Sain kutsun sairaalaan enkä todellakaan pysty nielemään metriä kumiletkua!!
Itken jo nyt kun joudun mahalaukun tähystykseen. Saan paniikkikohtauksen enkä todellakaan niele metriä jotain paksua letkua. Revin ne suusta pois. Mitä voin tehdä?
Kommentit (111)
Saat halutessasi rauhoittavaa tarpeeksi. Usko pois, pystyt siihen, melkein kaikille se onnistuu.
Kuka sun sitä niin paljon käskee niellä??
Letku ujuteetaan sisääsi peräaukon kautta. Joten ole huoleti.
Pelkkä takahampaiden pesu saa minut yökkäämään ja hammaslääkärikin sanoo että minulla on herkkä kurkku.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saat halutessasi rauhoittavaa tarpeeksi. Usko pois, pystyt siihen, melkein kaikille se onnistuu.
Melkein? Eli ei siis kaikilta.
Ei tarvii niellä, kun muutaman nielaisun teet, niin kyllä se lääkäri sun ruokatorveesi sen letkun tuuppaa. Pyydät rauhoittavaa, ja nielun puudutussuihketta, niin hyvin menee. Saattaa yököttää noista huolimatta, mutta kuuluu asiaan.
Hirvein tutkimus minkä tiedän, valitettavasti. Suolen tähystys samaa sarjaa.
En halua mennä mutta pakko olisi tutkia jos vaikkka syöpä.
Ap
Pyydä rauhoittava esilääkitys. Niin minä tein, mutta tutkimus oli kamala! Yökkäilin koko ajan mikä taas vaikeutti tutkimusta. En halua pelotella mutta jos toisen kerran minulle joudutaan tekemään haluan sedaation. Toivottavasti sinulla menee paremmin <3
Peräsuolen tähystys oli tuohon verrattuna lasten leikkiä vaikka kivuliasta olikin.
Osta metrilakua markkinoilta ja ala harjoitella
Mulle on yritetty tehdä, mutta pieleen meni kaksi kertaa. Kolmannella kerralla oli sen verran vahvat huumehet että onnistui. Just tuo herkkä kurkku ja paniikki iski. Oksensin niin että mikään mahti maailmassa ei olis sitä letkua saanut mun nielusta ohi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kerran katsomassa kyseistä toimenpidettä. Potilas ei pystynyt nielemään letkua vaikka sai diatsepaamia suoneen.
Älä usko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan.
Mun äidille tehty eikä ollut moksiskaan. Mitään rauhottavia saanu. Yksi nielasu ja pahin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Letku on ohut, mutta jos yökötti helposti ei ole helpoin tutkimus. Pyydä hyvät esilääkkeet. Noita tutkimuksia tehdään myös lievässä sedaatiossa.
Tämä ap. Itse en ole lainkaan herkkä tai koe juuri mitään tutkimusta/hoitotoimenpidettä liian hankalana, mutta tämä oli kyllä poikkeus. En enää ikinä suostu ko. tutkimukseen ilman sedaatiota, sillä kokemus siitä oli lähes traumatisoiva, huh.
Kukaan ei pakota menemään sairaalaan letkua nielemään, jos et halua niin et mene. Ei tämä elämä ole sen vaikeampaa. Ei lääkäreillä ole valtuuksia pakottaa yhtään mihinkään. Lukuunottamatta M1-lähetettä joka vaatii kovat perusteet, ja sekin voidaan purkaa nopeasti.
Onko sedaatio joku kevytnukutus?
Letku on ohut, mutta jos yökötti helposti ei ole helpoin tutkimus. Pyydä hyvät esilääkkeet. Noita tutkimuksia tehdään myös lievässä sedaatiossa.