Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !

Vierailija
18.10.2018 |

Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.

Kommentit (250)

Vierailija
201/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhhoooo, Toivo Sukarikin meni television suoraan lähetykseen haastateltavaksi uimahousuissa, koska hän kai haluaa itse päättää, kuinka pukeutuu.

Että jos 40-vuotiaana "uskaltaa" pukeutua ihan bändipaitaan, niin mitä onkaan luvassa parinkymmenen vuoden kuluttua, OMG!

Vierailija
202/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju taisi avata silmäni, sillä päätin nyt, että ensi kesänä pukeudunkin vielä minishortseihin ja pikkutoppiin, vaikka viime kesän jälkeen olen ajatellut olevani niin vanha, että alkaa olla aika totutella käyttämään mekkoja ja tunikoita ja heittää lissutyylille hyvästit

N23

Minishortsit eivät näytä hyvältä kenenkään päällä, mutta pidä vaan niitä jos niin kovasti haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan saa pukeutua niin kuin haluaa, mutta onhan se aika kauhean näköistä kun viisikymppinen akka tallustaa nuorisovaatteissa.

Jakkupuvut kuuluu tiettyihin työympäristöihin, muttei se tarkoita että vapaa-aikanakin pitäisi kulkea jakkupuvuissa. Mutta kyllä ikänsä tiedostaminen pukeutumisessakin on ihan suotavaa. Ettei näyttäisi yli-ikäiseltä pissikseltä.

Miksi ikänsä pitäisi tiedostaa pukeutumisessa? Eivät läheskään kaikki näytä yli-ikäiseltä pissikseltä, vaikkeivät ikäänsä sen kummemmin mietikään.

Vierailija
204/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän niin ja näin. Itse katson hämmästellen, jos joku 50+ kulkee Consseissa ja revityissä farkuissa. Nyt kun itse on kohta 43, niin alkaa vähitellen silti miettiä, että koskas minä sitten heitän nämä Conssit mäkeen, jotta minusta ei tule sellainen outolintu. Ja mitä otan tilalle? Vai olenko puolihuolimattomasti kohta vanhus, joka koittaa pukeutua kuin nuori?

En oikeasti ymmärrä tätä "Converset on nuorten kengät". Yhtiö on valmistanut tennareita vuodesta 1917 ja Chuck Taylorit ovat olleet tosi suosittuja vähintään 50-luvulta lähtien. Ei farkkujakaan enää pidetä nuorisovaatteena josta pitää luopua iässä X, miksi sitten tennareita?

Vierailija
205/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun on yli 60v täytyy muistaa laittaa päähän se sellainen sienilätsä.

Miks? Ei mulla ainakaan sellaista ole, itse asiassa ei minkäänlaista päähinettä. Talvella huppu päähän, muuta ei tarvi.

t. mummu 67 v.

Vierailija
206/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä pukeudut niin ikäisesiesi mukaan!! 😂

Vierailija
207/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25 ja lopetin juuri minihameiden ja polvisukkien käytön, koska se alkoi tuntua kiusalliselta.

Eikös tuollainen pukeutuminen tunnu kiusalliselta kaikista niistä, jotka eivät ole katolisia koulutyttöjä tai mangahahmoja. Aika myöhään heräsit :D

Vierailija
208/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jumissa omassa teini-iän tyylissäni, joten tavallaan koenkin pukeutuvani ikäni mukaisesti, kun nuorison silmiin olen varmasti ihan täysissä tätivetimissä aina. :)

Vierailija
209/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja

Akateemisissa asiantuntijahommissa voi myös toteuttaa itseään. Ei tarvitse ahtaa itseään jakkupukuun. 

Muuten, miksi et pyri murtamaan vanhoja kaavoja itse? Toimitusjohtajana voisit hyvin tehdä niin. Ihmettelen sitä, miksi edelleenkin naisten "muodolliseen pukeutumiseen" kuuluvat pakollisina korkokengät, kun läheskään kaikki eivät halua tai edes fyysisesti voi käyttää sellaisia. Lakimiehen tai pörssimeklarin töitä voi tehdä mainiosti ns. herraintyylisissä kävelykengissäkin. 

Pukeutuminen vapautuu kun sitä ruvetaan tietoisesti vapauttamaan.

T. Asiantuntija-luennoitsija

Vierailija
210/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista on nelikymppisen iän mukainen vaatetus?

Tai viisikymppisen jne?

Sanotaanko vaikka että ei aivan samanlaista kuin 1-vuotiaan tai 15-vuotiaan. Ei myöskään samanlaista kuin 100-vuotiaan.

Jos et käsitä, kuinka pukeutumistyyli muuttuu iän myötä, ei voi mitään.

Ja mikähän on mielestäsi satavuotiaan (tyypillinen) vaatetus?

Varmaan puupalttoo. :D 

Vierailija
211/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju taisi avata silmäni, sillä päätin nyt, että ensi kesänä pukeudunkin vielä minishortseihin ja pikkutoppiin, vaikka viime kesän jälkeen olen ajatellut olevani niin vanha, että alkaa olla aika totutella käyttämään mekkoja ja tunikoita ja heittää lissutyylille hyvästit

N23

Minishortsit eivät näytä hyvältä kenenkään päällä, mutta pidä vaan niitä jos niin kovasti haluat.

On minishortseille olemassa kohderyhmä. Ne ovat nuoret, hoikat ja hyväkroppaiset naiset, joilla on timmit ja juuri sopivasti lihaksikkaat, hieman ruskettuneet reidet. Kaikilla muilla minishortsit näyttävät rumilta ja/tai tyylittömiltä.

Vierailija
212/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauton vaatetus on mauton oli se sitten teinin tai keski-ikäisen päällä. Siis kaikki ne kornit tyrkky-vaatteet ka bimboasut mitä näkee osalla nuoria ja ikävä kyllä vielä vanhemmillakin, jolloin mauttomuus sen kun korostuu entisestään. 

Vierailija
213/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Converset on hyvän näköiset ja yhdet harvat kengät, jotka käy mun jalkoihin ainakin muulloin kuin talvella. Vähän pakko siis pitää niitä, olipa ikänumerot mitä hyvänsä. (Ei ongelma mulle :)

t . 49 v.

Vierailija
214/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Converset on hyvän näköiset ja yhdet harvat kengät, jotka käy mun jalkoihin ainakin muulloin kuin talvella. Vähän pakko siis pitää niitä, olipa ikänumerot mitä hyvänsä. (Ei ongelma mulle :)

t . 49 v.

(Tämä oli vastaus viestiin 204 )

Vierailija
215/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 40+ päiväkodin tätit. Onneksi saan pukeutua ihan kuten lystään, eikä kukaan ihmettele! Ajattelevat varmaan, että lasten kanssa työskentelevät saavt pukeutua miten haluavat. Shokkipinkkiä, tennareita, glitteriä ja sen sellaista. Pikkutytötkin tykkäävät tyylistäni. :p

Vierailija
216/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateteollisuuden paskapropagandaa, jonka uhrina aina olleet enemmän naiset kuin miehet.

Tukekaa tätä samaa shaissea toimimalla ja ostamalla muotialan toimijoiden ja bloggaajien mukaan.

Eli raha. On tämänkin turhamaisuuden takana.

M41

Vierailija
217/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt vähän säälittävää nähdä "ikinuori" urheilunarkkari vapaa-ajalla risaisissa farkuissa, hupparissa ja tennareissa. Henkkareissa lukee sitten Kyösti 65 vee. Treenivaatteena vielä jollain tasolla ymmärtäisin.

Sama pätee näihin neljä-viiskymppisiin ysärille jumahtaneisiin "essotyttöihin" tai "metallimilloihin". Kyllä se pukeutuminen iän ja aseman mukaan kannattaa.

Vierailija
218/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia sääntöjä tosiaan. Miksi jotain sääntöjä voi olla niin vaikea vastustaa, esim. pukeutumisessa? Siitäkö se johtuu, että silloin ei kuulu enemmistöön tehden kuten enemmistö tekee? Ryhmäpaine ja ryhmään kuuluminen ovat kummallisia voimia, mutta ne ovat täysin vastustettavissa olevia, koska kyse niissä on ajatuksista, ei sen kummemmasta.

Vierailija
219/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon päättänyt että kävelen Adidaksen Superstareilla vielä vanhana mummona. Mut vois haudatakin ne jalassa. Maailman parhaimmat kengät jotka passaa tavallisen arkipukeutumisen ja vaikka mekonkin kanssa rennossa juhlassa. 

Mulla on yksi ikätoveri tuttu, joka haukkuu "teinimäistä" pukeutumistani: superstarat pitäisi vaihtaa joihinkin korollisiin nilkkureihin ja huppari tyköistuvaan jakkuun. Eipä minulla ole tarvetta arvostella hänen pukeutumistaan. 

N28

Vierailija
220/250 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen päivittänyt iän myötä pukeutumistani, mutta ei se ole mitään erityisen suurta muutosta ollut - pikku hiljaa olen omaksunut esim. siistimmän, asiallisemman työpukeutumistyylin. Toisaalta olen rennolla alalla, jossa osa vanhemmista pomoista tuskin saisi mitään tyylipisteitä. En varmaan minäkään, muusta kuin siitä että en pistä silmään. En pidä huomion herättämisestä, niin huomaamaton asukokonaisuus on luonteva.