Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Eläike on monella jo 70 vuotta

Vierailija
20.10.2018 |

Alkoi todenteolla itkettämään, kun kävin katsomassa eläikäni. Tulee varmaan nousemaan tuosta entisestään tai voi olla, että minun ikäluokkani ei enää edes eläkkeelle pääse. Kuinkahan moni pysyy työkykyisenä tuohon ikään asti?

Kommentit (285)

Vierailija
1/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen. Kannattaa aloittaa säästäminen ja sijoittaminen tulevaisuuden turvaksi.

Vierailija
2/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on jo ongelmia näiden 63 vuotiaiden kanssa varsinkin, jos on johtavassa asemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo tiedossa jo 1980-luvulla että näin käy. Olen nyt 49 ja viiden vuoden kuluttua voin lopettaa työt. Kannattaa säästää ja sijoittaa.

Vierailija
4/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa todellisuuteen. Kannattaa aloittaa säästäminen ja sijoittaminen tulevaisuuden turvaksi.

Pullomössösukupolvi, joka aloitti käytännössä eläkkeensä hädin tuskin kuusikymppisenä tulee jakamaan rahastot itselleen vielä lähiaikoina. Ei tarvitse meidän muiden eläkkeistä edes haaveilla kun heillä on taitettu indeksi. 

Vierailija
5/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullomössösukupolvi, joka aloitti käytännössä eläkkeensä hädin tuskin kuusikymppisenä tulee jakamaan rahastot itselleen vielä lähiaikoina. Ei tarvitse meidän muiden eläkkeistä edes haaveilla kun heillä on taitettu indeksi. 

Pullamössösukupolvi on jo eläkkeellä?

Vierailija
6/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullomössö?

Vierailija
7/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten eläkeikä Kreikassa on edelleen 55-vuotta.

Eivät tehneet mitään vaikka tulipakettien myötä tähänkin asiaan olisi pitänyt puuttua.

Vierailija
8/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuo tiedossa jo 1980-luvulla että näin käy. Olen nyt 49 ja viiden vuoden kuluttua voin lopettaa työt. Kannattaa säästää ja sijoittaa.

Isäni oli aikoinaan tarkkailuluokan opettaja, ja hän pääsi normaalisti täydelle eläkkeelle 55-vuotiaana. Kaipa se palkkio siitä että oli jaksanut opettaa niitä vaikeampia tapauksia koulussa. Hän ehti olla eläkkeellä 25 vuotta ja äitini jäi eläkkeelle 60-vuotiaana ollen eläkkeellä sen jälkeen 22 vuotta. Molemmilla oli aikoinaan vakituiset kaupunginvirat opetustoimessa, joista kertyi ihan kivat eläkkeet. Minulle ja veljelleni jäi myös hyvät muistot ja mukavat perinnöt omilta vanhemmilta.

Vierailija
9/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa. itse 50+. mietityttää kun 90-luvulla olleita työkavereita ilmestynyt hesarin c osaan sunnuntaina. 67 v, 65 v, 69 v. no oli 44 v. ja 28 v joskus myös.

40-50 lukulaisilla ei taida 70v tulla mittariin monellakaan. tai jos tulee niin pitää olla kansanedustajan tulot ja eläke, ei ole liikaa rasitettu työnteolla ja eläkekin hyvä.

itse otan varhaiseläkkeen heti kun saa.

Vierailija
10/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi todenteolla itkettämään, kun kävin katsomassa eläikäni. Tulee varmaan nousemaan tuosta entisestään tai voi olla, että minun ikäluokkani ei enää edes eläkkeelle pääse. Kuinkahan moni pysyy työkykyisenä tuohon ikään asti?

Minkä ikäinen olet nyt? Eli haen sitä mitä ikäluokkaa koskee tuo 70v eläkeikä.

Vierailija
11/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itku auta. Hyväksy kohtalosi.

Vierailija
12/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt 80-luvun lopulla ja eläkkeelle näillä näkymin aikaisintaan muistaakseni 68,5v tai 69v. -93 ei edes ole ennustetta tarjolla.

Vierailija
13/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaisko ite säästää ja hankkia rahaa eikä olla riippuvainen jostain systeemistä? Ota elämäsi omiin käsiisi.

Vierailija
14/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikänen ap on. Mä olen syntynyt -91 ja muistaakseni eläkeikäni oli jonkun laskurin mukaan noin 67 vuotta.

Vierailija
15/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monenkaan täytyy (tai saa) olla töissä seutsemänkymppiseksi. Kun 50 vuotiaistakin halutaan jo eroon liian vanhoina. Sitä ollaan sitten vain työttömänä siihen asti kunnes pääsee pieneksi jääneelle eläkkeelleen. Jos on enää hengissäkään silloin.

Vierailija
16/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisko ite säästää ja hankkia rahaa eikä olla riippuvainen jostain systeemistä? Ota elämäsi omiin käsiisi.

Mutta sulta otetaan rahaa tätä systeemiä varten, rahaa jonka muuten voisit säästää tai sijoittaa.

Vierailija
17/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen -79 ja tavoite eläkeikä on 69 vuotta ja 4 kuukautta. Saa tässä jonkun hetken vielä töitä tehdä.

Vierailija
18/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se itku auta. Hyväksy kohtalosi.

Määkäisi lammas teuraalle vietäessä. Vai hallintoalamainenko se oli?

Vierailija
19/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten eläkeikä Kreikassa on edelleen 55-vuotta.

Eivät tehneet mitään vaikka tulipakettien myötä tähänkin asiaan olisi pitänyt puuttua.

55 vuotta, ei 55-vuotta!

Vierailija
20/285 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe toimistohommissa mitään estettä olla töissä vaikka 72-vuotiaaksi. Kroppaa kuluttavilla ammateilla pitäisi edelleen päästä ajoissa eläkkeelle. Miksi ihmisen pitäisi olla 30-40 vuotta eläkkeellä, jos on työkykyinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä