Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun sairaalaan enkä todellakaan pysty nielemään metriä kumiletkua!!

Vierailija
27.10.2018 |

Itken jo nyt kun joudun mahalaukun tähystykseen. Saan paniikkikohtauksen enkä todellakaan niele metriä jotain paksua letkua. Revin ne suusta pois. Mitä voin tehdä?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun saisi musiikkia kuunnella ja kovaa. Se auttaisi mulla.

Vierailija
82/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun saisi musiikkia kuunnella ja kovaa. Se auttaisi mulla.

Tai kännykkää käyttää. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa kamalalta, mutta se on eri tavalla kamalaa kuin on mahdollista kuvitella. En uskonut selviäväni, mutta niin vain meni lopulta ihan hyvin. Lopulta parhaiten jäi mieleen se käsittämätön kuolan määrä, jota olin valuttanut kaikkialle tähystyksen aikana. Ei voi mitenkään ymmärtää, miten niin paljon kuolaa on mahdollista tulla niin lyhyessä ajassa ja yhdestä ihmisestä. Hyvin se menee, vaikka tuskin saat siitä uutta lemppariaktiviteettia! :)

Vierailija
84/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta yläpääntähystyksestä, sen sijaan sitäkin enemmän kokemusta peräpään tähystyksestä. En siis osaa sanoa, kumpi on pahempi. Molemmat kokeneiden mielipiteetkin on menneet ristiin, eli jotkut pitää alapäätä pahempana, toiset taas yläpäätä ja jotkut sanoo, että yhtä pahoja. 

Itse kun kuulin ensimmäistä kertaa, että perseeseeni tungetaan puolitoistametriä pitkä sondi, niin olin aivan kauhusta kankeana. Kuitenkin siitä ihan hengissä selvisin ja itse asiassa kaikkein vastenmielisintä siinä oli edellisiltana tehty suoliston tyhjennys. Se litku oli hirveän makuista jo ensi deseistä lähtien, puhumattakaan, että sitä piti kiskoa litrakaupalla. Itse operaatio ei sitten ollutkaan enää niin paha, vaikkei toki mikään miellyttävä ollutkaan.

Pyyhi siis ap kyyneleesi, kyllä sinä siitä kunnialla selviät, ihan niin kuin miljoonat kansalaiset ennen sinuakin.

Vierailija
85/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty ko. tutkimus neljä kertaa, ja onhan se ihan hirveää, ei sitä voi kiistää. Kymmenisen minuuttia nyt kuitenkin seisoo vaikka päällään.

Vierailija
86/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vartin on vaikka seipään nokassa. Tarpeellista tietoa saadaan.

Vierailija
87/111 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itken jo nyt kun joudun mahalaukun tähystykseen. Saan paniikkikohtauksen enkä todellakaan niele metriä jotain paksua letkua. Revin ne suusta pois. Mitä voin tehdä?

Kuule, lähetettä ei kukaan tuonne saa ellei ole sitä  itse käynyt lekurilta vinkumassa joten lopeta toi  kitinä ihan justiinsa. Ihan itse sinne halusit joten mitä ihmettä sä täällä  itket?

Vierailija
88/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mitä soopaa täällä kirjotitte. Tänään kävin tähystyksessä eikä ollut yhtään kamalaa. Puuduttivat nielun ja helppoo oli. Yökötti jonkun kerran ja siinä kaikki. Nopeesti ohi. Ihme lässujä osa porukasta kyllä. Ja vielä muka traumatisoiva ja nukutuksessa pitäs tehdä. Just joo.

Ap

Vierailija
89/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta letkua nielellään. Ja nyt on joku ongelma.

Vierailija
90/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että mitä soopaa täällä kirjotitte. Tänään kävin tähystyksessä eikä ollut yhtään kamalaa. Puuduttivat nielun ja helppoo oli. Yökötti jonkun kerran ja siinä kaikki. Nopeesti ohi. Ihme lässujä osa porukasta kyllä. Ja vielä muka traumatisoiva ja nukutuksessa pitäs tehdä. Just joo.

Ap

No kiva sulle. Minä yökkäilin ja kuojosin mahasta tavaraa koko tutkimuksen ajan, ja sen jälkeen oli kurkku kipeänä. Mieluummin annan hammaslääkärin porata paikkoja ilman puudutusta.

Vierailija
91/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos es onnistu ns. täydessä tolkussa, niin on mahdollisuus saada kunnon esilääkitys, ja jos sekään ei toimi, niin voidaan antaa kevyt nukutus.  Mitä rennompana pystyisit olemaan, sen helpommin tutkimus sujuisi.

Vierailija
92/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kiva sulle. Minä yökkäilin ja kuojosin mahasta tavaraa koko tutkimuksen ajan, ja sen jälkeen oli kurkku kipeänä. Mieluummin annan hammaslääkärin porata paikkoja ilman puudutusta.

Menit sä tollo sinne ruuat mahassa?

Vierailija
93/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt aina liiotellaan.

Vierailija
94/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty ja mulla herkkä kurkku. Soitin ennakkoon että pelottaa ja sain sitten esilääkitystä. En muista mitään koko toimenpiteestä ja kuulemma olin yökötellyt paljon.

Vierailija
95/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

OT. En anna hammaslääkärin tyrkätä piikkiä ikeneen paikkauksen vuoksi. Sattuu pirusti, sitten turpa tunteja turtana ja vaikutuksen päättyminen kepulia. Ei poraaminen satu.

Vierailija
96/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kuukausia sitten olin minäkin ja luulin tosiaan, että joudun nielemään sen letkun. Todellisuudessa suuhun laitettiin muovi, jotta suuta ei saanut kiinni. Sairaanhoitaja piteli hartioista ja lääkäri työnsi letkun väkisin. Oli karmea kokemus. Koepalojen ottokaan tässä yhteydessä ei ollut mitenkään mukava kokemus.

Vierailija
97/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Vierailija
98/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin valitetaan, ettei saada tutkimuksia.

Sitten aikuinen ihminen nitisee skopiasta. Ole menemättä. Älä valita.

On eräillä taas oudot murheet.

Vierailija
99/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ja paniikki pois nyt. Ne eivät auta. Tieto auttaa. Täällä on muutama trolli näköjään pelottelemassa - on ilmeisesti oma mielenterveys lääkettä vailla. Tutkimus tehtiin ennen toisella tavalla, joten vanhat muistelut ovat ohittaneet parasta ennen päivänsä. 

Letku on nykyään ohut. Sitä ei työnnetä metreittäin mahalaukkuun, vaan mitataan  tarvittava määrä (sinusta on tehty joku rtg-tutkimus jo). Nielusi puudutetaan, joten et yökkää. Et yökkää myöskään sen vuoksi, että letku kulkee nielun takaseinää pitkin. Kielesi päälle ei laiteta mitään. Saat tarvittaessa muutakin lääkitystä siitä riippuen, miltä sinusta tuntuu. Jos pelottaa, kerro se. Jos jo ajatus yököttää, kerro sekin.

Sinua hoitaa ainakin kaksi henkilöä: Lääkäri ja hoitaja. Koko toimenpide on ohi muutamissa minuuteissa ja jälkikäteen ihmettelet, mikä tässä pelotti ja miten hienosti se meni. Tähystys on nykyään rutiinitutkimus ja sen tekijät ovat tehneet tuhansia tutkimuksia. Tähystyksen perusteella sinusta tehdään oikea diagnoosi leikkelemättä. Ennen oli paljon vaikeampaa. Tsemppiä!

Vierailija
100/111 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos mahasta tuli tavaraa, olit syönyt vastoin ohjeita. Ennen tutkimusta pitää olla 12 tuntia syömättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan