Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
141/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja

Joo, mutta tuo ei ole ikäkysymys. Ihan samalla tavalla se 25v toimitusjohtaja joutuisi pukeutumaan siihen jakkupukuun. Se on TYÖasu. Siviilissä voi sitten vetää vaikka raitaverkkarit jalassa, jos siltä tuntuu.

Mun käsittääkseni aloittaja puhui vaan siitä, että on ikävää, jos pitäisi pukeutua ikänsä mukaisesti. Kai sitä nyt jokainen tajuaa, että jos työssä vaaditaan jotain tiettyä asua, sitä pidetään, oli minkä ikäinen tahansa.

Vierailija
142/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen kutsuttiin ruusuiksi naisia jotka olleet huomanneet ajan kulua ja vaatetus oli jo kovin kiusallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrin lausunnossa kuulemma mainitaan jos asiakas on pukeutunut tavalla, joka ei ole ikään sopiva. Ihan oikeasti. Se ettei pukeudu normaalisti (siis katukuvaan sulautuvasti ja huomiota herättämättömällä tavalla) on yksi vihje siihen suuntaan että asiakkaalla on jotain häikkää mielen alueella. Ei sen perusteella mitään diagnoosia tietenkään tehdä, mutta se on lisävihje psykiatrille. Esim. psykoosisairaudet tai huomion hakuinen persoonallisuus voivat tulla kyseeseen.

Eli kyllä sillä voi olla väliä yhteiskunnan silmissä. Toki jos ei itse välitä niin sitten asia ok. Monet välittävät ja se on ihan inhimillistä tällaiselle sosiaaliselle olennolle kuin ihminen.

Vierailija
144/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrin lausunnossa kuulemma mainitaan jos asiakas on pukeutunut tavalla, joka ei ole ikään sopiva. Ihan oikeasti. Se ettei pukeudu normaalisti (siis katukuvaan sulautuvasti ja huomiota herättämättömällä tavalla) on yksi vihje siihen suuntaan että asiakkaalla on jotain häikkää mielen alueella. Ei sen perusteella mitään diagnoosia tietenkään tehdä, mutta se on lisävihje psykiatrille. Esim. psykoosisairaudet tai huomion hakuinen persoonallisuus voivat tulla kyseeseen.

Eli kyllä sillä voi olla väliä yhteiskunnan silmissä. Toki jos ei itse välitä niin sitten asia ok. Monet välittävät ja se on ihan inhimillistä tällaiselle sosiaaliselle olennolle kuin ihminen.

Tottakai jo aikuinen pukeutuu kuin 1-v tai kuin teini on se ehkä merkki jostain.

Mutta tuota ei kai haettu?

Vaan sitä että onko keski-ikäiselle sopivaa pukeutua beigen ja harmaaseen ja ruutukauluahuiveihin korkkareineen jne vai onko ihan yhtä sopivaa pukeutua mekkoon ja värillisiin sukkahousuihin ja maihareihin - tai bootseihin ja bändipaitaan, ihmisten tyylit ja persoonat kun ovat niin erilaisia?

Vierailija
145/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Tällä ei ole eikä tule olemaan mitään vaikutusta siihen miten pukeudun. Ja kyllä aika erikoisesti saa pukeutua että antaa hullun vaikutelman, sen verran monenlaisia pukeutujia on. Ehkä sitten jos käytät samoja vaatteita aikuisena kuin ala-asteella.

Vierailija
146/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina menee väärin. Jos pukeudut nuorena farkkuihin/hameeseen, tennareihin ja t-paitaan, olet tylsää massaa. Jos pukeudut samoin keski-iässä, olet tylsästi jämähtänyt nuoruuden tyyliin. Jos taas nuorena pukeudut kauluspaitoihin ja jakkuihin, olet ennenaikaisesti vanhentunut täti, jos teet samoin keski-iässä olet tylsää massaa. Pitkät hiukset nuorena=massaa, keski-iässä ja sen yli säälittävää, lyhyet hiukset nuorena vanhentaa ja keski-iässä taas on tylsän tätimäiset. Jne jne.

Mitenköhän nämä arvostelijat soisivat ihmisten pukeutuvan eri iässä? Vielä suurempi kysymys on, että miksi heidän mielipiteitään pitäisi edes kuunnella, eikä vaan pukeutua kuten haluaa, oli tyyli sitten"tylsä", "jumahtanut", "vanhentava" tai muuten vaan "väärin"?

Vierailija
147/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vielä nelikymppisenäkin samalla henkisellä tasolla kuin parikymppisenä, niin en ihmettele mikäli pukeudut samalla tavoin kuin 20 vuotta sitten.

Eikai nyt kukaan sano, että täytettyäsi 40 leikkaat polkkatukan ja vedät tunikat päälle. Mutta mielestäni tietynlainen kypsyys pitää ottaa pukeutumisessa huomioon. Esim. en enää itse näin 25-vuotiaana koe minisortsien olevan kovinkaan fiksun näköiset itseni päällä. Teineille ne kuitenkin sopivat hyvin.

Huomaa kyllä että olet vielä kovin nuori.

Vierailija
148/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja

Joo, mutta tuo ei ole ikäkysymys. Ihan samalla tavalla se 25v toimitusjohtaja joutuisi pukeutumaan siihen jakkupukuun. Se on TYÖasu. Siviilissä voi sitten vetää vaikka raitaverkkarit jalassa, jos siltä tuntuu.

Mun käsittääkseni aloittaja puhui vaan siitä, että on ikävää, jos pitäisi pukeutua ikänsä mukaisesti. Kai sitä nyt jokainen tajuaa, että jos työssä vaaditaan jotain tiettyä asua, sitä pidetään, oli minkä ikäinen tahansa.

Olin nuorena ensimäisessä työpaikassani, missä piti olla "asiallisesti pukeutunut". Eli hame ja villatakki ja paitapusero ja matala korko kengässä.

Kun pääsin töistä (oli punkkariaikaa), laitoin rimut korviini ja nahkatakin päälleni ja ristit ja rintanapit paikalleen ja töhersin pikameikin naamaani, joka siihen aikaan oli mustat kajalviivat ja tupeerasin tukan.

Töissä oli hillitty meikki ja beige neuletakki ja harmaa hame yms. Vapaalla en todellakaan kulkenut ne päällä

Vierailija
149/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo ajatus on että pitkät hiukset keski-iässä ja sen jälkeen olisivat säälittävät? En ole koskaan kuullutkaan.

Vierailija
150/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista on nelikymppisen iän mukainen vaatetus?

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Jos et käsitä, kuinka pukeutumistyyli muuttuu iän myötä, ei voi mitään.

Ja mikähän on mielestäsi satavuotiaan (tyypillinen) vaatetus?

Vierailija
151/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen sitten nuorekas ja persoonallinen sillä riskillä että olen jonkun mielestä outo tai säälittävä, kuin tylsä ja ruma omasta ja muiden mielestä.

Vierailija
152/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet niin tai näin, aina menee väärin. Jos pukeudut nuorena farkkuihin/hameeseen, tennareihin ja t-paitaan, olet tylsää massaa. Jos pukeudut samoin keski-iässä, olet tylsästi jämähtänyt nuoruuden tyyliin. Jos taas nuorena pukeudut kauluspaitoihin ja jakkuihin, olet ennenaikaisesti vanhentunut täti, jos teet samoin keski-iässä olet tylsää massaa. Pitkät hiukset nuorena=massaa, keski-iässä ja sen yli säälittävää, lyhyet hiukset nuorena vanhentaa ja keski-iässä taas on tylsän tätimäiset. Jne jne.

Mitenköhän nämä arvostelijat soisivat ihmisten pukeutuvan eri iässä? Vielä suurempi kysymys on, että miksi heidän mielipiteitään pitäisi edes kuunnella, eikä vaan pukeutua kuten haluaa, oli tyyli sitten"tylsä", "jumahtanut", "vanhentava" tai muuten vaan "väärin"?

olen täysin samaa mieltä että näiden wannabekriitikoiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

Silti haluaisin joskus saada selkeän vastauksen ja kuvauksen mitä he tarkoittavat sillä ikäluokalle sopivalla tyylillä, kovin epämääräisiä ovat kommentit yleensä olleet.

Vierailija
153/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Yöpaita ja vaippa. Vähän kuin vauvoilla.

Vierailija
154/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo ajatus on että pitkät hiukset keski-iässä ja sen jälkeen olisivat säälittävät? En ole koskaan kuullutkaan.

Minä olen kuullut. Ainakaan ohuthiuksiset eivät saisi pitää pitkiä hiuksia.

Minä pidän. Olen kokeillut pariin otteeseen polkkatukkaa mutta en viihdy siinä ja kauhean rasittavaa käydä leikkauttamassa se kuukauden parin välein jotta pysyisi mallissaan.

Ohut lyhyt tukka pitkin päätä ei mielestäni näytä hyvältä ja jos sitä laittaa menee aikaa ja pitää käyttää muotoiluaineita yms jotka kuluttavat hiuksia.

Pitkistä hiuksista, ohuemmistakin, saa kampauksia eikä tarvitse niin usein pestäkään kun voi kietaista nutturalle eikä juurten rasvoittuminen näy kuten lyhyissä.

Muutenkin persoonalleni ja tyylilleni sopii pitempi naisellisempi tukka kuin tehokas ja lyhyt.

Vierailija
155/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai viisikymppisen jne?

Yöpaita ja vaippa. Vähän kuin vauvoilla.

Mitähän psykologi siitä sanoisi.

Vierailija
156/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää kyllä vienon hymyn kasvoille, kun keski-ikäiset mammat kuvittelevat olevansa jotain koviakin rokkimimmejä Nightwish-hupparinsa ansiosta. :'''D Ei siinä mitään, kyllä minun elämääni iloa mahtuu, vaikkakin joskus muiden kustannuksella.

Mulla ei ole huppareita, mutta 17-vuotias nuoreni, jonka luultavasti taannoin traumatisoin kertomalla Tarinoita Ysäreiltä, omasta nuoruudestani, hihitteli samoin. Tuli taas selväksi, että jokainen sukupolvi vuorollaan luulee keksineensä seksin, huumeet ja rock'n'rollin. Näin vanhojen hippien lapsena tuolta kuvitelmalta on välttynyt. ;)

EN usko että kukaan "keski-ikäinen mamma" kuvittelee mitään itsestään bändihupparissaan, he vain sattuvat tykkäämään kyseisestä bändistä ja vaatteesta. Mikä vika? 17-vuotiaalta tuo tietenkin on aika tavallista käytöstä, vaikka en minä edes siinä iässä naureskellut niille keski-ikäisille "ikinuorille" hevifestareilla.

Vierailija
157/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielestä pitkät hiukset keski-iässä tai sen jälkeen vanhentavat naamaa ja ovat mutenkin huonot koska hiukset ohenevat joten näyttävät surkeilta jne. Ja jos joku väittää vastaan, niin ehkä voidaan myöntää että okei, juuri sinulla saattaa olla hyväkuntoiset hiukset mutta useimmilla ei ole ja naamasi varmasti näyttää roikkuvammalta kuitenkin ja pölöpölöpölö. Pitkät hiukset ovat kuulemma taas sitä jämähtäneisyyttä kun ei voida hyväksyä "tosiasioita" eli että ne sopivat vaan nuorille.

En suoraan sanottuna ymmärrä ihmisten hinkua kommentoida toisten hiusmalleja. Eriävät mielipiteet ovat tottakai ok, mutta tosi usein mennään henkilökohtaisuuksiin eikä oteta huomioon hiuslaatua, muuta tyyliä, sitä miten paljon kiinnostaa laittaa aikaa hiusten laittoon/hoitamiseen yms.

Vierailija
158/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan pukeutua sukupuoleni mukaan. Jos olisin nainen, asiassa ei olisi mitään ongelmaa. Koska olen mies, joka toinen kokee asian ongelmaksi ja neljä viidestä tuijottaa. On korrektia sanoa, että kukin pukeutukoon kuten lystää. Auta armias, jos oma puoliso alkaisi toteuttaa käytännössä tuota ajatusta. Aika monessa paikassa on mennyt lusikat jakoon. Virallinen selitys on, että mies on valehdellut taipumuksistaan vaikka todellisuudessa hän on ensin viettänyt vuosia selvittääkseen asiaa itselleen. Sen jälkeen on mennyt vielä kauan, koska ihan perustellusti on pelottanut puhua asiasta läheisille. Että se siitä korrektiudesta.

Minä olen yli nelikymppinen mies. Minulla on usein mustat tai tummansiniset farkut ja Nightwish- tai Within Temptation-huppari. Se on minun asiani. Ei ole kukaan nipottanut minulle. Töissä olen käyttänyt kunkin työn mukaista vaatetusta. Toiminnanjohtajan duunissa ei päivän aikana pidetä bändihupparia. Työpajanohjaajana ei pidetty vaatetta, josta jokin nirunaru voisi päätyä työkoneen terälle. Ja. Niin. Edelleen.

Ap, auttaako, jos minä annan sinulle luvan pitää mieleisiäsi vaatteita? Sinä saat tehdä niin. Sinun ei tarvitse pitää kuvailemiasi keski-ikävaatteita. Emme me ole ainoat tämän ikäiset, jotka eivät yleensä halua pitää sellaisia vaatteita, joita jotkut ehkä odottaisivat meidän pitävän. Eivät kaikki edes odota. Monet muutkin ovat aidosti korrekteja ja hyväksyvät, että maut ovat monet.

Tuijottaako joku muka tommoisia huppareita?Mä en, paitsi ehkä siinä mielessä, koska miettisin kuka ihme noista bändeistä ylipäätään tykkää.Sori, ei mun suosikki musaa. Mutta ei siinä, hyvä että pukeudut juuri siihen mistä pidät ja kuuntelet sitä mistä pidät!

Kuuntele sinä vaan Cheekkiä ja Ed Sheerinia. Ne on kaltaisillesi massalampaille tekemällä tehtyä "musiikkia"

Mitä ihmeen väliä sillä on, millaisesta musiikista muut pitää? 

Oikeasti, olen kysynyt tätä tällä palstalla tuhat kertaa enkä ikinä saa kunnon vastausta. Nyt kun paikalla on tällainen musiikkigenrenihilisti, niin voisitko vastata, että MITÄ VÄLIÄ? Ja ei kelpaa, että ei sillä olekaan mitään väliä, kunhan sanoin. Koska jos sillä oikeasti ei olisi mitään väliä, et olisi sanonut mitään. Asia olisi sinulle evvk.

Sinä varmaan syötkin valtion tekemän ravintosuosituksen mukaisesti.

Ei valtio niitä tee 😄

"Vastauksestasi" voidaan jo päätellä hyvinkin pitkälti se, että et kykene käyttämään tärkeintä elintäsi itsenäisesti.

Vierailija
159/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli eilen eläkeläisten kässäilta ja paikalla oli todistettavasti Nightwish, Kiss, Ensiferum, Rolling Stones, Madonna, Children of Bodom ja pari, joista ei saatu ihan selvää. Mainittakoon, että nuorin oli 63-vuotias ja vanhin 85. Lapsenlapset antaa meille vanhoja bändipaitojaan pilailumielessä ja tietysti me pidetään niitä. Mutta vain keskenämme.

Tää oli hauska. :D

Vierailija
160/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmin joku puhui minihameista ja polvisukista. Itsekin tykkäisin vielä käyttää

mutten enää kehtaa. :( Keksin kyseisen yhdistelmän vasta vähän päälle parikympisenä ja en ehtinyt käyttää kun muutaman vuoden, niin alkoi nolottamaan. Pitäisin minihameita mielelläni vieläkin vaikka ilman sukkia mutta en vaan enää kehtaa. Joskus kun uskallan pistää hameen tunnen itseni ihan noloksi, ihan kun yrittäisin esittää teiniä. Huoh.

N27