Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun sairaalaan enkä todellakaan pysty nielemään metriä kumiletkua!!

Vierailija
27.10.2018 |

Itken jo nyt kun joudun mahalaukun tähystykseen. Saan paniikkikohtauksen enkä todellakaan niele metriä jotain paksua letkua. Revin ne suusta pois. Mitä voin tehdä?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa käynyt ja on aina yhtä yököttävää. Kannattaakin muistaa laittaa leuka kiinni rintakehään, ottaa sikiöasento ja hengittää rauhallisesti. Hätääntyä ei kannata. Aiheuttaa nimittäin oksennusreaktion ja saa ruokatorven kramppiin.

Tsemppiä, kyllä se siitä 🙂

Vierailija
62/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa on tähystetty vatsa, paksusuoli ja keuhkot ja en todellakaan saanut yhdelläkään kertaa mitään lääkitystä! Kannattaa hommata omat lääkkeet mukaan. Paksusuolen tähystys oli muuten pahin.

Mitä alapeukuttamista tässä on? Lääkettä en saanut vaikka pyysin. Ihme sairaalat kun ei edes lääkkeitä potilaille tarjota. Teetä ja voileipää sai bronkoskopian jälkeen, ei muuta.

Se oli tuo "omat lääkkeet mukaan" mikä herättää närää. Ei kai se ihme ole ettei lääkkeitä anneta jos on joku niitten väärinkäyttäjä ja popsii niitä omin päin ties mitä katukauppatuotteita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huijaa, kuitenkin oot ens perjantaina Possessa ja nielet 2 metrisen letkun, ai ai mikä moraali sinulla on!

Vierailija
64/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Minullekin laitettiin parisen viikkoa sitten lähete kiireellisenä gastroskopiaan, mutta kutsu ei ole vielä käynyt. Ihan hyvä niin, sillä kyllähän tuo jännittää. Pelottaa että oksennan koko lääkärin täyteen ja tukehdun sitten omaan oksennukseeni ja kuolen :-D

Kun olet 12 tuntia syömättä ja juomatta muuta kuin puoli lasillista vettä, niin ei sulla ole mahassa paljoa mitä oksentaa.

Olin hiljattain gastroskopiassa, ei ollut mukava tutkimus mutta nielupuudute auttoi paljon. Yökkäyksiä tuli 8-10.

Pystyisin menemään uudestaan.

Vierailija
65/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa on tähystetty vatsa, paksusuoli ja keuhkot ja en todellakaan saanut yhdelläkään kertaa mitään lääkitystä! Kannattaa hommata omat lääkkeet mukaan. Paksusuolen tähystys oli muuten pahin.

Mitä alapeukuttamista tässä on? Lääkettä en saanut vaikka pyysin. Ihme sairaalat kun ei edes lääkkeitä potilaille tarjota. Teetä ja voileipää sai bronkoskopian jälkeen, ei muuta.

Se oli tuo "omat lääkkeet mukaan" mikä herättää närää. Ei kai se ihme ole ettei lääkkeitä anneta jos on joku niitten väärinkäyttäjä ja popsii niitä omin päin ties mitä katukauppatuotteita...

En ole mikään narkkari, siksi ihmettelenkin miksen saanut mitään lääkettä pyynnöistäni huolimatta. Turha siis kenenkään tuudittautua siihen, että lääkitystä saisi. Nyt jos menisin ottaisin edes Buranaa mukaan.

Vierailija
66/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asuin Saksassa, kun minulle piti tehdä mahalaukun tähystys. Siellä se tehtiin automaattisesti nukutuksessa. Hereillä en olisi siihen ikimaailmassa pystynyt!

Vierailija
67/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä nukutusta tai lievääkään sedaatiota tarvita gastroskopiassa, jos on tavalliset hermot. Mä en ottanu edes diapamia.

Puudutesuihke on tärkein, eli kipu oli pois.

Sit on eri asia jos suhtautuu kammolla vähän jokaiseen lääketieteelliseen toimenpiteeseen, sit kannattaa miettiä humautusta.

Vierailija
68/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä takahampaiden pesu saa minut yökkäämään ja hammaslääkärikin sanoo että minulla on herkkä kurkku.

Ap

Olen herkkä yökkäämään, mutta niin vain nielin letkun, jota suuresti pelkäsin ja eikä juuri tuntunut missään. Ja ilman lääkitystä.

Ota kiintopiste jostakin kaukaa ja tuijota sitä, niin menee ongelmitta. Näin minua opastettiin. Ei ole niin paha, mitä puhutaan, ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
69/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sattumoisin mahalaukun tähystyksessä eilen. Karmeaahan se oli, muttei yhtä hirveää kuin paksusuolen tähystys, jollaisessa olin viitisen vuotta sitten.

Minä en todellakaan ymmärrä, miksei näitä toimenpiteitä hoideta humautuksessa. Onko kyse rahasta, vai onko todella niin, että humautus on vaarallisempaa kuin kipu ja kauhu, jotka saavat oksentamaan? Molempia toimenpiteitä ennen olen kysynyt, että miltä se potilaasta tuntuu, ja vastaus on ollut, että ei kipua, mutta inhottava tunne. Miksi hoitohenkilökuntakin väheksyy, vaikka varmasti näkevät kivun ja tuskan?

Vierailija
70/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutus on aina riski. Ihan aina. Siksi sitä ei mielellään ihan jokaisen toimenpiteen takia tehdä.

Vierailija
71/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä ennemmin halunnut tsemppiviestejä eikä pelottelua ja hysterian lietsontaa. Kiitos vaan teille. Nyt mä menen sinne rohkeena ja haistatan paskat teille pelottelijat. Kiitos muutamalle asialliselle vastaukselle!

