan? Itse haluan kyllä ihmisten aikaan töistä kotiin, vaikka omat lapset ovat jo yläasteella. Kyllä hekin tarvitsevat vanhemman läsnäoloa ja ruokaa pöytään.

Vierailija
422/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miesystäväni (ei lapsia) haluaa, että testamentoin omaisuuteni hänelle (olen varakkaampi). Olen sanonut, että voin testamentoida oma osuuteni kodista hänelle, koska se on raskasta, jos joutuu muuttamaan, jos kumppani kuolee. Muu menee hyväntekeväisyyteen, kuten olen jo ennen suhteemme alkua päättänyt. Tämä ei hänelle käy, hän jättää minut. Tosi kivaa, tulee kieltämättä aika outo olo... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma miesystäväni (ei lapsia) haluaa, että testamentoin omaisuuteni hänelle (olen varakkaampi). Olen sanonut, että voin testamentoida oma osuuteni kodista hänelle, koska se on raskasta, jos joutuu muuttamaan, jos kumppani kuolee. Muu menee hyväntekeväisyyteen, kuten olen jo ennen suhteemme alkua päättänyt. Tämä ei hänelle käy, hän jättää minut. Tosi kivaa, tulee kieltämättä aika outo olo... :(

Niin, sehän ei olekaan raskasta, kun jonkin koristetyynyjensuojeluyhdistyksen lakimiehet tulevat kuolinpesään hääräämään.

Omassa avoliitossani meillä on keskinäiset testamentit. Miksi ihmeessä en haluaisi ensisijaisesti turvata oman rakkaan puolisoni pärjäämisen?

Vierailija
424/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miestä niin kovasti kiukuttaa että nainen vie erossa "hänen rahansa" niin miksi ei itse jää koti-isäksi ja luovu palkastaan sekä eläke-eduistaan? Vaimo voi sitten käydä töissä  tienaamassa sitä rahaa. Ovatko miehet naisille oikeasti kateellisia kotiäitiydestä ja luulevat että se on jotenkin hirmu ihanaa aikaa josta jää "henkistä pääomaa"...Joopa joo

Se olin minä kuka puhui henkisestä pääomasta ja olen 35-vuotias lapseton nainen. Siis onko se lasten saaminen ja niiden hoitaminen muka niin vastenmielistä, että sitä ei pidä ollenkaan plussana elämässään? Miksi sitten on pitänyt mennä niitä lapsia tekemään?

Kuka näin on sanonut? Sillä henkisellä pääomalla ei vain makseta laskuja ja vuokraa. Nykymaailmassa tarvitsee olla myös realistinen. Se ei tarkoita, että olisit itsekäs materialisti. t. ohis

Olet oikeassa, onhan se noinkin. Mutta onko kyse ihan todellisuudessa siitä että joutuu leipäjonoon vai siitä, että elintaso notkahtaa? Kyllähän sitä tulee väkisinkin mieleen, että pitää järjestää ne omat elinolot sellaisiksi että se ei ole liian kallista. Ei minusta olisi ihmeellistä jos lapsen saannin takia joutuisi muuttamaan halvempaan asuntoon tai luopumaan toisesta autosta, mutta vissiin jengi ei vaan näe tätä vaihtoehtona.

Elintaso notkahtaa erossa aina. Mutta lapsiperheessä sen tulee notkahtaa molemmilta vanhemmilta tasapuolisesti, ja lapsilta mahdollisimman vähän.

Kyllä se mies on hyötynyt liitostaan hänkin. Saanut ilman omaa vaivanäköä lapset, joita toinen on hoitanut, saanut apua kotitöihinsä, ja naisen töissä ollessa jakanut kustannuksia köyhemmän puolisonsa kanssa. Säästänyt siis.

Köyhempi vaimo on ollut pois töistä ja tehnyt kotitöitä, ja rahoittamut pienistä tuloistaan liian kallista elämää, jolloin ei ole jäänyt säästöjä.

Tottakai se notkahtaa molemmilta. Kyllä mä ajattelin että se koko perhe muuttaa siihen halvempaan asuntoon ja luopuu toisesta autosta. Ja jos lapset syntyy tähän halvempaan asuntoon ja yhden auton elämään, niin heidän elintasonsahan ei notkahda yhtään. Se on heille vain normaalia.

