Mitä sanoja tai sanontoja inhoatte?
"Kaikkee se leipä elättääkin" ja jaxuhali sekä enääN. Hyi ja hyi.
Kommentit (856)
Vierailija kirjoitti:
Isäntä ja emäntä. Olen sanonut miehelleni siinä vaiheessa, kun minusta puhutaan emäntänä, niin ero tulee.
Itsekin olen huomannut että emännät hermostuvat aina välillä kun sanoo heitä emänniksi. En vain opi millään.
Piskuinen
Tokko
Taiten
Palastella
Mutustella
Vierailija kirjoitti:
Kyyninen ilmaus "ei ole olemassa ilmaista lounasta".
Joku sen "ilmaisen" aina maksaa, siksi ei ole ilmaisia lounaita. Someyhtiön sinusta keräämillä tiedoilla tai muulla vastapalveluksella.
Niinku, se minua niinku ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä haet takaa?". "Kuullostaa".
Takaalta, kotoolta, kotonta.
Käytän koiraa.
Mennä pähkinöiksi.
Naurettava, suora käännös englannin kielestä. Useimmiten vielä väärin käytetty.
Se, että tarjottavaa ruokaa vähätellään, kun siihen tekijä on todella panostanut. Esim. jossain kokouksessa (yleensä) isäntä kehottaa nyt menemään ottamaan "pientä purtavaa".
Että inhoan tuota ilmaisua! Menköön sen sanoja itse järsimään jotain metsähiirtä!
"Ota koppia siitä!". Työnantaja pakottaa noilla innostavilla sanoilla uutta työntekijää tekemään homman, jota kukaan muu ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tarjottavaa ruokaa vähätellään, kun siihen tekijä on todella panostanut. Esim. jossain kokouksessa (yleensä) isäntä kehottaa nyt menemään ottamaan "pientä purtavaa".
Että inhoan tuota ilmaisua! Menköön sen sanoja itse järsimään jotain metsähiirtä!
Olisi paljon helpompaa ja nopeampaa pistää tarjolle joku keitto ja lämmitetty sämpylä, kuin väkertää yksitellen tarjottavia voileipiä, tuulihattuja jne.
Mutta purkaa nyt sitä pientänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohukaunotar, goals, lit, vaavi,
ketä sanan kuka sijaan, lisäksi englannin ja suomen kielen sekoitus keskenään.Onko teilläkin töissä casual Friday (ylänappi auki)?
🤢🤮
Kävin kotiuttamassa soskusta hillot, aijon mennä Thaimaaseen kera poikkiksen. Lomille lompsis! Pakkaan mukaan teepparin, golitsit, yöppärin, särkkäriä varalle. Untsikka jää kotiin. Vähän ripsaria naamaan ja ponkkari, tää on mun casual look. Näin bandemia aikana pitää huomioida tavan ihmiset, corona viirus ebidemia koettelee meitä kaikkia. #kiitollinenkaikesta
Perillä meen terdelle juomaan gogtaileja ja tilaan ehkä ylellisen hampparin broiskulla taikka wingsejä ja ribsejä. Omnomnom ja slurpsis! Sitten poolille chillaamaan bigineissä, siitä tulee hyväolo.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kotiuttamassa soskusta hillot, aijon mennä Thaimaaseen kera poikkiksen. Lomille lompsis! Pakkaan mukaan teepparin, golitsit, yöppärin, särkkäriä varalle. Untsikka jää kotiin. Vähän ripsaria naamaan ja ponkkari, tää on mun casual look. Näin bandemia aikana pitää huomioida tavan ihmiset, corona viirus ebidemia koettelee meitä kaikkia. #kiitollinenkaikesta
Perillä meen terdelle juomaan gogtaileja ja tilaan ehkä ylellisen hampparin broiskulla taikka wingsejä ja ribsejä. Omnomnom ja slurpsis! Sitten poolille chillaamaan bigineissä, siitä tulee hyväolo.
🤮🤮
Kaikkia niitä sanontoja, kun suomen kielen joukkoon pitää joku "ämeriikankielinen" sana tai sanonta heittää. Antaa sanojasta kielipuolisen vaikutelman, ikään kuin se ei osaisi suomea kunnolla.