Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina, kun törmään johonkin kivaan mieheen, on hän aivan eri sosiaalisesta luokasta :(

Vierailija
20.10.2018 |

Ja vaikka kemiat natsaisi hyvin, niin tiedän, ettei juttu voi pidemmän päälle kantaa, kun olemme kuitenkin valovuosien päässä toisistamme. Ihan tavalliset asiat eroavat, esimerkiksi elintavat, asenne tupakanpolttoon, alkoholinkäyttö ja vapaa-ajan käytön muodot sekä kiinnostukset todella erilaiset.

Ihan uskomattoman vaikea löytää miestä.

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella sama sosiaaliluokka välttämätön.

Itse olen ollut monta kymmentä vuotta avioliitossa, jossa toisella ei ole edes mitään ammattia tai peruskoulutustakaan.

Hyvin on toimeen tultu ja rakkautta on riittänyt vuosikymmenten läpi.

Ihmisen perusluonne on se tärkein. Elämä opettaa aika pitkälle muut asiat.

Vierailija
62/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä ole ensimmäinen joka kellon tikittäessä huomaa ettei niitä hyviä miehiä enää olekaan missään. Tai tokihan on, mutta tiukasti pallo jalassa sen kanssa, joka osasi olla ajoissa liikkeellä.

Jos tästä ilmiöstä saisi puhua, olisi useammalla naisella parisuhde. Ne naiset, jotka voittivat tässä pelissä, eivät tietenkään halua luovuttaa voittajanosaansa yhteiseen kaikkien naisten hyvään. Joten pitää vaientaa tällaiset aiheet.

Mikä on se yhteinen kaikkien naisten hyvä?! Pistetään hyvä mies seuraavalle kun on lapset tehty vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit siis kopiota itsestäsi. Onnea etsintään. Erilaisuus on hyväksi, mutta suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä täytyy löytyä, jotta yhdessä voi olla. Oma rakkaani tupakoi. Ei ole kauaa siitä, kun ajattelin etten ikinä ottaisi tupakoivaa miestä. Sitten ihastuin ja rakastuin. Muutenkin ollaan erilaisia ja eri sukupolveakin. Rakkaus yhdistää ja se, että haluamme toisillemme hyvää.

Vierailija
64/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kiinnostavaa ja joskus kiehtovaakin katsella, kuinka eri tavoin ihmiset voivat elämänsä elää, mutta loppujen lopuksi mulle on tärkeää, että mies on samasta sosiaalisesta luokasta.

ap

No se on sitten voi voi sinulle.

Vierailija
65/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit tärkeimmän eli tulot ja aseman, jotka korreloituvat koulutukseen jossain määrin. Keuhkotautien erikoislääkäri voi tupakoida ja koditon työkyvyttömyyseläkeläinen olla päihteetön. 

Sosiaaliluokka ei määräydy luettelemiesi asioiden perusteella, vaikka selvästi moni niin toivoisi, että voisi hampaita kirskutellen kestää tylsiä harrastuksia ja epämukavaa sisustusta ollakseen ylempirotuinen kuin toinen. 

Vierailija
66/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maisterinainen ja rakastuin duunariin. No hän ei polta eikä juuri käytä alkoholiakaan. On himoliikkuja, komea, pukeutuu hyvin. Hänen kanssaan voi jutella kaikesta maan ja taivaan välillä. Seksi on juuri sellaista mitä haluankin. Hän on osallistuva ja rakastava isä kolmelle lapsellemme.

En todellakaan laita kiertoon muille :)

N35

Vierailija
67/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oletko vegaani, absolutisti ja uskovainen? Parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja, siksi et löydä ketään.

En ole vegaani, mutta välttelen punaista lihaa. En ole absolutisti, mutta 2 lasia viiniä on tarpeeksi. En ole uskovainen, mutta minulle on tärkeää, että miehellä on korkea moraali. En ole himourheilija, mutta liikun ainakin 2 kertaa viikossa ja olen hoikka.

Mun mielestä kompromissit vaikkapa epätervellisten elintapojen, tupakoinnin ym. suhteen eivät tule kysymykseen, koska ne ovat vastoin perusarvojani. Saatan kuulostaa pinnalliselta ja kapeakatseiselta, mutta en voisi koskaan ottaa ylipainoista tai tupakoivaa miestä. En halua, että mies kuolee sydänkohtaukseen 50-vuotiaana.

ap

Tämä jäi vaivaamaan: tunnistaako sosiaalisen luokan painoindeksistä?

Vierailija
68/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että sosiaaliluokkat on olemassa ja ne määrittyvät antamiesi kriteerien perusteella:

Ryhmä vihreä: tupakoi, syö lihaa, ei harrasta aktiiviurheilua.

Ryhmä keltainen: ei tupakoi, vähintään lähes-kasvissyöjä , harrastaa urheilua.

Jos tapaat vain vihreitä miehiä, vaikka itse kuulut keltaiseen sosiaaliluokkaan, niin olisko ongelma siinä missä sinä liikut ja tapaat niitä miehiä.

Vai olisiko sittenkin niin, että keltaiset ja vihreät liikkuvat sujuvasti samoissa ympyröissä?

Oikeasti minun mielestäni on kolme sosiaaliluokkaa: suuri keskiluokka - porhot ja niiden perilliset - monen sukupolven Sosiaalipuolen asiakkaat. Ja näissä ’sosiaaliluokissa’ löytyy kyllä kaikennäköistä urheilijaa/ja juoppoa tupakoitsijaa ihan jokaisessa.

Vierailija
69/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon apn noilla spekseillä haikailemia miehiä, itseni mukaanlukien. En käytä juurikaan päihteitä koska inhoan sitä että vapaapäivä kuluu krapuloissa. Syön terveellisesti ja harrastan useita urheilulajeja lähinnä luonnossa Tästä kun aurinko nousee niin lähden metsäpolulle pyörän kanssa. Tavataan vaikka ulkoilumajalla ;)

Kaikista päihteistä ei tule minkäänlaista krapulaa, ne ovatkin alkoholia miedompia.

Vierailija
70/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas että AP kuulostaa ankealta tapaukselta. Kyllä sieltä nihkeältä keskitieltä voisi joskus vaikka vähän pientareen puolella käydä. Kukaan ei jaksa tiukkapipoa, joka nauttii lasin hyvää viiniä bouillabaissen kanssa ja hassuttelevalle päälle sattuessaan lähtee kävelemään syyssateeseen. Paras kun fiilistelet kera teekupposen siellä oman sohvasi päädyssä, viltin alle käpertyneenä.

Vierailija
71/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi polttaa tupakkaa ja urheilla silti vaikka 5 krt viikossa. Allekirjoittanut esimerkiksi polttaa ja urheilee. Mitä jos lopettaisit tuollaiset typerät listat mitä saa ja mitä ei saa tehdä? Aikuinen ihminen.

Mun mielestä taas tupakointi osoittaa arvostelukyvyn puutetta tämän päivän Suomessa. Kuuluu johonkin yläasteelle 2000-luvulle. Nykynuorten mielestä se on jopa rahvaanomaista.

ap

Itse tupakoin vielä pari vuotta sitten säännöllisesti. Tupakoiva mies olisi minulle riski, koska savukkeet olisivat silloin enemmän käden ulottuvilla ja saattaisin heikkona hetkenä retkahtaa itsekin uusiksi. En kuitenkaan koe tupakoinnin määrittävän ihmisen älykkyyttä tai edes arvostelukykyä millään tavalla. Alkoholin juominen säännöllinen juominen taas valitettavasti on minulle deal breaker ja kertoo mielestäni jotakin ihmisen arvoista tai ainakin kyvystä käsitellä ja kohdata omia tunteitaan.

Vierailija
72/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kiinnostavaa ja joskus kiehtovaakin katsella, kuinka eri tavoin ihmiset voivat elämänsä elää, mutta loppujen lopuksi mulle on tärkeää, että mies on samasta sosiaalisesta luokasta.

ap

Voi ylemmän sosiaaliluokankin mies tupakoida ja käyttää alkoholia.

Mitä oikein tarkoitat sosiaaliluokalla?

Vierailija
73/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöjuttuja. Kaikenlaisia kriteerejä sitä rakentaa itse kukin, mutta kun rakkaus on kemiaa eikä kysy järkeä. Siinä kohtaa kun sinä oikeasti rakastut etkä vain ”suunnittele elämää sopivan yksilön kanssa”, se on se rakkaus mikä vie. Et muista luokkia etkä muutakaan. Oikean rakastumisen osuessa kohdalle (kun se on molemminpuolista), saa aivojen kemia aikaan sen, että ihminen alkaa mukailla toista, sopiakseen paremmin yhteen ja ollakseen samalla tasolla. Tämä kestää koko rakastumisvaiheen ja on yksi suhteen liima.

Vierailija
74/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka kemiat natsaisi hyvin, niin tiedän, ettei juttu voi pidemmän päälle kantaa, kun olemme kuitenkin valovuosien päässä toisistamme. Ihan tavalliset asiat eroavat, esimerkiksi elintavat, asenne tupakanpolttoon, alkoholinkäyttö ja vapaa-ajan käytön muodot sekä kiinnostukset todella erilaiset.

Ihan uskomattoman vaikea löytää miestä.

:-D

Mistähän sosiaalisesta luokasta mä olen, kun olen kouluttamaton duunari, mutta elintavat on suunnilleen keskiluokkaisen terveelliset, koskaan en esim. ole tupakoinut ja liikunta kuuluu elämään. Vapaa-aikaa kuluu kotona lepäillen ja lueskellen pääasiassa.

Vierailija
75/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi polttaa tupakkaa ja urheilla silti vaikka 5 krt viikossa. Allekirjoittanut esimerkiksi polttaa ja urheilee. Mitä jos lopettaisit tuollaiset typerät listat mitä saa ja mitä ei saa tehdä? Aikuinen ihminen.

Mun mielestä taas tupakointi osoittaa arvostelukyvyn puutetta tämän päivän Suomessa. Kuuluu johonkin yläasteelle 2000-luvulle. Nykynuorten mielestä se on jopa rahvaanomaista.

ap

Itse tupakoin vielä pari vuotta sitten säännöllisesti. Tupakoiva mies olisi minulle riski, koska savukkeet olisivat silloin enemmän käden ulottuvilla ja saattaisin heikkona hetkenä retkahtaa itsekin uusiksi. En kuitenkaan koe tupakoinnin määrittävän ihmisen älykkyyttä tai edes arvostelukykyä millään tavalla. Alkoholin juominen säännöllinen juominen taas valitettavasti on minulle deal breaker ja kertoo mielestäni jotakin ihmisen arvoista tai ainakin kyvystä käsitellä ja kohdata omia tunteitaan.

Taidat olla aika nuori. Alkoholi ja tupakanpoltto ovat addiktioita, riippuvuuksia. En lähtisi tekemään psykologista arviota esim. viinanhimon takia. Samalla tavalla ihminen voi olla peliriippuvainen, riippuvainen kännykästään, jne.

Vierailija
76/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan on täynnä tuon kaltaisia vapaita miehiä. Ainakin omassa ikäluokassani, eli 35-45 v. Kyllä tässä nyt jokin muu mättää jos et löydä miestä.

Vierailija
77/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oletko vegaani, absolutisti ja uskovainen? Parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja, siksi et löydä ketään.

Tärkeistä elämänarvoista EI voi tehdä kompromisseja. Itse asiassa yhteiset elämänarvot ovat parisuhteen tärkein asia. Silloin toista on helppo rakastaa ja kunnioittaa, eivätkä arkipäivän triviaalit ärsytykset pääse määrittelemään toista ja suhteen arvoa.

En jaksanut lukea ketjun tämän pidemmälle.

Ap:stä ihmettelen, miten hän toteaa, että "kivalla miehellä" on erilainen suhtautuminen alkoholiin, tupakointiin, vapaa-ajan käyttöön. Eivätkö nämä olenihan olennaisia asioita, jotka selviävät -tai pitäisi selvittää- lähes kättelyssä, jos on kumppania etsimässä? Miten mies voi olla kiva, jos hän ryyppää, sauhuttelee ja vapaa-aikansa löhöää sohvalla tai rassaa vanhaa ooppelia? Siis jos itseä nämä eivät kiinnosta.

Kiva ja kemia tarkoittanee aloituksessa ihan ulkonäköön ja olemukseen liittyvää seksuaalista vetovoimaa. Se on tietty kiva asia, mutta jos tuolta pohjalta hakee kumpania, niin pieleen menee.

Sama koskee miehiä, joille naisen ulkonäkö on Se Juttu. Ei mikään muu,kuin että on vetävännäköinen misu. Sitten valittavat tyhmyydestä, oikuttelevasta luonteesta, laiskuudesta, pettämisestä.. ties mistä.

Vinkkini: etsi kumppania arvojen ja arvostuksien pohjalta, ei valokuvan/ulkonäön.

Vierailija
78/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Niinpä. Olen kysynyt tupakoivilta ihmisiltä miten tupakointi kannattaa aloittaa niin he ovat katsoneet mua oudosti ja sanoneet, että ei kannata aloittaa. Jos kysyn samaa kuntosalin, lenkkeilyn tai pianonsoiton aloittamisesta, saan ihan kunnollisia vastauksia. Kertoo aika paljon

ohis

Vierailija
79/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaveellä on paljon wt-hang around -tyyppejä, jotka ei tykkää, kun joku (ap) katsoo rahvaan elämänmuotoa alaspäin.

Oikeasti ja objektiivisesti asia on niin kuin ap on todennut: elämäntavoilla ON merkitystä parisuhteessa. Mutta siinä sinä ap menet metsään, että ajattelet niiden määräittävän sosiaaliluokan. Näin ei ole. Toki suurempi osuus rahvaasta käyttäytyy ja elää noin kuin kuvailit, mutta poikkeuksia on paljon molemmin puolin aitaa.

Harmillisen moni lääkäri esim on huume/lääkekoukussa, juo liikaa, ylensyö, kärsiidiabeteksestä, liikkuu liian vähän jne jne.

Vierailija
80/151 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon apn noilla spekseillä haikailemia miehiä, itseni mukaanlukien. En käytä juurikaan päihteitä koska inhoan sitä että vapaapäivä kuluu krapuloissa. Syön terveellisesti ja harrastan useita urheilulajeja lähinnä luonnossa Tästä kun aurinko nousee niin lähden metsäpolulle pyörän kanssa. Tavataan vaikka ulkoilumajalla ;)

Kaikista päihteistä ei tule minkäänlaista krapulaa, ne ovatkin alkoholia miedompia.

Kun oma elämä on tarpeeksi jännä ja vauhdikas ei ole aikaa eikä haluja millekään pään sekoittaville kemikaaleille. Hanki elämä!