Siinä mulla realisti. Kyllä se niin päin menee, että kaksin ollessa nuori pariskunta asuu aika usein kaksiossa. Sitten kun perhe kasvaa, on vähän pakko muuttaa isompaan. Ja siellä kaksiossa asuessa oltiin usein lähellä keskustaa eikä tarvittu ehkä autoa ollenkaan, mutta se perheasunto sijaitsee sen verran kauempana, että tarvitaan auto tai jopa kaksi, jotta arki pyörisi.

Kuvittelevatko ihmiset nykyään, että lapsia tehdään viisikymppisinä, kun ehdotetaan pienempään asuntoon muuttamista ja tuolla aiemmin penättiin, eivätkö naiset kerrytä omaisuutta ennen lasten tekemistä?

Okei, fair enough. Mutta omalla kohdalla ajattelen kyllä että jos mulla ei ole varaa muuttaa kolmioon tai hommata sitä toista autoa, ja jos nämä ovat edellytykset lasten hankinnalle, niin eihän mulla vaan ole siihen lapseenkaan sitten varaa. Enkä nyt tiedä mitä mieltä olen siitä että nojataan jonkun toisen tuloihin ja lupauksiin tässä asiassa. Eikä mun mielestä ole mikään ihmisoikeus sekään että pitää saada asua kolmiossa. Voi niitä lapsia (yhtä tai kahta) kaksiossakin kasvattaa, paitsi Suomessa.

Vierailija
425/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liero verenimijä. Hanki hyvä koulutus ja työ, ettei tartte kupata toisen rahapussissa.

Vierailija
426/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aviopuoliso perii puolisonsa mikäli lapsia ei ole. 

Vierailija
427/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä koulutus ja työ voi naisella olla kyllä, ja onkin tosi monella. Mutta niistä huolimatta juuri nainen on raskaana ja synnyttää ja imettää. Ei mies, vaikka olisi huonommin koulutettu ja huonommassa työssä.

Meillä on iso virhe lainsädännössä, kun tätä

ei oteta ollenkaan huomioon. Ja joillakin miehillä näköjään omassa ajattelussa myös.

Onneksi on myös paljon hyviä kunnollisia miehiä, ja sitä myötä paljon onnellisia lapsiperheitä, vielä nykyäänkin <3

Vierailija
428/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärelläni ja vävylläni oli sama ongelma. Vävy ratkaisi asian niin, että maksoi tyttären eläkerahastoon vastaavan summan kuin tytär menetti äitiyslomalla ollessaan ja mahdollistaessaan vävyn uraputken.

Ahne tytär. Eikö lapset riitä?

"Eikö lapset riitä?"???? Ai lapsetko ne sitten elättää äidin silloin kun nainen niitä hoitaa eikä voi tienata?

Vai mihin niiden lasten pitäisi riittää? Naisen tulisi olla onnellinen erossa, että saa lapset elätättäväkseen?

Vierailija
429/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu, miksi noin terävänä olisit alun perinkään allekirjoittanut avioehtoa.

Vierailija
430/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pois työelämästä ja tulee avioero muutaman vuoden päästä, tehdään tuolloin avioehdon kohtuullistaminen. Tuolloin miehesi joutuu maksamaan sinulle avioehdosta huolimatta n. 30000 euroa, summa voi vaihdella tulojen mukaan, mutta suuruusluokka on jotain tuollaista.

Näin kertoi minulle asianajaja, kun kysyin avioeron hintaa täysin poissulkevan  avioehdon tapauksessa.

Vierailija
431/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pois työelämästä ja tulee avioero muutaman vuoden päästä, tehdään tuolloin avioehdon kohtuullistaminen. Tuolloin miehesi joutuu maksamaan sinulle avioehdosta huolimatta n. 30000 euroa, summa voi vaihdella tulojen mukaan, mutta suuruusluokka on jotain tuollaista.

Näin kertoi minulle asianajaja, kun kysyin avioeron hintaa täysin poissulkevan  avioehdon tapauksessa.

Miehet. Älkää suostuko naimisiin. Kihloissa tai avoliitossa voi vapaasti sopia siitä, siirtyykö naiselle rahaa ja paljonko. Avioliittoon liittyy avio-oikeus, lesken asumisoikeus, isyysolettama ja monta muuta sudenkuoppaa.

Vierailija
432/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks perustaa ylipäänsä perhe ja alkaa kinaamaan rahoista? Kannattanee sitte asustella ihan itekeseen koko elämä. Perheessä kun mun käsityksen mukaan kaikki on yhteistä. Mikä helvetin perhe se semmonen on ,jossa mietitään ,kuka omistaa ja mitä? 

Vierailija
433/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä tuosta summasta mutta jos nainen hoitaa vuosia lapsia kotona, niin tosiaan mies ei saakaan pitää välttämättä kaikkea omaisuuttaan ja nainen lähde pelkkä kassi kainalossa. Tämä tulee monille yllätyksenä.

Vierailija
434/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, mene naisiin, mutta älä mene naimisiin :) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Älkää suostuko naimisiin. Kihloissa tai avoliitossa voi vapaasti sopia siitä, siirtyykö naiselle rahaa ja paljonko. Avioliittoon liittyy avio-oikeus, lesken asumisoikeus, isyysolettama ja monta muuta sudenkuoppaa.

Naiset, älkää tehkö lapsia avoliittoon, koska osa miehistä on tällaisia.

Vierailija
435/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo lesken asumisoikeus on varsinkin kauhea asia. Haudassa maatessa harmittaa niin, että leskellä on katto pään päällä!

Vierailija
436/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo lesken asumisoikeus on varsinkin kauhea asia. Haudassa maatessa harmittaa niin, että leskellä on katto pään päällä!

Ja lesken asumisoikeus hyödyttää yhtä lailla miehiä, jos vaimo kuolee ensin. Harva vanha mies on halukas muuttamaan omasta kodistaan vain koska jäi leskeksi. Samoin avio-oikeus hyödyttää miestä, jos vaimolla on enemmän omaisuutta. Nämä toimii ihan molempiin suuntiin.

Vierailija
437/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapset onneksi vastavalmistuneena, alle ja vähän yli 25-vuotiaana. Palkka oli silloin noin 1500€ pienempi kuin nyt. Nyt kun uraohjukset vasta aloittavat lapsiperhe-elämää, kun kello tikittää, niin minä voin tehdä töitä niin paljon kuin sielu sietää. Eläkettäkin kertyy paljon paremmin.

Miten voit tehdä töitä niin paljon kuin sielu sietää? Ovatko lapsesi siis jo aikuisia? Asuvat toisella vanhemmallaan? Itse haluan kyllä ihmisten aikaan töistä kotiin, vaikka omat lapset ovat jo yläasteella. Kyllä hekin tarvitsevat vanhemman läsnäoloa ja ruokaa pöytään.

Heh, no oli tuossa toki vähän huumoriakin mukana. Totta kai he tarvitsevat vanhempiaan, enkä kellon ympäri haluakaan töitä tehdä. Mutta eipä ole neuvolakäyntejä, lapsen sairauden takia poissaoloja, varhaiskasvatussuunnitelmapalavereita ja mitänäitänyton. Ja kyllä teinit arvostavat myös aikaa, ettei vanhemmat höösää siinä vieressä. Lisäksi kummallakin on aikaavievä urheiluharrastus, joten arkena useimmiten tapaamme vasta illalla. Viikonloppuna löysäillään, jos ei ole kilpailuja.

Vierailija
438/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliiton päättyessäkin voi joutua nykyisin maksamaan hyvitystä exälle.

Vierailija
439/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläessä harmittaisi tieto siitä, että en voisi tehokkaasti testamentata asuntoa tarvitsevalle lapselleni omistajan hallintaoikeutta omaan asuntooni. Leski, jolla on omaa varallisuutta, kykenee kyllä asumisensa järjestämään itsekin.

Vierailija
440/554 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläessä harmittaisi tieto siitä, että en voisi tehokkaasti testamentata asuntoa tarvitsevalle lapselleni omistajan hallintaoikeutta omaan asuntooni. Leski, jolla on omaa varallisuutta, kykenee kyllä asumisensa järjestämään itsekin.

Minä luulen kyllä, että tyttäreni ei ajaisi isäänsä kotoaan, jos kuolisin ja lesken asumisoikeutta ei olisi olemassa laissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi