Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos luulit, että aktivointimallit yms. vaikuttavat jollain tapaa meidän työnvieroksujien lomaelämän viettoon, niin olet erehtynyt pahemman kerran.

Vierailija
27.10.2018 |

Yllättävän usein tulee keskusteluissa vastaan sellaisia, jotka luulevat meikäläisten sohvalla makaamisen loppuvan sillä, että keksitään toinen toistaan erikoisempia pakotteita työttömille. Ne osuvat väärään osoitteeseen, sillä niistä kärsivät ainoastaan työhaluiset työttömät. Me työhaluttomat olemme valmiita röyhkeämpiin toimiin voidaksemme jatkaa lomaelämää ja yksi varma keino siihen on saikuttaminen aina kun tarve vaatii. Eli jotta minunlaiseni lomamies saataisiin pakotettua työelämään mukaan, niin se vaatisi jo niin epärealistisen mullistavan yhteiskuntamuutoksen, että sairauslomalaisia pakotettaisiin mukaan talkoisiin. Sellaiseen yhteiskuntakehitykseen tuskin uskoo edes paatunein työttömien vìhaaja, joten älkää suotta rääkätkö itseänne harhaluuloilla meikäläisten lomaelämän loppumisen suhteen.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi elämää yhteiskunnan elättinä. Kamala ajatuskin.

Vierailija
62/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ihan vapaasti maata sohvalla, ei siihen ole kukaan puuttumassa. Et vaan saa siitä jatkossa rahaa, sehän tässä on se jutun juju.

Olenkin odotellut ensimmäistä jankkaajaa. Aiemmat tekstini taisivat olla sinulle liian pitkiä luettavaksi, mutta jos saat itsestäsi sen verran irti, että luet ne, niin saat tuohon heittoosi vastineen. Sen verran voin tässä kuitenkin sanoa, että rahahanani pysyvät jatkossakin auki. Miten? Se sinulle selviää niistä liian pitkistä teksteistä.

No jos peruspäivärahalla makoilu maistuu niin jatka ihmeessä.

Maistuu ja makealta maistuukin. Autan mieluummin ilmaiseksi läheisiäni ja kavereitani, kuin olisin ylimääräisen rahan vuoksi sitoutuneena työelämään. Ja kun autan kavereitani, niin saan hyvän mielen lisäksi myös parempaa palkkaa kuin mitä työelämässä saisin. Olen toivottu apu, sillä olen erittäin ahkera silloin, kun saan auttaa itselleni tärkeitä ihmisiä ja he myös arvostavat sitä työntämällä seteleitä minulle, vaikka tekisin kaiken sen myös ilmaiseksi.

Miksi et halua itse elättää itseäsi? Saatko hyvän mielen siitä, kun olet yhteiskunnan elätti vaikka osaat ilmeisesti tehdä jotain hyödyllistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi elämää yhteiskunnan elättinä. Kamala ajatuskin.

No et sitten varmaan ole käyttänyt liikaa aikaa sen pohtimiseen, että mihin suuntaan yhteiskuntamme kehittyy. Robotit yms. tulevat tekemään ihmisistä turhia monilla aloilla ja työttömiä tulee ajan saatossa olemaan enemmän ja enemmän eli entistä useampi tulee elämään tulevaisuudessa yhteiskunnan tuilla. Minusta on hyvä vaan, että on olemassa meitä vapaaehtoisia työttömiä, jolloin kilpailu niistä vähistä työpaikoista hellittää edes hieman. Ja kun minä irtisanouduin, niin silloin vakityöpaikkani meni perheenisälle, joka tarvitsi/halusi tuota työtä ja siitä saatuja palkkatuloja minua enemmän.

Vierailija
64/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ihan vapaasti maata sohvalla, ei siihen ole kukaan puuttumassa. Et vaan saa siitä jatkossa rahaa, sehän tässä on se jutun juju.

Olenkin odotellut ensimmäistä jankkaajaa. Aiemmat tekstini taisivat olla sinulle liian pitkiä luettavaksi, mutta jos saat itsestäsi sen verran irti, että luet ne, niin saat tuohon heittoosi vastineen. Sen verran voin tässä kuitenkin sanoa, että rahahanani pysyvät jatkossakin auki. Miten? Se sinulle selviää niistä liian pitkistä teksteistä.

No jos peruspäivärahalla makoilu maistuu niin jatka ihmeessä.

