~0~0~SUURPERHEKUUMEILIJAT VKO 19~0~0~~
Kommentit (98)
KIITOS!!!!!!104VIESTIÄ VIIME VIIKOLLA!!!!!!!
Jatketaan siis samaa rataa nyt uudella pinolla.
Kyllä tämä " vahinko" täälläkin on saanut pään pyörälle.Eilen jo oksetti ja vatsaa sattui ja kaikkea raskausoiretta kuvittelen.Vatsa on turpea ja ihan kuin tissejäkin hieman särkis=0)Aivan uskomatonta on olla nainen ja haaveilla raskaudesta.Kaikki järki jää jalkoihin!
Pipsa!Näemmä paljon yhteistä!Kiva!
Levinia!Toivottavasti nyt on tärpännyt ja saadaan pitkästä aikaa eka plussa tähän pinoon,sinulle!!!!Peukut on pystyssäddbb
Suviruusu ja medison!Tärppionnea myös hirveesti teille!Ja kuramyyrä ja muut kiskotaan plussa junaan mukaan!Jännätään yhdessä.Koska olis aika testata jos kk ei kuulu??
Mä ajattelin (siis tietenkin vaan ellei kk kuulu)testata 20.5.
Nyt kyllä täytyis yrittää keskittyä johonkin muuhun tai päivistä tulee todella piiiiiiitkät.
Onneksi aurinko paistaa,ihanaa.Nyt aamupala ja ulos!
Tilaa muille!
L+5+?
vai oonko ihan suurperhekuumeilija kuun kolmatta toivon?! luulisin ainakii...
elikkäs esittäytymisen paikka:
olen 29 tänä vuonna täyttävä äitiliini kera miekkosen (37v) sekä kahden lapsen; poika syntyi 31.12.03 ja saatiin ihana tyttönen tuossa tasalleen 2 kuukautta sitten eli 8.3.06.
no voi mahotonta, en tiiä mikä on iskeny mut mie haluun vielä lapsia!!! tai edes kolmanne lapsen näiden kahden lisäksi, vaikka vasta kaks kuukautta sitten vannoin synnytyssalissa et nyt riitti..ja ihan oikeesti. vaan ei voi mitään; kuume iski taas vaik luulin ettei enää tulis.
mies ei oikein ota miuta tosissaan ja sanoo et hänelle piisaa jo, vaan eiköhän tuon saa jotenkii ympäri puhuttua kuten aina ennenkin asiassa kuin asiassa...ehkäisyä ei käytetä, eli ei tuo shokki hälle olis jos kolmas ilmoittaisi tulostaan...
vaan eipä taida mahiksia paljoo olla tässä tilanteessa; täysimetys päällä ja pikkuneiti syö vielä tosi usein. ja touhuilutkii on todella vähäistä ollu synnytyksen jälkeen, vaan jos nyt kuumeilu tois sänkykamarinkin puolelle vipinää miun puolelta...mieshän ny ois ihan innokkaana, mut meikäläiselle ei vaan ole oikein maistunu viime aikoina..
esikoiselta imetin 11kk ja se toimi ehkäisynä liiankin hyvin, sillä ei käyetty mitään ehkäisyä esikoisen synytymän jälkeen. imetyksen lopetettuani meni 2kk ennen kuin sain menkat takaisin ja hurjan pitkällä ja epäsäännöllisellä kierrolla. no sitten hommasin terot käyttöön kahdeksi kierroksi tasaamaan kiertoa ja sitten seuraavassa terottomassa kierrossa vihdoin ja viimein tärppäs...takan kuitenkii 1v+3kk aktiivista yritystä..
elikkäs turha edes haaveilla kolmosesta niin kauan kun imetän...ja meinasin kuitenkii pitkään imettää, eli tää jää todellakin kuumeiluksi. vaan ainahan on se ihan pikkiriikkinen mahis et imetyksen aikana voiskii tulla ja mie ripustauden siihen ja hiljalleen salaa toivon, et jos vaikka...oon kuitenkii aina halunnu kolmea lasta...miksen neljäkin ja pakko ois nyt yrittää saada heti niitä lapsukaisia kun miehellä alkaa kuitenkii jo ikää olemaan ja hän ilmoitti et viiden vuoden päästä ei enää haluaisi vastasyntynyttä hoidella vaan nauttia hedelmistä..
jatketaan samaan tahtiin ladyt.
Eilen en kerennyt koneelle aamun jälkeen ollenkaan, ja huomasin että tehän olitte olleet ahkeria illalla. Eli siis raskausarvista. Valitettavasti niitä löytyy. Kolmannessa raskaudessa ilmestyivät ja viidennessä muutama lisää. Ei onneksi mullakaan ihan kauheita, mutta en kyllä bikineitä päälleni laita. Meillä muuten on kolmas ja viides lapsi olleet kaikkein suurimmat (3970g ja 4000g) joten mulla ainakin nuo arvet ovat tienneet jo vähän vauvan kokoakin.
Sitten siellä oli kyselty raskautumisista. Olen raskautunut eka kolmannesta kierrosta, toka kolmannesta kierrosta, kolmas kolmannesta kierrosta, neljäs toisesta kierrosta ja viides neljännestä kierrosta. Kolme ensimmäistä ovat pillereiden jälkeen, ja kolmosen ja nelosen välissä mulla oli hormoonikierukka jonka jälkeen kierto normalisoitui nopeammin kuin pillereistä. Viidettä kun ruvettiin niin en syönyt pillereitä kuin 6kk mutta mun kroppa meni ihan sekasin lopetuksen jälkeen. Nyt olenkin päättänyt että pillereihin en enää koske, ne ei mulle enää sovi vaikka nuorempana ihan hyvin sopivatkin.
Mitähän muuta siellä oli..
Kuramyyrä, kiitos kun kerroit tuosta operaatiosta. Kiva kuulla että olosi on jo parempi. Luultavasti itsellä tuo on edessä jossakin vaiheessa. Tällä hetkellä pärjään onneksi ihan hyvin ruokavaliolla.
Tärppi mahdollisuuksia on meidän pinossa suorastaan ihailtavan paljon!
Pitkään meillä olikin hiljaista kun kaikki vain kuumeilivat, nyt on suurin osa päässyt tositoimiin. Itse aion testailla ensi viikolla joskus jos menkat ei tule. En kyllä usko raskauden mahdollisuuteen ja siksi yritän pitää pään kylmänä. Vatsaa kyllä turvottaa ja rinnat hieman arat, mutta saattaa myöskin enteillä tätiä. Aika näyttää...
Medison +5
Kyllä mä vaan sanon, että vettä saisi tulla taivaalta oikein urakalla!!!
Ei tätä siitepölyö kestä enään, pää on niin tukossa ettei mikää auta.
lääkitystäkin on purkkitolkulla ja silti tukossa!!
Voi yööh.
Ommella pitäisi pari asua kesäkuun alkuun kisoihin, eikä siitäkään tule mitään, kun päässä on räkää ja silmissä " hiekkaa" huoh.
Eilen mulla olikin lastenvaatekutsut, ja 20 kutsutusta tuli 1 paikalle!!! ja yhden kävin hakemassa pihaltaan... Kiketi ihmiset myllää kukkapenkkejä paikoilleen eikä muista mitäon sopinut .. GRRRRRRRRRR. ;o)
Itekkin pitäisi lähteä käymään isän ja äipän haudalla Lohjalla ja laittaa se jonkinnäköiseen kuntoon mutta, kun ei hontsita pöllyttää multaa sieltä leviää siitepölyjä.
voi kökkö inhoan kevättä... kesä ja syksy varsinkin syksy on ihanaa mutta kevät on vuodenajoista kamalin ja inhottavin ja ties mitä.
Rölli kera 6 tenavan.
Kaikille ei kevät tosiaan oo herkkua!Itse kärsin kamalasta allergiasta sinä keväänä kun odotin nelkkua.Nyt ei mitään.Ei löytynyt testeistäkään mitään.Varmaan silloin raskaus herkisti.Mutta muista että oli kamalaa.Lähetän myötätuntosäteet Röllille=)
Mulla on tissit kipeet=0)
Kuvitelmaa vaan...
L+5
ps aamu ysistä ollaan oltu pihalla.Kahvia juotu auringossa ja pyykit langalla kuivumassa.Tulee ihanan tuoksuiset pyykit kun ulkona saa kuivua.Kone yksin on täällä päällä ja minä hullu juoksen välillä katsomassa millainen pino tänään rakentuu.Nyt lisää kahvia ja aurinkoon!
Totta on etta nyt kevat on saanu suomi-mammat liikkeelle! Hienoja kirjoituksia viime viikolla!
Mulla pitais, huom. pitais, tadit ilmestya pe-su aikana; joten kylla menee reilusti ens' viikkoon ennenkuin testaan; jos on testattavaa...kylla ainakin viikko pitaa olla myohassa ennenkuin viittin kiusata itteeni. Mutta mitaan ' raskaanaolomerkkeja' en kylla oo pongannu/siita varmuus tateihin!
Nuorimmainen heras - kulkee omasta huoneestaan kaks' tyynya mukanaan miettien mihin seuraavaks' sijoittuis...hauska pakkaus aamutuimaan!
Pitanee menna kahvihommiin, joten myohempaan ajankohtaan ystavat!
huoh. varsinkaan nyt. sisällä vain.. eikä ole eden kuivausrumppua tai kaappia. plääh..
Mutta kyllä tämä taas tästä koivu, kun lopettaa niin minulla alkaa elämä =)
Toivottavasti tissikipu on positiivista... minullakin nippailee hiukan ja vähä öllöttää, mutta tuskin sentään.....
ja eiku takasin koneelle!
Meil on kolmosen kans kisa kumpi ehtii ensin...
Tuli mieleeni pari kysymysta; kkun niilla nakojaan saadaan porukat liikkeelle!! Elikka; kenelta muksunne nayttavat?? Ainahan kuullaan kommentteja etta ykkonen on ihan nakoisesi jne... Ei siis ihan pikkuvauvoina vaan nyt!
Mulla ykkonen on nakoiseni, mutta kylla enemman veljeni nakonen ja tulee kans pitemmaksi mua (itse 168) ; kakkonen on taysin isansa suvusta; isoisansa nakoinen kaikista serkuistaan! ; kolmonen on sekoitus, on siniset silmat(kuten ykkosellakin), ja sitten tama kirppu - on isansa nakoinen, muttei kuten kakkonen ja ihmiset helpommin kyselevatkin kenelta nayttaa - eivat oikein nieli suomi-vitsia etta ' postinkantajan' nakonen... heh hee. Myos kakkosella ja nelosella on tummempi ihonvari- ei nyt mulatiksi voi sanoa, mutta ykkonen ja kolmonen eivat erotu kylla suomen katukuvasta! Noh, munsta se on kivaa etteivat ole toistensa peilikuvia ja myos luonteet ovat taysin jokaisen omanlaisensa!
Esikko on sekoitus mua ja miehen siskoa.
Kakkonen on isänsä näköinen ja siihen sukuun tullut muutenkin,kiharine hiuksine.
Kolmonen on aivan kuin minä pienenä.Tummempi versio vaan.
Nelkkupoika taas aivan kopio isästään.
Viitonen eniten muistuttaa minua ja minun sukuni lapsia.
Luonteet kaikki erinlaisia.
Ensimmäinen on täydellisyyden tavoittelija,rauhallinen ja hiljainen.Usein kiukkuinen(liittyneet ikään)
Kakkonen touhukas,energinen,erittäin romanttinen.Onnistuu kaikessa(lähes ainakin)mihin ryhtyy,kaikkien kaveri ja joka asiassa mukana.
Kolmas on todellinen prinsessa joka elää haavemaassaan.Leppeä.
Nelkku on urheilija,peli tyyppi.Mikä urheilulaji vaan kelpaa.Kovaääninen poika.Kuitenkin syliin käpertyjä.
Neljäs täystuho,känkkäränkkä.Puuhapete,mukana kaikessa mihin liittyy vasara tai saha.Vaikea tapaus=)
Nyt meen mutten lupaa etten palaisi=)
L+5
Huomenta vaan!
Viikko alkaa yhtä ahkerasti kuin viime viikkokin, hyvä hyvä!
Kiva kun tuli taas uusi mukaan, tervetuloa vain minunkin puolestani! Vaikken itsekään vielä niin kovin " vanha" täällä ole.
Päivän kauppareissut taas tehty ja pian pitäisi vähän ruokaa laitella. Mitähän sitä taas söisi? Ruuanlaitto tökkii välillä niin pahasti, että!
Äsken tuli taas katsottua venezuelalaista saippuaa telkkarista. Tämän touhun lisäksi alan olla nähtävästi koukussa myös siihen! Kamalaa, eikö! Siinäkin on muuten juuri syntynyt tyttövauva...Paitsi, että kuten aina niin nytkin telkkarin vastasyntynyt oli jo useamman kuukauden ikäinen.
Täällä on noista pihan kukka-asioista vähän puhuttu. Minä vuokrasin tänä kesänä (nyt toista kertaa elämässäni) viljelypalstan. Maata pitäisi jo mennä pistämään kuntoon, mutta kun ehtisi vain. Palstaa ei ole ilmeisesti lähiaikoina viljelty ja huomasin, että siellä kasvaa sammalta. Tietääkö kukaan, mitä se kertoo maasta? Tarvitseeko se jotain erityistä ravinnetta, kalkkia tms? Ajattelin viljellä sipulia, kesäkurpitsaa, herneitä, papuja ja salaattia nyt ainakin, ne menestyivät viime kerrallakin ihan mukavasti. Mikäs muu voisi olla helppoa kasvatettavaa ja satoa tuottavaa?
No, pitää mennä. Pikkumies saa nykyään aina hepulin, kun menen koneelle!
Suviruusu
joten eiku uusiks' .
Mulla on tama nappaimistokin niin likainen etta nappulat tarttuu kiinni -tarttis varmaa tehra jottain!!!
Kun sa Leanna oikein erittelit luonteetkin, josko naputtelisin myos:
Ykkonen on aika hurjan puberteetin jalkeen rauhottunu neiti-immeinen; 14v kun tulee mittariin on jutut ja hommat sen mukaiset, jos isukkikin viel ymmartais hiukan hellittaa ohjaksia ja paastaa kasvuvaraa!
Kakkonen on meidan tulipesa!! Nopeesti kihahtaa ja pysyy karttyisena! Ei kesta oikein kommentteja ja sehan on niin herkkakin etta kai se sita peittelee tuolla kovistyylilla! Mutta ei oikein tule sisarustensa kanssa toimeen vaikka sosiaalinen noin muuten on; paras koululainen, ei paljon tarvii laksyja pahertaa kun tuo kiitettavia; siis neropattikin viela!
Kolmonen on isin rinsessa! Ollu ihan pienesta; ehka siks' suostuinkin tuohon neloseen niinkin helposti kun kolmonen oli aina isansa hihassa kiinni. Pienena oli helpoin vauva ja nytkin on sosiaalisin naista ja helposti ohjattavissa; tosin nyt 7v alkaa tulla kankkarankka kaymaan useammin!
Nelonen on ihan oma lukunsa! Ei yhtaan oo ollu kuin sisaruksensa vauvana - huomion kipee ja pitaa kylla pintansa etta myos saa sita! On enemman mun kans kun isa todella nakee vaan kolmosen! Noh muutoksentuulia siihenkin on jo havaittavissa. On kiltti kun kaikki menee hanen pillinsa mukaan; muuten kylla ovet paukkuu jo hanenkin(2v11k) kanssa!!
Mutta nyt piski paas vapaaks' sori poistuminen takavasemmalle!
Kas, kun tulee kysymyksiä, niin pakko palata!
Meillä esikoinen (poika) on enemmän minua ja varsinkin veljeni näköinen. Veljeni isommat lapset ovat joskus ihmetelleet pojan valokuvia ja kysyneet, onko siinä heidän isänsä (tai siis isäpuoli, uusperhe kun ovat). Luonteeltaan on samantyyppinen kuin me vanhemmatkin: hiljainen ja ehkä varauksellinen, aika " helppo" mukula. Kakkonen (tyttö)oli pienenpänä , parivuotiaana ihan samannäköinen kuin minä samanikäisenä. Valokuvaani katsoessaan ihmetteli, onko hän tässä, onpas niin hassunnäköinen kuva (70-luvulta)! Nyttemmin kyllä isänsä näköinen suurine silmineen ja pitkine ripsineen! Luonnetta löytyy kenties eniten meidän lapsista, vähän tuittu ja jääräpää! Nuorempi poika on sitten taas se meidän sekoitus, piirteitä myös isovanhemmista. Luonnettakin löytyy, mutta nähtäväksi jää kumpi nuoremmista on lopulta tuittupäisempi. Veikkaan kyllä tyttöä!
Menen taas,
Suviruusu
etteiko kukaan osais paivittaa tuota Jajan alkujuttua; laittaa meidat vakikirjoittajat listaan ja plussanneet, muut saisivat uudelleen ilmoittaa itsensa? Nakis samalla keita viela pyorii lukijoina...
muistelin nyt ainakin; medison, leanna, kuramyyra,rolli, suviruusu,isotikru,marlett,vauhtinelikko,shannon75,tansku75,ada78,m@mi4; jotka kirjoittelevat enemman ja vahemman saannollisesti!Ja mina Levinia;ikuinen maanvaiva, heh he.. sori jos joku jai pois!!!!! Mulla kun ei nappaimistossa ole oo ja aa -kirjaimia siks' paivittaminen ei multa onnistu!!
sisällä käytiin syömässä ja nyt kuopus nukkuu vaunuissa. Nelonen rupesi katsomaan jotain lastenohjelmaa joten mulla on rauha maassa hetken aikaa. Istun koneella ja syön irtokarkkeja. Täytyy myöntää että nuo irtokarkit on mun heikkous (sormet hiukan lipsahti kirjoittaessa, kun koiranpentu nukkuu mun sylissä, ja kirjoitin ekaksi että irtokarjut! kuulosti hiukan hullulta).
Siivota tarttis mutta kun ei millään jaksais eikä huvittais. Aamulla jo imuroin lattian, mutta nyt tarttis pestä se vielä. Nyt kun on nuo matot poissa koiranpennun takia niin lattiat likastuu ihan kauheen nopeesti.
Leannalla siellä jo pyykit kuivuu ulkona, kateellisena täällä kuuntelin. Mulla ei ole nyt edes pyykinkuivaustelinettä, kun syksyllä heitettiin vanha kaatikselle ja uutta ei ole tuo isäntä vielä saanut aikaiseksi laittaa. Ja sitähän mä en osaa ITSE tehdä, vaikka muuten paljon teenkin. Eikä ole ainakaan pariin viikkoon toivoakaan saada edes telinettä. Meillä kun on maatila ja mies on nyt peltohommissa, joten olen seuraavat pari viikkoa lähinnä yksinhuoltaja. Mies käy yöllä nukkumassa muutaman tunnin ja muuten sitä näkee ainoastaan ruokapöydässä ja kahvia taikka vichyä pellolle viedessä...
Nyt täytyy viedä pentu omalle paikalleen kun ei tästä kirjoittamisesta tule yhtään mitään...
Medison+5
tosin olisi kiva saada se lista ajantasalle.
Niin ja lapsista,
esikoinen(tyttö) on tullut minun sukuuni. On minun näköinen mutta siskoni hiukset ja äitini silmät (vihreät), luonteeltaan on aina ollut perushelppo lapsi, ujo ja hiukan ehkä hiljainen, tykkää lapsista ja hoivaa pienempiään paljon, ihan kuin minä itse pienenä. Kakkonen (poika) on isänsä näköinen, kiharat hiukset, mutta minun silmät. Luonteeltaan aina ollut oikea rämäpää. Pienenä sattui ja tapahtui ihan hirveesti koko ajan. Matikkanero koulussa, aina tykännyt kaikenlaisista peleistä (pienenä lautapelit ja nyt sitten jo tietsikka ja pleikkari), rauhoittunut onneksi tosi paljon näin " vanhemmiten" .
Kolmonen (tyttö) on sekoitus meistä molemmista. Isänsä väriset hiukset, minun silmät, kasvon piirteiltään enempi minun näköinen.Luonteeltaan kuten isoveljensä, vilkas, ehtiväinen, keksiväinen, tykkää eläimistä, lyhyt pinna.
Nelonen (poika) on isänsä täysi kopio, kiharat hiukset, vain silmät on minulta, Luonteeltaan pitkälti kuten esikoinen, ujo, tykkää sylitellä, isän työkaluissa ollut kiinni pienestä pitäen
Viides (tyttö) on lapsista eniten minun näköinen mutta isänsä silmät, neiti on ainaskin vielä melko rohkea, tietää mitä haluaa ja osaa pitää puolensa, suht rauhallinen ainaskin vielä (ikää vasta 1v 2kk, niin että ehtiihän sitä) itsepäinen
Medison+5
Mami 4:n kukkakysymykseen minun piti vastata jo eilen, mutta taisi iskeä dementia vanhukselle.
Elikkäs noiden upeiden malvojen lisäksi helposti kasvatettavia ovat mm. kehäkukat, krassit, unikot jne. Matalampia, ruukkujen ja kukkapenkkien reuna-alueille sopivia ovat keltavalkoinen hilppa, punainen punapellava sekä sininen/violetti sinisievikki. Noilla taatusti onnistuu!
Minulla raskaudet ovat alkaneet niin, että eka, kolmas ja neljäs ovat lähteneet ekasta kierrosta. Kuudes toisesta. Toinen ja viides kolmannesta kierrosta. Seitsemättä " tehtiin" vuosi. Kahdeksas raskaus alkoi puolen vuoden päästä ehkäisyn poisjättämisestä mutta päättyi keskenmenoon. Niinkuin kolme seuraavaakin raskautta. Keskenmenon jälkeen raskaudet ovat alkaneet ekasta kierrosta.
Ensimmäinen lapsi on rauhallinen ja tullut ulkonäössä minun sukuuni. Toinen on jokasuhteessa edellisen vastakohta. Kolmas taas paljolti kuin eka. Neljäs on vahvaluonteinen ja vaativa nuorimies; saman näköinen kuin vanhempi veljensä. Viides on ollut rauhallinen mutta muuttunut vaikeammaksi vuosien mittaan. Ulkonäöltään muistuttaa ihan hirveästi toista lasta. Kuudes on taas minun sukuuni niin näössä kuin luonteessaankin. Eli meilla tapellaan neidin kanssa välillä oikein kunnolla. Seitsemännen luonteesta ei vielä oikein osaa sanoa. Neurologiset ongelmat ovat vielä senverran vahvasti " päällä" , että en osaa sanoa minkälainen poika kuntoutuksen myötä pikku-ukosta kuoriutuu. Nuorimmainen on kuudennen lapsen kopio. Mutta onneksi vain ulkonäön osalta.
Raskausarpia ei perinteisessa mielessä minulla juurikaan ole. Mulla ongelma on tuo napa. Se repesi ekassa synnytyksessä. Raskauksien ja synnytysten myötä repeämä on levinnyt pikkuhiljaa. Tiesin, että se ei ole kaunis katsella, mutta vähän se kirpaisi kun operaatiota tehnyt lääkäri tutki vatsaani ennen toimenpidettä; eikä millään meinannut uskoa, ettei siinä ollut leikkausarpea...No, nyt on.
Lähden pihalla väen kanssa. Isäntä lähtee iltavuoroon töihin, laitan pikkuneidin nukkumaan ja alan teettämään pihatöitä esikoisella. Meillä on nuorenmiehen juhlat vajaan kuukauden päästä.
Unohdin nimittäin toivottaa tervetulleeksi uuden ja jo ennestään tutun kirjoittajan. Oli myöskin tosi kiva kuulla Rölli sinusta. Olen tämän talven aikana aina silloin tällöin miettinyt, että mitä sinulle kuuluu.
Mulla on vain ollut niin turkaisen kiire, etten juurikaan ole koneella kerinnyt roikkua. No ehkä se ei ole ihan paha juttu sekään.
Ja toisaalta nytkin olisi kiirettä, mutt kun tämä allergia vie vedon. Voikun selässä olisi sellainen avain mistä saisi virtaa liikkumiseen, niinkuin vieteriukolle :)
Tähän uutta ennätys pinoa!!!!!!!
Kaikki taas mukaan!!!
L