Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä..välillä mietin kehtaanko pukea päälle jotain nuorekasta mutta sitten lopulta en välitä muiden mahdollisista mielipiteistä..

Paperit taas kysyttiin alkossa paitsi silloin oli "ikäni mukainen vaatetus" nauratti ja kysyin että kysyykö tosissaan,- myyjä vastasi ettei turhaan kysele..ikää 38

Vierailija
122/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on nelikymppisen iän mukainen vaatetus?

Tai viisikymppisen jne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nää pukeutumismääräykset on nähtävillä? En ole niistä kuullutkaan ja olen jo 38v. Pukeuden juuri niin kuin itse haluan.

Vierailija
124/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan pukeutua sukupuoleni mukaan. Jos olisin nainen, asiassa ei olisi mitään ongelmaa. Koska olen mies, joka toinen kokee asian ongelmaksi ja neljä viidestä tuijottaa. On korrektia sanoa, että kukin pukeutukoon kuten lystää. Auta armias, jos oma puoliso alkaisi toteuttaa käytännössä tuota ajatusta. Aika monessa paikassa on mennyt lusikat jakoon. Virallinen selitys on, että mies on valehdellut taipumuksistaan vaikka todellisuudessa hän on ensin viettänyt vuosia selvittääkseen asiaa itselleen. Sen jälkeen on mennyt vielä kauan, koska ihan perustellusti on pelottanut puhua asiasta läheisille. Että se siitä korrektiudesta.

Minä olen yli nelikymppinen mies. Minulla on usein mustat tai tummansiniset farkut ja Nightwish- tai Within Temptation-huppari. Se on minun asiani. Ei ole kukaan nipottanut minulle. Töissä olen käyttänyt kunkin työn mukaista vaatetusta. Toiminnanjohtajan duunissa ei päivän aikana pidetä bändihupparia. Työpajanohjaajana ei pidetty vaatetta, josta jokin nirunaru voisi päätyä työkoneen terälle. Ja. Niin. Edelleen.

Ap, auttaako, jos minä annan sinulle luvan pitää mieleisiäsi vaatteita? Sinä saat tehdä niin. Sinun ei tarvitse pitää kuvailemiasi keski-ikävaatteita. Emme me ole ainoat tämän ikäiset, jotka eivät yleensä halua pitää sellaisia vaatteita, joita jotkut ehkä odottaisivat meidän pitävän. Eivät kaikki edes odota. Monet muutkin ovat aidosti korrekteja ja hyväksyvät, että maut ovat monet.

Tuijottaako joku muka tommoisia huppareita?Mä en, paitsi ehkä siinä mielessä, koska miettisin kuka ihme noista bändeistä ylipäätään tykkää.Sori, ei mun suosikki musaa. Mutta ei siinä, hyvä että pukeudut juuri siihen mistä pidät ja kuuntelet sitä mistä pidät!

Kuuntele sinä vaan Cheekkiä ja Ed Sheerinia. Ne on kaltaisillesi massalampaille tekemällä tehtyä "musiikkia"

Mitä ihmeen väliä sillä on, millaisesta musiikista muut pitää? 

Oikeasti, olen kysynyt tätä tällä palstalla tuhat kertaa enkä ikinä saa kunnon vastausta. Nyt kun paikalla on tällainen musiikkigenrenihilisti, niin voisitko vastata, että MITÄ VÄLIÄ? Ja ei kelpaa, että ei sillä olekaan mitään väliä, kunhan sanoin. Koska jos sillä oikeasti ei olisi mitään väliä, et olisi sanonut mitään. Asia olisi sinulle evvk.

Sinä varmaan syötkin valtion tekemän ravintosuosituksen mukaisesti.

Ei valtio niitä tee 😄

Vierailija
125/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on yli 60v täytyy muistaa laittaa päähän se sellainen sienilätsä.

Ai tämmönen? :D

Sienilätsä

Vierailija
126/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle, joka pukeutuu niin kuin muut määrää. Olen kohta kuuskymppinen. Aina pukeutunut niin kuin haluan: töissä ja vapaa-ajalla. Ei ole kukaan huomauttanut.

Vierailija
127/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Jos et käsitä, kuinka pukeutumistyyli muuttuu iän myötä, ei voi mitään.

Vierailija
128/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vielä nelikymppisenäkin samalla henkisellä tasolla kuin parikymppisenä, niin en ihmettele mikäli pukeudut samalla tavoin kuin 20 vuotta sitten.

Eikai nyt kukaan sano, että täytettyäsi 40 leikkaat polkkatukan ja vedät tunikat päälle. Mutta mielestäni tietynlainen kypsyys pitää ottaa pukeutumisessa huomioon. Esim. en enää itse näin 25-vuotiaana koe minisortsien olevan kovinkaan fiksun näköiset itseni päällä. Teineille ne kuitenkin sopivat hyvin.

Vierailija
129/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Aika laaja skaala tuohon kuitenkin jää. Aloituksesta sai käsityksen että on jokin tietty tyyli tietynikäisille ja vain ja ainoastaan se jos martensin minkäväriset tahansa ja nightwishpaita ovat räväkkää keski-ikäiselle.

Tarkenna vähän mikä on se sopiva pukeutuminen, kiitos.

Vierailija
130/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienilätsä

Oi rakastan baskereita!

Olen käyttänyt niitä 13-vuotiaasta lähtien, nyt olen 47.

Vierailija
131/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienilätsä

Itse sain mielikuvan tämmöisestä:

https://rekki.fi/wp-content/uploads/2018/03/samettihattu-mayser-05000-5…

Vierailija
132/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai viisikymppisen jne?

Useinhan puhutaan keski-ikäisille sopivista vaatteista. Ne eivät ole tunikoita, bleisereitä, farkkuja, jakkupukuja, collegepaitoja, ei mitään.

Niiden ketjujen perusteella kaikki on oloa.

Olisi kiva tietää mikä on IHAN KAIKKIEN mielestä sopivaa pukeutumista keski-ikäisille ja vanhemmille.

Vierailija
133/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienilätsä

Tämä se on

http://1.bp.blogspot.com/-DCviEIGaPk8/UsGafOqs_CI/AAAAAAAAAHU/sy44ELAmy…

Vierailija
134/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä niiin oikeassa, Olen itse 62~vuotias skeittarikundi ja ikähän on vain numero!

Vierailija
135/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienilätsä

Tuo on kyllä aika tanttalakki.

Vierailija
136/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienilätsä

Tämä se on

Niin on, meidän kylällä kaikki yli nelkytvuotiaat kulkevat tuollaiset päässä.

Vierailija
137/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans ymmärrä keski-ikäisten tätien lyhyttä tukkaa. Sellai tiukka täti-tyyli. Olen nuori nainen ja leikkasin lyhyen tukan vuosi sitten ja kadun sitä. Hankala laittaa, kasvamiseen menee ikuisuus ja tuntuu että näytän hölmöltä joissain vaatteissa, omaan tyyliini sopii enemmän kyllä pitkä tukka. Se on paljon iisimpi laittaa kuin lyhyt tukka. On niin sata eri tapaa laittaa se ja nopeampi laittaa kuin lyhyt tukka.. Menny hermo tähän tukkaa ja en enää ikinä leikkaa lyhyitä hiuksia

Vierailija
138/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai viisikymppisen jne?

En tiedä  mitä ikäluokkaa (ja pukeutumistyyliä) edustat mutta käytöstavat voisivat olla paremmatkin. Mikä pakko on lopettaa ilkeilyyn tuntemattomia kohtaan? Ihan aiheellinen kysymys johon et osannut/viitsinyt vastata ja päädyit ylemmyydentuntoiseen "näpäytykseen".

Vierailija
139/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sienilätsä

Tämä se on

Niin on, meidän kylällä kaikki yli nelkytvuotiaat kulkevat tuollaiset päässä.

Minkähän takia kommentti ei näy enne kuin avaa lainaukset?

Vierailija
140/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asetelma käänteisestikin herättää hämmennystä. Olen 24 ja kasvoiltani yhdistelmä pyöreyttä ja selkeitä piirteitä, joten tuntemattomat arvioivat ikäni vahvasti perustuen pukeutumiseen. Töissä pidän eniten klassisista mekoista pehmeiden neuleiden ja kevyen meikin kanssa, eli ehkä hitusen tätimäinen tyyli? Minulta on suoraan kysytty miten näytän näin nuorelta, mihin hämmentyneenä vastatessani sain selville, että kysyjä luuli minun olevan harvinaisen nuoren näköinen yli 35 vuotias. Asiaa kyllä selitti, että olin sillä hetkellä vetämässä kurssia ja kompensoin uuden työn aiheuttamaa ujoutta olemalla äärimmäisen rauhallinen ja korrekti.