Maistuu ja makealta maistuukin. Autan mieluummin ilmaiseksi läheisiäni ja kavereitani, kuin olisin ylimääräisen rahan vuoksi sitoutuneena työelämään. Ja kun autan kavereitani, niin saan hyvän mielen lisäksi myös parempaa palkkaa kuin mitä työelämässä saisin. Olen toivottu apu, sillä olen erittäin ahkera silloin, kun saan auttaa itselleni tärkeitä ihmisiä ja he myös arvostavat sitä työntämällä seteleitä minulle, vaikka tekisin kaiken sen myös ilmaiseksi.

Miksi et halua itse elättää itseäsi? Saatko hyvän mielen siitä, kun olet yhteiskunnan elätti vaikka osaat ilmeisesti tehdä jotain hyödyllistä?

Koska työelämä vie liikaa aikaa elämästä. Minulle ei riitä muutama tunti päivässä omien mieltymysteni parissa ja koska yhteiskuntamme mahdollistaa elämisen ilman työelämää, niin valinta ei ollut minulle millään tavalla vaikea. Voisin tehdäkin töitä (joita saisin milloin vain entiseltä työnantajaltani), jos voisin tehdä vain päivän pari viikossa, mutta yhteiskuntamme rankaisee sellaisesta siten, että tukien määrä laskee niin, että tuollainen työmäärä olisi käytännössä ilmaistyötä, kun saan saman tekemättä mitään.

Vierailija
65/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkärit oikeasti noin ammattitaidottomia, että huijausyritykset menee aina läpi? Vai eikö ne vaan jaksa alkaa vänkkäämään?

Oletko milloin viimeeksi käynyt arvauskeskuksessa? Onni on, jos siellä sattuu kohdalle lääkäri, joka oikeasti myös tutkii huolellisesti vaivasi. Viimeeksi sain itsekin oikeasti kipeää olkapäätäni esitellessä kokea todella omituisia liikeratatestejä. Yritin auttaa lääkäriä sanomalla, että ei se kipu tuollaisissa liikkeissä tunnukaan vaan näin.... mutta eipä häntä kiinnostanut kuulla enempää ja muutenkin käynti olisi kaivannut tulkkia(virolainen lääkäri.) Saikuttaja on enemmän kuin vahvoilla tämän päivän arvauskeskuksissa.

Ja mitä tulee ammattitaitoon, niin olen useasti joutunut pätemään lääkäreille näiden tiedon puutteesta, etenkin rauhoittavien lääkkeiden suhteen, joita ne antoivat minulle usean vuoden ajan, ennen kuin sattui oikeasti älykäs lääkäri kohdalle, joka lopetti sen nappishow:n. Sitä ennen ehdin puhuttamaan kyseisiä lääkkeitä noin viideltätoista eri arvauskeskuksen lääkäriltä. En edes syönyt kyseisiä lääkkeitä. Hämmästyin itsekin, että siellä on lääkäreinä niin vedätettäviä henkilöitä, joilla ei ollut edes sen vertaa tietoa rauhoittavien lääkkeiden maailmasta kuin mitä itselläni on ihan pelkästään nettilukemisten ja niitä käyttävien kavereiden kertomien juttujen kautta. Oli kyllä voittajatunne puhuttaa kerta toisensa jälkeen kyseiset pillerit mukaani. Huvittavin kerta oli, kun ylilääkäri yritti viisastella virheellisillä tiedoillaan minulle ja aloin yks kaks puhumaan kirjakielellä hänelle faktaa tiskiin, kun ennen sitä olin käyttänyt itselleni luontevampaa "katujen kasvatin" slangia. Silloinkin sain lopulta mitä halusin ja ylilääkärin lausunnoilla ja hänen kanssaan laatimalla suunnitelmalla pystyin myöhemmin jyräämään muutaman seuraavan arvauskeskuslääkärin vastalauseäittelyt. Lääkäreinä on oikeasti paljonkin sellaisia, joita asioista tietävä pystyy vedättämään 6-0.

Vierailija
66/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttääminen tai kyttäämättömyys ei sinänsä vaikuta kenenkään työhaluihin. Työhaluun taas vaikuttaa pääosin rahan tarve mutta myös muut vaikuttimet kuten seuran tarve, tarve hyödyttää yhteiskuntaa ja se kuuluisa ahdistus tekemättömyydestä. En työnantajana haluaisi mitään elämäntapasaikuttajaa alaisekseni. Koska tuo työhaluton saa todennäköisesti rahansa jotakin kautta ehdotan ansiosidonnaisten saantiajan roimaa lyhentämistä ja hyvin pientä perustuloa kaikille. Jos tulet sillä muutamalla saturaisella toimeen niin ole sitten työhaluton. Minäkin olen, tavallani, mutta käyn mieluummin osa-aikatöissä kuin leikin Lindströmin leikkejä.

Vierailija
67/72 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on kamala olla mutta töissä on vielä kamalempaa, kun mua ei oo suurella järjellä siunattu niin pääsisin vaan johki tosi alhaisiin hommiin, jos sinnekkään.   Kiva niillä noiden geenit mahdollistaa pääsyn esim kunnanjohtajaks.   niillä on tosi rennot hommat ja hyvät palkat.

Vierailija
68/72 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
69/72 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo, mutta vastataan nyt ihan mielenkiinnosta.

Loisiminen on ihan ok, eihän tuolla asenteella kukaan tule muutenkaan valituksi mihinkään.

Mutta se, missä loisii, onkin sitten toinen juttu. Lähitulevaisuudessa käy niin, että pitkäaikaisloisten asumistukea tullaan maksamaan vain edulliseen asuntoon kasvukeskusten ulkopuolella. Olet siis asunnoton, tai vaihtoehtoisesti loinen jossain Kouvolan maalaiskunnassa. 

Eiköhän siinä vaiheessa muutu ääni kellossa.

Vierailija
70/72 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisiminen on ihan ok, eihän tuolla asenteella kukaan tule muutenkaan valituksi mihinkään.

Mutta se, missä loisii, onkin sitten toinen juttu. Lähitulevaisuudessa käy niin, että pitkäaikaisloisten asumistukea tullaan maksamaan vain edulliseen asuntoon kasvukeskusten ulkopuolella. Olet siis asunnoton, tai vaihtoehtoisesti loinen jossain Kouvolan maalaiskunnassa. 

Ei tule ääni kellossa muuttumaan missään vaiheessa ja tuo provoasia käsiteltiin jo ketjun ensimmäisellä sivulla. Asun jo edullisessa kaupungin vuokrayhtiön asunnossa, johon puolisoni saa eläkkeensaajan asumistukea. Minun työttömyyskorvaus/sairauspäivärahakikkailuni eivät vaikuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Ja olen aina ollut työelämässä erittäin ahkera. Pelkästään rakennusalalta löytyy ainakin 15 eri mestaria, joiden vänkärinä olen ollut, joille tulisi minusta puhuttaessa todennäköisimmin ensimmäisenä mieleen juurikin ahkeruuteni. Miksi kerron tällaista? Siksi, ettet turhaan elä väärien luulojesi varassa minusta.

Ap

Vierailija
71/72 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ääni kellossa muuttumaan missään vaiheessa ja tuo provoasia käsiteltiin jo ketjun ensimmäisellä sivulla. Asun jo edullisessa kaupungin vuokrayhtiön asunnossa, johon puolisoni saa eläkkeensaajan asumistukea. Minun työttömyyskorvaus/sairauspäivärahakikkailuni eivät vaikuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Ja olen aina ollut työelämässä erittäin ahkera. Pelkästään rakennusalalta löytyy ainakin 15 eri mestaria, joiden vänkärinä olen ollut, joille tulisi minusta puhuttaessa todennäköisimmin ensimmäisenä mieleen juurikin ahkeruuteni. Miksi kerron tällaista? Siksi, ettet turhaan elä väärien luulojesi varassa minusta.

Ap

Ahaa, olet vanhempi? Vanhempana ei niin olekaan pelkoa työllistymisestä - mutta toisaalta, pitkällä työhistorialla ehtii järjestää asiansa niin, ettei lomaelämää viettäessä tarvitse asua vuokralla eikä kikkailla tuilla. 

Vierailija
72/72 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahaa, olet vanhempi? Vanhempana ei niin olekaan pelkoa työllistymisestä - mutta toisaalta, pitkällä työhistorialla ehtii järjestää asiansa niin, ettei lomaelämää viettäessä tarvitse asua vuokralla eikä kikkailla tuilla. 

Olen päälle kolmekymppinen. En sen vanhempi.