Voi elämä, taas yksi mies lähestyi somessa "moi, mitäs sinne näin perjantain iltaan?" :D
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki teille jotka mietitte miten tulisi lähestyä: Älkää.
Mua ainakin kiinnostaa parisuhdemielessä vain sellainen mies jonka kanssa olen jo ystävä ja jonka ei tarvitse miettiä miten mua lähestyä. Ja irtoseksiä en harrasta. Toki ehkä joihinkin muihin sitten voikin purra teidän aloitteet.
Mitenkäs sinä ystäviä sitten saat, jos sinua ei saa millään tavalla lähestyä?
Kaikkia ei kiinnosta saada uusia ystäviä. Shokeeraavaa eikö?
Ihanko että vanhoista ystävistä löydät uusia puolisoja?
Taidat yllättyä uutisesta ettei kaikki ole etsimässä uutta puolisoa.
Itsehän aloit teoreettisesti lähestymään asiaa ja nyt yhtäkkiä siirrät maalitolppia? Taidat olla idioot-ti.
Itsehän lähestyn naisia somessa yleensä Bertold Brechtiä luovasti lainaillen "onko kissa taas kuumissaan..."
Kaatojakin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä "Moi, mitä kuuluu?" on huonoista huonoin aloitus, niin kertokaa esimerkki, millainen olisi parempi? Oman profiilinne pohjalta esimerkkinä?
En halua ollenkaan tuntemattomien lähestyvän minua somessa. Tai siis voi sitä lähestyä mutta en minä vaivaudu reagoimaan.
Älä sitten ole siellä somessa.
Sun mielestäkö siis LinkedInissä olokin on lupa vongata? Tai kun Facebookissa on tili lähinnä siksi, että haluaa pitää yhteyttä ulkomailla asuviin ystäviin/ on harrasteryhmissä, joissa tiedotus hoidetaan sitä kautta? Tai että postaa Instagramiin luontokuvia valokuvausta harrastavana? Tai kun tykkää meemeistä ja jakaa niitä Tumblrissa. Entäs piirtäjät ja Devian Art? Redditkin on somea. Entäs ne, joiden työssä keskeisenä osana on some? Joillain jopa työnkuva itsessään on täysin somea.
En väitä, etteikö esim. täysvegaani kokki osaisi lihapihviä paistaa noin periaatteessa ainakin. Mutta kyllä se varmasti silloin vaikeampaa on.
Instagramissa voi nykyään erikseen luoda duuniaccon, Facebookissa sitten taas niin jo TOS kieltää feikkitilin luomisen.
Kyllä niitä siellä silti on, ja niitä käytetään. Mutta mikään testiacco ei milloinkaan esimerkiksi onnistu täysin simuloimaan sitä tilannetta, minkä saa oikealla käyttäjätilillä, aidoissa käyttötilanteissa.
Joten tässä taas yksi syy lisää siihen, miksi siellä 'jossain somessa' on jopa joitakin, jotka jos voisivat valita vain ja ainostaan täysin henkilökohtaisiin preferensseihin perustuen, niin valinta olisi en ole somessa.
Jos kuulostaa monimutkaiselta, tyyliin kuka tässä nyt uskaltaa lähestyä ja ketä, niin jos lähestyminen on deittimielessä, sille on näitä omia somekanavia kuten Tinder, Happy Pancake, Deittinet.
Facebookissa saa kyllä asetukset siten, ettei tuntemattomille siellä näy. Ja millä ihmeen tavalla sinua häiritsee, jos sinne satunnaisesti joku randomviesti tupsahtaakin? Minulle ei ainakaan tällaisia usein tule a jätän ne vain huomioimatta. Ei ole yksikään päivä mennyt tällaisesta pilalle eikä edes ärsyttänyt. Luulisi, että näitä tulee lähinnä sellaisille, jotka postailee jotain herutuskuvia tai muuten on näkyvästi ja provosoivasti esillä.
Ja näin, hienosti kääntyi taas siihen perinteiseen argumenttiin "oma syy".
Seuraavaksi suosittelenkin käyttämään kortteja "kateus" tai "uhriutuminen".
Siis millä ihmeellä se ei olisi oma syy, jos menet sosiaaliseen mediaan, etkä kestä, jos joku on sosiaalinen? Kaikkien pitäisi tietää, miten homma toimii ja ellei niitä lieveilmiöitä kestä, kyllä se on pelkästään omalla vastuullasi. Enkä nyt tietenkään tarkoita mitään häiriköintiä tai kiusaamista, vaan pelkää moi-viestiä. Ihan samalla tavalla pitäisin vähän yksinkertaisena ihmistä, joka lähtee kaupungille ja suuttuu, jos joku hymyilee.
Siis missä joku on suuttunut? Jokainen olkoon tavallaan mutta turha alkaa kiukutella muita nirppanokiksi tai käskeä pois somesta jos heitä ei kiinnosta siellä jutella tuntemattomille. Silloinhan itse ei anna muiden käyttää somea heidän tavallaan vaan koittaa käskeä kaikki omaan muottiin.
Edelleenkään kukaan ei tainnut vaatia, että näille pitäisi vastata. Eli mikä se ongelma nyt oikeastaan on, jos kaikki hyväksyvät toistensa somenkäyttötavat?
Mutta somesta on käsketty pois jos ei kiinnosta niihin reagoida. Ei tämä ketju muutenkaan anna kuvaa että hyväksyttäisiin se ettei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, joiden mielestä "Moi, mitä kuuluu?" on huonoista huonoin aloitus, niin kertokaa esimerkki, millainen olisi parempi? Oman profiilinne pohjalta esimerkkinä?
En halua ollenkaan tuntemattomien lähestyvän minua somessa. Tai siis voi sitä lähestyä mutta en minä vaivaudu reagoimaan.
Älä sitten ole siellä somessa.
Sun mielestäkö siis LinkedInissä olokin on lupa vongata? Tai kun Facebookissa on tili lähinnä siksi, että haluaa pitää yhteyttä ulkomailla asuviin ystäviin/ on harrasteryhmissä, joissa tiedotus hoidetaan sitä kautta? Tai että postaa Instagramiin luontokuvia valokuvausta harrastavana? Tai kun tykkää meemeistä ja jakaa niitä Tumblrissa. Entäs piirtäjät ja Devian Art? Redditkin on somea. Entäs ne, joiden työssä keskeisenä osana on some? Joillain jopa työnkuva itsessään on täysin somea.
En väitä, etteikö esim. täysvegaani kokki osaisi lihapihviä paistaa noin periaatteessa ainakin. Mutta kyllä se varmasti silloin vaikeampaa on.
Instagramissa voi nykyään erikseen luoda duuniaccon, Facebookissa sitten taas niin jo TOS kieltää feikkitilin luomisen.
Kyllä niitä siellä silti on, ja niitä käytetään. Mutta mikään testiacco ei milloinkaan esimerkiksi onnistu täysin simuloimaan sitä tilannetta, minkä saa oikealla käyttäjätilillä, aidoissa käyttötilanteissa.
Joten tässä taas yksi syy lisää siihen, miksi siellä 'jossain somessa' on jopa joitakin, jotka jos voisivat valita vain ja ainostaan täysin henkilökohtaisiin preferensseihin perustuen, niin valinta olisi en ole somessa.
Jos kuulostaa monimutkaiselta, tyyliin kuka tässä nyt uskaltaa lähestyä ja ketä, niin jos lähestyminen on deittimielessä, sille on näitä omia somekanavia kuten Tinder, Happy Pancake, Deittinet.
Facebookissa saa kyllä asetukset siten, ettei tuntemattomille siellä näy. Ja millä ihmeen tavalla sinua häiritsee, jos sinne satunnaisesti joku randomviesti tupsahtaakin? Minulle ei ainakaan tällaisia usein tule a jätän ne vain huomioimatta. Ei ole yksikään päivä mennyt tällaisesta pilalle eikä edes ärsyttänyt. Luulisi, että näitä tulee lähinnä sellaisille, jotka postailee jotain herutuskuvia tai muuten on näkyvästi ja provosoivasti esillä.
Ja näin, hienosti kääntyi taas siihen perinteiseen argumenttiin "oma syy".
Seuraavaksi suosittelenkin käyttämään kortteja "kateus" tai "uhriutuminen".
Siis millä ihmeellä se ei olisi oma syy, jos menet sosiaaliseen mediaan, etkä kestä, jos joku on sosiaalinen? Kaikkien pitäisi tietää, miten homma toimii ja ellei niitä lieveilmiöitä kestä, kyllä se on pelkästään omalla vastuullasi. Enkä nyt tietenkään tarkoita mitään häiriköintiä tai kiusaamista, vaan pelkää moi-viestiä. Ihan samalla tavalla pitäisin vähän yksinkertaisena ihmistä, joka lähtee kaupungille ja suuttuu, jos joku hymyilee.
Siis missä joku on suuttunut? Jokainen olkoon tavallaan mutta turha alkaa kiukutella muita nirppanokiksi tai käskeä pois somesta jos heitä ei kiinnosta siellä jutella tuntemattomille. Silloinhan itse ei anna muiden käyttää somea heidän tavallaan vaan koittaa käskeä kaikki omaan muottiin.
Edelleenkään kukaan ei tainnut vaatia, että näille pitäisi vastata. Eli mikä se ongelma nyt oikeastaan on, jos kaikki hyväksyvät toistensa somenkäyttötavat?
Mutta somesta on käsketty pois jos ei kiinnosta niihin reagoida. Ei tämä ketju muutenkaan anna kuvaa että hyväksyttäisiin se ettei vastaa.
Ahaa. Minä olen ainakin koko ajan puhunut siitä, että jos ei halua edes saada. niitä viestejä tuntemattomilta, ei ehkä kannata olla somessa. Ehkä joku muu sitten on tässä ketjussa näin sanonut. Se en ollut minä.
Oikeesti hei, kökön avauksen takana voi olla kympin mies. Ymmärrän jos avauksia tulee kymmeniä päivässä ja nainen on itse helmi, ettei tusinaviesti innosta.
Mutta jos on ns. haku päällä tai ajatukselle avoin, ota riski ja vastaa jotain joskus jollekin. Voit yllättyä iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on tarkoitus vastata jotain mitä teet, esim "Katselen sarjaa X" tai "Keitin juuri kahvit". Ei tarvitse edes mitään pitkiä sepustuksia, kun tuollaisista pienistäkin saa jo keskustelunjuurta ("Onko X hyvä?", "Mikä on lempikahvi?").
Jos vastaat ympäripyöreää "Ihan jees" tmv niin olet yhtä tylsä kuin se kysyjä.
Jos lähettää bulkkiviestin saa bulkkivastauksia. Miksi luulet että se viestin saanut henkilö haluaisi tässä vaiheessa erityisesti tutustua viestin lähettäneesen? Vastuu kiinnostavuudesta on sillä lähestyjällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette tosiaan itse keksi viestiä niin ohjeena: lue se profiili, etsi jotain yhteistä/kiinnostavaa siitä ja puhu siitä.
Naisten profiilit -> livelovelaugh , matkustelu, viinit, sisustus, Australia, jooga, Ikea, Iittala
Tähän geneeriseen kökköön pitäisi olla joku vastaus?
Jos näin on luulisi olevan erittäinkin helppoa keksiä joku kommentti liittyen osaan aiheista livelovelaugh , matkustelu, viinit, sisustus, Australia, jooga, Ikea, Iittala. Voit sitten lähettää sen saman ihan kaikille naisille joilla nämä on profiilissaan, eli ihan kaikille. On se joka tapauksessa persoonallisempaa kuin 'mitäs perjantaihin'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsitän someksi ennemmin Facebookin, Instagramin, Twitterin ja LinkedInin.
Joissa missään en ole seuranhakutarkoituksessa. Jos haen seuraa, niin sitten sieltä Tinderistä vaikka.
Joten jatkossakin olen niin tyly uniikki lumihiutale, että jos Fesessä tulee se heilutus tai yhtä nerokas aloitus kuin mitä ap kuvaili täysin ventovieraalta, koen että täällä toisteltu 'kohteliaisuussääntö' ei päde. Miksi vastaisin?
Ja näin, tähänkin sitten alapeukkuja. Vähän nyt tuntuu siltä, että arvoisat alapeukuttajat itse kuvittelevat olevansa jotain lumihiutaleita tai uniikkeja kultakimpaleita, joiden jostain täysin yllättävästä yhteydenotosta pitäisi olla tyyliin kiitollinen?
Koittakaa joskus ajatella asioita hieman sen toisenkin näkökulmasta. Minä esimerkiksi tapaan työssäni todella paljon ihmisiä. Omaan myös laajan tuttavapiirin. Eikä se, etten tuo perussomessa parisuhdestatustani esiin, tarkoita automaattisesti sitä, että olen sinkku. Ja silloinkin kun olen ollut sinkku, se ei tarkoita sitä, että olen automaattisesti 'metsästettävissä'.
Ilmoittaudun kyllä sitten sinne treffisomeen, josko ns. markkinoilla olen. Ja jossa klikkaan sydäntä, josko olen kiinnostunut tutustumaan.
Mutta eikös mitä, viestiä/verkostoitumispyyntöä jonkun toisen somen kautta. Ja joka useasti aiheuttaa sitten vähän hankalan tilanteen. Kun en ole suinkaan varma, onko se pyyntö kuitenkin vain verkostoitumissävytteinen vaiko jotain muuta.
Ainahan voi kysyä, mutta kun siellä on myös riskinä sitten se 'Tavattiin viikko sitten siinä ja siinä tilaisuudessa.' Usemmiten kyllä kun olen kysynyt että mistä yhteydestä tunnemme, vastauksena on syvä hiljaisuus. Eikö se vasta tylyä ole? 😀
Ehkä tässä on nyt se ongelma, että sinä suhtaudut noihin viesteihin vihamielisesti, kun voisit vain kohauttaa olkapäitäsi. Ei minua ainakaan hetkauta suuntaan eikä toiseen, jos joku ei kiinnostava tyyppi jonkun moi-viestin lähettää. Siinähän lähetti ja mönkään meni tällä kertaa, mutta en minä siitä palstalla jaksa raivota tai sen kummemmin taivastella. Kukaan ei oleta, että niistä pitäisi olla erityisen kiitollinen. Ainoa, joka kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale, olet sinä itse.
Se, että palstalla vatvoo ja arvostelee jotain toista palstalla vatvomisesta, on vähintääkin erikoista. Kun siinä samalla nollaa täysin myös oman argumenttinsa.
Kuulostaa myös hämmentävältä se, että sait tuolta minun kirjoittamastani poimittua jotain 'raivoamista' saati vihamielisyyttä. Tämäkin kuvastaa taas vain sitä, millainen sinun oma maailmasi on, kun näet vihaa ja negaa ilmeisen joka puolella.
MInusta ei ole mitään erikoista siinä, että näen eron, kun minä ilmaisen kriittisen mielipiteeni mielestäni omituisesta ja huonosta käytöksestä ja joku toinen ilmaisee kriittisen mielipiteensä viattomasta, hyvätahtoisesta ja yhdentekevästä viestistä.
Vihamielisyys on ehkä kärjistetty ilmaisu, mutta en ymmärrä, miksi noita viestejä pitää ylipäätään kritisoida, kun ilmiselvästi niillä ei mitään pahaa tarkoiteta. Sinä kuitenkin tunnut noista ihan loukkaantuvan. Puhuit siitä että sinun pitäisi olla muka kiitollinen ja että olisit metsästettävissä. Minusta noissa kyllä kritisoit tätä käytöstä, vaikka syytä ei oikeastaan ole. Sinä itse paisuttelet asiaa ja keksit merkityksiä ja motiiveja. Se on minusta paljon omituisempaa kuin mikään mitäkuuluu-viesti koskaan.
Ero boldattuna. Ilmaiset mielipiteesi, mutta kuitenkin toisen henkilön mielipide on ilmeisesti väärin. Omasi oli sentään huonosta ja omituisesta käytöksestä kun heidän kohdallaan mielipide on viattomasta, hyväntahtoisesta ja yhdentekevästä eleestä. Mielipiteissä hauska juttu on siinä, että ne ovat jokaisen omia. Sen minkä sinä koet yhdentekevänä voi olla jollekin toiselle epämukavaa, loukkaavaa, jopa pelottavaa, tms. Perustele, miksi juuri sinun mielipiteesi on tässä se oikea.
Vierailija kirjoitti:
En ole tinderissä joten paha sanoa mitä sieltä henkilöistä näkee, mutta esim 'moi, huomasin että olit eilen xxx harjoituksissa. mielenkiintoinen harrastus, itsekin olen harkinnut / harrastanut jo y vuotta! miten sinä löysit tämän?' tm sopiva jatko
Vierailija kirjoitti:
Sanomatta oli selvää etten vastannut mitään
Tottakai kyllä ei noihin aloituksiin vastata! Ei kuullosta hyvälle aloitukselle!
Tää elämä kirjoitti:
Oikeesti hei, kökön avauksen takana voi olla kympin mies. Ymmärrän jos avauksia tulee kymmeniä päivässä ja nainen on itse helmi, ettei tusinaviesti innosta.
Mutta jos on ns. haku päällä tai ajatukselle avoin, ota riski ja vastaa jotain joskus jollekin. Voit yllättyä iloisesti.
Voi tätä elämää. Mistä käsitys että ap olisi haku päällä?
Vierailija kirjoitti:
Sanomatta oli selvää etten vastannut mitään
Älä roiku siellä "somessa" kokoajan.. Mitään sanomaton läskiposki.
Ei kannata kysellä mitä kuuluu tai miten menee jos ei tunne kyseistä ihmistä. Eihän tohon voi edes vastata muutakuin jotain ympäripyöreää, "no mitäs tässä." jne.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Olisiko pitänyt heittää avaukseksi matemaattinen yhtälönratkaisutehtävä tai analysoida erästä maailmankirjallisuuden klassikkoteosta nietscheläisen tragedian kautta?
Jos näistä täytyy valita, niin Nietsche, kiitos.
N50
Vierailija kirjoitti:
Mä nykyään blokkaan tollaset suoraan. Oikeesti miten ketään voi kiinnostaa mitä joku tuntematon tekee juuri nyt? Sanoisi suoraan miksi ylipäätään halusi lähestyä. Mitä haluat? Ei kukaan lähesty random ihmistä kysyäkseen hänen kuulumisiaan. Joskus kun oikein vtuttaa vastaan ”Ketä kiinnostaa?”
Tää viesti niiin todistaa sen ettei suomalaiset osaa small talkkia.
Aloittaja on mies, haluaa tietää miten lähestyä fb:ssä ja oikeasti aikoo tehdä niin lauantaina.
Ihan ystävällisesti vain et, "Moi, olisko kiinnostusta tutustua?
Vastaus tulee suuntaan tai toiseen, jos on hyvä tyyppi. Jos ei vastaa mitään niin taitaa olla kiinnostunut vain itsestään ja parempikin ettei vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yleensä aloittanut Tinderissä keskustelun kysymällä kuulumisia ja lisännyt aina "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" Hiljaista on ollut. Mutta aina voin toivoa että joku nuori kiinteäpakarainen ja isorintainen nörtti tpykkä osuisi haaviini.
Ei missään tapauksissa mitään tuollaisia. Naiselle tulee heti mielikuva, että olet joku älykkö.
N33
Kiva että lähestyy. Itse olen käynyt deittipalstalla 5krt nyt viikonloppuna. Ei yhtään viestiä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette tosiaan itse keksi viestiä niin ohjeena: lue se profiili, etsi jotain yhteistä/kiinnostavaa siitä ja puhu siitä.
Naisten profiilit -> livelovelaugh , matkustelu, viinit, sisustus, Australia, jooga, Ikea, Iittala
Tähän geneeriseen kökköön pitäisi olla joku vastaus?
Ei missään nimessä, jos vaikutelma profiilista on "ööö, ei tunnu missään". Päivänselvä asia.
Jahas, olkiukko, vanha tuttava. En ole koskaan laittanut viestiä yhdellekään tuntemattomalle. Olen kyllä muutaman viestin saanut tuntemattomalta, mutta en osaa niistä menettää yöuniani tai muutenkaan pahastua. Mutta minä käytänkin somea maltilla ja osaan laittaa asetukset sellaisiksi, että minun lärvini ei ihan jokaisen seinillä keiku.