Voi elämä, taas yksi mies lähestyi somessa "moi, mitäs sinne näin perjantain iltaan?" :D
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
"Yhyy, miehet tekee aloitteita. Itse istun siideripäissäni tukka rasvassa pieruverkkareissani av-palstalla itkemässä miesten huonoista avauksista , koska olen ansiottomalla itse itselleni kuvittelemallani prinsessaharhaisella jalustalla kovempi saalis kuin kuuromykkä 85-vuotias miljonääriperijätär, vaikka minulla ei olekaan muuta annetavaa miehille kuin lastulevykalusteeni ja tuikkukuppikokoelmani"
;DDD! Lastulevykalusteet ja tuikkukuppikokelma on, mutta hiukset ovat puhtaat, ja istun alkkareillani, ihan selvin päin. :DDD!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten pitäisi keskustelua avata kuin kysymällä jossain muodossa "mitä kuuluu", joka itsessään on hieman liian tungetteleva jos ventovieraasta on kyse. Tuo "mitä sun iltaan" on paljon parempi joka antaa viestin saajalle mahdollisuuden johdattaa keskustelun siihen suuntaan mitä on hakemassa olematta liian henkilökohtainen.
Ei tinderistä löydy mitään täydellisiä keskustelun avauksia, joten olkaa realistisia ja keskustelkaa toisen kanssa edes 15-20 viestin verran ni tiedätte paremmin mitä ootte torjumassa. Lapsellista odottaa maagista täydellisyyttä ensikohtaamiseen, niitä ei löydy kuin Disneyn tuotannosta.Minusta taas hyvä lähestyminen voisi olla esim. "Minkä kirjan luit/elokuvan näit viimeksi?" Toimisi ihan aloitusrepliikkinäkin. Siinä saa heti jonkinlaisen käsityksen toisesta ihmisestä.
No ääähhh, sarjassamme "minkäs väriset alushousut sulla on?".
Absoluuttisen oikea aloitus on "jo on ilmoja pidellyt!".
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten pitäisi keskustelua avata kuin kysymällä jossain muodossa "mitä kuuluu", joka itsessään on hieman liian tungetteleva jos ventovieraasta on kyse.
- Vanha klassikko, "Hei". Tää on minusta miljoona kertaa parempi kuin mitä kuuluu, ja minä oon kuitenkin se sanatyyppi.
- Jos on uskovainen ja hulluttelutuulella, niin vaikka "Jumalan päivää". Takuulla uppoaa kohdeyleisöön välittömästi ja karsii sopimattomat heti pois.
- Jos tykkää Don Huonoista, niin "Hyvää yötä ja huomenta".
- Jos osaa jotain erikoista kieltä, niin tervehtii normaalisti sillä, ja lisää loppuun "kuten X maassa tervehditään."
- "Hyvää iltaa. -Arvi Lind" ois musta hauska :D
Keksiihän näitä kun vaan alkaa keksimään.
Mihin unohtui se "moi riittää"?
Tää elämä kirjoitti:
Kuvittele olevasi mies. Yksikään nainen ei aloita keskustelua kanssasi, sinä teet kaikki avaukset. Ja tässä tulee juonenkäänne: kaikki avaukset ovat vääriä!
Ei, kun se juonenkäänne tulee tässä: kaikki naiset ovat erilaisia ja heitä miellyttävät erilaiset asiat!
Varsinaisesti tuossa repliikissä ei ole muuta vikaa kuin se, että sen lähettäjä vaikuttaa helposti epätoivoiselta spämmääjältä, joka päättää lähestyä valikoimatta kaikkia maailman naisia (tai muuta ihmisryhmää) parilla klikkauksella. Jos joku vaikka tarttuisi onkeen! Joten jos ihan asiallisesti on liikenteessä, kannattaa vähän personoida viestiä, että vastaanottaja tietää sen olevan ihan oikeasti hänelle tarkoitettu. Kivempi vastata, kun tietää, että viestin lähettäjä ylipäätään muistaa lähettäneensä mitään minulle. Itsekin pistän kaikissa välineissä estolistalle kaikki "moi", "moi kaunis" ja "mitä kuuluu" -viestittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Tää elämä kirjoitti:
Kuvittele olevasi mies. Yksikään nainen ei aloita keskustelua kanssasi, sinä teet kaikki avaukset. Ja tässä tulee juonenkäänne: kaikki avaukset ovat vääriä!
Ei, kun se juonenkäänne tulee tässä: kaikki naiset ovat erilaisia ja heitä miellyttävät erilaiset asiat!
Ei, kyllä n. 80% naisista on melko samanlaisia ja heitä miellyttää suurinpiirtein samanlaiset asiat. Naisilla on muutenkin sellainen laumamentaliteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nykyään blokkaan tollaset suoraan. Oikeesti miten ketään voi kiinnostaa mitä joku tuntematon tekee juuri nyt? Sanoisi suoraan miksi ylipäätään halusi lähestyä. Mitä haluat? Ei kukaan lähesty random ihmistä kysyäkseen hänen kuulumisiaan. Joskus kun oikein vtuttaa vastaan ”Ketä kiinnostaa?”
Tää viesti niiin todistaa sen ettei suomalaiset osaa small talkkia.
Eivät osaa, eivätkä monet siitä pidä, (ja henkilökohtaisesti ajattelen että se tässä maassa juuri onkin niin ihanaa ettemme sellaista harrasta). Siksi ei varmaan ole yllättävää, että täällä jatkuvasti kirjoitellaan viestejä, joissa suositaan muita kuin small talk-lähestymisiä ja toivotaan että niitä käytettäisiin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää elämä kirjoitti:
Ei, kyllä n. 80% naisista on melko samanlaisia ja heitä miellyttää suurinpiirtein samanlaiset asiat. Naisilla on muutenkin sellainen laumamentaliteetti.
Juu kyl maar, ehottomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten pitäisi keskustelua avata kuin kysymällä jossain muodossa "mitä kuuluu", joka itsessään on hieman liian tungetteleva jos ventovieraasta on kyse.
- Vanha klassikko, "Hei". Tää on minusta miljoona kertaa parempi kuin mitä kuuluu, ja minä oon kuitenkin se sanatyyppi.
- Jos on uskovainen ja hulluttelutuulella, niin vaikka "Jumalan päivää". Takuulla uppoaa kohdeyleisöön välittömästi ja karsii sopimattomat heti pois.
- Jos tykkää Don Huonoista, niin "Hyvää yötä ja huomenta".
- Jos osaa jotain erikoista kieltä, niin tervehtii normaalisti sillä, ja lisää loppuun "kuten X maassa tervehditään."
- "Hyvää iltaa. -Arvi Lind" ois musta hauska :D
Keksiihän näitä kun vaan alkaa keksimään.
Eivät toimisi ainakaan minuun yhtään sen kummemmin kuin se moimitäkuuluu. Nuohan ovat pelkkiä tervehdyksiä ja enemmän minä noiden kohdalla ihmettelisin, mitä noihin kuuluisi vastata. Ensimmäisestä en tosiaan tietäisi onko kyseessä oikeasti uskovainen ihminen vai onko kyseessä jokin pilkkavivahteinen vitsailuyritys. Nämä ovat taas vain jotain pelimieskirjakikkailuja, joten tällaiset naisena kyllä ohitan paljon todennäköisemmin kuin sen ihan perinteisen ja helpon aloituksen.
Minusta on hassua kun tässäkin ketjussa monet ihmettelevät, mitä siihen "mitä kuuluu"- viestiin pitää vastata, mutta kyllä minua enemmän hämmästyttäisi tällaiset Arvi Lindin sitaatit. Saanko vastata vain moi, vai pitääkö keksiä jotain yhtä nokkelas takaisin ja pitääkö ehkä jollain tavalla osoittaa tai kiittää, että nyt oli hauska aloitus vai mitä tuossa odotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten pitäisi keskustelua avata kuin kysymällä jossain muodossa "mitä kuuluu", joka itsessään on hieman liian tungetteleva jos ventovieraasta on kyse. Tuo "mitä sun iltaan" on paljon parempi joka antaa viestin saajalle mahdollisuuden johdattaa keskustelun siihen suuntaan mitä on hakemassa olematta liian henkilökohtainen.
Ei tinderistä löydy mitään täydellisiä keskustelun avauksia, joten olkaa realistisia ja keskustelkaa toisen kanssa edes 15-20 viestin verran ni tiedätte paremmin mitä ootte torjumassa. Lapsellista odottaa maagista täydellisyyttä ensikohtaamiseen, niitä ei löydy kuin Disneyn tuotannosta.Minusta taas hyvä lähestyminen voisi olla esim. "Minkä kirjan luit/elokuvan näit viimeksi?" Toimisi ihan aloitusrepliikkinäkin. Siinä saa heti jonkinlaisen käsityksen toisesta ihmisestä.
Minä naisena en pidä tuollaisesta lähestymistavasta enkä oikein näe sen etuakaan. En muista, minkä elokuvan olen nähnyt viimeksi enkä oikein pidä ajatuksesta, että se on jokin minua määrittävä tekijä. Juu, katsoin it-elokuvan, mutta entä sitten? Mitä tämä nyt minusta kertoo ja mitä jutunjuurta siitä syntyy, jos toinen osapuoli ei ole sitä nähnyt eikä juurikaan saman genren elokuvia? Onko tuossa tarkoitus tehdä karsintaa elokuvamaun perusteella vai mitä iloa tuosta kysymyksestä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsitän someksi ennemmin Facebookin, Instagramin, Twitterin ja LinkedInin.
Joissa missään en ole seuranhakutarkoituksessa. Jos haen seuraa, niin sitten sieltä Tinderistä vaikka.
Joten jatkossakin olen niin tyly uniikki lumihiutale, että jos Fesessä tulee se heilutus tai yhtä nerokas aloitus kuin mitä ap kuvaili täysin ventovieraalta, koen että täällä toisteltu 'kohteliaisuussääntö' ei päde. Miksi vastaisin?
Ja näin, tähänkin sitten alapeukkuja. Vähän nyt tuntuu siltä, että arvoisat alapeukuttajat itse kuvittelevat olevansa jotain lumihiutaleita tai uniikkeja kultakimpaleita, joiden jostain täysin yllättävästä yhteydenotosta pitäisi olla tyyliin kiitollinen?
Koittakaa joskus ajatella asioita hieman sen toisenkin näkökulmasta. Minä esimerkiksi tapaan työssäni todella paljon ihmisiä. Omaan myös laajan tuttavapiirin. Eikä se, etten tuo perussomessa parisuhdestatustani esiin, tarkoita automaattisesti sitä, että olen sinkku. Ja silloinkin kun olen ollut sinkku, se ei tarkoita sitä, että olen automaattisesti 'metsästettävissä'.
Ilmoittaudun kyllä sitten sinne treffisomeen, josko ns. markkinoilla olen. Ja jossa klikkaan sydäntä, josko olen kiinnostunut tutustumaan.
Mutta eikös mitä, viestiä/verkostoitumispyyntöä jonkun toisen somen kautta. Ja joka useasti aiheuttaa sitten vähän hankalan tilanteen. Kun en ole suinkaan varma, onko se pyyntö kuitenkin vain verkostoitumissävytteinen vaiko jotain muuta.
Ainahan voi kysyä, mutta kun siellä on myös riskinä sitten se 'Tavattiin viikko sitten siinä ja siinä tilaisuudessa.' Usemmiten kyllä kun olen kysynyt että mistä yhteydestä tunnemme, vastauksena on syvä hiljaisuus. Eikö se vasta tylyä ole? 😀
Ehkä tässä on nyt se ongelma, että sinä suhtaudut noihin viesteihin vihamielisesti, kun voisit vain kohauttaa olkapäitäsi. Ei minua ainakaan hetkauta suuntaan eikä toiseen, jos joku ei kiinnostava tyyppi jonkun moi-viestin lähettää. Siinähän lähetti ja mönkään meni tällä kertaa, mutta en minä siitä palstalla jaksa raivota tai sen kummemmin taivastella. Kukaan ei oleta, että niistä pitäisi olla erityisen kiitollinen. Ainoa, joka kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale, olet sinä itse.
Se, että palstalla vatvoo ja arvostelee jotain toista palstalla vatvomisesta, on vähintääkin erikoista. Kun siinä samalla nollaa täysin myös oman argumenttinsa.
Kuulostaa myös hämmentävältä se, että sait tuolta minun kirjoittamastani poimittua jotain 'raivoamista' saati vihamielisyyttä. Tämäkin kuvastaa taas vain sitä, millainen sinun oma maailmasi on, kun näet vihaa ja negaa ilmeisen joka puolella.
MInusta ei ole mitään erikoista siinä, että näen eron, kun minä ilmaisen kriittisen mielipiteeni mielestäni omituisesta ja huonosta käytöksestä ja joku toinen ilmaisee kriittisen mielipiteensä viattomasta, hyvätahtoisesta ja yhdentekevästä viestistä.
Vihamielisyys on ehkä kärjistetty ilmaisu, mutta en ymmärrä, miksi noita viestejä pitää ylipäätään kritisoida, kun ilmiselvästi niillä ei mitään pahaa tarkoiteta. Sinä kuitenkin tunnut noista ihan loukkaantuvan. Puhuit siitä että sinun pitäisi olla muka kiitollinen ja että olisit metsästettävissä. Minusta noissa kyllä kritisoit tätä käytöstä, vaikka syytä ei oikeastaan ole. Sinä itse paisuttelet asiaa ja keksit merkityksiä ja motiiveja. Se on minusta paljon omituisempaa kuin mikään mitäkuuluu-viesti koskaan.
Ero boldattuna. Ilmaiset mielipiteesi, mutta kuitenkin toisen henkilön mielipide on ilmeisesti väärin. Omasi oli sentään huonosta ja omituisesta käytöksestä kun heidän kohdallaan mielipide on viattomasta, hyväntahtoisesta ja yhdentekevästä eleestä. Mielipiteissä hauska juttu on siinä, että ne ovat jokaisen omia. Sen minkä sinä koet yhdentekevänä voi olla jollekin toiselle epämukavaa, loukkaavaa, jopa pelottavaa, tms. Perustele, miksi juuri sinun mielipiteesi on tässä se oikea.
Tuossa äsken sen perustelin. Hyvätahtoinen neutraali viesti -> ei aihetta kritiikkiin. Tuntemattoman ihmisen haukkuminen -> on aihetta kritiikkiin.
Se, että tuntemattoman ihmisen viaton ja neutraali lähestyminen herättää sinussa jotain traumareaktioita, ei ole sen viestin lähettäjän syy. Siinä tapauksessa voit pohtia, kenelle sinun pitäisi se kritiikkisi kohdistaa. Tämä ei ole mikään mielipidekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yleensä aloittanut Tinderissä keskustelun kysymällä kuulumisia ja lisännyt aina "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam" Hiljaista on ollut. Mutta aina voin toivoa että joku nuori kiinteäpakarainen ja isorintainen nörtti tpykkä osuisi haaviini.
Ei missään tapauksissa mitään tuollaisia. Naiselle tulee heti mielikuva, että olet joku älykkö.
N33
Luuleeko joku oikeasti, että ihminen joka lainaa vanhaa fakki-idioottia (Cicero) olisi älykkö?
Minulle tulee sen käyttäjästä mieleen hölmö (p*ersu), jonka oppimattomuus paistaa horisonttiin asti kun hän avaa suunsa.
Koomista kun tuntematon nainen odottaa juuri oikealla tavalla personoitua viestiä.Sitten ihmetellään miksi mies kirjoittaa useammalle naiselle kun äärimmäisen harva edes vastaa mihinkään.
Jaa-a, itselläni tuo aloitusrepla on kuitenkin tuottanut hedelmää. Noin olen aloittanut keskustelun lähes aina ja juuri sain sovittua kolmet eri treffit ensi viikolle :D Ja nimenomaan Tinderin kautta.
Vierailija kirjoitti:
"Yhyy, miehet tekee aloitteita. Itse istun siideripäissäni tukka rasvassa pieruverkkareissani av-palstalla itkemässä miesten huonoista avauksista , koska olen ansiottomalla itse itselleni kuvittelemallani prinsessaharhaisella jalustalla kovempi saalis kuin kuuromykkä 85-vuotias miljonääriperijätär, vaikka minulla ei olekaan muuta annetavaa miehille kuin lastulevykalusteeni ja tuikkukuppikokoelmani"
😂 pärskäytin aamuteen rinnuksille. Tämä on niin totta. Olen itse nainen ja syyllistyn tähän. Viimeeksi eilen.Mies viehättyi jostain mun profiilikuvasta ( missä meikki ja niitä otettu 100 ennen kuin saatu hyvä) ja laittoi viestin. Mä lojuin sängyssä, kuin joku löysä 💩 deitittömänä taas yhtenä lauantaina, vatsa turvonneena jalkapallon kokoiseksi pms oireista, paidan rinnuksella sipsin murusia, naama rasvaisena, selailu kaksoisleukaani nojaten ja olin ihan, että "pyh, hanki elämä senkin urpo"
Odota aapee kun pääset tällaiseksi keski-ikäiseksi tantaksi. Ei häiritse miehet enää. Yhtään. Ikinä.
Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, itselläni tuo aloitusrepla on kuitenkin tuottanut hedelmää. Noin olen aloittanut keskustelun lähes aina ja juuri sain sovittua kolmet eri treffit ensi viikolle :D Ja nimenomaan Tinderin kautta.
Ei siinä replassa mitään vikaa ole. Taisi vain tulla vääräntyyppiseltä mieheltä. Kivannäköinen mies voi laittaa viestin : mitä muija ja nainen on heti varaamassa hääkirkkoa ☺
Vierailija kirjoitti:
Ootko nuori ja hyvännäköinen? Voin vaikka vannoa että sillä 32v perus Peralla nuo ei kyllä toimi lainkaan.
Minusta taas hyvä lähestyminen voisi olla esim. "Minkä kirjan luit/elokuvan näit viimeksi?" Toimisi ihan aloitusrepliikkinäkin. Siinä saa heti jonkinlaisen käsityksen toisesta ihmisestä.