Ap

Ap! Minulle tehtiin tuo tähystys vuosi sitten. Olin lukenut näitä nettikokemuksia ennakkoon ja olin aivan kauhusta kankeana sinne mennessäni:/ Lääkärikin sanoi, että olen valkoinen kuin lakana. Kuitenkin toimenpide oli todella iisi. Lääkäri kertoi rauhoittavalla äänellä, että mitä tekee ja missä kohdassa pitää nielaista. Muutenhan letku menee vatsaan ilman nielemistä, vain yhdessä kohtaa täytyy nielaista. Näytteiden ottamisetkaan eivät tuntuneet miltään, eikä todellakaan oksettanut. Aivan turhaan pelkäsin! Mulla diagnosoitiin refluksitauti tällä tähystyksellä.

Vierailija
72/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylääketieteessä humautukset ja nukutukset turvallisia. Lääkärit vain laiskoja semmoisia tekemään, koska toimenpide tarttee sen toisen lekurin sitten.

Suomessa muutenkin tehdään operaatioita ihan naurettavilla puudutuksilla yms.  Potilaat voi huutaa kivusta mutta  hommat jatkuu samanlain vuodesta toiseen koska nii on tapa .

MOnellako täällä ollut ilokaasua hampaan operoinnissa? Amerikan puolella tuommoiset normisettiä.

Vierailija
73/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi joku yön Timo ja ajaudu lemmenleikkeihin hänen kanssaan. Sitten otat hänen lakunsa suuhusi ja annat sen upota kurkusta alas. Tämän jälkeen tutkimus ei tunnu miltään.

Vierailija
74/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pystynyt tuohon tutkimukseen. Muutaman kerran yritettiin, mutta tuli joka kerta refleksinä repiä letku väkisin pois nielusta. Oli todella noloa. :( Tutkimus tehtiin sitten nukutuksessa minulle, joten onhan noita vaihtoehtoja. Älä missään nimessä jätä tutkimusta väliin pelon takia, sillä keinot kyllä keksitään. Ensin toki kokeillaan kunnon rauhoittavia, koska monella nekin jo auttaa ja tutkimus saadaan tehtyä. Minun kaltaiset tapaukset ovat kuulemma kuitenkin harvassa, joille oli pakko tehdä nukutuksessa tuo.

Vierailija
75/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutus on aina riski. Ihan aina. Siksi sitä ei mielellään ihan jokaisen toimenpiteen takia tehdä.

Ja juuri kysyttiin, että mikä riski. Ja että miksi se ei ole riski Saksassa? Ja että onko se suurempi riski, kuin hirvittävä kipu.

Vierailija
76/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Minullekin laitettiin parisen viikkoa sitten lähete kiireellisenä gastroskopiaan, mutta kutsu ei ole vielä käynyt. Ihan hyvä niin, sillä kyllähän tuo jännittää. Pelottaa että oksennan koko lääkärin täyteen ja tukehdun sitten omaan oksennukseeni ja kuolen :-D

Kun olet 12 tuntia syömättä ja juomatta muuta kuin puoli lasillista vettä, niin ei sulla ole mahassa paljoa mitä oksentaa.

Olin hiljattain gastroskopiassa, ei ollut mukava tutkimus mutta nielupuudute auttoi paljon. Yökkäyksiä tuli 8-10.

Pystyisin menemään uudestaan.

Ei se olekaan se oksennus vaan oksennusrefleksi ilman oksennusta. Mieti kun mahaa yrität yökkiä ilman oksennusta. Tai tulee vaan sikana limaa (mahalaukku ja ruokatorvi erittää limaa vaikka olisit syömättä ja juomatta viikon). Eikä varsinaisesti kivulias tutkimus vaan äärimmäisen inhottava, epämiellyttävä ja suorastaan nöyryyttävä. En ikinä suostu enää. Tai vain nukutettuna.

Vierailija
77/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi nukutus - USAssa ko. tutkimukseen potilas nukutetaan, samoin Suomessa lapsipotilaat. Menisin yksityispuolelle ja toimenpide tehtäisiin nukutuksessa.

Vierailija
78/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yksityinen lääkäriasema tahi sairaala tekee toimenpiteen nukutuksessa, ja rahasi riittävät, niin mene ihmeessä. Itse siedin joten kuten eilisen gastroskopian. Sellaista mahdollisuutta ei yksinkertaisesti ole, että menisin toiste kolonoskopiaan ilman mitään tuskanlievitystä. Minut nukutettiin melko pieneen sukuelimiini tehtyyn toimenpiteeseen, joten en kerta kaikkiaan ymmärrä, mikä on varteenotettava peruste olla nukuttatta näihin tähystyksiin. Kehtaan väittää, että sellaiset perusteet eivät kestä lähempää tarkastelua.

Vierailija
79/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kamalaa! Mä itkin ja kyökkäilin melkein koko ajan.

Pyysin kaiken lisäksi äidin mukaan pitämään kädestä kiinni... Oon 40 vuotias :-/

Vierailija
80/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nyhveröitä täällä.

Menin yksityiselle, sain puudutussuihkeen ja siihen sängylle pötkölleen. Aina kun rupesi ällöttämään, niin kattelin seiniä ja ajattelin muuta. Mietin paljon kello on, mitä tulee tulokseksi yms.

Inhottavin vaihe oli se, kun letku vietiin suolen puolelle ja suolessa oli tulehdus päällä, joten vaikka sen ei pitänyt sattua, niin sattui silloin vatsaan.

Sitä letkun menoa ei edes tunne.

Harjoitelkaa ajatusten hallintaa, niin elämä on huomattavasti helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi