Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10685)

Vierailija
10681/10685 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja niiden ongelmat...

Vierailija
10682/10685 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan isähän tässä on avain asemassa. Hänen täytyisi kyetä sanomaan äidilleen EI ja asettumaan vaimonsa puolelle. Kun mies ottaa vaimon tulee hänen "erota" äidistään. Jos näin ei tapahdu, niin eroon johtaa tiomonen liitto.

Tismalleen näin tapahtui meilläkin. Anoppi osasi vielä kierouttaan valita sopivan ajankohdan seurassa vaatia asioita. Exä sitten meni lankaan ja tiedusteli, että mitä minulla on hänen äitiään vastaan. No ei ennen lapsia ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10683/10685 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on sairas. Ei kuulu lasten lähelle.

Vierailija
10684/10685 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joidenkin luusereiden kersat?

Vierailija
10685/10685 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistivaimokkeelle mikään ei riitä, ei ne varastamansa tavaratkaan tai ne jotka kiristää miehensä varastamaan. Sairasta.

Mitä on varastettu?

Vierailija
10686/10685 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo vaikuttaa siltä, että hän ei ymmärrä, eikä kunnioita teidän, eikä vauvan terveitä rajoja. 

Vauvalle olisi tärkeää, että hoitaja huomaa hänen viestintänsä ja toimii sen mukaan. eli kun vauva kiemurtelee, hän pääsee pois sylistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme