Yle: tämän takia mummasi ei saanut kipulääkettä
Hän todennäköisesti olisi jäänyt riippuvaiseksi tai myynyt lääkkeensä katukaupassa. Siksi hän sai viimeisinä elinpäivinään vain pari Buranaa.
Kommentit (14)
En ymmärrä tota gabapentiinin käyttöä ollenkaan. Söin sitä pitkään hermokipuun, eikä siitä mitään "fiiliksiä" saa. Joku pässi maksaa paketista 1500€! Ei mene mun ymmärrykseen 🙄
Eli artikkelissa ei puhuttu mitään vanhuksille viineisimä elinpäivinä määrättävistä kipulääkkeistä. Hieno klikkialoitus !
Vierailija kirjoitti:
"Kaikista määrätyistä huumaavista lääkkeistä noin viisi prosenttia menee väärinkäyttöön"
😂😂 Ja tämän hurjan 5% takia suurin osa lääkäreistä ei määrää ollenkaan toimivia ahdistus/kipulääkkeitä. Naurettavaa
Huomaahan sen katukuvassakin kun 80v syöpäpotilaat diilaa kamaa keskustoissa ympäri Suomea. Yö kun koittaa saattohoito-osastolle niin tippapulloteline vain kolisee, kun vaari pistää pitkän nahkatakin ylleen ja livahtaa ikkunasta kadulle myymään päivällä saamansa kipulääkkeet. 🙄
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tota gabapentiinin käyttöä ollenkaan. Söin sitä pitkään hermokipuun, eikä siitä mitään "fiiliksiä" saa. Joku pässi maksaa paketista 1500€! Ei mene mun ymmärrykseen 🙄
Itselläkin tuota määrättiin hermokipuun ja a) ei auttanut kipuun, b) hirveät sivuvaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Eli artikkelissa ei puhuttu mitään vanhuksille viineisimä elinpäivinä määrättävistä kipulääkkeistä. Hieno klikkialoitus !
Hyvä lukija osaa lukea myös sen mitä ei ole kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut, että saattohoitopotilaille ei annettaisi tarvittavia kipilääkkeitä. Kyllä kipua lääkitään asianmukaisesti.
Artikkelissa on myös toimittajan tekemä virhe. Gabapentiini ei ole opioidi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin tuota määrättiin hermokipuun ja a) ei auttanut kipuun, b) hirveät sivuvaikutukset.
Se on epilepsialääke. Usein epilepsialääkkeitä käytetään hermokipuun vaihtelevalla menestyksellä. Usein ne toimivat. Epilepsialääkkeiden päihdekäyttö vaatii sekakäyttöä tai isoja annoksia poikkeuksena bentsot.
Miksi tämä artikkeli niin kovan metelin nosti? Lääkkeitä väärinkäytetään, eihän se liene kenellekään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut mitään sivuvaikutuksia, mutta ei se kyllä särkylääkkeenäkään mikään tehokas ollut. Yhtä tyhjän kanssa, sanoisin, ja siksi sen katukauppa mua ihmetyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä artikkeli niin kovan metelin nosti? Lääkkeitä väärinkäytetään, eihän se liene kenellekään epäselvää.
Koitas älypää pohtia hetki omin avuin. Kyllä sä sen keksit kun oikein pinnistät!
Äiti toivoi univaikeuksiinsa nukahtamislääkettä lääkäriltä. Ikää yli 85v. Lääkäri totesi: minä en sinusta ala narkkaria tekemään, osta melatoniinia (joka ei auta). Kipu- ja unilääkkeiden määrääminen on nykyään kai lääkäreille vaikeaa, jos noin vanhankin kohdalla kommentoidaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut, että saattohoitopotilaille ei annettaisi tarvittavia kipilääkkeitä. Kyllä kipua lääkitään asianmukaisesti.
Artikkelissa on myös toimittajan tekemä virhe. Gabapentiini ei ole opioidi.
Arstikkelissa on listattu opioideiksi gabapentiini ja Lyrica, kumpikaan eivät ole opioideja.
"Kaikista määrätyistä huumaavista lääkkeistä noin viisi prosenttia menee väärinkäyttöön"
😂😂 Ja tämän hurjan 5% takia suurin osa lääkäreistä ei määrää ollenkaan toimivia ahdistus/kipulääkkeitä. Naurettavaa