Inhoan sitä, että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan. Kuka tämän naurettavan "säännön" oikein keksi? Olen 40-vuotiaana sama ihminen kuin 20-vuotiaakin ja todellakin pukeudun miten tykkään !
Tilasin itselleni synttärilahjaksi violetit Dr Martensit, päälläni on juuri nyt Nightwishin bändipaita ja mustat farkut. Toki pukeudun ja meikkaan eri tavalla töihin kuin viihteelle, mutta pidän silti tyylistäni kiinni.
EN YRITÄ KÄYDÄ KAKSIKYMPPISESTÄ , TIEDÄN OLEVANI KESKI-IKÄINEN. Mutta en silti tahdo käyttää beigeä villapaitaa, silkkihuivia kaulassa ja tikattua takkia !Ei kuulkaa ihminen maagisesti herää neljäntenäkymmenentenä syntymäpäivänään ja ole yhtäkkiä eri ihminen kuin oli edellisviikolla tai edellisvuonna tai vuosi sitten.
Kommentit (250)
Nää kapinalliset nuorekkaasti pukeutuvat on niitä, jotka luulevat itse näyttävänsä ikäisiään huomattavasti nuoremmalta. Eivät reppanat tajua, että näyttävät ikäiseltään JA pelleilyä, koska vieressä on 20v nuorempi, joka näyttää tuhat kertaa paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana juttu. Olet ilmeisesti duunariammatissa kun voi ”toteuttaa itseäsi” pukeutumalla noin? Joillain meidtä kun on pakko olla silkkihuivi ja jakkupuku. T. Toimitusjohtaja
Akateemisissa asiantuntijahommissa voi myös toteuttaa itseään. Ei tarvitse ahtaa itseään jakkupukuun.
Muuten, miksi et pyri murtamaan vanhoja kaavoja itse? Toimitusjohtajana voisit hyvin tehdä niin. Ihmettelen sitä, miksi edelleenkin naisten "muodolliseen pukeutumiseen" kuuluvat pakollisina korkokengät, kun läheskään kaikki eivät halua tai edes fyysisesti voi käyttää sellaisia. Lakimiehen tai pörssimeklarin töitä voi tehdä mainiosti ns. herraintyylisissä kävelykengissäkin.
Pukeutuminen vapautuu kun sitä ruvetaan tietoisesti vapauttamaan.
T. Asiantuntija-luennoitsija
Aivan. Olen itse johtotehtävissä (tosin en perikonservatiivisella alalla, myönnetään), enkä juuri koskaan käytä korollisia avokkaita. Jalat ei siedä. Käytän joko matalakantaisia avokkaita ilman mitään rusetteja tms. lapsellisia yksityiskohtia, herraintyylisiä nauhakenkiä tai saapikkaita. Hyvin menee. En myöskään käytä jakkupukuja vaan yhdistelen vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sitten jokaisen yli kolmekymppisen pukeutumisessa vaikutteita omasta nuoruudesta. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi niin iso osa naisista leikkaa keski-iässä hiukset lyhyiksi ja alkaa käyttää samanlaisia tätikaapuja.
Minun nuoruudessani 80-luvulla lyhyet hiukset olivat ihan tavallinen asia, eli ei ole syytä ihmetellä jos keski-ikäinen leikkaa hiuksensa lyhyeksi. Hän vain on noudattamatta nykyteinien normia.
Pändipaidat ja hupparit on mauttomia sama minkä ikäsellä!!
Vierailija kirjoitti:
Olen 25 ja lopetin juuri minihameiden ja polvisukkien käytön, koska se alkoi tuntua kiusalliselta.
Olen 54 ja käytän yhä minihameita - pidempiä tosin kuin aivan vesirajaan. Polvisukkia olen käyttänyt viimeksi joskus 60-luvulla.
Tänään olin liikenteessä päälläni musta pitsinen ja pitkähihainen pusero, vaaleat pillifarkut ja mokkanilkkurit. Mielestäni näytin hyvältä. Ei vähääkään kiinnosta mitä muut ajattelivat tai aivan sama ajattelivatko mitään.
Itse asiassa et ole 40-vuotiaana enää sama ihminen, joka olit 20-vuotiaana. Kukaan ei ole. Mutta toki silti jokainen saa pukeutua miten haluaa.
Ootko sama ihminen kuin 10 vuotiaana?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa et ole 40-vuotiaana enää sama ihminen, joka olit 20-vuotiaana. Kukaan ei ole. Mutta toki silti jokainen saa pukeutua miten haluaa.
Edes rikosoikeudellisesti, vaikka on samat muistot, kokemukset ja sormenjälet?
Vierailija kirjoitti:
Nää kapinalliset nuorekkaasti pukeutuvat on niitä, jotka luulevat itse näyttävänsä ikäisiään huomattavasti nuoremmalta. Eivät reppanat tajua, että näyttävät ikäiseltään JA pelleilyä, koska vieressä on 20v nuorempi, joka näyttää tuhat kertaa paremmalta.
Mistäs sinä tiedät, näyttävätkö ikäisiltään vai ei? Mistä sinä tiedät heidän ikänsä? Sitä paitsi 20 v. nuorempi ei välttämättä automaattisesti näytä paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on! Hyvänen aika sentään. Keneksi toiseksi sitä olisi muuttunut? 😯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju taisi avata silmäni, sillä päätin nyt, että ensi kesänä pukeudunkin vielä minishortseihin ja pikkutoppiin, vaikka viime kesän jälkeen olen ajatellut olevani niin vanha, että alkaa olla aika totutella käyttämään mekkoja ja tunikoita ja heittää lissutyylille hyvästit
N23Minishortsit eivät näytä hyvältä kenenkään päällä, mutta pidä vaan niitä jos niin kovasti haluat.
On minishortseille olemassa kohderyhmä. Ne ovat nuoret, hoikat ja hyväkroppaiset naiset, joilla on timmit ja juuri sopivasti lihaksikkaat, hieman ruskettuneet reidet. Kaikilla muilla minishortsit näyttävät rumilta ja/tai tyylittömiltä.
Ei oikeasti näytä niin hyvältä heilläkään (kuin he luulevat).
Vierailija kirjoitti:
Olen vuotta vaille 80v. reppana. :D Tottakai naytan ikaiseltani mutta ei se esta minua pukeutumasta taman paivan vaatteisiin. En yritakaan kilpailla missaan asiassa kaksikymppisten kanssa senverran on viela jarkea paassa.
Kaytan kylla pillifarkkuja mutta en enaa korkokenkia, kayn kampaajalla kuuden viikon valein. Meikkaan myos mutta hyvin hillitysti ja hampaat on valkaistu niin etta uskaltaa hymyilla iloisesti.
Minulla tyyli on tietoisesti muuttunut iän myötä. Ei näin 31-vuotiaana enää kiinnosta pukeutua halpisketjujen halvalta näyttäviin polyesterineuleisiin ja halpisfarkkuihin. Ne eivät vain silmääni enää näytä hyvältä.
Nyt haluan laadukkaampia vaatteita, nättejä mekkoja, polven yläpuolelle ulottuvia hameita, kauniita sukkahousuja jne. Parhaiten istuvat Tiger of Swedenin farkut löystyvien halpishousujen sijasta.
Minishortsien ja -hameiden pitämisen olen lopettanut. Ei johtuen iästä vaan siitä, että olek lihonut. BMI 20 ne näyttivät hyvältä mutta eivät enää näin BMI 24.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes rikosoikeudellisesti, vaikka on samat muistot, kokemukset ja sormenjälet?
Mitähän sitä on tullut 20-kymppisenä touhuttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju taisi avata silmäni, sillä päätin nyt, että ensi kesänä pukeudunkin vielä minishortseihin ja pikkutoppiin, vaikka viime kesän jälkeen olen ajatellut olevani niin vanha, että alkaa olla aika totutella käyttämään mekkoja ja tunikoita ja heittää lissutyylille hyvästit
N23Minishortsit eivät näytä hyvältä kenenkään päällä, mutta pidä vaan niitä jos niin kovasti haluat.
On minishortseille olemassa kohderyhmä. Ne ovat nuoret, hoikat ja hyväkroppaiset naiset, joilla on timmit ja juuri sopivasti lihaksikkaat, hieman ruskettuneet reidet. Kaikilla muilla minishortsit näyttävät rumilta ja/tai tyylittömiltä.
Ei oikeasti näytä niin hyvältä heilläkään (kuin he luulevat).
Jos on ihan killerikroppa, niin voi laittaa päälleen lähestulkoon mitä vain ja näyttää hyvältä. Selkeän yli- ja alipainoisten pitää miettiä paljon tarkemmin, mitä pukee, jos aikoo olla vaatteissaan hyvännäköinen.
(Olen itse ylipainoinen nainen, en se killeribodylla varustettu)
Vierailija kirjoitti:
Olisko sitten jokaisen yli kolmekymppisen pukeutumisessa vaikutteita omasta nuoruudesta. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi niin iso osa naisista leikkaa keski-iässä hiukset lyhyiksi ja alkaa käyttää samanlaisia tätikaapuja.
Minäpä kerron miksi.
Tämä tiimalasivartalo muuttui parissa vuodessa pallomahaksi, kun ei tajunnut vaihdevuosioireita. En jaksa selittää enempää, mutta vv hapertavat myös hiuksia.
Mikä on rumempaa kuin ohuet pitkät hiirenhäntäliurut hiukset? Sellaiset tyyliin Klonkku. Siksi mielummin lyhyet hiukset. Pitkät roikot myös vetävät piirteitä alaspäin.
Tätikaavut peittävät sen ...nan hormonimahan, joka ilmestyi nopeasti, mutta jonka poissaamiseksi täytyisi ponnistellla epäinhimillisesti :(
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron miksi.
Tämä tiimalasivartalo muuttui parissa vuodessa pallomahaksi, kun ei tajunnut vaihdevuosioireita. En jaksa selittää enempää, mutta vv hapertavat myös hiuksia.
Mikä on rumempaa kuin ohuet pitkät hiirenhäntäliurut hiukset? Sellaiset tyyliin Klonkku. Siksi mielummin lyhyet hiukset. Pitkät roikot myös vetävät piirteitä alaspäin.
Tätikaavut peittävät sen ...nan hormonimahan, joka ilmestyi nopeasti, mutta jonka poissaamiseksi täytyisi ponnistellla epäinhimillisesti :(Siksi.
Ohi aiheen, mutta näin pitkätukkana törmää usein tuohon väittämään, että pitkät hiukset roikkuvat ja vetävät piirteitä alaspäin. Eivätkö nämä ihmiset pidä pitkää kuin roikkumassa auki? Pitkän monipuolisuushan perustuu juuri niihin moniin kampauksiin, joita siihen saa. Erilaisia nutturoitakin on vaikka kuinka, ei roiku eikä vedä mihinkään ja sopii iäkkäämmillekin, siis jos pitkästä tykkää.
Tässä AINOA ei-lista mitä yli 30-vuotiaiden naisten kannattaa pukeutumisessa noudattaa:
Top 20 Things NO WOMAN Should Wear after 30
1. Untested jetpack
2. Meat tunic in feral dog country
3. Twigs superglued to body in shape of dress
4. High heels if you’re getting chased in a horror movie
5. Deer costume in the woods during hunting season
6. Shirt made of wasps
7. Full suit of armour in the pool
8. Fake bomb vest at airport
9. Necklace made of human ears
10. A sampler of endangered animal skins
11. Cursed amulets
12. Mohair sweater that is currently on fire
13. Police uniform that you stole from a police officer
13. The One Ring
15. Anything covered in chum
16. Fur accessories such as live pet hyenas
17. Glitter eyeshadow that contains botfly pheromones
18. Loafers that are actually just dead seagulls you jammed your feet into
19. Leaky backpack full of cream of mushroom soup
20. Booty shorts with military secrets written on butt
Kauhean näköistä kun vanha v.. yrittää olla nuori..