Onko huono asia, ettei sure tuntemattomien kohtaloita?
En jaksa järkyttyä enää oikein mistään enkä ainakaan vatvoa eri skenaarioita keskustelupalstoilla.
Kommentit (15)
Ei vaan tervettä. Tietysti toteaa että voi kamala ja myötätuntoa. Mutta sairasta olisi jumittua suremaan, jokaiselle tulee oman surun aika joskus.
Ei sitä nyt kukaan ihan kaikesta aina järkyty, sehän vasta kamalaa olisikin koko yhteiskunnankin kannalta.
Eihän se itsekeskeistä paskiaista sureta ennen kuin sattuu omalle kohdalle.
Ei tarvitse surra, mutta pitää olla huomaavainen. Hiljentyä, jos ei ole hyvää sanottavaa, eikä osaa ottaa kantaa kunnioittavalla tavalla.
Voi myös pysyä poissa tällaisista tilanteista, ihan mielellään vaikka olisi hautajaiset kyseessä ja tuttu ihminen. Pitää antaa muiden surra rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä nyt kukaan ihan kaikesta aina järkyty, sehän vasta kamalaa olisikin koko yhteiskunnankin kannalta.
Kukaan ei myöskään edellytä tällaista. Silti voi olla huomaavainen. Aikuinen ihminen ei yleensä järkyty kovin näkyvästi ulospäin. Silloin käytös ratkaisee.
Ei kukaan voi koko maailman suruja kantaa. Se ei olisi terveen ihmisen merkki.
Ajatelkaa vaikka sunnuntai-hesarin kuolinilmoituksiA jos jokaista tuntematonta rupeisi nyyhkimään.
Kyllä hautaustoimistoissa, sosiaalitoimistossa, poliisissa pitää ihmisen oppia henkisesti suojautumaan jotta kestää.
Ihan sama meidän tavisten. Jotta pää pysyy kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse surra, mutta pitää olla huomaavainen. Hiljentyä, jos ei ole hyvää sanottavaa, eikä osaa ottaa kantaa kunnioittavalla tavalla.
Voi myös pysyä poissa tällaisista tilanteista, ihan mielellään vaikka olisi hautajaiset kyseessä ja tuttu ihminen. Pitää antaa muiden surra rauhassa.
Ei kai tuntemattomien hautajaisissa käydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuntemattomien hautajaisissa käydä?
Otsikko oli tuntemattomien suremisesta.
Ketään ei ole kiinnostanut minun kohtaloni ja toiminta on ollut julmaa ja rumaa joten miksi tuntisin sympatiaa ihan kaikkia kohtaan? Monet kohtaamamme asiat ovat vain sellaisia aika pieniä ja tavallisia joten ihan kaikesta ei tule oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia. Siltikään en lähde mihinkään pahaan mukaan, kaikkeen ei vain aina keskity niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei myöskään edellytä tällaista. Silti voi olla huomaavainen. Aikuinen ihminen ei yleensä järkyty kovin näkyvästi ulospäin. Silloin käytös ratkaisee.
Joo todellakin tiedän, olen ollut palstallakin aivan liian kiltti. Samaan aikaan minua on runtattu hautaan joten muistathan elää kuten opetat.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että jotkut järkyttyy ja jää oikein vellomaan näihin traagisiin tapahtumiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo todellakin tiedän, olen ollut palstallakin aivan liian kiltti. Samaan aikaan minua on runtattu hautaan joten muistathan elää kuten opetat.
Ei minulta.
Ei minua palstan 'Niuvis-tyypit'
hetkauta, koska näen heidän
purkavan omaa katkeruuttaan
ja/tai oirehtivan sairauttaan/pers.häiriötään,
johon mm. voi kuulua impulssikontrollin
puute sekä siitä seuraava harkitsematon
sanankäyttö. Tasapainoinen ihminen ei toki
kirjoita laittomuuksia anonyymistikään.
Aika tunteetonta.