Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 58 ja pukeudun ihan niin kuin haluan. Olen aina pukeutunut. Farkkuja nyt pitää varmaan kaikki nykyään, iästä riippumatta.  Huppareita on joka lähtöön ja jokainen löytää omaan tyyliinsä sopivan. Mitään bändivaatteita en pidä nyt, enkä ole pitänyt ennenkään. Ihmisen ei ole pakko pukeuttua "mummonaisesti" eikä liian nuorekkaasti, koska kaupat (ja kirpparit) pursuaa toinen toistaan ihanampia vaatteita, jotka käy kaiken ikäisille. 

Vierailija
242/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa et ole 40-vuotiaana enää sama ihminen, joka olit 20-vuotiaana. Kukaan ei ole. Mutta toki silti jokainen saa pukeutua miten haluaa.

Missä vaiheessa lakkaa olemasta sama ihminen? 23-vuotiaana? 30-vuotiaana? Onko ihminen 40-vuotiaana eri ihminen kuin 80-vuotiaana? Entä onko 15-vuotias eri ihminen 25-vuotiaana, entä 1v 5-vuotiaana jne.?

Kuinka monta kertaa elämänsä aikana ihminen lakkaa olemasta sama ihminen, joka on siihen asti ollut? Olisi kiintoisaa tietää. Olen itse kuvitellut olevani sama ihminen koko tähän astisen elämäni ajan, henkilötunnuskin sen kertoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrin lausunnossa kuulemma mainitaan jos asiakas on pukeutunut tavalla, joka ei ole ikään sopiva. Ihan oikeasti. Se ettei pukeudu normaalisti (siis katukuvaan sulautuvasti ja huomiota herättämättömällä tavalla) on yksi vihje siihen suuntaan että asiakkaalla on jotain häikkää mielen alueella. Ei sen perusteella mitään diagnoosia tietenkään tehdä, mutta se on lisävihje psykiatrille. Esim. psykoosisairaudet tai huomion hakuinen persoonallisuus voivat tulla kyseeseen.

Eli kyllä sillä voi olla väliä yhteiskunnan silmissä. Toki jos ei itse välitä niin sitten asia ok. Monet välittävät ja se on ihan inhimillistä tällaiselle sosiaaliselle olennolle kuin ihminen.

Tottakai jo aikuinen pukeutuu kuin 1-v tai kuin teini on se ehkä merkki jostain.

Mutta tuota ei kai haettu?

Vaan sitä että onko keski-ikäiselle sopivaa pukeutua beigen ja harmaaseen ja ruutukauluahuiveihin korkkareineen jne vai onko ihan yhtä sopivaa pukeutua mekkoon ja värillisiin sukkahousuihin ja maihareihin - tai bootseihin ja bändipaitaan, ihmisten tyylit ja persoonat kun ovat niin erilaisia?

Vastakaahan nyt, te kriitikot. Mikä on se yksi ainoa oikea ja sovelias tapa pukeutua nelikymppisenä? Ja aina siitä ylöspäin jokaiselle vuosikymmenelle.

Ja m itä ei missään nimessä saa olla.

Eikä  mitään "etkö tajua" "ei kuten 20-vuotiaat", pitää antaa tarkempia tietoja meille tyhminä pitämillenne.

Kirjoitin vahingossa toiseen ketjuun, tuohon jossa aloittajan työnantaja oli kommentoinut pukeutumista, ap kuvaa itseään hiihtelemässä firmassa toppatakki, pipo, päällä....

Ei ole sääntöjä eikä ainoaa oikeaa, mutta kuten tämän kommentin lainauksissa, sinua arvioidaan kyllä (muutkin paitsi yllä mainittu psykiatri) ulkoasun perusteella. Tähän kuuluu myös käytös ja olemus yleensä. Sikäli ketjut ovat samanlaisia, koskevat sopeutumista tai sopeutumattomuutta.

Jos ongelmasi on kammo vanhenemisesta, sinun pitäisi hoidattaa sitä ongelmaa. Pukeutuminen tulee itsestään perässä, kun hyväksyt luonnollisen elämänkulun.

Kunnioittamani ihmiset ovat satavuotiainakin pukeutuneet samoin kuin aikuisena, jos ovat olleet hyväkuntoisia. Nelikymppinen on aikuinen. Sinuna pukeutuisin persoonasi mukaan, muita ja työyhteisöäsi kunnioittaen. On epäkunnioittavaa, jos sinua vaikkapa vähän väliä säikähdetään. Muuten, koeta relata.

Eikä taaskaan mitään vastausta. Puhut itsestäänselvyyksiä antamatta kuitenkaan minkäänlaista esimerkkiä. Etkö tajua kun monessa ketjussa on "kielletty" värikkäät mekot ja sukkahousut (jopa silmälasit), ruutuhuivit, beiget meuleet, bändipaidat, farkut, kotelohameet, saappaat, balleriinat jne että EI OLE OLEMASSA mitään yhtä ja ainutta pukeutumistapaa ja AINA jokin tapa ärsyttää joitakuita ja siksi on aivan älytöntä tulla sanomaan miten ei saa tai miten pitää pukeutua.

Nyt ei kai puhuttu työpukeutumisesta vaan ihan vapaa-ajasta. Melko typerä pitää olla jos ei osaa töihin pukeutua ko työpaikan vaatimalla tavalla.

Mistä revit henkilökohtaisuuden ja alat kuvittelemaan ikääntymiseen liittyvää ongelmaa yms?

Vierailija
244/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan lyhyt, harmaantuva maantienvärinen tukka koska viime kuussa päätin, että nyt 48 vuotiaana on aika luopua rastoistani ja lopettaa hiustenvärjäys. Huulikorun otin pois koska ikenet alkoivat vetäytyä, kulmakoru saa olla. Meikkiä en enää nykyisin käytä vapaapäivinä ollenkaan. Mutta maihareista en luovu, minulla on viidet Dr Martensit joita käytän niin mekkojen kuin housujenkin kanssa. Parhaat kengät mitä olla voi! Menen varmaan hautaankin ne jalassa :D

Vierailija
245/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrin lausunnossa kuulemma mainitaan jos asiakas on pukeutunut tavalla, joka ei ole ikään sopiva. Ihan oikeasti. Se ettei pukeudu normaalisti (siis katukuvaan sulautuvasti ja huomiota herättämättömällä tavalla) on yksi vihje siihen suuntaan että asiakkaalla on jotain häikkää mielen alueella. Ei sen perusteella mitään diagnoosia tietenkään tehdä, mutta se on lisävihje psykiatrille. Esim. psykoosisairaudet tai huomion hakuinen persoonallisuus voivat tulla kyseeseen.

Eli kyllä sillä voi olla väliä yhteiskunnan silmissä. Toki jos ei itse välitä niin sitten asia ok. Monet välittävät ja se on ihan inhimillistä tällaiselle sosiaaliselle olennolle kuin ihminen.

Tottakai jo aikuinen pukeutuu kuin 1-v tai kuin teini on se ehkä merkki jostain.

Mutta tuota ei kai haettu?

Vaan sitä että onko keski-ikäiselle sopivaa pukeutua beigen ja harmaaseen ja ruutukauluahuiveihin korkkareineen jne vai onko ihan yhtä sopivaa pukeutua mekkoon ja värillisiin sukkahousuihin ja maihareihin - tai bootseihin ja bändipaitaan, ihmisten tyylit ja persoonat kun ovat niin erilaisia?

Vastakaahan nyt, te kriitikot. Mikä on se yksi ainoa oikea ja sovelias tapa pukeutua nelikymppisenä? Ja aina siitä ylöspäin jokaiselle vuosikymmenelle.

Ja m itä ei missään nimessä saa olla.

Eikä  mitään "etkö tajua" "ei kuten 20-vuotiaat", pitää antaa tarkempia tietoja meille tyhminä pitämillenne.

Kirjoitin vahingossa toiseen ketjuun, tuohon jossa aloittajan työnantaja oli kommentoinut pukeutumista, ap kuvaa itseään hiihtelemässä firmassa toppatakki, pipo, päällä....

Ei ole sääntöjä eikä ainoaa oikeaa, mutta kuten tämän kommentin lainauksissa, sinua arvioidaan kyllä (muutkin paitsi yllä mainittu psykiatri) ulkoasun perusteella. Tähän kuuluu myös käytös ja olemus yleensä. Sikäli ketjut ovat samanlaisia, koskevat sopeutumista tai sopeutumattomuutta.

Jos ongelmasi on kammo vanhenemisesta, sinun pitäisi hoidattaa sitä ongelmaa. Pukeutuminen tulee itsestään perässä, kun hyväksyt luonnollisen elämänkulun.

Kunnioittamani ihmiset ovat satavuotiainakin pukeutuneet samoin kuin aikuisena, jos ovat olleet hyväkuntoisia. Nelikymppinen on aikuinen. Sinuna pukeutuisin persoonasi mukaan, muita ja työyhteisöäsi kunnioittaen. On epäkunnioittavaa, jos sinua vaikkapa vähän väliä säikähdetään. Muuten, koeta relata.

Sinä et ymmärtänyt kommenttiani lainkaan tai sitten yhdistät sen jonkun muun kirjoituksiin ja luulet että olemme yksi ja sama henkilö. Vastasitko esitettyyn kysymykseen? Et. Mutta kovasti teit tulkintaa ja hiukan alentuvasti vastasit, koeta itse relata ja oppia pysymään asiassa eikä viisastelemaan ohi sen osoittaen oman ymmärtämättömyytesi.

Vierailija
246/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama hiusten kanssa kuin vaatteiden. 42v:nä tykkään olla nuorekas ja olen pysynyt suht hoikkana, joten lähes kaikki "nuoriso"muoti minulle yhä sopii kokojen ja mallien puolesta. Tykkään erityisesti farkuista. Pitkät hiukset on säilyneet myös vaikka sukulaisilta (naisilta) olen kuullut että niistä pitäisi myös päästä jo eroon. En tottele.

Vierailija
247/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon päättänyt että kävelen Adidaksen Superstareilla vielä vanhana mummona. Mut vois haudatakin ne jalassa. Maailman parhaimmat kengät jotka passaa tavallisen arkipukeutumisen ja vaikka mekonkin kanssa rennossa juhlassa.

Tässä voivat iän tuomat muutokset pakottaa jossakin vaiheessa antamaan periksi, koska kyseessä eivät ole mitkään jaloille parhaat kengät pidemmän päälle. Mutta asenteesta 10+! Jospa Ecco ja Adidas alkavat siihen mennessä yhteistyöhön ja tekevät aivan oikean näköisiä terveyskenkiä.

Vierailija
248/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mistä johtuu huppareiden ilmeisesti suuri suosio? Mulla on vain yksi ja se on tosi mukava mutta käytän sitä vain treenien jälkeen tai kotoiluvaatteena. Onko hupparit teille ihan normaali perusvaate? En v***uile vaan kysyn vaan. N45

Vierailija
249/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pukeutua miten tahtoo, mutta tietyt vaatteet ovat tietyn iän jälkeen noloja. Esimerkkinä H&M:llä näkemäni punainen huppari jossa oli pirunsarvet ja teksi "hotter than hell".  15 vuotias minä olisi ostanut sen innoissaan, 35 vuotias minä tuumasi että juu ei. Sarvet olisivat vielä menneet, teksti ei !

Vierailija
250/250 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan lyhyt, harmaantuva maantienvärinen tukka koska viime kuussa päätin, että nyt 48 vuotiaana on aika luopua rastoistani ja lopettaa hiustenvärjäys. Huulikorun otin pois koska ikenet alkoivat vetäytyä, kulmakoru saa olla. Meikkiä en enää nykyisin käytä vapaapäivinä ollenkaan. Mutta maihareista en luovu, minulla on viidet Dr Martensit joita käytän niin mekkojen kuin housujenkin kanssa. Parhaat kengät mitä olla voi! Menen varmaan hautaankin ne jalassa :D

Minulla on ohuet, siistit villarastat omaa vaaleaa väriäni alaselkään enkä todellakaan pysty luopumaan näistä! Muuten näytän hillityltä ja jopa tylsältä, minulla ei edes ole tatuointeja.

Nainen 46v