Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10673)

Vierailija
6681/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja tunteita nuo menneisyydestä. Anna mummin hoitaa vauvaa, terve omistushalu ja mustasukkaisuus kuuluu tuossa vaiheessa asiaan. Aikanaan kun mummit ja papat ovat jo edesmenneet, ja lapsi kasvanut aikuiseksi, osaa nähdä ne omat tunteet paremmin.

Tänä korona-aikana anna ottaa yökylään lapsi hoivattaksi, ja rentoudu Huomioi puoliasi sillä välin. Lapsi on miehen ja naisen rakkauden tulos. Lapsen paras on heidän vanhempiensa paras. Sinua ei olisi ilman äitiäsi ja isääsi, ja lapsesi todellakin tarvitsee mummin ja papan.

Hemmetin hyvä neuvo. Anna itsellesi ja miehellesi tärkein asia lainaan ihmiselle johon et luota. Tee se vaikka vaistosi ja luonnolliset hormonisi yrittävät varoittaa tekemästä sitä. Tee vastoin tahtoasi niin, vaikka sinulla, miehelläsi tai lapsellasi ei ole mitään tarvetta toimia vaistojasi ja järkeäsi vastaan. 🙄

Mutta se mummun oikeus! Ja ajattele kuinka se muutaman kuukauden ikäinen nauttii, kun saa uusia kokemuksia! Mummu antaa jätksiä ja keksiä, ja käydään ostamassa joku kiva barbi tytölle, miten niin se muka on isompien lasten lelu?

Jep. Tai sitten ei ruokikaan ollenkaan vaan raahaa ilmoittamatta väsyneen ja nälkäisen kolmevuotiaan kauppakeskukseen ostamaan lelua, koska mummolla "on oikeus nauttia lapsen riemusta".

Ja ostaa sitten legopaketin jonka ikäraja on tuplasti lapsen ikä ja joka on täynnä pikkiriikkisiä palasia, joista puolet häviää jo pakettia avatessa ja loput löytyy jalan alta lattioilta ja matoista monta kuukautta sen jälkeen kun "lapsi on riemastunut".

Siis onko jollekin tapahtunut näin vai onko tämä kuvitteellinen tarina?

Ei ole kuvitteellinen vaan täysin tosi tarina.

Vierailija
6682/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt meni kyllä överiksi kommentointi! Sairasta! Ihan oikeastiko ??? joku ehdottaa Vauva.fi-palstalla - ja koronapandemian aikana - että vauvat ja lapset pitäisi viedä korona-aikaan isovanhemmille yökylään??! Meidän lapset eivät ole olleet ikinä mummoloissa yökylässä! Appivanhemmat ovat täysin epäluotettavia lastenhoitajia eikä heille uskalla jättää lasta hoitoon hetkeksikään. Lapsen vanhemmat, siis lapsen äiti ja isä päättävät lasten joidosta ja kyläilyistä, eivät isovanhemmat! Lapsenlapsiaan omivat ja vanhempien yli kävelevät, itsekkäät ja röyhkeät isovanhemmat ovat kuin myrkkyä parisuhteelle ja lapsiperheen hyvinvoinnille!

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja tunteita nuo menneisyydestä. Anna mummin hoitaa vauvaa, terve omistushalu ja mustasukkaisuus kuuluu tuossa vaiheessa asiaan. Aikanaan kun mummit ja papat ovat jo edesmenneet, ja lapsi kasvanut aikuiseksi, osaa nähdä ne omat tunteet paremmin.

Tänä korona-aikana anna ottaa yökylään lapsi hoivattaksi, ja rentoudu Huomioi puoliasi sillä välin. Lapsi on miehen ja naisen rakkauden tulos. Lapsen paras on heidän vanhempiensa paras. Sinua ei olisi ilman äitiäsi ja isääsi, ja lapsesi todellakin tarvitsee mummin ja papan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ohi menee alkuperäisestä aiheesta, että ruskea ja beige on nyt kyllä sisustuksen ja muodin ykkösvärit. Ei niistä silti tykätä tarvitse.

Vierailija
6684/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ohi menee alkuperäisestä aiheesta, että ruskea ja beige on nyt kyllä sisustuksen ja muodin ykkösvärit. Ei niistä silti tykätä tarvitse.

Häh? Missä muka?

Vierailija
6685/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin hyvä neuvo. Anna itsellesi ja miehellesi tärkein asia lainaan ihmiselle johon et luota. Tee se vaikka vaistosi ja luonnolliset hormonisi yrittävät varoittaa tekemästä sitä. Tee vastoin tahtoasi niin, vaikka sinulla, miehelläsi tai lapsellasi ei ole mitään tarvetta toimia vaistojasi ja järkeäsi vastaan. 🙄

Mutta se mummun oikeus! Ja ajattele kuinka se muutaman kuukauden ikäinen nauttii, kun saa uusia kokemuksia! Mummu antaa jätksiä ja keksiä, ja käydään ostamassa joku kiva barbi tytölle, miten niin se muka on isompien lasten lelu?

Jep. Tai sitten ei ruokikaan ollenkaan vaan raahaa ilmoittamatta väsyneen ja nälkäisen kolmevuotiaan kauppakeskukseen ostamaan lelua, koska mummolla "on oikeus nauttia lapsen riemusta".

Ja ostaa sitten legopaketin jonka ikäraja on tuplasti lapsen ikä ja joka on täynnä pikkiriikkisiä palasia, joista puolet häviää jo pakettia avatessa ja loput löytyy jalan alta lattioilta ja matoista monta kuukautta sen jälkeen kun "lapsi on riemastunut".

Meillä mummu ostaa aina mahdollisimman ison ja mieluusti äänekkään lelun. Sillä ei ole väliä, vaikka menisi vartin leikkimisen jälkeen rikki. Kunhan on ISO! Mummu on myös äärimmäisen innostunut maalaisuudesta, ja usein ostaa jotain maajussi-aiheista tavaraa. Lapset itse kyllä tykkäävät kaikenlaisista koneista, mutta kyllä heitä kiinnostaa enemmän moottoripyörät ja formulat kuin ne iänikuiset traktorit, joita meille on nyt monta vuotta raahattu. mies on yrittänyt vihjata, että jos vaikka ei enää ostaisi traktoreita, kun "niitä on jo riittävästi", mutta ei... Anoppi haluaa ostaa traktorin, joten sillä ei ole mitään väliä, mitä se lahjan saaja haluaa.

Kyllä. Isot (me on saatu mm pallomeri), äänekkäät (pom pom -huiskat joita ei saa pois päältä ja jotka värähtää möyhkäämään pienimmästäkin värinästä ja jotka lopulta soi roska-astiassa viikon ja nyt varmaankin Ämmässuolla) ja rumat lelut on meilläkin suosioss.a

Tulee ihan tunne että mun kotiani tahallaan halutaan sabotoida KUN LAPSEN PITÄÄ NÄKYÄ KODISSAAN ja tulee jotain salaista sairasta tyydytystä esim siitä jatkuvasta metelistä.

Ei hemmetti, nuo räyhähenkiset pom pom -huiskat taas. Ja tälläkin kerralla naurattaa. :D :D 

Vierailija
6686/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mulle, mikä on muotia. Sisustan kotini sen mukaan, mistä täällä asuvat tykkäävät. Anoppi raahatkoon ne tummanruskeat, virkatut päiväpeitot jne muut ruskeat löytönsä kotiinsa. Niitä siellä riittääkin, talo on parin vuoden kuluttua valmis himohamstraajat - ohjelmaan.

Vierailija
6687/10673 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä aivottomia tapauksia löytyy.

Vierailija
6688/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole edes pahimmasta päästä täällä olevista tarinoista.

Vierailija
6689/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin fiksun miehen puolisokseni, hänet on kasvattaneet fiksu anoppi ja appi. Minulla on fiksut vanhemmat, siksipä minustakin tuli fiksu. Meillä appivanhemmille ja vanhemmilleni lapsemme ovat olleet kaikki kaikessa. Taloudellisestikin ovat auttaneet, ovat ostaneet leluja, pyörät, mopot, maksaneet harrastukset, ostaneet autot, maksaneet ajokortit, rahoittaneet opiskelua jne. Aina on ollut hyvät välit ja lapsille ovat isovanhemmat rakkaita.

Surullista lukea näitä teidän kertomuksia, miten voi ihmisten elämä olla noin kurjaa?

Vierailija
6690/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsin fiksun miehen puolisokseni, hänet on kasvattaneet fiksu anoppi ja appi. Minulla on fiksut vanhemmat, siksipä minustakin tuli fiksu. Meillä appivanhemmille ja vanhemmilleni lapsemme ovat olleet kaikki kaikessa. Taloudellisestikin ovat auttaneet, ovat ostaneet leluja, pyörät, mopot, maksaneet harrastukset, ostaneet autot, maksaneet ajokortit, rahoittaneet opiskelua jne. Aina on ollut hyvät välit ja lapsille ovat isovanhemmat rakkaita.

Surullista lukea näitä teidän kertomuksia, miten voi ihmisten elämä olla noin kurjaa?

Tässä ketjussa on käsitelty lähinnä vain yhtä elämän osa-aluetta. Ei se tarkoita, että koko elämä olisi kurjaa :)

Hienoa, että teidän suvun isovanhemmat ovat niin rik.. rakkaita.

Vierailija
6691/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä aurinko paistaa risukasaan, vaikka kamala anoppi löytyykin. Vaati kyllä sen anopin raivaamisen risukasan edestä.

Vierailija
6692/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä akkoja on joittekin pojat valinneet puolisoiksi, ei ole ihme, että miehet voivat niin huonosti. Kaikesta valittavia luuskia, jotka eivät osaa asiallisesti keskustella.

Vierailija
6693/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä akkoja on joittekin pojat valinneet puolisoiksi, ei ole ihme, että miehet voivat niin huonosti. Kaikesta valittavia luuskia, jotka eivät osaa asiallisesti keskustella.

No näin on, en todellakaan tiedä mitä appiukko ajatteli naidessaan anopin. Enkä voi edes kysyä kun joi ittensä hengiltä.

Vierailija
6694/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin poika oli 1. vaimokseen ottanut kaikesta kätisevän akan. Sanoimme pojalle, että eroaa tai mitään tukea ei tule. Erosi ja jätti kakaran sille ex akalle. Nyt on kaunis vaimo ja kaksi ihanaa lasta. Kätisijän kakaraa emme tapaa, hoitakoon lunttu pentunsa. Ei tapaa poikakaan, nauttii onnestaan ja paremmista lapsistaan.

Kertoo sinusta kaiken ihmisenä, jos olet noin ylpeä, kun poika ei ota vastuuta lapsestaan. 

Vierailija
6695/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin on, en todellakaan tiedä mitä appiukko ajatteli naidessaan anopin. Enkä voi edes kysyä kun joi ittensä hengiltä.

Mun anoppi haudannut kaksi aviomiestä, molemmat juoneet itsensä hengiltä. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi...

Vierailija
6696/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin poika oli 1. vaimokseen ottanut kaikesta kätisevän akan. Sanoimme pojalle, että eroaa tai mitään tukea ei tule. Erosi ja jätti kakaran sille ex akalle. Nyt on kaunis vaimo ja kaksi ihanaa lasta. Kätisijän kakaraa emme tapaa, hoitakoon lunttu pentunsa. Ei tapaa poikakaan, nauttii onnestaan ja paremmista lapsistaan.

Voi apua mikä äiti! Mitähän tapahtuu kun tämä äiti kuolee, osaako poika mitään itse tehdä kun äitikin päättää poikansa parisuhteesta ja myös pojan suhteesta omiin lapsiinsa.

Vierailija
6697/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua mikä äiti! Mitähän tapahtuu kun tämä äiti kuolee, osaako poika mitään itse tehdä kun äitikin päättää poikansa parisuhteesta ja myös pojan suhteesta omiin lapsiinsa.

Saa nähdä kuinka kauan kaunis vaimo nro 2 jaksaa tuollaista reppanamiestä katsella.

Vierailija
6698/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet sitten reagoivat väkivaltaisesti tuollaisen tukahduttavan äidin jatkuvaan sekaantumiseen, sitten syntyy näitä ääritapauksia kuten Anders Breivik, käyvät viattomien kimppuun kun äitiään vastaan ei uskalla mitään sanoa. Uhkailemalla tämäkin palstalainen sai poikansa eroamaan ja jättämään lapsensa kun puoliso ei miellyttänyt dominoivaa äitiä. Sairasta, sairasta, sairasta!

Vierailija
6699/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin appivanhemmat ovat tehneet näin - tytärtensä lapsille. :) Yllättäen meidän perheemme on jäänyt tämän kaiken ulkopuolelle. Lapsemme ovat saaneet polkupyörää varten 10 euroa, ajorttiin 50 euroa. Olen näistä toki kiitollinen, mutta tytärten lapsille nämä on maksettu kokonaan, useamman kerran (mopokorttia, ajorttia, lisäkirjaimia ym.), lisäksi harrastukset välineineen, turvaistuimet, huvipuistot, huvittelurahat. Näihin kuluihin eivät ole osallistuneet lainkaan meidän lasten osalta. Etenkin anoppi tykkää alleviivata tätä, toiset lapsenlapset ovat kuulemma väistämättä rakkaampia kuin toiset.

Ja me omillamme pärjäävä perhe olemme se, jossa on vikaa. Me olemme heikkoja, minä olen kelvoton äiti jolta anoppi omi ensin vauvan ja sitten isommat lapset. Tämä on asian jännittävin ristiriita.

Vierailija
6700/10673 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin appivanhemmat ovat tehneet näin - tytärtensä lapsille. :) Yllättäen meidän perheemme on jäänyt tämän kaiken ulkopuolelle. Lapsemme ovat saaneet polkupyörää varten 10 euroa, ajorttiin 50 euroa. Olen näistä toki kiitollinen, mutta tytärten lapsille nämä on maksettu kokonaan, useamman kerran (mopokorttia, ajorttia, lisäkirjaimia ym.), lisäksi harrastukset välineineen, turvaistuimet, huvipuistot, huvittelurahat. Näihin kuluihin eivät ole osallistuneet lainkaan meidän lasten osalta. Etenkin anoppi tykkää alleviivata tätä, toiset lapsenlapset ovat kuulemma väistämättä rakkaampia kuin toiset.

Ja me omillamme pärjäävä perhe olemme se, jossa on vikaa. Me olemme heikkoja, minä olen kelvoton äiti jolta anoppi omi ensin vauvan ja sitten isommat lapset. Tämä on asian jännittävin ristiriita.

Kuin minun kynästäni. Appivanhemmat hyysää ja maksaa kaiken tyttärelle ja kirsikkana kakun päällä ostivat tyttärelle rivarin (300ke) ja poikansa eivät saaneet mitään. Ja ei ole ennakkoperintö, paperit on tehty ja lahjavero maksettu.

Poikien lapset on aivan se ja sama, ei edes synttäreitä muisteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi