Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
161/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää kyllä vienon hymyn kasvoille, kun keski-ikäiset mammat kuvittelevat olevansa jotain koviakin rokkimimmejä Nightwish-hupparinsa ansiosta. :'''D Ei siinä mitään, kyllä minun elämääni iloa mahtuu, vaikkakin joskus muiden kustannuksella.

Mulla ei ole huppareita, mutta 17-vuotias nuoreni, jonka luultavasti taannoin traumatisoin kertomalla Tarinoita Ysäreiltä, omasta nuoruudestani, hihitteli samoin. Tuli taas selväksi, että jokainen sukupolvi vuorollaan luulee keksineensä seksin, huumeet ja rock'n'rollin. Näin vanhojen hippien lapsena tuolta kuvitelmalta on välttynyt. ;)

EN usko että kukaan "keski-ikäinen mamma" kuvittelee mitään itsestään bändihupparissaan, he vain sattuvat tykkäämään kyseisestä bändistä ja vaatteesta. Mikä vika? 17-vuotiaalta tuo tietenkin on aika tavallista käytöstä, vaikka en minä edes siinä iässä naureskellut niille keski-ikäisille "ikinuorille" hevifestareilla.

Niinpä. En minäkään usko. Tuo jälkikasvu vaan on iässä, jossa moni (varmaan myös itse aikanaan, kun muistaisi) kuvitteli paljon kaikenlaista - paitsi sen, että ne keski-ikäisetkin ja vanhatkin ovat olleet ihan samanlaisia nuoria, vain toisena aikana. Kuulemma koko ajatuskin äid(e)istä interraililla tai reivaamassa on "cringe", ja illuusio siitä, että omat vanhemmat ovat syntyneet keski-ikäisiksi, elää ja voi hyvin. :D Aikansa kutakin.

Vierailija
162/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vielä nelikymppisenäkin samalla henkisellä tasolla kuin parikymppisenä, niin en ihmettele mikäli pukeudut samalla tavoin kuin 20 vuotta sitten.

Eikai nyt kukaan sano, että täytettyäsi 40 leikkaat polkkatukan ja vedät tunikat päälle. Mutta mielestäni tietynlainen kypsyys pitää ottaa pukeutumisessa huomioon. Esim. en enää itse näin 25-vuotiaana koe minisortsien olevan kovinkaan fiksun näköiset itseni päällä. Teineille ne kuitenkin sopivat hyvin.

Monella pukeutimnen on joallain lailla samaa kuin nuorena, kuitenkin jotenkin hioutuneempana tms. Eli jos persoona ei kovin muutu on se nuoruuden hippi aikuisenakin hippi mutta tyylikkäämin tai aiukuismaisemmin, samoin rokkari, oikeustieteellisen opiskelijat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on yli 60v täytyy muistaa laittaa päähän se sellainen sienilätsä.

Ai tämmönen? :D

Sienilätsä

Sienilätsä: https://www.buyhathats.com/mushroom-beret

En muuten tiennyt että tuollaisia on olemassa... ovat varmaan "big in Germany",

Vierailija
164/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet niin tai näin, aina menee väärin. Jos pukeudut nuorena farkkuihin/hameeseen, tennareihin ja t-paitaan, olet tylsää massaa. Jos pukeudut samoin keski-iässä, olet tylsästi jämähtänyt nuoruuden tyyliin. Jos taas nuorena pukeudut kauluspaitoihin ja jakkuihin, olet ennenaikaisesti vanhentunut täti, jos teet samoin keski-iässä olet tylsää massaa. Pitkät hiukset nuorena=massaa, keski-iässä ja sen yli säälittävää, lyhyet hiukset nuorena vanhentaa ja keski-iässä taas on tylsän tätimäiset. Jne jne.

Mitenköhän nämä arvostelijat soisivat ihmisten pukeutuvan eri iässä? Vielä suurempi kysymys on, että miksi heidän mielipiteitään pitäisi edes kuunnella, eikä vaan pukeutua kuten haluaa, oli tyyli sitten"tylsä", "jumahtanut", "vanhentava" tai muuten vaan "väärin"?

olen täysin samaa mieltä että näiden wannabekriitikoiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

Silti haluaisin joskus saada selkeän vastauksen ja kuvauksen mitä he tarkoittavat sillä ikäluokalle sopivalla tyylillä, kovin epämääräisiä ovat kommentit yleensä olleet.

Niinhän sinä tietysti haluaisit, jos itse et asiaa hahmota. Käykö sinusta sama tyyli kaikille iästä riippumatta?

Vierailija
165/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sitten jokaisen yli kolmekymppisen pukeutumisessa vaikutteita omasta nuoruudesta. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi niin iso osa naisista leikkaa keski-iässä hiukset lyhyiksi ja alkaa käyttää samanlaisia tätikaapuja.

Syy lyhyisiin hiuksiin on aika monella hento suomalainen hiuslaatu, joka näyttää pitkänä typerältä! Toisekseen, lyhyt hyvä malli tuo sirot kauniit kasvot hyvin esille. Näitä liimalettien alle piilotettuja naamoja näkeekin sitten ihan riittävästi. Pitkää tukkaakin voi joskus laittaa nätisti, mutta harvemmin näkee...

Vierailija
166/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista on nelikymppisen iän mukainen vaatetus?

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Jos et käsitä, kuinka pukeutumistyyli muuttuu iän myötä, ei voi mitään.

Ja mikähän on mielestäsi satavuotiaan (tyypillinen) vaatetus?

Et ole käynyt vanhusten hoitopaikoissa? Tyypillinen vaatetus päiväsaikaan on pehmeä, joustava oloasu (fleeceä, velouria jne.), joka päällä on mukava pötkähtää päivänokosillekin. Jalassa villasukat - tai Ainot tai Reinot - riippuen siitä, liikkuuko vai ei. Naisilla monesti joku hartiahuivi lämmittämässä hartioita.

Onko sinulla normaalisti sama tyyli?

Vierailija
167/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lyhyet hiukset ei vaan sovi kaikille, vanhanakaan, vaan pidemmät hiukset ovat parempi vaihtoehto vaikka eivät ihan paksuimmasta päästä olisikaan.

Vierailija
168/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä nää pukeutumismääräykset on nähtävillä? En ole niistä kuullutkaan ja olen jo 38v. Pukeuden juuri niin kuin itse haluan.

"Rajoitukset on vain omassa päässä." No niinhan ne tietysti ovatkin, mutta näkeehän sen jo tästä ketjusta että aina on niitä jotka ovat kärkkäästi tuomitsemassa toisten pukeutumisvalintoja. Niinkuin joku sanoi yllä, teet niin tai näin niin aina jonkun mielestä menee väärin.

Minulle pukeutuminen on esteettinen asia, joten ulkoasulla on väliä - pukeutumisnatsien kommenteilla taas ei. Olen 46.

Minun mielipiteeni on tämä: en halua pukeutua kuin nuoret, sillä nuorisomuoti ei ole minusta kaunista, ja lisäksi vaate, joka voi näyttää hyältä parikymppisen päällä näyttäisi nololta minun päälläni. En halua olla "mutton dressed as lamb".

Toinen asia mihin kyllä kiinnitän huomiota on se kuuluisa tätimäisyys. Minulla ei ole siis mitään tätejä vastaan, mutta en miellä itseäni vielä tädiksi. Mielestäni minulla on vielä paljon aikaa pukeutua kuin tyylikäs täti sitten, kun olen oikeasti vanha. Silloin otan käyttöön tätikengät, helminauhan ja silkkihuivit, twinsetit, yms.

En ole myöskään mikään rock-henkinen tyyppi, en omista nahkatakkia enkä maihareita. Lyhyet hiukset omistan, ja ne ovat mielestäni kauniit. Tyylini on ehkä jonkinlainen naisellinen ranskalaisvaikutteinen minimalismi.

Vierailija
169/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on yli 60v täytyy muistaa laittaa päähän se sellainen sienilätsä.

Ai tämmönen? :D

Sienilätsä

Sienilätsä: https://www.buyhathats.com/mushroom-beret

En muuten tiennyt että tuollaisia on olemassa... ovat varmaan "big in Germany",

Nuohan on oikeasti ihan söpöjä hattuja. 

Vierailija
170/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet niin tai näin, aina menee väärin. Jos pukeudut nuorena farkkuihin/hameeseen, tennareihin ja t-paitaan, olet tylsää massaa. Jos pukeudut samoin keski-iässä, olet tylsästi jämähtänyt nuoruuden tyyliin. Jos taas nuorena pukeudut kauluspaitoihin ja jakkuihin, olet ennenaikaisesti vanhentunut täti, jos teet samoin keski-iässä olet tylsää massaa. Pitkät hiukset nuorena=massaa, keski-iässä ja sen yli säälittävää, lyhyet hiukset nuorena vanhentaa ja keski-iässä taas on tylsän tätimäiset. Jne jne.

Mitenköhän nämä arvostelijat soisivat ihmisten pukeutuvan eri iässä? Vielä suurempi kysymys on, että miksi heidän mielipiteitään pitäisi edes kuunnella, eikä vaan pukeutua kuten haluaa, oli tyyli sitten"tylsä", "jumahtanut", "vanhentava" tai muuten vaan "väärin"?

olen täysin samaa mieltä että näiden wannabekriitikoiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

Silti haluaisin joskus saada selkeän vastauksen ja kuvauksen mitä he tarkoittavat sillä ikäluokalle sopivalla tyylillä, kovin epämääräisiä ovat kommentit yleensä olleet.

Niinhän sinä tietysti haluaisit, jos itse et asiaa hahmota. Käykö sinusta sama tyyli kaikille iästä riippumatta?

Et osaa vastata ja piiloudut ylimielisyyden taakse peittääksesi sen.

Vierailija
171/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt on yksinkertaisille!

Vierailija
172/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä malliesimerkki hiustyylistä, joka ei ihan näyttäisi kantajansa ikään natsaavan. Eihän sitä kukaan kiellä, mutta onko jonkun mielestä kivan näköinen, vaikka parikymppisenä olisi ollutkin?

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/255699-paivi-rasanen-poyristyi-homofob…

Vierailija
173/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lyhyet hiukset ei vaan sovi kaikille, vanhanakaan, vaan pidemmät hiukset ovat parempi vaihtoehto vaikka eivät ihan paksuimmasta päästä olisikaan.

Voi olla, mutta itse yllätyin kun leikkautin hiukseni lyhyiksi (siis aivan lyhyiksi) kuinka hyvin ne sopivat minulle. Siis tiesin etukäteen että tulos on varmankin ok, mutta itse asiassa ne ovat todella paljon paremman näköiset kuin entinen pitkähkö polkka. Helppohoitoisuus on vain kiva lisä.

Vierailija
174/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista on nelikymppisen iän mukainen vaatetus?

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Jos et käsitä, kuinka pukeutumistyyli muuttuu iän myötä, ei voi mitään.

Ja mikähän on mielestäsi satavuotiaan (tyypillinen) vaatetus?

Et ole käynyt vanhusten hoitopaikoissa? Tyypillinen vaatetus päiväsaikaan on pehmeä, joustava oloasu (fleeceä, velouria jne.), joka päällä on mukava pötkähtää päivänokosillekin. Jalassa villasukat - tai Ainot tai Reinot - riippuen siitä, liikkuuko vai ei. Naisilla monesti joku hartiahuivi lämmittämässä hartioita.

Onko sinulla normaalisti sama tyyli?

Olen vanhustyössä. En missään sairaalassa tai hoitopaikassa vaan kotona asuvien vanhusten kanssa työskentelen, joukossa useampia satavuotiaita. En pysty sanomaan mikä on heille tyypillistä pukeutumisessa (paitsi mukavuus). Hekin ovat persoonia ja pukeutuvat sen mukaan.

Vierailija
175/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä malliesimerkki hiustyylistä, joka ei ihan näyttäisi kantajansa ikään natsaavan. Eihän sitä kukaan kiellä, mutta onko jonkun mielestä kivan näköinen, vaikka parikymppisenä olisi ollutkin?

On kauniimpi ja parempi kuin se lyhyempi tukka. Sopii hyvin kantajalleen.

Vierailija
176/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas ymmärrä ollenkaan, miksi ei natsaa. Jos on ryppyjä naamassa, pitää olla lyhyt tukka?

Vierailija
177/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on nyt kyllä pakko sanoa, että vaikka Räsäsen mielipiteet joskus on mitä on, niin hän on ikäisekseen tosi kauniin näköinen. Ja noi hiukset sopii todella hyvin! :)

Vierailija
178/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin sanotaan?

Varmaan työ rajoittaa joillain pukeutumista mutta vapaalla nyt voi kulkea vaikka alasti.

Fiiliksen mukaan pukeutuminen on ihan parasta. Jos tekee mieli pukea mekko niin sitten pukee sen. Toisena päivänä voi yhtä hyvin lähteä ovesta ulos collareissa. Oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
179/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämääräisyys jatkuu.

Vierailija
180/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös värikkäästi ja epäsovinnaisesti pukeutuvia taiteilijoita, joita ei voisi vähempää teidän ankeat säännöt kiinnostaa. Vaikkapa Miina Äkkijyrkkä. :)